- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Milyen egeret válasszak?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- Amazon Fire TV stick/box
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- GoPro Topic
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
raczger
őstag
-
Hogy mongyák nácijul eztet?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
SzlobiG
félisten
válasz hurenzon #27994 üzenetére
Pofás gép amire nagy figyelmet kell fordítani az a karosszéria állapota ezek a korai hatos Mazdak nagyon hajlamosak voltak a rohadásra.
(#28004) raczger: Lényegében nem lenne vele baj, ha gondos tulajok használnák akik figyeltek az olaj szintre. De amúgy ott a megoldás is erre.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Qtya123
őstag
Kicsit visszaolvasva látom volt szó a szerelőhöz visszük az alkatrészt olcsón, vagy ő adja magasabb áron dologról.
Ehhez szólnék hozzá, nem vitaindításként, csak amolyan eszmefuttatásként:Szóval szerintem alapjaiban ott van elrontva a dolog, hogy az összes autóalkatrészen iszonyatos haszonkulcs van és mindenki ezt akarja lefölözni.
Részben érthető, hogy a szerelők alkalmazkodtak ehhez a helyzethez és a kedvezményükből befolyt pénz is szükséges a műhely költségvetésének pozitív mérlegéhez.Engem viszont azért zavar ez az egész autóalkatrész áras dolog már a bárdi/unix/láng stb... vonalon, hogy gyakorlatilag az az üzletpolitika az alkatrész legyártásától kezdve, hogy úgyis meg kell vennie a parasztnak, ha autózni akar, így adjuk amennyiért nem szégyelljük. Onnan is látszik, hogy mennyire elszállt árak vannak, hogy ezekben a boltokban, ha szépen nézel, már adnak egy 10-20%-os kedvezményre jogosító kártyát.
Érdekes módon más területeken meg keményen nyomni kell lefelé az árakat, hogy harcoljanak a vevők kegyeiért. Amíg az alkatrészekre rengeteg szerelő/cég simán megkapja a 48-50% kedvezményt, addig nem vagyok benne biztos, hogy egy 150.000 Ft-os tv esetén a kereskedő azt 75.000 Ft-ért vette és ott a hasznot inkább az áfán fogja meg, nem pedig 50%-os kedvezményeket kap.Visszatérve a szerelőkhöz: Érthető a szerelők indoka is, de nekem azért olyan ez, hogy amikor elmegyek egy szerelőhöz, akkor attól egy szolgáltatást veszek igénybe. Azt akarom megfizetni, hogy van szakértelme, ráfordított munkaideje, szerszámai, műhelye. Nem pedig azt, hogy alkatrészeket szerez be. Autószerelőhöz megyek nem autószerelőhöz és egyben alkatrész kereskedőhöz.... Nyilván, ha jól megy a bolt, akkor megteheti, hogy elhajt, mert van helyettem más aki kifizeti.
Nekem viszont ez akkor is olyan "kifizeti a paraszt" mentalitás, hogy megveszem neki mondjuk a gyertyákat 18ezerért és kiszámlázom 36 ezerért... Ez nem az a klasszikus dolog, hogy az általam árult dologra egyértelmű, hogy hasznot teszek, mert abból élek. Nem, ő ELMÉLETILEG abból kellene, hogy éljen, hogy szerel, nem pedig kufárkodik. Ő ezért a plusz haszonért semmit nem dolgozott nekem....
Ha elmegyek a henteshez és ad nekem 1 kg húst 1800 Ft-ért, de ő 600 Ft-ért szerezte be, akkor ez van, ő kizárólag az eladott áruk utáni haszonból él és ennyi. Nem nyújt mellé másik szolgáltatást is, nem azt mondja, hogy x Ft a hús és x Ft az, hogy felvágom neked, így itt nem érzi magát az ember "úgyis kifizeti a kifizetiaparaszt"-nak a dolgot.
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #27962 üzenetére
Hatulja pl az xc90 nek elöben nekem nem tetszik kepeken szep volt....
Azert motor es motor közöt is van különbseg a ford 1.0 ja is jo, de lehet az opel könnyebb motort csinalt, jobban hangoltak...akarmi...passz, valamiert kiemeltek a teszten amit olvastam
Mazda 6 fogyi az meg ennyi...nem tudok mit mondani, el lehet hinni vagy sem, en mindenesetre nem lepödtem meg....max annyiban, hogy nem hozott csodat, de csodak ugye nincsenek. A box thule volt, nem kocka de a nyomatek ugye az szivobenzines, szoval ha elözni akarsz/forgalom ritmusat felvenni, akkor taposni kell....ez akkor lett volna erdekes, ha van egy hasonlo kaliberü auto hasonlo teljesitmenyü tsi motorral. Szerintem az is megevett volna ennyit.
En azt vettem eszre, hogy dizelnel pl nem lehet nagy fogyasztas különbsegeket elerni....de benzinesnel igen komoly elteresek erhetök el.
-
tomiii.
aktív tag
Ken Block bemutatta a Gymkhana_Eight-et Legfontosabb, hhogy a végén bemutatták a Ford Focus RS RX-et, na erre rohadtul kíváncsi vagyok.
Kedvenc jelenetem,kis spoiler:
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #28013 üzenetére
Csináltam már én is sokmindent, sorhattal Kecskemét-Miskolc ajtótól ajtóig 2 óra alatt télen, keresztbe csapatás havas időben, és hasonlók, de emlékeim szerint 10.8 volt a rekord fogyasztásom, szóval a 12 számomra érthetetlen egy jóval takarékosabb autótól.
Szerintem egyébként a kicsi benzinesekre jellemző (1.6-ig), hogy nagyon meg tud szaladni a fogyasztás, ha tolod neki.
Same rules apply!
-
Morris
veterán
Ahogy kigurultam a javítóbázisról, elkezdett esni az eső!
De a javítás azóta is ok. Mint egy megszáradt vízcsepp. Emiatt mondjuk mérges is vagyok, mert már nem makulátlan az üveg, de ez van.Amikor cseréltettem a szélvédőt, ott a szaki az mondta, hogy sterimót 1 hétig hanyagoljam.
-
xcds
őstag
válasz Qtya123 #28012 üzenetére
Az alkatrészárakkal kapcsolatban én is leírtam ugyanezt csak rövidebben...
Az eszmefuttatásod második felében viszont van pár hiba:
"Azt akarom megfizetni, hogy van szakértelme, ráfordított munkaideje, szerszámai, műhelye. Nem pedig azt, hogy alkatrészeket szerez be. "
Az egy dolog, hogy te mit akarsz megfizetni. Ő meg szeretné visszakapni a befektetett pénzét, kifizetni a költségeit és hasznot is akar termelni. Ha nem keresne az alkatrészen, akkor magasabb óradíjjal dolgozna. Tehát tök mindegy, hogy milyen jogcímen, úgyis ki kell fizetni. Ha éppen 4 gyertyát akarsz vele kicseréltetni, akkor bukó persze. De akkor megveheted a 16 ezer ft-os gyertyát meg egy gyertyakulcsot és kicseréled magad. Ha ez nem megy vagy nem ilyen egyszerű, akkor meg kifizeted, amiért megcsinálják helyetted. Ha viszont ki kell cserélni pl egy hozott kipufogó csonkot, amiért max egy órát lehet felszámolni, csakhogy be van rohadva az összes csavar, beszakadnak stb. Azzal lehet egy napig szop a szerelő, de nem számolhat fel neked 8 óra munkadíjat, akkor meg te jársz jól. Szóval az alkatrész árusításnak van egy ilyen célja is. Ha csak óradíj lenne akkor vagy hőbörgés lenne, hogy egy kis munkáért miért kér sok pénzt vagy épp ő dolgozna sokszor ingyen.
Nem védem őket, mert zsiványok, de minden területen így működik, csak abba nem látsz bele és nem zavar. Az építőiparban sem annyiért veszi az anyagot a kivitelező, mint te az obiban...
Egyébként az alkatrészáruházak a szerelőknek vannak, mert ugye ők használják fel az alkatrészeket. Ez lehetne egy zárt rendszer is. Gyros húst pl nem árulnak a tescoban, pedig én is vennék 5ezerért egy 5 kilósat, abból kijön vagy 50 gyros. -
Qru
MODERÁTOR
válasz tomcsi23 #28023 üzenetére
Igen, az egyiket már meg se találom hol volt. A másik elég csúnya volt, még a gyári fóliát is átszakította. De még menthető volt. A szélvédő csere a legutolsó amit eszközölnék. Nem szeretném ha szétbarmolnák, már pedig csak akkor jön ki a régi szélvédő ha kivésik.
Tök rendes fiatal srác csinálta, vasárnap délutánra is tudott adni időpontot és szépen megcsinálta. Áfás számla, műbizonylat, ahogy kell. Mondta ha úgy van segít a biztosítónál intézni a dolgot. Tényleg maxi korrekt arc.
mod:
Morris: Nekem azt, hogy 40 cm-es védőtávolság legyen meg magasnyomásúnál és a forgókefés mosókat is kerüljem inkább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #28018 üzenetére
Nincs sajnos ilyennel összehasonlitasi alapom, egyszer mentem egy nemet utat 1.4 tsi A3 al egyedül, takarekos üzemmodban az volt 7,5-8 liter körül. Ha most ebböl indulok ki, akkor itt 2.0 liter motor, sokkal nagyobb összsuly, tetöbox es nem sporolosban....+3-4 liter? Siman. Jah es csekk nem jöt, szoval azert nem esz nelküli vezetesröl van szo. Atlag fogyija amugy 8 liter környeke üresen. Ehhez ne jöhetne hozza 3-4 liter a fenti körülmenyek között?
Nyilvan nem kell elhinni, nekem is van sok minden, amit nem hiszek
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #28027 üzenetére
A 8 literes üres fogyi is elég keménynek hangzik a spritmonitoros 7.3-as vegyes átlaghoz képest.
Nagyobb önsúly nem nagyon van, az a Mazda6 brutál könnyű, gyors guglizás alapján 1310kg az önsúly, ha ilyen volt az A3, akkor pár kilóval még a Mazda a könnyebb.A tetőbox simán van 1-1.5 liter, tehát mondjuk 10 liter simán reális sietve, ha fölé akarsz menni, akkor nem nagyon mész 160 alatt.
Egyébként az a hülye helyzet, hogy egy fullra pakolt kocsi kevesebbet eszik pályán, mint egy üres, főleg nagy tempónál. Az ok prózai: 150-es tempónál már nem a tömeged mozgatására (gyorsítás) megy el az energia, hanem a légellenállás leküzdésére, tehát az a +200-300kg nem nagyon számít semmit, ellenben az, hogy a kocsi beül 1-2 centit, csökkenti a légellenállást, ami ilyen tempónál bizony számít.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Morris #28029 üzenetére
Nem vész, majd megpróbálom lefotózni. Leginkább azért szembeötlő, mert a fóliát is átszakította így ott eleve más színű egy pontban a szélvédő többi részéhez képest. Olyan mint ha egy vízcsepp lenne ott kb, de szerencsére nem a látómezőben van így nem zavaró.
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #28028 üzenetére
Nincs sok mazda 6 azert a spritmnitoron, nem az en autom, csak beszelgettünk az atlag fogyirol is. Ezt a 8 litert ugy ertsd, hogy abba belefer. Föuton ovatoskodva gurulva siman 6.x a fogyi. Ellenben varosban, vagy ha lepkedve van, akkor ez gyorsan emelkedik.
Elfelejted ezt a dolgot, hogy oke a kocsi könnyü, de adj hozza + 4 felnöttet sifelszerelessel, tetöboxal. Hozzajön azert a 19 es teli kerekek is es oke, ha gurul az auto, akkor kisebb a fogyi, de minden egyes gyorsitas sokkal több benzint nyel.
Tenyleg nem ertem a csodalkozast
milyen szamot varnal amugy?ezt közben beszerkesztetted....mi pont azt beszeltük, hogy franko a fogyi a körülmenyekhez kepest. En az 1.7 dizel astrammal 8 liter körül volt a top fogyasztas, amikor valoban sietve kellett haza mennem....es ez dizel es egyedül, boxnelkül.....
mind1, igazabol, nem akarok senkit meggyözni, a mazda egy baromi faja auto es ha alaki benzinhuszar az biztos eljar atlag 7 literrel...csak akkor minek vesz egy olyan motort, ami 3000 fölött kezd el zenelni es elni?
[link] van azert itt aki lepipal minket is
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #28031 üzenetére
Alapvetően 10 körül várnék tetőbox mellett, anélkül 8.5-9-ből el kell mennie pályán még igencsak sietősen is. Az egyik legjobb fogyasztású szívóbenzines motor.
Az oké, hogy mondjuk városban, vagy olyan országúti esetben, amikor sok a megállás és elindulás, többletfogyasztást jelent a 4 ember + full csomag, de ha autópályán tolsz le 700km-t, akkor tökmindegy.
Same rules apply!
-
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #28018 üzenetére
Nekem viszont ugyanezzel a géppel nem gond megetetni pályán néha 10.5-11 litert sem, pedig 150-160 a tempó és nincs szénné pakolva csomagokkal.
Neked mi volt a negatív rekord? Nekem 8.7 liter, igazából nem is én, hanem a feleségem produkálta, max 100-as tempó és minden váltás 3500 alatt.
-
Qtya123
őstag
Egyébként pont az építőipart akartam még felhozni, mint ugyanilyen dolog, de akkor már tényleg regényt írtam volna.
Erről a berohad a csavar és 2 óra helyett 6 órát szív vele a szerelő, nem tudok nyilatkozni, mert nem jártam még így egyik autómmal sem, vagyis egyikkel igen, ott szépen közölte, hogy nem csinálja meg, mert szívni fog a csavarokkal."Egyébként az alkatrészáruházak a szerelőknek vannak, mert ugye ők használják fel az alkatrészeket."
---> Akkor tegyék zárttá és egy légszűrőt se vehessen meg emberi halandó, mint ahogy a gyros húst sem veheti meg.[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz Qtya123 #28035 üzenetére
Vegyél 2.4-es Accordot
A megtett táv 731 km volt, amiből ~550 autópályán óra szerinti 148 km/h-ás sebességgel (tempomattal @ 3000-es fordulatszámon), ~70 budapesti szívásban, dinamikusan de nem ész nélkül rajtolva minden lámpánál, a maradék ~110 pedig napi közlekedés vidéki kisvárosban, a budapestihez hasonló felfogásban. Ebben a felállásban 54,24 liter üzemanyagot nyelt be a gépezet, amiből könnyedén kiszámítható a 7,42 literes fogyasztás
rip and tear, until it is done
-
Skillet
addikt
válasz zoo8800 #28039 üzenetére
Na, egy ilyen váltót (de inkább manuálisban, annyira öreg még nem vagyok ) én is elfogadnék az enyémbe. 3ezernél 148km/h? Király. Enyém ott 112 körül nyargal.
Nekem valami 7.8 körül volt az eddigi legjobb pályás fogyasztásom, de szerintem max 110-120 körül mehettem. Kíváncsi lennék mennyit fogyasztana egy hasonló áttételű váltóval, 140-150 km/h körül.
Ez az egy nagyon hibádzik a VR4-ből.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Skillet #28047 üzenetére
Nyilván más az áttétel, Accord túraautó a tiéd meg sport. Másra van tervezve arról nem is beszélve hogy akkoriban még nem nagyon volt "divat" 6 gangot adni ebben a kategóriában.
7,8 pályán az amúgy nem rossz, enyém országúton eszik annyit ha nem előzgetek.
#nincsbennetarcsi
-
Speeedfire
nagyúr
Erről a bosch akkuról mi a véleményetek? G3 1.4 benzinbe keresek új akkut.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Skillet
addikt
jeeee, de pl aero kolléga vasa 5 gangos és 3ezernél 140-et megy
meg hát ja, sport... de azért a 3000gt is sport, mégis hosszú váltót kapott, és volt 6 sebességes váltó is a palettán... de már az 5-ös is hosszabb volt.
és az sem éppen fiatal modell, 90-01-ig gyártották. persze akkoriban még nem volt divat a hosszú áttételű váltó, pláne nem a 6. fokozat. na mindegy. ez van. csak rinyáltam kicsit.(#28049) Speeedfire
s3 bosch-t én nem vennék. de attól még lehet jó. és minek akkora aksi a vasba? ekkora a gyári? csak mert enyémben van ekkora
jaaa, és amúgy mi is ez? byd g3? vagy mi?[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Spórolós topik
- Magisk
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen autót vegyek?
- Yettel topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...