- SSD kibeszélő
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Asztrofotózás
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Ennyibe kerülnek majd Európában az LG C4 OLED tévék
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Apple notebookok
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz Benzoldog #32500 üzenetére
Erre is igaz, amit írtam. Bele lehet nagyítani, a képet tudod scrollozni. Ha a zöld pont a képpel együtt mozog, akkor valószínűleg érzékelőhiba. Ha mindig ugyanott látszódik a kijelzőn a kép mozgatása közben, akkor a kijelzővel van gond.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
kew
senior tag
Sziasztok,
Párom szeretne egy belépő gépet magának, 1200D-t nézte ki első körben, de azt csak DC III obival lehet kapni kitben, IS-el nem nagyon.
Most találtam 1300D-t 18-55 IS II objektívvel, ez is hozza az 1200-as pozitívumait, ugye? Ahogy nézegettem, plusz pont a részletgazdagabb kijelző, és hogy van benne wifi, de mivel nem értek ezekhez a masinákhoz, azért tőletek is jólesne egy megerősítés, hogy jó döntés lehet az 1300d is
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
csacsi77
senior tag
Tulajdonképpen ha megcsípnél egy használt, garanciás 600D-t, akkor sokkal jobban járnál. Az 1200/1300D majdnem pont ugyanaz a modell, csak nincs kiforgatható kijelzője.
Az IS-es obival igazad van, inkább az legyen, de használt kitből kivettet is lehet kapni 20-25 eFt-ért.
Kezdésnek jó lesz és ha ebay-ről rendelsz egy Meike MK-320-at bagóért, akkor egy viszonylag kis méretű, jól használható kezdőszett lesz a párodnak.
Egyébként miért pont Canon és DSLR? Ilyen áron van más alternatíva is.....Öreg fater megoldja!!!!
-
kew
senior tag
válasz csacsi77 #32503 üzenetére
köszi!
Volt nála egyszer egy kölcsön gép (meg nem mondom milyen, csak hogy tükrös canon), és azzal nagyon jól elvolt, ezért szeretne hasonlót.
Milyen alternatívákra gondolsz? Egyelőre megkért, hogy nézzek szét, csak ez volt az első, amit belinkelt, ezért le is ragadtam ennél a típusnál, mert jókat olvastam róla.A vaku ajánlást köszi, elrakom
[ Szerkesztve ]
-
csacsi77
senior tag
Van ez a topik
Itt kérdezhetsz másról is, a Canon topikban nem lenne ildomos mást ajánlgatni. Ám ha Canon, akkor a hazsnált piacot érdemes megnézni, néha nagyon jó áron lehet kifogni 10xxx expós gépeket, amik még épp csak bejáratósak.
Ha nem kell feltétlenül új gép, akkor most egy használt 600/650/700D jó ajánlat lehet. A szenzor mindben ugyanaz, akárcsak az 1200/1300D-ben. Élőkép alatt és videóban a 650/700D jobb és pontosabb, az STM jelölésű objektívek pedig halkak is.Öreg fater megoldja!!!!
-
*Ropi*
félisten
válasz csacsi77 #32505 üzenetére
"...Canon topikban nem lenne ildomos mást ajánlgatni."
Ebből ne csinálj magadnak felesleges problémát: én is ajánlottam már itt a topikban Nikont - szenzorban jobbak, mint a Canon hasonló kategóriájú vázai - amatőr fotósnál előny, ha nagyon félreexponál egy képet és helyre tudja húzni. Viszont ott meg olyan dolgok hiányoznak, mint pl. a nagy sebességű vakuszinkron (a Nikon így szegmentálja a termékvonalait).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Nem akarunk meggyőzni, mert a végén mi leszünk a *****, hogy miért vettünk rá...
Amit érdemes figyelembe venni választásnál hogy Canonnál működnek a relatíve olcsó M42 manuális obik fókusz visszajelzéssel és lencsés adapter nélkül is van velük végtelen (Nikonnál csak lencséssel, ami viszont a képminőséget rontja). A Nikonnál két féle objektív létezik: a saját AF motoros és a "csavarhúzós" megoldású: abban nincs motor, hanem a vázét használja - ha viszont a vázban nincs mint a D3300 esetében akkor bukta (ez is a termékskála egyértelműsítése a Nikonnál). Még valami: a szenzorok színvilága: a Nikonoknak kifejezetten harsány "üvegszínei" vannak, a Canonokéban kicsit túlteng a vörös színcsatorna, emiatt természetesebb érzést nyújtanak - viszont ha kell, ki lehet tekerni belőlük a Nikonok "üvegszíneit" is - de a Nikonokból nem lehet Canonokét kifacsarni.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kew
senior tag
válasz *Ropi* #32508 üzenetére
Az obis felvetést nem teljesen fogtam fel, viszont a színvilágot tekintve valóban megfogtál. Van két fotós jóbarátom, egyik nikonnal másik canon géppel. Utóbbi képei valóban teljesen más hangulatot adnak, és az igazat megvallva az jobban tetszik, mint a nikonos. Persze azt nem tudom, melyik mennyire utómunkázik
Hahhj dilemma...
-
*Ropi*
félisten
A Canonnak minden obijában van AF motor (kivéve természetesen a manuálisakat), a Nikonnál az AF-esek közül sem mindegyikben. Ebben az esetben, ha a vázban (jellemzően a nagyobbakban) van motor akkor az állítja be a fókuszt, ha nincs akkor csak manuálisan tudod azt az üveget használni rajta.
Sokan gondolják, hogy utómunkával bármiből bármi kinyerhető - nos ez nem így van. Volt velem párszor Nikonos kolléga esküvőzni és akármennyire igyekeztünk is és az azonos fényviszonyokból sem sikerült hasonló látványvilágúra kihozni a képeket utómunkában (az aláírásomban Canon szenzoros képek vannak vegyesen: 40D, 7D és 5D3 - ebből a 7D szenzora ugyanaz, mint a 600D-650D-700D-1200D-1300D-é).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
vlevi
nagyúr
válasz *Ropi* #32510 üzenetére
"ha a vázban (jellemzően a nagyobbakban) van motor "
Nem vagyok Nikon szakértő, de úgytudom, inkább a régebbiekben.
Nikonnál eredetileg kizárólag a vázban volt fókuszmotor, az obiban nem.
Aztán, idővel kezdtek megjelnni a gyorsabb obik, amiban saját fókuszmotor volt, amihez már nem volt szükség a váz fókuszmotorjához.
És akkor egyszercsak a Nikon úgy döntött, hogy szívjon az, akinek régebbi objektíve van, mert az újabb vázba már nem rakja bele a fókuszmotort, ergo nem lesz, ami a régebbi objektívet meghajtsa.
Az újabb objekttívekhez pedig nem nem kell a váz fókuszmotorja.
Mivel nincs Nikonom, nem tudom, hogy mennyi Nikon tulajt érint a probléma. -
*Ropi*
félisten
A Te megközelítésed halmaza és az enyémé fedik egymást: a motorosak a Df, D1, D2, D2, D3/D3x, D4/D4s, D5, D50, D70, D80, D90, D100, D200, D300/D300s, D5xx, D6xx, D7xx, D8xx, D7xxx...
A motor nélküliek pedig: D40, D60, D3xxx, D5xxx.
Egyébként én sem vagyok nagy Nikon szakértő...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Benzoldog
tag
válasz Fotonhámozó #32501 üzenetére
Sajnos a képeken is látszódik, ha belenagyítok, különösen a sötét jeleneteknél...
-
Xero
nagyúr
Sziasztok!
Kis, megerősítés, tanács ilyesmi kellene.
Long story short: Az elkövetkezendő két és fél évben olyan helyeken fogunk megfordulni, amit mindenképpen komolyan és jó minőségben szeretnék megörökíteni, így eljött az idő, hogy kicsit foglalkozzam a témával.
Szükségem van egy, későbbiekben két vázra, obikra, egyebekre.
Párom hobbi fotós és a későbbiekben szeretne fél profi irányba elmozdulni, így szem előtt tartom az ő későbbi igényeit is az obiknál.
Tehát én jellemzően videóra szeretnék összeállítani egy nagyobbacska szettet. Olyan 70-30 arányban a video javára. Én elsősorban sportra, versenyekre, tájfotóra, városi fotózásra használnám a felszerelést, párom későbbiekben inkább portré és stúdió.
Szóval első körben egy 80D-t néztem ki mint videos váz. Ezzel el lehet fotózgatni is, aztán később egy FF vázat szeretnék páromnak a jelenlegi 650D helyett. Ez a kiindulás.
Itt jönnek képbe az üvegek, amivel kicsit meg vagyok lőve. Szépen apránként, de jó lenne párat beszerezni, de nem nagyon tudom eldönteni mivel indítsak.
Úgy gondoltam, hogy először a következő hármat szerezném be a váz mellé:
- Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
- Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR SP Di-II LD Asp IF VC
- Canon EF 16-35mm f/4L IS USMItt jól látszik, hogy elsősorban a videot vettem alapul és törekszem a stabis obikra. Gondolkoztam valami nagyobb fixen, de úgy vagyok vele, hogy a 24-105 talán elég lesz videora és fotora is, a meglévő 50-es fix pedig jó lesz croppolt vázon úgyis.
A későbbiekben a következőket szeretném még a parkba:
- Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD
- Canon EF 24-70mm f/2.8L II USMNa itt vagyok gondban, mert hiába piszok jó üveg a Canon 24-70 ha nincsen stabi. Párom ragaszkodik hozzá, ezért is venném előtte a Tamron-t, hátha megenyhül, ha pedig nem akkor marad nekem.
- Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM
- Canon EF 300mm f/4L IS USMTehát valami ilyesmit gondoltam összepakolni az évben. A gond tényleg az, hogy nem tudom van-e jobb deal, szebb rajzolat, valami ami jobb videora, esetleg a későbbiekben jobb lenne full frame-re, stb stb.
Ki mit változtatna a listán figyelembe véve, hogy video-fotó is fontos, kezdetben croppolt vázon, későbbiekben fotóra ff-en is.
Már végig olvastam amit csak lehetett, de ekkora kalap pénznél minden létező dolgot 15x átrágok.
-
copass
veterán
f4 es üvegek karcsú kropposra, azzal a szenzorral, mert kegyetlenül kell majd tekerni neki az iso-t ha nem lesz fény elég és akkor meg kukázódik a színdinamika egyből.
videózásnál ha profiságra hajtunk ugye, akkor kézi fókusz van, mert hiába van szipiszupi fókusz rendszer, az is téved de úgy rendesen. plusz a stabi, bonyi fókuszrendszer úgy fogja zabálni az akksit hogy ihajcsuhaj.
plusz még az is hozzájön hogy ha 2.8 akkor olyan kicsi lesz az élességi sík, külső lcd nélkül rengeteg életlen felvétel lesz. ezért kell f4-re rekeszlni vagy f8 és ha nincs fény akkor meg ugyanott vagyunk: isotekerés az égig!
én inkább 6D-t vennék, igaz egy keresztfókusza van, de az piszok jó és bitang jó a szenzora."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
copass
veterán
én 1100D-vel kezdtem, 3 évig hajtottam és a xart is kitekertem belőle. nagy ritkán videóztam is vele, Magic Lantern-t ezen tanultam meg. de az már "mélyvíz".
szóval magas ison a kropposok elveszítik a színdinamikát, zaj levanxarva az nem látszik,de a szín igen.
~ iso1600-tól felfelé.
haver vett egy 6D-t,próbáltam,meg láttam is a képeit mindíg, csorgattam a nyálam hogy ú a színei végig jók 1600-6400(12800-ig).
nah ezért vettem egy 5dm2-őt, az "ősvázat"!
fúfrémen iso6400-et csak abból veszed észre hogy látsz egy kis zajt. na de kroppon meg jön a lillaság,kékség és az hogy nincs színed. és pedig ez egy elég régi váz.
koncikat fotózok, nah az xopás, mert minden xar: nincs fény, ha van az is xar mer színes hideg,meleg és villog,stbstb. de a 70-200 f4-el stabi nélkülivel elvagyok. 2.8 kéne de az telébe piszok sok zsé!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
*Ropi*
félisten
Ha sport, netán rendezvény (esküvő) fotózás lesz a profil, akkor a legrosszabb fényerejű üvegeitek a 2.8-asok legyenek! És még úgy is sokszor fog kelleni az ISO 25600 - full frame-en, nem APS-C-n. Ha nem akartok több százezret bukni az APS-C ---> FF váltáson, akkor indítsatok kapásból azzal! Onnantól meg lényegesen egyszerűbb a sor: Tami 24-70/2.8 VC USD, Canon 70-200/2.8 IS II. F4-ből egyedül a 16-35/4L IS-t venném meg, de csak mert annyira jó a képminősége, plusz olyan rövid fókusztávon relatíve kis záridőkkel is jól használható. 6D-t csak akkor vegyetek ilyen témákra, ha bevállaljátok, hogy az elkészült képek nagy része kukázható az AF gyengeségei miatt - meg ilyen kis mélységélességgel nem működik a az újrakomponálásos módszer sem.
A Tami 17-50/2.8 VC amúgy is felejtős a pocsék képminősége miatt: abból csak a VC nélküli jó.
(#32521) Benzoldog: Szuper!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
#86322688
törölt tag
Nem rég pont ezen dilemmáztam én is, 350d majd 1100d után, mi legyen.....aztán véletlenül lett egy fuji apsc, meglátjuk szinten, de megfogott, iso mehet ameddig bírja,zaj nem sok lesz.
Az obik irreálisan drágák, de ha elég a manuál, akkor felmegy rá minden, blende állítós eos adapter stb....bár kíváncsi lennék mi a különbség isoban egy 1100d és mondjuk az új 80d között. -
Xero
nagyúr
válasz *Ropi* #32523 üzenetére
Na szóval akkor pontosítom:
Először is megyünk Rio-ba olimpiát lesni (ha le nem bombázzák ), majd költözünk külföldre két évre. Az előbbinél adott a dolog, a másodiknál inkább a szokásos turistás dolgok, be szeretnénk azért járni a kontinenst amennyire lehet.
Én ezen felül szeretnék síelésnél fotózni. Itt ugye vagy tájkép, vagy funpark gyors akciók. E mellé én mindenképpen ragaszkodom a videózáshoz. Lesz és van bőven téma videóhoz, valamint az utómunkát is kedvelem benne.
Párom leginkább ahogy említettem, modell, portré, és studio fotozás vonalon mozogna de kezdetben csak amatőr szinten továbbra is.
Az elkövetkezendő két és fél évben pénzt biztosan nem akarunk ezzel keresni. Én utána sem, ő talán, de ez már legyen az ő baja.
Szóval valahonnan innen kellene megközelítenem a dolgokat, és a már említett videozás miatt keresgélem annyira a stabis üvegeket.
szerk: Vennék én FF-et, de a 6D-re húzom a számat (mark II érik ugyan, de fene tudja, hogy hozzák-e egyáltalán és mit hoznak rajta), az 5D markIII szép meg jó, de videoban a 80D szimpatikusabb a tesztek alapján és az azért már drágácska erősen. Nyilván egy 5Ds R-re porcosodik igazán, de az olyan szinten overkill, hogy én vágnám tarkón magamat, ha arra vetemednék.
[ Szerkesztve ]
-
Dexter68
addikt
válasz Benzoldog #32516 üzenetére
Kicsit belepofázok a pixelhibába: A DSLR.nél még nem tapasztaltam, de a régi bridge cuccoknál volt ilyen, erre az úgynevezett ccd „remapping” volt a megoldás: a rossz pixelt behelyettesítették valamelyik szomszéd pixellel. Nikonnál csinált a szerviz is ilyet, de valami orosz srác írt rá egy szoftvert, amivel otthon is simán megoldottam. KonicaMinolta meg automatikusan elvégezte, ha úgy kapcsoltam ki, hogy rajta volt az obikupak.
Utólag photoshopban meg úgy lehet vele játszani, hogy lövünk egy sötétséget felrakott kupakkal, a keletkezett planetárium-szimulációt meg maszkként használhatjuk a szomszéd pixelek felszedegetéséhez és akkor nem kell egyenként maszatolni velük.Arculat tervezés | Weboldal készítés | Nyomdai anyagok | Illusztrációk, grafikák, festmények | http://www.artcharacter.hu
-
heitech
csendes tag
Sziasztok!
Kezdőnek APS-C vázra (760d/80D) melyiket javasoljátok inkább a kettő közül:
EF 50 1.8 STM vagy EF-S 24 2.8 STM
Nagyjából egy árkategóriába esnek.
Beltérben családi fotózáshoz, videózáshoz kellene.
Köszönöm! -
Fotonhámozó
senior tag
válasz copass #32522 üzenetére
Elmúlt pár hónapban tettem egy kis kitérőt a FF világába egy 5DMkII-vel. A szenzorát leszámítva nekem az egész váz hatalmas nagy csalódás volt. A fókuszrendszerének elavultsága sokkolt, semmivel, de tényleg semmivel nem éreztem jobbnak, mint a 650D-m AF rendszerét. A gombok elhelyezése sem annyira esett kézre, a bekapcsológombja röhejesen pocsék helyen van. A kis joystickot az érintőképernyő után visszalépésnek éreztem. A gombok nyomáspontját sem tudtam egész idő alatt megszokni, nekem az újabb vázak "feszes" / mikrokapcsolós nyomásérzete jön be. Tényleg csak a szenzora tetszett, semmi más.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
fattyu
veterán
válasz vihartigris #32534 üzenetére
viszont beltérben meg kevés a 2.8
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Khelben
nagyúr
Lenne egy kis pénzem fejleszteni az objektívparkot, szerintetek melyik a "használhatóbb": 24 2.8 STM vagy 10-18 STM? Előbbi ugye méretben jelentene pluszt (50 1.8-am van, úgyhogy fényerőben annyira nem), nagylátószögű objektívem viszont még sosem volt. Abszolút hobbi és családi fotós vagyok, semmi extra. Videózni szoktam néha, ezért szeretnék STM-es objektívet. Most egy 18-135, egy 55-250 és az említett 50 1.8 van. Én a 10-18 felé hajlok, de erősítsetek meg benne
-
fattyu
veterán
válasz Khelben #32536 üzenetére
egyértelmű 10-18. 24 felesleges a zoom miatt hacsak nem esetleg ott lövöd a képeid nagy részét.mert akkor iqban azért a fi veri a zoomot.
de az ekv 16mm egy annyira más világ hogy érdemes
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Khelben
nagyúr
válasz vihartigris #32538 üzenetére
és (#32537) fattyu : köszönöm a megerősítést, akkor az lesz.
-
copass
veterán
válasz Fotonhámozó #32531 üzenetére
nekem a 6D olyan semmilyen az 5dm2-höz képest. utóbbin érezni hogy van benne anyag, piszok jó a fogása, hosszútávon is. kézre esnek a gombok. én a joyt vagy kétszer ha használtam!
emlékszem amikor ~ fél év után újra kezembe fogtam a régi 1100D-met majdnem elejtettem! milyen kis könnyűke!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
m3ss
veterán
kicsit sztem sok itt a ketertelmu info, vagy tul sok a fanboj
igaz, hogy a letezo kb osszes szempont alapjan jobbak a croppos nikon kamerak, de azt az infot kapja a kerdezo, hogy jobbak lesznek a borszinek canonnal, es nikonnal bizonyos obikkal nem lesz autofokusza. fogadjunk nem akarna D-s objektivet venni, amugy se...jo bortonusok nem attol lesznek, hogy vki canonnal vagy nikonnal lodoz. utomunka, fenyek ezen fog mulni hogy jok-e a bortonusok. nem azon h nikon v canon. kezdo akkor mind2vel szarok lesznek a bortonusok, ha meg ert hozza, akkor barmelyik jo lehet, sztem.2.8-on azert nem akkora gond az ujrakomponalas, hacsak nem extrem kepszelre akarjuk tenni a temat. ott is nagyon kis targytavnal, nagy latoszoggel gond csak inkabb. 50mm 2.8-on fel alakos kepnel gond nelkul lehet ujrakomponalni harmadoloba.
5dII vs 6d. az 5d2-t en kb ugy latom, mint egy fokuszkalibracioval rendelkezo, jobb szenzoros 5d1.
a 6d pedig egy butitott fokuszrendszeru 5d3. kb. fotozas szempontjabol.
jobb a 6d szenzora, kijelzoje. tobb lehetoseged van mafanal, auto iso testreszabhato, es a nem crosstype fokuszpontok kozott is orasi kulonbseg van a 2 vaz kozott.miert bukik vki tobb szazezret az ff-re valtason? veszel egy hasznalt d7100-at, vagy 7d-t es eladod 1 ev mulva, nem fogsz 15 ezernel tobbet bukni rajta sztem.
attol, hogy vki olimpian fotoz a lelatorol, nevezzuk sportfotozasnak, meg nem kell hozza 1d fokuszrendszer sztem. tokeletes lesz hobbifotozni a 6d, nem keves hivatasos is ezzel fotoz..nehogy neki ne legyen mar eleg. nanasinak eleg a fokuszrendszere?
amugy ha mar 6d arkategoria, ff, es nincs canon objektivpark stb..akkor sokkal inkabb d750 fele kacsingatnek. persze ha a videos igenyeket is kielegiti, nem tudom ilyen teren melyik milyen...
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
*Ropi*
félisten
Majd kérek nef-eket a sráctól aztán összenézheted, hogy melyik milyen. Nekem csak 2-300 Kelvineket kellett módosítanom a saját szájízem függvényében, viszont nem volt időm arra, hogy az ő, D3-ból kiesett képein egyenként fél órát szúrjak el HSL-ben a WB finomításával. A Bazilikában műfénynél olyan atom zöld lett minden képe, hogy egy füves mező hipófehér asztalterítőnek hat hozzá képest. Ha valami nincs meg a raw-ban, azt tekergetheted akárhogy: nem fog belekerülni - egy határig húzható, ha viszont túlhúzza az ember akkor a többi tónus is használhatatlanra esik szét. A szenzoroknak beállított színvilág mindig is nagy vízválasztó volt a tudatosan fényképezőgépet választóknál.
A váltással kapcsolatban abban az esetben van igazad, ha eleve azt tervezte, hogy felvált, ha viszont nem akkor a használt árakat figyelembe véve cca. 180k Ft a különbség - és nem tudja, hogy valójában milyen állapotot vett: lásd az egyik fórumtársat, akinek beázott vázat adtak el, de szerencséjére volt annyi lélekjelenléte, hogy 2 hónappal később amikor kiderült vissza tudta csinálni az üzletet.
IRÓNIA BE]
Jobban belegondolva, ennyi erővel az olimpián a lelátóról fotózva olyan messze lesz a versenyzőtől, hogy az a végtelen kategóriába esik: ott az AF-nek már nincs jelentősége. Nánási modelljeinek a legvadabb mozdulata a pucsítás - ahhoz bármilyen AF jó: még a manuálban is megy.[IRÓNIA KI]A D750 jó megoldás lehet, viszont árban nagyon nem egy kategória az említettekkel.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
m3ss
veterán
válasz *Ropi* #32542 üzenetére
kerdezo emlegette a 6d-t is, annal alig dragabb a d750, nincs 10% arkulonbseg.
" A szenzoroknak beállított színvilág mindig is nagy vízválasztó volt a tudatosan fényképezőgépet választóknál. "
en inkabb a dinamika, fokuszrendszer, magas isos teljesitmeny (crop nikon vs canon) alapjan dontenek.szerk: aztan lehet nem is 10% az arkulonbseg, argepen neztem az osszesitett arakat, lehet a 460ezres d750 az nem itthoni szekhelyu bolt. pedig mar el is gondolkodtam
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Iomega
őstag
Említetted a Canon 24-105mm f4 L IS USM-et, esetleg még érdemes lenne szemügyre venned a Sigma 24-105mm f4 OS HSM Art változatot, mintha egy csöppet még jobb képet készítene, ráadásul, ha újban gondolkodsz, akkor jóval olcsóbb is a Sigma.
Annyit érünk, amennyi szeretet van bennünk. - "Ne menjen le a Nap, a te haragoddal!"
-
*Ropi*
félisten
-
bbkmachine
aktív tag
Egy teljes márka váltás nem egyszerű, főleg ha nagy és drága készülék+kiegészítő parkja van az embernek. Emellett sokan kötődnek "érzelmileg" is egy adott márkához. Én is így vagyok vele. Persze van az a pénz, amiért korpásodik az ember haja. A jelenlegi piaci viszonyokat figyelembe véve viszont inkább kopaszra nyíratnám magam, mintsem a márka váltás mellett döntsek.
-
torzo
Ármester
válasz bbkmachine #32549 üzenetére
Én bizony pont így voltam. Nagy és drága optikai készletem volt félprofi ( hazai viszonyok között profinak tartott; d800) vázzal. És mégis megléptem. A kíváncsiság mellett azért volt reaális alapja is a vágyamnak.
Kopaszra meg már nem kell nyíratnom magam, a természet megoldotta.