Hirdetés

Többszálú meghajtóprogramot ír az NVIDIA

Az NVIDIA olyan grafikus meghajtóprogramon dolgozik, amely a többszálú utasításvégrehajtás lehetővé tételével 5-30 százalékos teljesítménynövekedést eredményezhet többprocesszoros vagy kétmagos processzorral ellátott rendszereken. A játékokat mindmáig arra optimalizálják, hogy minél hatékonyabban fussanak egy szálon, a párhuzamos feldolgozásból (s így például a kétmagos processzorokból) eredő előnyök főként multimédiás és szerveralkalmazásokkal aknázhatók ki, illetve olyan helyzetekben, amikor több taszk fut egymás mellett.

Hirdetés

Bár a grafikus vezérlő drivere és az őt meghívó alkalmazás két külön taszk, az utóbbinak mindig meg kell várnia az API hívások eredményét, ráadásul a kernel módban futó illesztőprogram több szálra bontását a Windows sem támogatja. Amint Ben de Waal, az NVIDIA driverfejlesztésért felelős elnökhelyettese a TechReportnak elmondta, akad azért néhány megoldás az operációs rendszer korlátainak megkerülésére.

Az egyik lehetséges felhasználási terület a vertexszámítás; a driverek eddig is végeztek terhelésmegosztást, így ha a grafikus processzor le volt foglalva, a munka egy részét a CPU-ra hárították – ezt ezentúl ki lehet vonni egy külön szálba, és máris megnyílik a lehetőség a párhuzamos végrehajtás előtt. Noha mindez bizonyos esetekben jelentős gyorsulást eredményezhet, aligha ér majd az eleve több szálra fejlesztett játékok nyomába.

A fejlesztés eredménye várhatóan a ForceWare 80-as verziójába épülhet be, melynek pontos megjelenési ideje nem ismert, de feltehetően szeptembernél előbb nem lesz elérhető. A meghajtóprogram más szempontból is döntő fordulatot hozhat, hiszen a hírek szerint lényegesen rugalmasabbá teszi az SLI alkalmazásának feltételeit.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények