- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- iPad topik
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- OLED TV topic
- Új taggal bővült a Cooler Master Hyper szériás CPU-hűtőinek családfája
- Milyen monitort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
Érdekes dolog ez a beázás... Az enyém nem ázik be, de esőben olyan hang van, mintha lenne egy kis patak a bal fülemnél Ennyi víz nem folyik át a kédereknél, fogalmam sincs honnan jöhet.
A gyári ablaktörlő lapát pedig 3 évet bírt, nem volt túl tartós. Bosch-t vettem, egyelőre jó.rip and tear, until it is done
-
_Smooth
senior tag
Na a hétvégén végre megérkezett az új autó. Octavia Style 1.5 TSI kombi.
-LED főfényszóró
-sávtartó
-front assisst
-dynamic csomag
-smart link + bolero
-rejtett rakodó rekesz csgtérben
-szélvédő- és ülésfűtés
-fényre sötétedő külső és belső tükrök
-LED2 hátsó lámpaNem tudom, kinek van ezekkel tapasztalata, de a sávtartótól és a front assissttól kicsit többet vártam volna.
Utóbbi pl. talán egyszer csippant fel, hogy előttem erősebbet fékeztek. Jelenleg "későire" van állítva. Párszor kicsit hagytam jobban rágurulni az előttem lévőre, direkt próbáltam az indokoltnál kicsit később fékezni, de nem nagyon izgatja magát. Ez így normális lenne?
A sávtartó meg hát... jó-jó, esetleg játszani vicces, de biztos, hogy nem bíznám rá az életem. Inkább ne is lenne benne. M0-on, autópályán... vagy ahol viszonylag jobb minőségű az aszfalt és a felfestések, ott aktivizálja is magát. De kóvályog a terelővonalak között, néha indokolatlanul közel megy az egyik oldalhoz. Volt, ahol azt éreztem, át is billenne a másik sávba, ha nem húzom vissza. Egyéb szutyi utakon meg néha megtalálja a vonalat, aztán mindenféle figyelmeztetés nélkül elejti és engedi átcsurogni. Legalább csipogna vagy valami. Így ez a legkevésbé se hasznos.LED fényszóró nagyon tetszik. De nem tudok magasságot állítani és mintha egy kicsit rövidet világított volna.
Illetve a menüben, beállítások közt megtaláltam és ki is tudtam pipálni az automata ablaktörlést. Ehhez viszont nem kellene, hogy a karon is legyen egy AUTO kapcsoló? Működik ez egyáltalán vagy csak ott van a menüben?
ComingHome/LeavingHome miként aktiválható? Vagy az csak sötétben működik? Nem úgy vettem észre, mintha menne.
Amúgy szuper kis járgány. Az elődje egy 6éves Octavia II volt. Ég és föld a különbség, bár sok dologban érdekes módon elmarad az elődhöz képest. Nem értem, miért kell bizonyos (főleg bevált) dolgokat visszafele "fejleszteni".
Külső tükrök kisebbek az elődnél, legalább egy fél autóval kevesebbet látok benne. Az elődből kiindulva nem kértem holttérfigyelőt, de lehet, hogy jobban jártam volna lane assisst helyett azzal.
Belső tükör eléggé mélyen van. Ez valszeg a tükör fölött elhelyezett szenzorbox miatt lehet :/ nem túl szerencsés.
Az előző 1.4TSI 6os váltója finomabban és gyorsabban volt kapcsolható. Remélem, ennek csak "be kell kopnia" és ugyanolyan lesz.
Illetve az előd szemüvegtartója és az ajtókárpitban lévő palacktartó is jobb volt, kár, hogy levették a műszerfal tetejéről a kis pakoló rekeszt, illetve az elődben riasztó nélkül is elérhető volt a deadlock.Összességében azért imádom. Új, csendes, kényelmes.
Ha valaki vacillálna, én csak ajánlani tudom a sportüléseket. A 2. generációsban kicsit jobb oldaltartása volt az alap ülésnek, mint a 3-ban. Ezek viszont kárpótolnak mindenért. Azt se bánom, hogy végül a sportkormányt kértem, nem a fűthetőt. Nagyon kellemes a fogása.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
bul07
nagyúr
válasz _Smooth #170252 üzenetére
Míg tehetem nekem nem lesz szélvédő fűtés a kocsiban
Egyszerűen látom a szálakat és rettentően fárasztja a szememet, már ha olyan megoldás
Pár éve próbáltam új Astrát és abban is így viselkedett a sávtartó, pingpongozott a szaggatott meg a jobb oldali vonal között szó szerint kígyóba mentünk, ha meg jobbon elfogyott a vonal az árok állította volna meg
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
siti
őstag
válasz _Smooth #170252 üzenetére
ha majd a front assisst biztonsággal megy az előttünk lévőtől 10 centire és közben levillogja, akkor majd csettintek egyet, hogy miket tudnak a mai autók. közben még a telefon tartót se sikerült megoldaniuk.
amúgy grat a vashoz! nem tudom, ilyenkor kell a széles utat kívánni, mert ugye a sávtartó meg fog hülyülniFüle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
_Smooth
senior tag
válasz zoo8800 #170256 üzenetére
Enyémben nincs. Sokat agyaltam azon is, de nem tudtam élőben kipróbálni egyik extrát se. Így utólag inkább azt kértem volna a sávtartó helyett. Az egy irgalmatlan nagy baromság így ebben a formában.
Öcsém egy Superb SportLine-t rendelt, neki kb egy hónappal előbb érkezett. Az övében van ACC. Használni nem nagyon használja (nem véletlenül kért haladós autót), de kipróbálta és azt mondja, elég hatékony. Rendesen, határozottan rálassít, amikor bejönnek elé a pályán. Viszont utána Ő sokkal dinamikusabban gyorsítana vissza a korábbi tempóra - ez egy komótos (valóban kényelmi) extra.
Illetve neki van holttérfigyelő is, ő meg azt tartja feleslegesnek.Amit most így pár nap használat után módosítanék:
LaneAssisst helyett holttérfigyelő és ACC (ha nem fér bele, akkor esetleg a szélvédőfűtést fel tudom áldozni, bár engem nem zavarnak a szálak).
A LED fényszórót, sportüléseket, sportkormány és ülésfűtést bántam meg a legkevésbé (Sőt! Ezek a legtutibb extrái a Style alapokon kívül).
A smartlink nem rossz, de pl. ma lefagyott/újraindult a rendszer, aztán spotify-t nem annyira akarta betölteni. Siri idegesít (öcsémnek droiddal egy kicsit élhetőbb), illetve a MaxiDOT-on csak BT csatlakozás esetén érhetők el a számok (még akkor is, ha csak az előzmények). Szóval alapvetően (már csak navi és zene miatt is) nagyon hálás dolog, de nem hibátlan és nem nélkülözhetetlen. Az nagy hátránya, hogy csak gyári kábellel megy (pedig direkt rendeltem rövid, 90° példányt hozzá).Illetve talán a módválasztó lehet még jó cucc. Az pl. sport módban (állítólag) kikapcsolja a klímát, amíg gyorsít az autó. Nagyon király ez a 150 lovas 1.5, de azért ez is megérzi a klímát (vagy csak még nagyon "bejáratós"). Klíma nélkül szépen megindul, ahogy kell.
Kessy rémes a VAG-nál. Renault rendszere sokkal szofisztikáltabb, sokkal jobban használható. De így használatban azt mondom, lehet, hogy nem ártott volna (sajnos elég közel van a térdem a kulcshoz, félek, hogy egyszer le fogom rúgni/bele fogom törni).Ha esetleg valaki gondolkozik adaptív lengéscsillapításon, öcsém azt is kért a Superb-be. Aggódott, hogy a 18-as kerekek meg a sportfutómű a magyar utakon a veséjét is lerázzák. Azt mondja, nem rossz cucc, de végülis felesleges volt. Sport módban se ráz nagyon.
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Akkor az alábbi kérdésekre nincs ötlete senkinek?
- LED fényszóró + AFS: csak az automatika tudja szabályozni, nincs is lehetőség kicsit korrigálni a limiteket?
- automata ablaktörlő: menüben engedte kipipálni, de nem érzem, hogy automatán menne... karon nem kell, hogy legyen AUTO kapcsoló is?
- ComingHome/LeavingHome: elvileg a LED miatt benne van, be is tudom állítani külön-külön az időzítéseket, de nem vettem észre, hogy ez működne.Illetve, tudom, hogy lehet utólagosan - a komfort elektronikában eleve meglévő - extrákat engedélyezni (amik külön hardvert sem igényelnek a működéshez, csak szoftveresen engedélyezni kell).
Ilyen miatt nem tudjátok, ugrik-e a garancia?# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
mario1012
tag
válasz Mágus2 #168237 üzenetére
Szia, ma délelőtt kinyílt a bal hátsó ajtóm zárja, valami csoda folytán, de csak akkor vettem észre mikor célba értem és az autó mellett álltam, majd nyomtam reflexből egy zárást és hát pont láttam, hogy az első lezárt és 1-2 mp késéssel a bal hátsóm is lehúzta. Na mondom ez kiváló, mikor 2 hónap után először kinyílt és nem vettem észre.
Majd hazaérve ennek apropóján próbálgattam nyitni kilinccsel bentről, majd központival is többször, kulcscsal is, aztán beültem, hogy beállok a garázsba és mondom megpróbálom a régi módszert amivel nyílt egy párszor a benti nyitó gombbal. Aztán újabb csoda, most a jobb elsőm nyílt ki. Úgy is hagytam nem zárom le, később kimegyek és kihúzom a zár csatlakozóját, amit a képen mutattál.
A holnapi nap amit előzetesen írtál áll még, tudok menni? Sikerült szabad időpontot találni?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
-
Dika22
tag
Szevasztok! Pár hete vettem egy Volkswagen Borát, és az lenne a problémám vele, hogy hidegen pöccre indul, viszont melegen nem. Akkor is indul, csak többet forgat, mire elkapja. Akksi kb fél éves. Mitől lehet ez?
Amivel eddig próbálkoztam: akksi csere másikra, nem lett jobb. Hőérzékelő csere, nem lett jobb, viszont ha melegen lehúzom a hőérzékelő csatiját, akkor egyből indul úgyis. Kábelek rendben vannak, még az önindítót mondták hogy lehet a baja. Az lenne a ludas? 1999-es, 1.9 tdi AHF motorkód.
"Samsung s24 ultra®
-
Dika22
tag
válasz molnarpeter #170270 üzenetére
Köszi Esetleg ezzel a váltó akadással lehet mit kezdeni?
"Samsung s24 ultra®
-
kalmanchris
tag
válasz _Smooth #170252 üzenetére
"Külső tükrök kisebbek az elődnél, legalább egy fél autóval kevesebbet látok benne"
Ezt már a 4-es golf idejében megcsinálta a vw. Statisztikai adatokra hivatkozva csökkentették a jobbos visszapillantó t, mert hogy kevesebbet használják, mint a balost. No comment. Sóherkodás a javából.
Igen lehet a szélzajjal megmagyarázni. De nézzük csak meg más gyártó hogy oldotta meg áramvonalasra a nagy tükröket.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kalmanchris #170272 üzenetére
Én úgy nézem, hogy ha a Golffal vagyok épp, akkor nem koccant volna a tükör szűk helyzetben.
-
Dika22
tag
-
zzz03
őstag
1.4 tsi (150paci) 2018as octavia mennyire betegagy? veheto ezzel a motorral? 10.000km van benne.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
Most lettem tulajdonosa egy Octavia I Tour-nak, 1,4 szívó benzines a gép. Pályán nagyobb gázpedál lenyomásra csörög valami a kesztűtartó mögül. Klima cső, vagy mi lehet? -
KTTech
veterán
válasz Dika22 #170269 üzenetére
Ez ugyanaz a "hiba" mint nekem is van, kicsit optimista az ECU indítási mapja. Át lehet írni (gyári séma alapján), hogy normálisan induljon (a másodlagos indítótáblában általában a jó értékek vannak). A másik megoldás az önindító felújítása/cseréje, de van amikor ez se oldja meg.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
1stVikman
senior tag
válasz _Smooth #170261 üzenetére
Szia.
Fényszóró magasságot automata állítja. Te nem tudsz belenyúlni, max. szoftveresen, de inkább ne tedd, jó az úgy.
Coming-leaving Home. Kapcsolót tedd Auto állásba. Csak így, és csak sötétben működik. Zárás előtt meg kell húzni még a fénykürtöt is, ha be akarnád kapcsolni.
Használati nem volt a géphez? Ha igen, feldobhatnád ide, biztos van benne pár hasznos leírás.
Ja és azért a verdáról sem lenne hátrány képeket látni.
Tudod, itt szeretjük csorgatni a nyálunkat a minden apró részletre (bel -és kültéri egyaránt) kiterjedő képekre. -
1stVikman
senior tag
válasz _Smooth #170252 üzenetére
Még annyi jutott eszembe, hogy a sávtartó inkább csak segéd, nem robotpilóta. Nálam 10mp után sípol, ha nem fogom a kormányt, addig egész jól vezeti magát. Normál esetben inkább csak korrigál/ná az ívet. Akkor jó, ha pl.bambulod a tájat vagy nyomogatod a rádiót /navit stb.és ilyenkor nem enged le az útról. Persze ehhez normális felfestés kell legyen. Pályán megint más a helyzet, ott azt tudom elkepzelni, hogy mondjuk elpilledsz vagy hasonló és bent tart a sávban. Egyébként kikapcsolható, ha zavar, hogy néha érezni a kormányzáson, hogy dolgozik.
Front assist +adaptív tempomat:
Menüben állítható a gáz reakciója eco-normál-sport fokozatokban. Ezen kívül a követési távolságot tudod még állítani.
Ha valakit utolérsz vagy bejönnek eléd fékez, ha kikerülöd az autót gyorsít. A fent említett fokozatoknak megfelelően papásan vagy agresszívabban, illetve minél nagyobb a beállított és az aktuális sebesség közötti különbség, annál határozottabban.
Annyit lehet még "csalni", hogy feljebb emeled a beállított sebességet. Ha vannak előtted, hiába van 100-ra állítva a tempomat, csak annyival fog menni, mint az előtted lévő. (Legyen mondjuk 70km/h)
De ha ezután nincs semmi a szenzor előtt, mert előzöd vagy elkanyarodott előled, akkor belelép a gázba helyetted.
Szóval én használom az összes segédet, elégedett is vagyok vele, csak néha bánom, hogy nem dsg-vel vettem a Golfot.[ Szerkesztve ]
-
ahenobarbus
tag
válasz macilaci78 #170268 üzenetére
üdv,
a képek zseniálisak. nagyon szépen köszönöm.
ahogy nézem ez gyári tartozék, amit a westfalia gyártott, de iránymutatásnak tökéletes.uff, ocs.
-
_Smooth
senior tag
válasz kalmanchris #170272 üzenetére
Az egy igen nagy ostobaság volt. Én a jobbost pont annyit használom, mint a balost. Az az aszimmetrikus tükör nem csak ocsmány, de funkcionálisan is bukta.
De itt nem egymáshoz képest gondoltam, szerencsére legalább szimmetrikusak jelen esetben.
Apám 4.gen Espace-án is ilyen hülye áramvonalas, kifelé keskenyedő tükrök vannak. Mert aztán egy ekkora "buszon" sokat segít Ellenben alig látni bennük valamit. Na mindegy. Majd forgatom a fejem... jó, h vannak tükrök.BTW: ha már áramvonal, fogyasztás, zaj... miért nem erőltetik jobban a kamerás megoldást? (értem én, h drágább lenne, de azért nem sokkal - kijelzőkkel meg már így is tele vannak az autók)
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Mauzes
addikt
Sziasztok,
2018-as Passat-om még nincs egy éves, de most érte el a 10e km-t. Gyárilag talán 30 ezer az elvárás, de én olajat 10 ezrenként vagy évente szeretnék cserélni. Ilyenkor mi az ajánlott menetrend? Elég olajat és olajszűrőt cserélni, vagy kellene egyéb szűrőket is? Garancia miatt márkaszerviz lesz.
-
_Smooth
senior tag
válasz 1stVikman #170280 üzenetére
Szia, köszönöm neked is a visszajelzéseket.
Megpróbálok itt egy hsz-en belül mindkettőre válaszolni, hogy ne szaporítsam túl ezek számát
CH/LH: valami ilyesmit sejtettem mögötte én is. A fénykürtre viszont nem gondoltam. Legközelebb kipróbálom így, köszi a tippet.
Elvileg van hozzá leírás, csak "jó férfi" módjára nem azzal kezdem a használatot
Illetve sok dolgot (tapasztalat, gyakorlati haszna, környezeti hatások stb) nyilván nem említ. Pont a CH/LH valszeg benne lenne.Ami a sávtartót illeti, nem is számítottam másra. Tudom, hogy nem egy Tesla Autopilot. Csak azt reméltem (illetve a kerskedésben is egy kicsit jobbnak állították be), ennél hatékonyabb, okosabb, hasznosabb lesz.
Nem várom tőle, hogy helyettem vezessen haza, csak annyit, hogy valóban tartsa a sávban és lehetőleg ne ping-pongozzon. Illetve, amikor elengedi a sávvezetést, akkor legalább figyelmeztessen.
Nekem is pont erre kell, ha valami néhány másodpercre elvonja a figyelmem, akkor addig is fogja legalább a sávot. De nem merem rábízni. Egyáltalán nem zavaró, hogy mozgatja a kezem alatt a kormányt (kb észre se veszem), az se zavaró, hogy csipog vagy belefékez, mert ezt is csak próba erejéig sikerült előcsalnom egyszer.Front assisst: azt tapasztaltam, hogy nem tapasztaltam semmit. Egyetlen egyszer jelzett be, amikor befékeztek előttem kb 60-70kph környéki stabil tempónál.
De nem érzem, hogy foglalkozna olyannal, hogy pl. utolérek valakit. Akár álló, akár lassabban haladó járművet. Se nem csipog, se nem fékez.Ami a képeket illeti, fogok majd csinálni... talán most hétvégén, ha lesz időm.
Előző hétvégén, mikor átvettem, szakadt az eső, akkor nem sok értelme lett volna.
Amúgy imádom, baromi jól néz ki még buta fehérben is. Egy-két aprósággal akarom majd kicsit feldobni:
- engem iritál ez a gagyi krómhatás. A hűtőrács körüli keretet majd feketére akarom fóliáztatni.
- illetve a facelift előtti verzió orra nekem jobban tetszett. Többek közt az osztás nélküli lámpatest miatt, de a ködlámpa is jobban adta (nagyobb volt, így megtörte azt a suta légbeömlő vonalat alul). Oda a jelenlegi ködlámpája mellé nem lehet valami kis műanyag elemet kapni? Az előzőre találtam ebay-en, az nem tudom, ide is jó lehet-e. Majd előkeresem a linket.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz zzz03 #170276 üzenetére
Nem vagyok szakértő és nincs nagy merítésem se, de van nálunk egy ebből is. Igaz, még csak 3éves (kb 60k km), de még semmi panasz nem volt rá. Egy ismerősömnek meg Leon FR-ben van durván 5éve, ott se volt gond.
(Előző autóm egy II.gen 1.4TSI 122LE volt, azzal se volt gond a 6év alatt, de egy volt kollégámnak ugyanilyen autója azért 4-5évesen már produkált érdekes dolgokat. A 140LE-s golf hibátlan volt, egy másik golfunkat viszont TK-zta a 160 lovas verzió. De még ezek se voltak olyan problémásak, mint az előző cégnél használt 1.2TSI-k. Na azt max az ellenségemnek vennék)
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
mamboo
tag
Hali,
Alany: 2007 skoda rs octavia kombi 2.0pdtdi
futóműcsere előtt állok, melyiket típust válasszam?
Bilstein vagy Monroe? esetleg jobb ötlet ár-érték arányban?
Üdv -
Mauzes
addikt
-
-
Reggie0
félisten
válasz Mauzes #170296 üzenetére
Nem kell erteni hozza, ahhoz, hogy pl. uv tintaval rarajzolj, vagy koromlakkal megjelold nem kell kiszerelni se, csak eltalalni h melyik alkatresz az.
Amugy realis, sot ezeknel a nagyoknal talan meg nagyobb is a kockazat. Nagy ceg, sok vevo, nincsenek egyre raszorulva, sok a szerelo, azt se tudod ki csinalja, siman el lehet maszatolni egy kis ugyet es mindig van hulladek alkatreszuk mutatoba.
Az altalad emlitett lancbol a szerelom azt mondja, hogy az M5 ugy ahogy meg elfogadhatoak, a tobbi kuka megbizhatosagban.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz aero. #170298 üzenetére
Azért az egy dolog hogy szervizben volt, és pecsételtek is
De azt is kellet volna nézni hogy mi van bepipálva vagy számlán hogy mit cseréltek, mert simán lehet hogy előző szervizkor volt cserélve levegő és mivel ahogy előtted is írták a gyári periódus igen nagy lehet hogy ekkor nem volt előírva és nem is cserélték a levegőszűrőt(nem is ellenőrizték)Nem védeni akarok senkit csak a tényeket kell nézni
Persze jelölni kell és ha lehet ott kell lenni a kocsi mellet, na meg a hordós olaj
Olajra kell igazán figyelni nehogy jó lesz alapon 5W helyett 10W menjen bele mert olyan van hordóba[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Manjaro Linux
- Elérhetők az alkatrészek és szerszámok az iPhone 16 otthoni javításához
- EA Sports WRC '23
- Politika
- PlayStation 5 Pro teszt
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Már 70 millióan nézik a Netflix reklámos csomagját
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest