- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos1988
addikt
Ez a cikk 1 feles és két sör után túl hosszú és ráadásul alig értettem belőle valamit, kívéve, hogy vmi csóka sír mert nem tud programozni....
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
GeryFlash
veterán
Először is grat Abu, megint egy nagyon jól összeszedett cikk, a kérdések nagyon sok oldalról megvilágítottad, az meg csak a hab a tortán hogy még programozók véleményét is beleírtad a cikkbe
A véleményem: A cikkből az jött le, hogy ez a mostani OpenGl egy fos, ez járhatatlan út. Vagy kell egy teljesen új, dx12 és mantleből összegyúrt nyílt APi, vagy legyen az, hogy a 3 hardvergyártó 3 különböző megoldást alkalmaz, az is olcsóbbnak tűnik mint az OGl. Windowson meg maradjon a DX.
Abban biztosak lehetünk, hogy hiába nyílt a Mantle, azt az Nvidia és valszeg az Intel se fogja soha alkalmazni.,,Viszont a vállalat csapata szorosan együttműködik a stúdiókkal, hogy megfelelően gyors OpenGL kód szülessen a GeForce driverekre, ezek a kódok azonban nem teljesen követik az OpenGL szabványt, így rosszul futnak a többi gyártó meghajtóin, amiért sokan az adott gyártót hibáztatják."
Ez nagyon tetszik, biztos véletlen volt ez az Nvidia részéről
Amúgy nem teljesen értem a felsorolásnál hogy kerül oda a Google, valaki komolyan veszi azt a fos Chrome OS-t? És hogy majd oda AAA kategóriájú játékok lesznek?
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Televan74
nagyúr
Az AMD a Mantle -val jól bele potty az állóvízbe, és felkavarta.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
GeryFlash
veterán
A Mantle szerintem csak a DX12 fejlődését eredményezte (ami már nagyon kellett). Erről nem a Mantle tehet, hanem a Valve, mivel létrehozták a Steam OS-t illetve rengeteg játéknak segítették elő a Steames portolását.
Amíg két évente jöttek a játékok Steamre addig pont leszarta mindenki hogy az OpenGL mekkora egy hulladék, most viszont a játékkiadókat is érdekli a Linux.[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Meteorhead
aktív tag
Tudom, mindenki azt mondja, merthogy én megmondtam... de nagyjából fél éve is ezt írtam. Egy compute API kell grafikára, amiben nincs szerelőszalag, nincs semmi sallang, csak shadereket lehet futtatni és built-in függvényekkel el lehet érni a fix funkciós egységeket. Az új DX nem ez, de az új OpenGL-nek ilyesminek kellene lennie.
-
azbest
félisten
Az Intel és az NVIDIA régóta azon a véleményen van, hogy ez a probléma az operációs rendszerek fejlesztőire tartozik és nem a grafikus hardverek gyártóit kell elővenni, ha az elérhető API-k nem elég jók. Nem kevés igazság van ebben, hiszen egy hardvergyártó számára az API-k támogatása a feladat, nem pedig azok kifejlesztése.
Ezt olvasva nekem az a gondolat fészkelődött a fejembe, hogy mégiscsak azoknak kellene erőforrást beletolni, akik ebből profitálnak. A gpu gyártók és a játékkiadók anyagi érdeke, hogy rendeződjön a helyzet. Másrész az dx apiba is sokszor került olyan feature, ami korábban gyártóspecifikus, nem szabványos megoldás volt.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Abu, mondd, szándékosan felejted el, hogy az OpenGL nem csak játékokhoz kell?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolod mások meg vannak vele elégedve? Mert a Mantle elérés igénylése majdnem az összes embedded és workstation szoftvercégtől nem ezt vetíti előre.
Mindenkinek baja van ezzel csak van aki nem ír róla blogot. Az embedded és workstation ISV-k helyzete annyiban könnyebb, hogy portolnak Mantle-re és FirePróhoz kötik a szoftvert. Nem történik igazán semmi. A konzumer piacon ennyire merev hozzáállást nem engedhet meg magának egy játékfejlesztő. Nekik azért ott van egy még egy rakás nem AMD júzer.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ng0ofy
KORREKTOR
Én arra vagyok meg kiváncsi, amit Carmacktol idéztél. Mi a helyzet azokkal a GPU-kkal? Az arm megoldásokra gondolt vagy ebben az ultra mobilban benne van esetleg az Intel és AMD mobil processzorok integrált egységei is?
Más: ha jól értelmezem sem a gyártók, sem a kiadók és sem az os fejlesztők-kiadók anyagi célja, hogy működjön egy API mind felett vagy több, de azok normálisan, mert így nagyobb a nyomás a useren, hogy újabbat, nagyobbat, erősebbet vegyen - gyakrabban. A fejlesztők meg oldják meg, több pénzből, többen, úgyis szintén a user fizet. Szomorú
Kopi: szerintem azért hagyta ki, amiért hardvernel vagy periférianal a játékos cuccokat elemezzük, az jár a fejlesztés elején és jut el az átlag felhasználóhoz .
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ARM, az Imagination, a Vivante, a Qualcomm és a többiekre gondolt. Alapvetően az OpenGL ES 2.0 egy teljes fejetlenség. Az ES 3.0 javított, de a drivergondok megmaradtak.
Az cél lenne, hogy legyen egy teljesen modern, letisztult és nyílt forráskódú grafikus API. Az a kérdés, hogy ki kezdi el a fejlesztést, csatlakoznak-e hozzá, stb. Azért anyagilag egyedül ezt senki sem szeretné bevállalni, tehát valami konzorcium féleség is kellene közös tőkével, kezdetektől fogva a szabványosításra törekedve. Jelenleg az a helyzet, hogy mindenki a másikra vár és ezért nem történik semmi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Én csak azt nem értem, hogy mért kell mindent a mantle mintájára változtatni? Bár csak beleszemezgettem a cikkbe, de valahogy ezt sugallja, mintha az alacsony szintű elérés lenne a mindenható...
Assemblybe is lehet jókat írogatni, csak sehova nem halad vele az ember.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
alevan
őstag
A játékfejlesztők egyszerűen nézik, ahogyan egyre bonyolultabb lesz minden, így egyre több pénzt költenek a szoftver kifejlesztésére is, amit természetes, hogy nem tűrnek el a végtelenségig. Idővel alternatívát keresnek, vagy akár egy új API-t kérnek az egyik gyártótól, akkor is, ha az a piac számára nem ideális.
Vagy fejlesztenek konzolra. Vagy mobilra.
Érdekes opció lehet még a Valve álláspontja is, akik nyílt forráskódú OpenGL drivereket szeretnének. Ennek főleg az Intel nagy támogatója...
Így azt a minimális összeget is megspórolják, amit eddig költöttek OpenGL driverre (szerintem nem éri el a 7 számjegyet a driverfejlesztési osztály éves költségvetése).
Az NVIDIA a nyílt forráskódú drivereket nem segíti, ami szintén stratégia, hiszen a vállalat szeretné, ha a játékfejlesztők az NVIDIA mérnökeivel együtt dolgoznának minden készülő programon. Éppen ezért nem kínálnak jó fejlesztőeszközöket OpenGL-hez, mert nincs igazából érdekükben, hogy egy stúdió önerőből ki tudjon fejleszteni egy AAA kategóriás játékot OpenGL leképzővel.Ez viszont nekem magas. Ki lehetne fejteni bővebben? Vagy az nVidia mérnökeinek annyira nincs munkájuk?Az első oldalt felületesen olvastam el....
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Úgy fogalmaznék, hogy a Mantle koncepciójának mintájára, de nem a strukturális működésének mintájára. Ilyen a DX12 is. És elsősorban azért mert ezt eleve játékfejlesztők dolgozták ki.
Az alacsony szintű elérésnél nem kell olyan dolgokra gondolni, amit évek óta nem tesznek meg a fejlesztők. Aki dolgozott konzolra (Xbox 360, PS3, PS4, stb.) annak teljesen ismerős lesz az egész. Ez lényegében csak azt jelenti, hogy a programod működésének minden részletével tisztában leszel. Ez képessé teheti az adott stúdiót a gyártók segítsége nélkül is AAA kategóriás játékok kifejlesztésére. Még drivert sem kell igényelned a startra. Ez nem jelent gépi szinthez közeli kódolást, sőt a programozás szintje igazából nem változik, csak megkapod a teljesítmény felett a kontrollt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
válasz #06658560 #14 üzenetére
Azt csak a haveroknak adhatják ki
@Abu85: értem én, csak még mindig nem látom az átütő sikert az elképzelés mögött.
Az opengl-t már vagy huszonx éve használja az ipar, eddig senki nem károgott nagyon, sőt. Igaz nem olyan csillivilli, de egyáltalán nem rosszabb programozhatóságra, mint a dx vagy bármi egyéb.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #14 üzenetére
Publikusan ezt lehet megosztani: [link]
Majd később lesznek hivatalos bejelentések.
Csak azt számítsd bele, hogy OpenGL és OpenCL ide vagy oda, a SolidWorks így is tartalmaz FirePro exkluzív funkciókat. Értik, hogy Open platform, de így sem tudják megoldani az OIT-t a többi hardveren, pedig tök szabványos a kód. Aki SolidWorksöt használ így is úgy is FirePrót vesz, akkor meg már ott a Mantle és még több funkciót lehet kínálni. Ez nem az a piac, ahol a nem lehet az exkluzivításra törekedni. De ez csak egy példa.
A konzumer piac viszont más. Ott azért ilyet nem sok játékfejlesztő enged meg magának. Ha egy effektet nem tudnak megoldani minden hardveren, akkor az rossz effekt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem átütő sikert akarnak a fejlesztők csak azt, hogy a beírt kód gyorsan és stabilan működjön, de ha nem működik, akkor annak az okát tutira vissza lehessen keresni.
A játékfejlesztés időre megy, és ha nem találod a kódban a hibát, akkor elég kellemetlen, hogy újra kell írni az adott részt. Mi van ha következőre sem lesz jó? Újraírod megint? Nem tehetsz mást. Ezért akarják az alacsony szintű elérést sokan, mert nem akarják, hogy a driver varázsoljon. Ez ugyanis vagy sikerül vagy nem. És ha nem, akkor igen kicsi az esélyed, hogy kiderítsd miért nem sikerült.
Roppant kellemetlen egy elvileg két hónapos melót egy évig végezni, mert a driver és az aktuális API modell egy bazinagy feketedoboz, amire nincs rálátás. Hogy megcsinálják? Persze. De hogy örömmel dolgoznak? Kétlem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Hát lehet nem kellettt volna az utóbbi 10-12 évben leszarni a játékfejlesztők meg driverírók részéről, mindjárt nem lenne vele ilyen gond... (toolok, performance tesztek, stb.)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Ha visszamehetnénk az időben akkor ezt meg azt lehetne tenni azért, hogy ne ide lyukadjunk ki végül ... de jelen pillanatban nehezebb időgépet építeni, mint új grafikus API-kat írni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
Magyaran most azon sirnak, ami mindenki szamara nyilvanvalo volt? Ennel meg egy sajat api is egyszerubb lett volna, mint x ceget cseszegetni olyasmiert, ami leginkabb nekik erdekuk
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Vico87
tag
A fickónak teljesen igaza van. Jelen formában az OpenGL használata nehézkesebb, és sokkal költségesebb a D3D11-nél. Kellett volna egy tabula rasa, mint a D3D9->D3D10 átállásnál.
A kedvencem az extensionök egymásra hatása, és a "kitűnő" dokumentáció. Nem mindenhol van specifikálva minden eset (mert ennyi extensionnel már átláthatatlan), ezért vannak érdekes diszkrepanciák (pl. EXT_sRGB vs EXT_texture_storage együttműködéséről nincs szó, holott semmilyen elvi akadálya nincs a kettő együttes használatának).
Az INVALID_OPERATION simán jöhet teljesen valid kódnál is. Elolvastam a doksit háromszor, hogy meggyőződjek róla, hogy jól csináltam-e. A kódom a doksi szerint jó volt, csak ezt a driver nem így gondolta.
Bezzeg D3D11-ben ott a debug layer, amely többnyire értelmes üzenetben leírja, hogy mi a baj, nem csak annyit közöl, hogy "valami baj van." Meg persze a sokkal jobb debug eszközök. Azért a D3D11 sem fenékig tejfel, de sokkal jobb ezen a téren.
-
big-J
őstag
1, Ha ekkora ellentét van a valve és nvidia linux platformbeli elképzelései és driverei körül, miért geforce-os a steam machine-ek 80%-a?
2, Ezt a hozzaállást elolvasva, ismét Linus beszólása jutott eszembe, kevésbé túlzott, mint gondoltam.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Ha ezt a SteamOS okozta volna, akkor a Valve már egy saját API-val mutatta be. Ezért is vártam a rendszert és ezért is legyintettem nagyot, mikor a legnagyobb újítása egy controller volt.
A Valve nagyon valószínű, hogy az egész API fejlesztést rá akarta hagyni a Khronos-ra és egyszerűen egy saját, Debian/Ubuntu alapú konzol firmware-t akartak kiadni, ami alá a közösség majd bedolgozik, a cég meg kaszál tovább spontán a Steam-en.A Mantle pontosan, hogy a Valve-et ébresztette fel, hiszen ők vannak abban a helyzetben, hogy cselekvés nélkül olyan helyzetbe kerülhetnek a Windows-hoz képest, hogy simán félre lesznek söpörve. A DirectX12 már valószínűleg konszenzusban a Xbox One hardverével készült, csak a Mantle-el ellentétben nem egy gyártót kell meggyőzni az irányról.
Amit a Mantle a DX12 kapcsán elindíthatott az maximum a várakozási idő lecsökkentése, hiszen a Microsoft aktuálisan a konzoljával bőven ráért volna, míg a Windows vonal lemarad.(#21) arn: Egy saját API munka és pénz lett volna, Ők meg ingyenből akartak egy saját konzolt tiszta profittal...
[ Szerkesztve ]
-
Vico87
tag
"1, Ha ekkora ellentét van a valve és nvidia linux platformbeli elképzelései és driverei körül, miért geforce-os a steam machine-ek 80%-a?"
Tudtommal jelenleg az Nvidia Linuxos driverei a legjobbak a versenyzők közül, ugyanis a CUDA miatt rá kell feküdni, mert egy Quadrokkal és/vagy Teslákkal megrakott szuperszámítógépen szinte csak Linuxot futtatnak. És azokat a számítási eredményeket valahogy meg kell jeleníteni, amire Linuxon leginkább az OpenGL alkalmas.
-
Sonja
veterán
Ez pont idevág.
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
félisten
"Az AMD már nem készít olyan jó drivereket..."
Az eredetiben:
"A complete hodgepodge, inconsistent performance, very buggy, inconsistent regression testing, dysfunctional driver threading that is completely outside of the dev's official control. (...) so you can't ignore these guys even though as an organization they are idiots with software. Basic stuff like glTexStorage() crashes (on a shipped title) for months on end with this driver. "[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
Az NVIDIA Rich Geldreich szerint jó drivereket készít, de gyenge fejlesztőeszközöket kínál.
[...]
Az AMD már nem készít olyan jó drivereket, mint az NVIDIA, de jóval előnyösebb fejlesztőeszközöket (GPU PerfStudio és CodeXL) kínálnak.Abu, figyelj, az eredeti cikk hangsulyai azert nem egeszen stimmelnek azzal, amit a cikkben te sugallsz. A Prohardveres cikkbol kb. az jon le, hogy egy ide, egy oda. Az eredeti szerint az NVIDIA drasztikusan jobb altalanossagban, mint az AMD (elobbinel kb. 20 sor pozitvum, 2 sor negativum van, utobbinal forditva.)
while (!sleep) sheep++;
-
"A fentiek mellett a grafikus driver többek véleménye szerint is egy feketedobozként viselkedik. Egyszerűen a fejlesztő nem látja, miképp működik a meghajtó, így nagyon ajánlott az adott gyártó driverért felelős csapatával úgymond baráti viszonyt kialakítani, különben igen sokáig elhúzódhat egy-egy teljesítményprobléma javítása."
Nagyjából ugyanezen az állásponton van Krzysztof Narkowicz is, a Flying Wild Hog vezető motor-programozója (Road Hog Engine), ő ezt mondta az OGL API-ról:
"The main issue with OpenGL is that it isn’t very popular on Windows, so IHVs spend most of their resources on DirectX drivers. That’s why OpenGL drivers are slower and have more bugs. Additionally if you aren’t a big studio or you name isn’t John Carmack it’s hard to get those performance issues and bugs fixed."
Na de akkor marad a kérdés:
A MachineGames-nek, az id Software-nek, a Tango Gameworks-nek, a Human Head Studios-nak és több kisebb stúdiónak (pl.: SCS, Croteam, Egosoft stb.) miért éri meg OGL-el szenvedni?[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PandaMonium
őstag
Haha, ezen jót röhögtem, köszi.
Egyetértek a cikkel (bár igazából csak átfutottam rajta, holnap alaposabban átolvasom), túl fragmentált az OpenGL jelen pillanatban (mondom ezt úgy, hogy naponta fejlesztek vele), nagyon sokan ragaszkodnak a legacy cuccokhoz ami egyértelműen visszatartja a fejlődést, már rég megmondták, manapság már a state machine dolog nem a legjobb megoldás, gyenge dokumentáció (legalább is ami a 3.1+t illeti, legacy tutorialokból annyi van mint a fene), kevés debugolási lehetőség (már a glGetError() -on túl ), ami van az is pedig elég vicc szinten van a Direct3D megfelelőkkel szemben. AMD-ékről rég tudjuk, hogy nem tudnak OGL drivert írni, az Intelt már meg sem említem, azt viszont furcsálom, hogy állítólag az NVidia sok helyen eltérne az OpenGL specifikációtól, nekem nem ez a tapasztalatom.
What I cannot create, I do not understand
-
GeryFlash
veterán
Hát azért ez durva, oké hogy Abu ,,picit" AMD párti de azért...
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
lepel
újonc
Nem gyenge informaljuk felre cikk lett belole. Koszonom a hasznos hozzaszolasokat.
Ezek utan mondja valaki, hogy nem amd parti. -
Vitamincsiga
tag
"Ezt már csak azért is érdemes megfontolni, mert John Carmack szerint a Rich Geldreich által felvázolt PC-s helyzet teljesen elfogadható ahhoz a fejetlenséghez képest, ami az ultramobil IGP-k piacán jelenleg uralkodik."
Amikor a Facebook még alig-alig ismert "valami" volt, a Farmville-el mennyi időt is toltunk el?
Igen, a Játék a mai napig is a legfontosabb - még ha nem is ismerik el - része a számítógép használatnakA múlt heti hír - AMD az x86 mellett ARM alapú processzort is fejleszt - pont ide vág!
Okostelefonba is AMD ARM + GNC-t Felette Win9 + DX12 /Valaki hitte volna pár éve, hogy a jelenlegi 2 csúcs konzolban AMD APU lesz?! Mert ha nem is verik nagydobra, ez lesz a vége./A fentinél kell ennél átláthatóbb platform egy programozónak? Megírom és a konzoltól kezdve, az asztali gépen át, a laptopokon és tabletteken keresztül, az okostelefonokig bezárólag mindenen fut Igen, a Mantle volt az első dominó, de azóta szépen dőlnek be a tabuk; végre!
Másrészről pedig egy +FHD-s felbontású okostelefonon futó AAA-s játék filingje, nem hajazna a Farmville régi sikerére; az újdonság varázsa, nem megvetendő egy hajtóerő Ráadásul mennyivel többet játszanánk, hisz' mindig velünk jön a ketyereA kérdés, pedig az, hogy kik is lesznek piacképesek 2015-16 környékén HW, OS, SW szinten?
Nem csoda, hogyha az aggódás hulláma felerősödne, mert a mobil piac cserélődési ciklusa lényegesen rövidebb, mint a PC-s piac 3-5 éves időszaka, valamint itt nem 100 milliós, hanem milliárdos eladásokkal kell számolni. És a fejlesztési idő sem lehet hosszú, a gyorsabb tempót pedig évtizedes kompatibilitásokkal nem lehet tartaniDe majd meglátjuk...
Jó lenne egy varázsgömb ;-)
-
Fiery
veterán
Nekem csak az OpenCL driverekre es compilerekre van eleg jo ralatasom, de az alapjan is az AMD-nel van a feketepont es az nVIDIA-nal a pirospont. Az AMD-nek mar honapokkal ezelott lejelentettunk egy eleg komoly OpenCL bugot, ami minden VLIW architekturas ATI/AMD GPU-t erint, de csak a 14.xx (idei) Catalystoknal jelentkezik. Azota is bugosak a driverek, a 14.4 WHQL is bugos. Ennyit a csodalatos AMD-rol. Csinalnak egy qrva jo hardvert (GCN), csak nem tudnak melletenni egy igazan jo drivert Persze siman lehet, hogy az AMD eroforrasait a Mantle es HSA fejlesztesek kotik le, nem marad ido az OpenGL/OpenCL-re. Ami szomoru, hiszen a jelenben is elni kellene, nem csak a jovonek fejleszteni folyamatosan.
Csak hogy ON is legyek... Ha ennyire nagy szivas a jatekfejlesztes a gyartofuggetlen platformokra (OpenGL, DX11), akkor tenyleg lehet hogy egyszerubb lenne minden GPU-gyartonak sajat API-t fejlesztenie. Onnantol kezdve nincs rinya, mindenki sutogesse a sajat pecsenyejet. A felhasznalok meg nagyon jol jarnanak vegeredmenyben, hiszen ezzel siman lehetne platformfuggetlen jatekokat is fejleszteni. Mindenki eldonthetne, hogy Windowson vagy Linuxon vagy epp Androidon jatszik. Az tuti, hogy a Valve tapsikolna oromeben
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenGL állapota a lényeg, a driveres dolog csak extra. Az eredeti cikk azt is leírja, hogy az NV nem teljesen dolgozik szabványosan, így a legtöbb hiba az AMD-nél is ebből ered, mert ők meg követik a szabványt. Ez már eleve egy probléma, mert mindegyik drivercsomaghoz írni kell olyan leképzőt, ami stabil.
Mindenkinél fel van sorolva a negatívum és mindenkinél nagyon komoly. Az NV-nél például a segítségük nélkül nem tudod megírni a programot. Az AMD-nek van erre fejlesztőkörnyezete, de a driver miatt akkor is kell a segítségük. Az Intelre meg másfél év kell, mire írsz működő leképzőt.
Ez a teljes rendszer egy összekuszált összeomlott kódhalmaz. Rakjanak bele pénzt? Mégis miben segít az?Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Khmm, ilyen manapság az objektív tájékoztatás. (tudtam én hogy blikk, csak nem sejtettem... )
@Fiery: 3-5 év és eltűnnek ezek a problémák, megy a levesbe az egész shadinges hóbelebanc (legalábbis játéknál meg grafikai progiknál tuti nem lesz sok keresnivalója)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
emvy (#30): Még annyit, hogy a fejlesztő szemével nézd. A helyzet fenntarthatatlan. A gyártók szemében erre vonatkozóan lehet, hogy stratégia van. Az NV-nek úgymond jó az, ha házon belülre viszik a program fejlesztését, és nem teljesen szabványos leképzőt írnak, amivel a többiek szopnak. De ezzel szopatják a játékfejlesztőket. Az AMD-nek is jó, ha félgőzzel mindenkit támogatnak, hogy fenntartsák a látszatot, de az OpenGL állapota annyira ramaty mindenestül, hogy jó eséllyel Mantle-t választja majd a piac. De ezzel szopatják a játékfejlesztőket. Az Intel meg Rich Geldreich szerint is leszarja, amivel szopatják a játékfejlesztőket.
Akarva vagy akaratlanul mindenki szívatja a piacot, és ez tény. Ez valahol a Khronos hibája is, mert az MS ezeket a gyártói érdekeket valahogy megfogja a DX-nél.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenCL hibajavítás az régi dolog. Aki nem AMD partner az vár a bugfixre (sokat). A probléma az OpenCL-lel is ugyanaz, mint az OpenGL-lel. Csak itt az AMD viselkedik úgy, mint az NV. Egyszerűen magukhoz láncolják a szoftvercégeket és ráadásul nem is teljesen szabványos kódot írnak nekik. Aki nem partner annak lehet problémája az Orca stackkel, és ezeket sokára javítják, hogy legyél hamar partner. Ez persze szopatás, ami a gyártónak üzlet, mert ha megnézed, akkor hogy bejött nekik. Gyakorlatilag minden fontos szoftvercég AMD-re írja az OpenCL fejlesztéseit, aztán lesnek, hogy a többi hardveren nem fut. Ugyanez fordítva.
Ha az NVIDIA az OpenGL mafia, akkor az AMD az OpenCL mafia. Itt visszatértünk ahhoz, hogy a Khronos elég erős-e ahhoz, hogy az ilyen magánakciózásokat féken tartsa.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
azbest
félisten
válasz huskydog17 #33 üzenetére
Az opengl win alatti népszerűtlenségéhez valószínűleg hozzá tartozik, hogy az ms már legalább 15 éve próbál alátenni. Amióta a windows felkínál drivereket a vga-khoz, azóta kerülnek a gépekre opengl-től megfosztott, kasztrált driver verziók a windows update-ről. Abban nem vagyok biztos, hogy a mostani ms update féle nvidia driverből ez ki van -e vágva, de ugyanazzal a verziószámmal most is karcsúsított változatot telepít ahhoz képest, mint ami az nvidia oldaláról letölthető. Így sok gépen, ahol nincs feltelepítve normális driver szívatják azokat, akik opengl alapú programot futtatnának. A felhasználó meg nem is érti miért nem működik, mikor elvileg minden rajta van ami kell...
Gondolom azok, akik opengl támogatással jönnek ki, eleve multiplatformra terveznek (pc, mac, esetleg linux).
-
veterán
Szerintem már ezzel elkéstek egy kicsit.A Mantle elöbb utóbb egyeduralkodó lesz.
duree54
-
GeryFlash
veterán
Azért egy Gamer meg is érdemli, ha annyira ostoba hogy hagyja a windows keressen drivert és nem képes 2 percet szánni hogy hivatalos oldalról letöltse...
Duree: Hogy lenne egyeduralkodó, amikor se az Intel se az Nvidia nem fogja támogatni? És főleg Linuxon, az nvidiát nehéz kihagyni a buliból tekintve hogy a Steam machinek 90% Nvidia...
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyeduralkodó biztos nem lesz, de annak bőven van realitása, hogy az AMD-re eleve nem írnak külön OpenGL leképzőt, hanem helyből csak Mantle-re dolgoznak. Ezzel időt és pénzt spórolnak meg. A gond itt az, hogy ma az egyetlen használható OpenGL debugger a GPUPerfStudio2. A többi nem tud debugolni akkora kódot, amekkora kell egy AAA játékba. Szimplán fagynak. A GPUPerfStudio viszont AMD hardverekkel működik jól, tehát mindenképp kell AMD-re is OpenGL kód. Ez megint szívatás level 9000.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Mi akadályozza meg az AMD-t abban, hogy jó minőségű OpenGL drivert készítsen?
Elvileg arról volt szó, hogy pár éve totál újraírták az egészet, most meg ezerrel szidják a fejlesztők.
Nem értem.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kevés játék támogat OpenGL-t. Az egész API láthatóan egy nagy átláthatatlan kódhalmaz.
Az API-n a driver újraírása nem javít. A core profile-ra gyors lett a driverük, de ennyi. Persze írtak jobb kiterjesztéseket, amelyek már szabványosak és amelyekre a GDC-s modern OpenGL előadások is épültek, de igazából ezek sem érték el a hatást.
A kérdés az, hogy meddig éri meg foltozgatni? A piac resetet akar. Innen pedig egy üzlet az egész, hogy minél tovább húzódik a reset annál többen fogják a Mantle-t választani. Lehet, hogy Graham odateszi magát amennyire tudja, de a vezetőségben meg felmerül, hogy miért is kellene ezt támogatni, amikor pont a mostani gondok viszik hozzájuk a fejlesztőket. Mafiamódszer? Valahol az, de amíg működik nem érdekli őket.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Amúgy a cikkbe minden HW gyártó véleménye le van írva, de mit gondol erről a Khronos? Szerintük jó ahogy van, vagy ők is hajlanának egy teljesen a 0-ról újraírt megoldásra?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #49 üzenetére
A szememben a Khronos nem egy tökös és keménykezű szervezet benyomását kelti, és ezt évek óta vallom. Úgy gondolom még ha akarnák is a változást, akkor is túl puhapöcsűek hozzá. És ezt most nem bántásból mondom rájuk, csak egyszerűen nem működnek jól. Azt nem tudom, hogy ki ezért a felelős, de én a vezetőt már most kirúgnám, mert évek óta lemaradnak az újításokról, amikor pont azért fizeti a sok cég a tagságot, hogy a Khronos abból a pénzből mindenkinél hamarabb meglássa a jövőt. A gondok egy részéért biztos felelős a mostani vezető.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- PALIT RTX 3070 8GB GDDR6 GameRock OC Eladó! 125.000.-
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//