- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Hobby elektronika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Fujifilm X
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Keef_Lee
senior tag
válasz macilaci78 #170450 üzenetére
Így igaz. Volt ilyen a cégnél, amikor még új volt. Felváltva ájuldoztunk tőle, hogy milyen jól megy. Szóval kinek mire kell az autó, de szerintem most is jó lehet annak, akinek nincsenek nagy igényei.
-
negyedes
addikt
válasz Zola007 #170446 üzenetére
Bora, 1.6, megyen (mar amikor nem ul a peknel ), ne varjal dizel erzest, 2500 alatt nem huz, palyan 120 siman megyen, kozuton is OK, annyi hogy egy kamion elozest azert ki kell szamitani es visszavaltani.
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
expander
senior tag
nalam van egy 1.6 FSI Jetta, bar igaz csak egy eve, de semmi problema (kopp-kopp-kopp) vele. ha lesz sok palya, vagy orszagut, akkor el lehet rajta gondolkozni, mert 6os valto van benne (bar pont emiatt lehetett volna roviditeni, szerintem tul hosszuak a fokozatok), illetve a kozvetlen befecsi miatt, egesz hamar van "sok" nyulmokus, ami egesz sokaig kitart
egyebkent nem versenyauto nyilvan a 116 loval sem, de azert lehet vele sietni, ha kell
-
w333
félisten
Seggitség kellene ...
Seat Leon 1M ablaktörlő mechanikát cseréltem és nem jó a végállás, mikor megáll a törlő akkor még rádob egy 10 cm felfelé, mi lehet a gond ? köszi !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Kérdés: Passat B8 Variant esetén van olyan csomagtér gumiszőnyeg, amivel le lehet tenni a csomagtartó burkolatot az alsó állásba? Azaz a gumiszőnyeg nem akad meg a műanyag peremen.
-
w333
félisten
válasz Mágus2 #170455 üzenetére
Közben sikerült megoldani ... nem gyári hanem utángyártott, viszont kíváló minőségű 4700 Ft -ért szerintem ajándék, volt megért !
Vika gyártmány ... de tényleg nagyon jó minőségű itt egy kép róla
Az volt a baj hogy a kis fület rossz pozicióban tettem az ablaktörlő motorra, ismerős kiokosított hogy vízszintesben kell áljon mikor megáll, most már jó !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Zola007
veterán
válasz expander #170453 üzenetére
Évi 15-20e pálya lenne vele, de használt dízelt nem akarok egyelőre, mert lenne havonta vele városban is számításom szerint kb. 80-100db rövidtáv (3km), ami nem biztos, hogy egészséges egy dízelnek.
Ráadásul csillaggarázs alatt állna 7/24, nincs kedvem télen 10 percig melegíteni a dízelt.Én nem sietek, pályán is max 130-al GPS szerint, inkább fontos, hogy 3 személy esetén klímával se kelljen a belét kitaposni.
Turbósat nem szeretnék / merek venni.
1.6 FSI-t nézegettem én is Jetta és Golf V, illetve képbe került még a 2.0 FSI Seat Leon és Golf V[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
expander
senior tag
-
Zola007
veterán
válasz expander #170462 üzenetére
Kizárólagos autónak nem merem.
Mert ha megkotlik, akkor nincs mivel járni dolgozni (egyedül vagyok)
A koncepció az lenne, hogy most veszek egy Golf méretű benzinest, kibírom vele tavaszig.
Ha beválik a távol lévő munka, akkor pedig jövőre veszek mellé egy egyszerűbb felépítésű 2.0L körüli nagy dízelt (Octavia, Passat, Jetta) kizárólag pályázni.
Így ~3M-ból van 2 kocsi, bármelyik megkotlik, van mivel menni és egyúttal sokoldalú isMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
XP NINJA
őstag
Sziasztok, szülők nyaralni vannak az 1.9 td AAZ-vel, és most jött az üzenet hogy az adagolóban van-e szűrő, és hogy lehet kiszedni, mert olyan mintha el lenne dugulva. Kevés info, holnap vesznek másik üzemanyag szűrőt, de addig is érdeklődnék, hogy hajlamos-e az adagoló ilyesmi dugulásra?
-
Zola007
veterán
válasz MunezXBK #170465 üzenetére
tudom, csak mondtam egy számot
szakértők szerint régebbi dízel kemény hidegben 2-4 percig érdemes járatni, gyári fűtéssel nyilván kevesebb, de azért egy 2 literes dízel Octavia nem a behuppanok és már megyek kategória, ha egy nap mondjuk 4-6 alkalommal kell hideg motorral indulni -15 fokbanMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
bul07
nagyúr
válasz Zola007 #170468 üzenetére
Én ehhez tartom magamat, Gajdán Miklós megmondja a tutit
Én 5W olaj kocsiban
Kuplung benyom, beindít, vár 5-10-20 másodpercet(minél hidegebb van annál több de max 20), kuplung kienged(ugye a váltóban is meg kell törni az olajat), majd ketyeg még vagy 30-60 másodperc és indulásLassú sebességnövelés a kellő sebességhez és 2000 fordulat környékén tartva a fordulatot haladás
(Nálam, 4-ben 2000fordulat 60 környéke, nálam 5-ben 2000 fordulat 80-an környéke, 6ban 95környéke a 2000-res fordulat)De kijavítanak engem is ha nem jól csinálom
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz MunezXBK #170471 üzenetére
Nálam 5W olaj. Enyémbe 5W olaj. Itt 5W olaj. Itten 5W olaj. Részemről 5W olaj.
Ha megnézed a videót ott sincs kiírva a meleg oldal mert hideg indítás esetén nem igazán tényező, hideg oldal határozza meg hogy mennyi idő kell hogy körbeérjen, nézetembe míg nem ér körbe addig nem engedem ki a kuplungot hogy azzal se terheljem az épen beinduló motort
De amúgy 5W-30 van nálam a kocsiban[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz MunezXBK #170473 üzenetére
Olvastam es
Vagy megint nyelvtannacizas van , ja esore nem eset le[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Mágus2
Közösségépítő
Már egyet sem kell aludni...
[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
Mágus
Audiban cserélnék üzemanyag szintjelzőt, mert a mostani fars értékeket mutat és fél tanknál már azt mutatja, hogy üres a tank. Csere csak annyi, hogy a régit kvieszem az újat meg berakom?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Primary92
senior tag
Sziasztok!
Tervben van egy kombi mk2-es Octavia vásárlása 2 millióig (+ szerviz). Összkerekeset szeretnénk manuális váltóval, turbóval. A Scout kivitel áll legközelebb szívünkhöz.
A turbóhoz a nagyobb nyomaték miatt ragaszkodom. Az árba a 2.0 FSI férne bele, de az szívó motor, illetve a 2.0 PD (BMM). Ez utóbbit úgy tudom viszonylag kevés probléma szokta érinteni, ha kicserélték a gyári PD elemeket. Ez egy 140 lóerős motor egy 1,5 tonnás kasznival.
Elgondolkodtam azon, hogy jobb lenne egy erősebb autó, de 4x4 Octaviában ez a teteje. A chiptuningot nem tudom mennyire tolerálná a Haldex hajtás és a DPF.Itt jött képbe a B7 3.0TDI quattro. A német wiki szerint a 204 lóerősben nincs DPF sem, elég erős...
A szerviz számlákon mennyire látszik meg, miben jelenik meg a két autó közötti különbség?
Nyilván többet kér enni, adó, biztosítás is magasabb, de nem egy kategória a Skodával. -
-
Mauzes
őstag
válasz Mauzes #170334 üzenetére
Sziasztok,
Nemrég itt értekeztünk róla, hogy a márkaszerviz vajon elvégzi-e a rábízott munkát, hogyan lehet ellenőrizni, stb. Tájékoztatásul megosztom a tapasztalatom a Porsche Pesttel kapcsolatban.
Céges Passat-ot vittem 10e km-nél olajcsere + levegőszűrő, pollenszűrő, hátsó ablaktörlő lapát, tehát minden jóval az előírt intervallum előtt. A levegőszűrőnél előzetesen megjelöltem filctollal egy csavart, hogy vajon hozzányúlnak-e, emellett a pollenszűrőt konkrétan megnéztem. Ezeket a szerviz után újra ellenőrizve úgy tűnik, hogy megfelelően elvégezték a cseréket. Csavar nem volt a helyén, új pollenszűrő a helyén. Emiatt valószínűsítem, hogy az olajcsere is rendben megtörtént, de azt nem fogom ellenőrizni.
Az árakról, ha valakit érdekel segédanyaggal összesen 117e.
- motorolaj, 5L Castrol Titanium: 54e
- szűrőbetét, zárócsavar: 8e
- légszűrő: 13e
- pollenszűrő: 12e
- ablaktörlő: 5e
- munkadíj, 1 óra: 22e -
Primary92
senior tag
válasz akooos #170481 üzenetére
170 lovasból tudtommal nem volt 4x4 2. generációban.
bitpork:
A neten fellelhető adatok alapján a kézi váltósak között kb. 200 kg lehet. Ha elbír a Haldex a nagyobb teljesítménnyel, akkor 175 lóerő környékén érné el a 204 lóerős A4-es szintjét.A 2.0PD Haldexes Octaviához képest sokkal zsebbenyúlósabb egy A4 a 3.0TDI-vel? Nem szeretnék abba a szituációba kerülni, hogy nem marad banánra, vagy sokallanám a rávalót. Nyilván bonyolultabb a futómű is, a motor is összetettebb. A kényelem és az élmény kárpótolhat, de nem minden áron.
Tudom, hogy nem lehet számszerűsíteni, mert sok mindentől függ, de az Audi fenntartási költsége csak "valamivel magasabb", vagy teljesen más liga? -
Mauzes
őstag
válasz 1stVikman #170486 üzenetére
Hát igen, boltban az 5l olaj kb 12e lenne. A többi alaktrészre előzetesen kértem ajánlatot az Unix-tól, azok érdekes módon nem lettek volna olcsóbbak (legalább is az Unix-nál).
Egyébként a szerződésünk szerint elvileg lehet vinni alkatrészt a szervizhez, de akkor feláras a munkadíj, van extra olajmegsemmisítési díj és a mobilitásgarancia szolgáltatás ugrik. De a normál gari él.
-
Lacess
tag
válasz Primary92 #170485 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de biztos vagyok benne, hogy fenntartásban egy elég komoly ugrás van a két autó között. Kiváltképp a 3.0tdi esetén.
Csak egy példa: egy keresztmotoros Octavia vezérlésének cseréjéhez kb. csak a géptetőt kell kinyitni. Eközben a hosszmotoros V6 esetén le kell venni a komplett frontot és ki kell emelni a motort a váltóval együtt. A futómű is jóval bonyolultabb szerkezet pl. Emellett amíg az Octavia alkatrészeinek jelentős hányada megegyezik több más típuséval (Golf5, Leon, Toledo, A3), addig az Audi nagy részben "egyedi" a platform miatt. Ezáltal esélyesen drágábbak is lesznek még az utángyártott alkatrészek is.Persze a döntés a Tiéd!
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz molnarpeter #170491 üzenetére
Persze, van ott más is azon kívül, csak egy példa volt, mivel a fenntartási költség fontos szempont neki.
Viszont a Fórumtárs 2gurigáig keres ilyen autót, nos ott már lehetnek komoly futásteljesítmények (még ha az óra nem is biztos azt mutatja...), szóval a lánccsere is szükséges lehet akár.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Primary92
senior tag
válasz Lacess #170492 üzenetére
Azt hiszem lebeszéltél a karikákról.
Ez a vezérlés csere elég rosszul hangzik, sejtettem, hogy minden drágább, de azt nem, hogy ilyen szinten bonyolultabb.2.0 PD-ből a 16 szelepes BKD motor van DPF nélkül viszonylag kevés problémával, illetve a szerelőm szerint a 8 szelepes BMM se rossz választás (Scoutban csak az van), ha volt cserélve a PD elem.
A PD elem cseréről megbontás nélkül meg lehet egyértelműen győződni?
A 105 lovas 1.9 PD sem feltétlen mentes a problémáktól, de legalább elég gyenge ebbe a kasztniba -
Lacess
tag
válasz Primary92 #170494 üzenetére
Mint ahogy az molnarpeter-nek is írtam, azt csak példaként hoztam fel, nem biztos hogy azonnal cserélni kell, de benne van a pakliban. Viszont Ő is írt néhány komolyabb hibaforrást. A lényeg hogy én alapvetően egy drágábban fenntartható típusnak gondolom, főleg az adott árkategóriában (és az ebből következtethető korban és futásteljesítményben).
2.0 pd-ről én nem tudok nyilatkozni. Sosem néztem utánuk komolyabban, nekem nagy eséllyel nem lesz olyan motorral szerelt autóm.
1,9 pd 105 lóval még talán-talán lesz, BXE de csak csapágycserével, dpf nélkül. De nem Octavia bódéban.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
DJ. Ru$y
félisten
Lemezfelni vásárlás előtt állok Audi A4 B7 1.8T BFB, 7zap szerint 7 JX16H2 ET42 5/112 kellene, na már most én 6,5J-set találtam csak, abból van egy ET42-es meg egy ET43-as, melyiket kellene? Vagy valami másikat esetleg?
Felni/gumi topicban is kérdeztem, de hátha a felni témát itt is rövidre tudjuk zárni, aztán mehetek vissza oda gumit keresni.Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
c00per
tag
válasz Lacess #170496 üzenetére
Nekem 170lo BRD van sajnos nem quattro amennyire feltem tole eloszor,annyira megszerettem 3 honap hasznalat utan.Kezes,porgos auto,ehhez kepest jo a fogyasztas.Vezerles+hosszbordas ina cuccokkal,osszes szuro es olaj csere 110be megallt munkadijjal(sajnos vezerles csereben nincs gyakorlatom, igy azt szervizre biztam).Meg a 6szog tengely varat magara, de ebben a honapban megejtem,mert lassan olajcsere.A futomu ami meg kenyes resz, de 100bol megoldhato kompletten, ha jo helyrol van az alkatresz.Elotte volt quattrom es csak a hajtas miatt sirom vissza.
-
c00per
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- PHP programozás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mesterséges Intelligencia topik
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Yettel topik
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000