Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Victoryus94

    őstag

    válasz Vyndree #31276 üzenetére

    Csak hogy tiszta legyen mindenkinek. :)
    "A három napos szabály

    A 151/2003-as Kormányrendelet 7. §-a különleges lehetőséget biztosít a fogyasztó számára, amennyiben kimondja, hogy abban az esetben, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól, illetve az üzembe helyezéstől számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. szerint figyelembe vehető aránytalan többletköltségre (ld. 2. fejezet), hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni , feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Külön is fel kell hívni a figyelmet a félreértések elkerülése érdekében, hogy ez csak a jótállás alá eső termékekre vonatkozik..

    Ezzel a szabállyal kapcsolatban több kérdés is felmerül. Az első a napok számítása. Ez nem probléma, ha olyan üzlettel állunk szemben, amely a hét végén zárva tart. De mi van akkor, ha a cikket pénteken vásárolták olyan üzletben, amely szombaton és vasárnap is nyitva tart? Tekintettel arra, hogy ezek a napok nem minősülnek munkanapnak (a szombat munkaszüneti nap, a vasárnap pedig pihenőnap), ezeket nem kell figyelembe venni, tehát a következő hét keddjén bejelentett csereigény még határidőn belülinek tekinthető."
    Forrás: http://tamop.ofe.hu/

    Ezen felül ha valamit internetről veszünk, akkor van ugye egy 14 munkanapos időszak, amikor bármit visszaküldhetünk indok nélkül.

    Ui.: Ettől eltérhetnek az üzletek saját szabályzatai, de ez a minimum. Én pl. többször vittem vissza terméket az Edigitalba, kaptam már "vásárlási kupont", csereterméket, és a pénzvisszafizetési igényemet is teljesítették már 10 munkanapon belül.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák