-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tboldi
nagyúr
válasz johnny82 #257803 üzenetére
Ha jól rémlik, a Nipparts (vagy akár a Japanparts is) csak egy csomagolócég, nem gyártanak alkatrészt. Zsákbacicmic, van, hogy fasza minőség van a dobozban, van, hogy kevésbé.
Én ABS jeladót vettem ilyet a Hondába 2-3 évvel ezelőtt, a covid okozta nehézségek miatt nem volt más kapható, de azóta is hibátlanul működik.
-
őstag
válasz MasterMark #257804 üzenetére
És a lengőkarral mi a helyzet? 20+ ezret/db biztos nem szeretnék lengőkarra kiadni. A stabilizátor ra meg azt gondoltam, hogy jó lehet a 4-5 ezres trw/skf is.
mod: hát ez se túl jó hír.
mod2: köztes megoldásnak blue print milyen lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Brandynew
őstag
Köszi, megnézem! És ha nem találom ezt a két fület, biztosan csak ez kell, amit linkeltél, és van isofixem?
Szerk.: ezt írja: "IsoFix gyermekülés rögzítő, amely utólag szerelhető be a gépjárműbe abban az esetben, ha annak rögzítópontjai - 280 mm-e egymástól le vannak gumidugózva- az ülőlap alatt megtalálhatóak. Ezt kérjük rendelés előtt ellenőrizze le."
Mik ezek a gumidugók, hogy állapítom meg, hogy nekem vannak ilyenek?
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz johnny82 #257803 üzenetére
Nem tudom mekkora műszaki érdeklődésed van és mennyire van lehetőséged/tudod magadnak megcsinálni a dolgokat, de, ha a legolcsóbb és tartós megoldás érdekel, akkor lengőkarból vegyél Hartot, a stabilizátorból pedig Deckermannt.
Majd vásárlás után a gömbfejekről vedd le a gumiporvédőket és nyomd tele zsírral (én hőállózsírral szoktam, de grafitos is megteszi), majd az acél gyűrűt tedd vissza rá.
Nem ritka, hogy gyárilag gyűrűt sem raknak a porvédőre és a zsír mennyiség is nulla benne. Direkt azért, hogy kopjon szét és vedd a következőt, nem cél a tartósság sajnos.
Itt egy jó orosz leírás, google fordítóval még a szöveg is értelmezhető, képekkel szépen illusztrálva: [link]Sajnos a drágább lengőkaroknál sem jobb a helyzet, pl. egy drágább Monore lengőkar gömbfeje: [kép]
Én évek óta minden frissen vásárolt kormányösszekötőt, stab.rudat, lengőkart újra zsírzok, azóta nálam gömbfej még nem szopósodott ki.
-
Chereiose
addikt
Ezekkel a mobilgarázsokkal van valakinek tapasztalata? Agyalunk, hogy olyan kéne-e, vagy ez a klasszikus falábas egyszerű tető. Szerintem a mobilgarázs jobb azáltal, hogy zártabb, viszont nem tudom pl. mennyire párásodik, valami ablak minimum kéne rá, meg úgy általában ez az egész fémszerkezet mennyire stabil, bent a hely szűk, stb. Árban meg kb ugyanott van az ember, mire összerakatja a sima falábas tetőset is, meg van egy olyanunk már és 2 év alatt már tiszta hullámos a teteje.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Chereiose #257816 üzenetére
Ha mobilgarázs lesz a befutó, arra figyelj, hogy a két oldalán legyen merevítés. Egyik cimbi is ilyenben parkoltatja az F02-es bimmerét, tavaly ősszel akkora szél volt a környéken, hogy benyomta a garázs oldalát és a lemez találkozott az ajtóval+tükörrel.
Visszapillantó burkolat, horpadásjavítás+fényezés.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
őstag
válasz Zizmand #257815 üzenetére
Nagyon köszi, hogy így utánanéztél! Az a baj, hogy én is kicsit beleástam magam a márkák (Meyle, Lemförder, TRW) minőségébe, és elég vegyesek a vélemények. Biztosan nem fogok ilyen zsírozást csinálni, nincs hozzá affinitásom. Most úgy állok jelenleg, hogy a Lemförderrel biztos nem lőnék mellé, az a legjobb, egyben a legdrágább is. Ez nekem jelen esetben 62K-ba kerülne a 2-2 stabilizátor és lengőkar. 30K lenne a legolcsóbb megoldás, de egyre inkább lebeszélem magam erről, mert annyira nem szeretek szerelőhöz járni. TRW lenne 49K, a sima Meyle 56K.
A lengőkarok között van nagy difi (mod: árban) a minőségek között.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizmand #257815 üzenetére
Aminek ilyen fém kupakja van, lehet még zsírzógombot is tudsz bele faragni, akkor az új zsír kinyomja a koszos régit. Nekem inkább a porvédő gumiharangokkal gyűlt meg a bajom, pont Denckermann került fel, és ki van rajta hasadva, gyengusz anyagból lehet (de legalább lebomlik, ez is egy szempont ), viszont amíg nem kopog addig marad. Ha sok baja lenne, traktor gömbfejből faragnék helyette valamit, az pár százasért felújítható és egyáltalán, szerelhető, van hozzá mindenből külön alkatrész, nem egy eldobható valami.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz molnarpeter #257824 üzenetére
Igen ezen agyalok én is amit írtam, de ha van rajta ablak akkor van szellőzés is talán Nyitottal meg az a baj, hogy azon felül, hogy a tető van felette kb ugyanúgy kivan téve mindennek, nyesteknek stb.
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #257823 üzenetére
Igen, ismerem a zsírzószemes megoldást, de ennyire már nem szeretném beleásni magamat. Óvatosan kell lefejteni a gumiporvédőt, egyik irányba rugalmasabb, a másik irányba pedig könnyen hasad, de simán lehet, hogy gyártási szórás is közrejátszik és neked gyengébb anyagból volt.
Van itthon jónéhány bontott Passat lengőkar, még gyári VW jeles TRW, 1998-as gyártással, abban még most is olyan feszes a gömbfej, komolyan mondom kézzel alig tudom mozgatni.
Abban még vót’ anyag rendesen. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizmand #257827 üzenetére
Ja, én meg sem próbáltam leszedni simán ahogy ott van az autón, és egyszer kifordított kerékkel parkoltam, akkor megnéztem mi a helyzet, és sajna már megindult a romlás útján. Amilyen "drága" alkatrész, nem nagy ügy, max bosszantó, meg ugye ne kopogjon és boldog vagyok
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #257829 üzenetére
Lassan érik az akksicsere. Gyárilag 48Ah-s volt benne most 65-ös van benne. Érdemes ennyire bikát venni vagy elég egy 50-55-ös is?
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
Ha sokat áll, és nem nagyon van lehetőség/kedv tölteni, eszik belőle a riasztó is, meg vannak gazdagon rövid utak, akkor indokolt lehet a nagyobb, hogy ne szívja le, meg hogy az élettartama végén, mikor csökken a kapacitás, tovább húzza. SDI boldogan elvolt a 60-assal sokáig, 1-2 falun belüli utat beleszámolva, szóval lehet az a fő kérdés, hány évig van meg a kocsi még, és persze mennyire akarsz az akku rezdüléseire figyelni, hogy tovább bírja... Beindulni beindul kisebbel is, nagyobbnál később fogy el a puffer, nem károsodik olyan hamar azonos sanyarú körülmények között, valamivel kevésbé kell neki törődés. Nekünk most 90-es szolgál a Golfban, de ebben benne van az is, hogy bármikor át lehessen csereberélni traktorokkal Fiat 1.3D a svéd 60-65 Ah körülivel fut, flottában az újabb ilyen motoros Fiorino/Bipper 45 Ah-s akkuval volt, és az utólagos központi/riasztó mellett eléggé merülésre és akku tönkremenetelre hajlamosak voltak, de azok álltak is néha hetekig egy helyben. Nem mondom, hogy nagyobbat vagy kisebbet vegyél, de összességében a törődés mennyisége lehet talán a fő vízválasztó
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #257835 üzenetére
Szvsz abbol nincs baj, ha a legnagyobbat veszi, ami belefer. Minimalis pluszkoltseg (+5k max), de lehet pont az menti meg egy inditasi kiserletnel. Minden akkut ki lehet nyirni kitarto beleszarassal, a Splashben a 61Ah-st is sikerult megolni 3-4 honap fele se nezessel Multimeterrel ramertunk 4V kornyeke maradt benne es nem is vett fel toltest, szoval valoszinu zarlatos is lett. Hasonloan merult akkut sikerult feltolteni ugyanazzal a toltovel, mondjuk ket nap alatt. (Meg kijelzo nelkuli, csak led visszajelzos Lidl-os “okostolto”, motorakkukent kezdi el tolteni)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #257836 üzenetére
Golfban előző 72-es volt talán, de kipurcant mikor kábelköteg hiba miatt hűtő venti leszívta jópár alkalommal (én meg nem húztam le az adott csatit, nehogy túlmelegedés legyen, pedig konkrétan soha be nem kapcsol, jó nagy a hűtő). Fiat pont parkol pár hónapja, de akkut töltöm ha eszembe jut (riasztó miatt muszáj), beindítva is volt, gázolaj nagyjából téli, pici földúton gurulás is történt. 2 fiatal és 2 új akku van így használatban. Egyik traktorba kellett utóbbi időben új, de azt egyértelműen korábbi test levétele nélküli hegesztés okozta fesszab hiba okozta túltöltés utáni savszint ellenőrzés elmaradása okozta. Most annak a motorját szedtem szét, egyik szelep vezető elkezdett mozogni szeleppel együtt, olaj meg ment be a hengerbe, aztán szivárgott ki a leömlőnél stb 😅 lehet ettől a gyűrűk is le vannak kokszolódva, annak is egy körben nekiesünk talán. Néhány adatot (megengedett kopás mondjuk) úgy kell orosz könyvekből összevadászni, a szerelés az egész könnyű. Ugyanitt nyomórudas dízellel szerelt autó típusokat keresek
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #257835 üzenetére
Rovid ut nincs viszont nem nagyon tudom tolteni. Hat allni sokat nem all miota enyhebbek a telek tobbet mozgunk telen is. De azert elofordul 2-3 hetes parkoltatas. A mostani 65-os a 2 honapos teli parkolas utan is poccre inditott.
25.9k az 50-es es 31.9k a 65-os. Alszom ra egyet aztan megveszem a 65-ost.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Peter.70
addikt
-
Gergőke88
addikt
Ford 2,3 turbós motor egy betegaágy a Mustangban. Focusban is zsákutca? Valaki otthon van benne?
köszi -
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest