Hirdetés
-
Magyarországon is megjelent a Honor Band 9
ma Fekete színben már megtalálható a Honor friss aktivitáskövetője a nagy elektronikai áruházakban.
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #55097 üzenetére
Ugrok ra, mint gyongytyuk a takonyra.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #55101 üzenetére
Hát nem tom, én öklözőzsírral használom
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #55106 üzenetére
Keress rá faszbukon, Taschner Motors Service...nagy fazon, csomó videója van, csak erről a motorról még vagy 3-4...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #55099 üzenetére
Kár volt felhoznod ezt az olajos gumicsontot. Lassan itt a topikbam mindenki szerel és nem motorozik, motorozásról, túrákról alig lehet olvasni.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz canniball #55109 üzenetére
Nem kell 12l.
Ez egy leg-olajos blokk, viszonylag sok olaj kell bele, itt valami felhigitotta az olajat. (Pont van ilyen 86 os 750 es szelepallitason, majd megnezem ezek utan)
Ami nekem egyaltalan nem vilagos, hogy hogyan. Ilyen akkor tud elofordulni, ha nem jo az uszoszint a karburatorban, es nem jo a benzincsap sem, ill PRI allasban van hagyva (ha van ilyen a gixeren)
Ekkor pont nyitva kell maradnia egy szivoszelepnek, pont annal a karbinal, ahol pont a szivotorokba kell folynia, ami feltolti a hengert. Elobb jon a tulfolyon, bar nem ismerem ezt a motort annyira pontosan. Szep lassan lecsorog a dugattyugyuruk mellett az olajba, de ha ilyenkor rainditasz akkor gorbul a hajtorud. Szoval a tulaj valahogy megvarta, mig a tank benzin lecsorog a kartelba. Tehat ezt osszehozni igy... Muveszet.
Mivel regi motor, lehet ilyen szinten szar karbija van, es a torokba folyik a benzin, ahelyett hogy mashol tavozna. Valszeg kell egy rossz konstrukcio ehhez. Ez az en forgatokonyvem.
Drz nel tud ilyen lenni.
Hat valami ilyesmi tortent. Es nem lett azonnal rotty meg ezzel a szar olajjal sem. Pedig ez aztan tenyleg nem ken sokat. Ezert nem kell tulaggodni az olajat.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
pakriksz
őstag
válasz canniball #55109 üzenetére
ott mondja a videon, hogy még a légszűrőbe is visszafolyt szóval belefér, csak nem ajánlott ;D
Nemtudom mekkora annál a motornál, de az enyémnél beleférne a légszűrőbe jópár literTroll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
canniball
nagyúr
Az megvolt hogy állagra nem passzol, csak a mennyiséget nem tudtam hova tenni. Azt hittem szintjelző plusz egy kicsi. Persze ha már mindenhol volt benne...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
HSM
félisten
válasz yodamastah #55097 üzenetére
Na, erre nem mondhattok semmit, saját tapasztalat, első kézből.
Azt nem tudom, érdemes-e Motul 7100-at tenni a gépekbe, milyen más olajokhoz képest, de az 5100 nálam biztos, hogy többet nem kerül motorba. A 7100 viszont szerintem hozza az elvárhatót.
(#55098) Archer: Azért, mert arról viszonylag jókat hallottam ismerősi körből, és nem tudtam jobbat. Annyira nem is volt drága. Ajánlani nem ajánlom, annyi tapasztalatom nincs más olajokkal, de az tuti, hogy az 5100 nem az igazi.
(#55100) Daywalker: Én meg a Motulhoz tudok megbízható (és igen kedvező árú) beszerzési forrást, viszont a MOL-hoz nem. Emiatt is került bele az....
(#55101) persuader: Itt leírtam: [link]
Leginkább a váltó működésén, valamint a motor működési rezgéseiből érződött a különbség.
Mikor elvittem szervízeltetni a motort, odafelé az 5100-al mentem, vissza viszont már a 7100-al, rá sem ismertem a motoromra...(#55104) Daywalker: Jó, azért ennyire nem volt csúnya, ami lejött 5100 a motoromból.
(#55112) Mosquito34: Sajna kicsit jobban utána kellett nézzek a dolgoknak, mint szerettem volna. Nem baj, nem volt elpocsékolt idő. Viszont a Motul 5100/7100 tapasztalat abszolút személyes, első kézből.
Viszont az olaj témát én itt le is zártam.
Amit írtam, csupán segítő szándékkal tettem, nem azért, hogy szájkarate legyen megint.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Itt nagyon osszekuszalodnak a dolgok.
A kormanyon erezheto rezgest olaj nem okozhatja. Mivel nagyon alacsony fordulaton hasznalod a motort megelolegezem, hogy szinkronizaltak a fojtoszelepeidet. Olaj nem tud lefojtani egy motort ennyire.
Az olaj szine, allaga teljesen mindegy, hogy milyen leeresztesnel. Illtve de. Ha sotet, az a jo.
A kuplung, valtoproblema az adalek (jaso ma vagy ma2), a hideg-meleg valtasproblemak pedig viszkozitasstabilitas, viszkozitasi index. Nem kenes.
Ha megerzel kenesi hianyossagot, ott mar nagy baj van.A szavazast ezennel - figyejjetek, mutatom a kezemmel a T t stohl bucisan - ezennel lezarom.
Szakadjunk le az olajrol, es akkor hagyjuk a segito szandekkal fura dolgokat irast, mert a pokolba vezeto ut joszandekkal van kikovezve.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
BoB
veterán
Angolul beszélőknek:
Találtam most egy egész jó kis kirándulós fórumot sok érdekes képpel, túrákkal, sztorival.
(Bocs ha volt már)
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55118 üzenetére
A rezgést nem tudom, elméletben mi okozhatta, viszont amit tudok, hogy mi változott a motorban:
-olaj és szűrőcsere
-légszűrőből minimális darabos szemét (1-2 icipici bogár/levél) kitakarítása
-fékfolyadék-csere
-hűtővíz-csere
-láncfeszesség egy rovátkával feszesebbre állításaNamost ezek közül az egyetlen, ami az én felfogásom szerint kapcsolatban lehet a motor rezgéseivel, járási kultúrájával, az az olaj.
Abban tévedsz, hogy alacsony fordulaton használom. Egyedül kettőből nem szeretek egyesbe visszaváltani, így kettesben 2000rpm-ig le szoktam engedni, az durván 20km/h pl. ahol elsőbbséget kell adni meg ilyenek ott sokszor jól jön. Amúgy 3500-5000 között használom leginkább városban, városon kívül nagyobb tempónál szigorúan 4000 felett, nem szeretem erőltetni a motort kis fordulaton, és a dinamika is sokkal jobb így. Fojtószelepet akkor tavaly nem kellett szinkronizálni a gépen, most lesz aktuális majd az ellenőrzése a következő szervízen.
A leeresztett 5100 korom fekete volt, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez annyira jó. Érvek ide is jöhetnek. Ami jobban aggasztott, az inkább az állaga volt, nem volt bizalomgerjesztő, eléggé híg lett. Persze, ennek lehet nincs információ értéke.
A kuplung hibátlan volt mindkét olajjal. Mindkettő MA2-es volt. Igazából a váltó is, én nem hibának mondanám a nehézkességet, inkább jelzésnek a motortól. Ami a viszkozitásstabilitást illeti, éppen az mutatja szvsz, mennyire jó a kenés. Ha nem megfelelő a viszkozitás, nem lesz jó a kenés sem. Én legalábbis ezt olvastam a témában, hogy se a hőtől túlzottan elvékonyodó olaj, sem a túl sűrű, még fel nem melegedett olaj nem ken optimálisan.
De ha nagyon pontosan akarnék fogalmazni, úgy írnám, a 7100 sokkal szélesebb hőmérsékleti tartományban volt a váltó számára megfelelő viszkozitású. Lényegesen hamarabb elérte és lényegesen tovább megtartotta. Szerintem ez árulkodó arról, a motor megkapta-e a megfelelő viszkozitású kenőanyagot.[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Daywalker
addikt
Emberek...ne beszéljünk már sületlenséget...15w meg 20w. Hát traktorba kell?! Oké, hogy benne van a könyvben, de nem erre az éghajlatra, és akkor is csak akkor, ha nagyon nincs más. A minél alacsonyabb hidegoldal viszkozitásra kell törekedni a hidegindítás miatt, ti meg emelitek az égbe, mert "nagy melegben elvékonyodik". Egyáltalán honnan veszitek ezt? A váltó viselkedéséből ne vonjunk má le következtetéseket! De ha ez a baj, akkor ugyanabból a viszkozitás osztályból ki kell próbálni más márkát, nem beleönteni a disznózsírt, amit még a zsiguliba találtak ki. A melegoldalit is addig kell/lehet emelni, amíg a könyv írja, 100 fok felett ugyanis nincs olyan jelentősége annak h w40 vagy w50, mint azt gondoljátok. De 555x le lett írva már. Azt tegyétek bele, ami a könyvben van és a legszélesebb skálát lefedi (igen, hideg oldalon is) abból baj nem lehet.
300V...nem is mondok véleményt, 20x leírtuk, hogy az az olaj közel sem egy csoda a rendes mérésekkel alátámasztott tesztek szerint.HSM: téged is megvezettek, olvass vissza a topikban, rengeteget konzultáltunk már erről.
Hűű, szerintem most hagyjuk abba, mindenki azt töltsön bele amit akar Én a témába nem írok többet, mert 10x ki lett vesézve csak idén.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
fattyu
veterán
Most jöhet az a csont hogy mennyirét kell felöltözni és ha drága akkor csak a márkát fizeted az olcsó ugyanazt tudja.
Erről még nem hallottuk az uj versenyző véleményét.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
amdk7
aktív tag
válasz Daywalker #55123 üzenetére
Még most kezdenek belelendülni, nehogymár most legyen vége.
Megnéztem a MOL oldalán, hogy mit ajánl a mocimba, ez jött ki:
Dynamic Moto 4T Scooter 10W- 40 (API SG, JASO MA2)
hmm pedig nem is robogó
Leszűrtem Yamaha R1-re is és oda is a Scooter-t ajánlja.Nah, most akkor, mivel csereciklushoz közeledem, jó-e nekem (Yamaha FZ6S2) a Scooter, vagy inkább a Dynamic Moto 4T Racing 10W- 50 (API SL, JASO MA2) javasolt?
A Motul 5100-al sem volt semmi gondom, de most így a nagy hőségben talán picit elhigult... Bár összehasonlítási alapom nincs ezt a motort tekintve.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Daywalker #55123 üzenetére
Rendesen fekszek a röhögéstől.
Disznózsír.
kezdjük el a proktektoros és lánckenős témát és akkor 4-5 nap alatt kiveséztünk szinte mindent megint nyugi lesz.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
válasz #25954560 #55127 üzenetére
Hűű az nem...
Feree13: Hát de nem?
Akkor most adjuk ki magunkbólHGabor89: Hát, annál azért kicsit jobb cuccokat szeretnék Tavaly jártam ott és a bőroveráljuk nem valami meggyőző. Lehet, hogy ellátja a feladatát ettől még, de azért az árért kicsit jobb minőséget várnék el.
De most sokkal nagyobb bajom, hogy eltűnt a Motosafe füldugóm[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
amdk7
aktív tag
válasz Bogyó bá' #55130 üzenetére
A robogót csak a scooter névből következtettem ki.
Annyi még a különbség (a viszkozitáson kívül), hogy ez résszintetikus a racing pedig full szintetikus.Egyébként inkább cruzolásra használom a gépet,160 fölé nem nagyon megyek, csak ha nagyon szükséges... mégiscsak egy naked motorom van.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #55139 üzenetére
Nem Asszonynak shoxos kabátja és nadrágja van (csizma TCX, kesztyű Berik, sisak LS2 stb). Cordurában fasza cuccaik vannak, bőrben kevésbé.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #55139 üzenetére
Nem. Drágák és sz*rok.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
amdk7
aktív tag
válasz Bogyó bá' #55136 üzenetére
Túl sok különbség nincs a számokban, lehet Daywalker-nek lesz igaza és csak a cimke.
Emmeg a Racing 10W 50
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
amdk7
aktív tag
válasz Daywalker #55143 üzenetére
No, letöltöttem itt gyorsba egy manualt és asszongya, hogy:
"Lubrication systemWet sumpType
YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE 20W40
Recommended engine oil gradeAPI service SG type or higher, JASO standardMAEngine oil quantity
Total amount3.40 L (3.59 US qt) (2.99 Imp.qt)
Without oil filter cartridge replacement2.50 L (2.64 US qt) (2.20 Imp.qt)
With oil filter cartridge replacement2.80 L (2.96 US qt) (2.46 Imp.qt)"A 20W40-et azt úgy érzem túltárgyaltuk az előzményekben.
De 10W30??? Eddig egyik olajforgalmazó weboldala sem ajánlott ilyet a mocimhoz, hanem a standard 10W40-et. A minősítések okék, de a többit nem vágom mi kellene,.. :SAdataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Daywalker
addikt
10w30...mintha az RR-be is az kéne, nem? Azt töltsd amit a könyv ajánl, ne amit az olajos oldalak mondanak. Vegyél négy liter 10w30 SL/SM MA2 minősítésűt oszt csók.
Milyen motor ez?persuader: de akkor nem lenne MA2-es, nem?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
emre
veterán
válasz Daywalker #55143 üzenetére
De az meg racing, hát nem most írta, hogy nem versenyez?
(#55144) amdk7
Az Eneos 15w50-et ne hagyd ki, ha már a yamalube-ot emlegeted.
Mondjuk amikor én vettem kicsit olcsóbb volt.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Daywalker
addikt
Erre is van sztorim...amikor a szerelő akihez vittem felhív, hogy "milyen olajat használnok, mert kopott a veztengely" (mindez úgy, hogy 3000 km-rel előtte volt nála hézagállításon, akkor azt mondta rendben van - amikor hívott akkor meg azért nézte meg, mert szelepfedél tömítést kellett cserélni, nagyon folyt). Mondom 5w40..., erre a válasz "áááááá ez nem jóóó, 10w, 20w réééééészing olaj kell ebbe" Úgy h a könyvben is van 10w40, az 5w-től meg ugye nem lesz baja. A veztengely nem kopik csak úgy el ennyi km alatt még ha szarral kened akkor sem, szóval nem tudom mit nézett. Az biztos, hogy hogy meg se mérte. Szóval nem kell mindent elhinni.
----
Hagyd már azt a 15w-t, nem bele való.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- LEGO klub
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Fotók, videók mobillal
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Politika
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest