- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
válasz Skillet #21000 üzenetére
Annyira nem túrom, csak kis motorral rendelkező autónál ha nem tolod akkor egyhelybe vagy..
Én egy hónapba egyszer teletankolom(Eqmontoya kedvéért "teletankizom" ) kattanásig, utána 3-5rugók.. Kb két alkalomra elég ha kifogy megint tankolom.. Nem tudom ebbe mi az olyan "érdekes" én sem amúgy.
Vectra bepróbálkozott nálad? Aranyos volt biztos. Szándék a fontos azt mondják
k&n szűrőre meg annyit h egyik legjobb gyártó szerintem aki gyárt sportlégszűrőket is gyári "kiadásban"...
Ha 16 szelepes vagy gti lenne enyém én is vennék de így fölösleges. Jó bele a jakoparts vagy a mann..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Salex1
senior tag
Nem tudtok véletlen valami megoldást arra, hogy lehetne egy plusz lámpát szerelni az utastérbe a hátsó ülésekhez? Sajnos csak elől van világítás, és pakolásnál, gyerekek ki/berakásánál elég kevés... Most raktam fel átmenetileg egy darab Led-szalagot a kapaszkodó alá, de valami igényesebb megoldás kellene.
Gondoltam rá, hogy veszek bontóban egy lámpát, de nem tudom, hogy lehetne rögzíteni illetve hogy, ha a tetőkárpitot megvágom akkor nem fog-e foszlani, vagy hasonló.
Esetleg valakinek tapasztalat? -
tomiii.
aktív tag
válasz Salex1 #21002 üzenetére
Ha igényeset akarsz, akkor esetleg az adott típusból kell keresni olyat, amiből volt hátul lámpa vagy akármelyik másik autóból, szerintem a design nem fog elütni kb semennyire. Egy a bibi, hogy le kéne szedni a tetőkárpitot, hogy betud kábelezni szépen, de mondjuk csak egyszer kell megcsinálni/csináltatni és onnantól lehet élvezni a fényt
-
Skillet
addikt
válasz Salex1 #21002 üzenetére
Igen, vagy tetőkárpitba tudod rakni, vagy a C oszlopba (utóbbi szerintem könnyebben kivitelezhető). Nálam az utóbbiban van mindkét oldalon és a hátsó ajtók nyitására kapcsolnak fel (vagy kapcsolóval is kapcsolhatóak). Ezt meg lehet oldani nálad is, hogy ugyanígy működjön. Ha mégis tetőkárpitba raknád, azt is rá lehet kötni a hátsó ajtók nyitására.
Elleszel vele, de okos dolog. Hasznos.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qru
MODERÁTOR
válasz roberto211 #20999 üzenetére
A gépkönyv sem javasolja, hogy 2000 rpm alatti tartományban autózzon az ember ezt tartom is és 3500-nél már váltok városban normál körülmények között.
mod:
A fogyasztásomról meg inkább nem írok semmit, mert sírva fakadok. Bc-n is mindig ellapozom azt a részt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Skillet
addikt
találtam vagy 1.5 liter motul olajat a pincében. évek óta áll ott a gyári kannájában, lezárva... fel lehet azt még használni?
jaaa, és mennyiért kelt el a(z a bizonyos) marea, vagy mi volt az?
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
tboldi
nagyúr
-
bubi92
őstag
bp-n keresek karosszéria lakatost, egy 5 centis rozsdafoltot kellene eltüntetni kerékívről. lehetőleg ne 2016-ra kapjak időpontot
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #21012 üzenetére
Miért, a fűnyíróért nem kár?
-
EQMontoya
veterán
válasz tboldi #21011 üzenetére
Jellemző, igazi magyar paraszt.
Én is ezt tapasztalom mostanság a sokszor.Itt PH-n hirdettem egy alaplapot, aztán amikor jött a kérdés, hogy mennyi az alja, akkor válaszoltam, hogy 305 × 244 mm. Volt értetlenkedés.
A másik bejelentkezik telefonon, hogy jön este érte, másnap esti sms-re, amiben közlöm, hogy legalább írna, ha nem kell, nem is reagál...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
MC Pite
veterán
válasz Salex1 #21002 üzenetére
Mibe? Focusokba szokták pl hátra betenni a ghia/titanium szinten járó lámpát hátra
hogy vakulnának meg a sóher friccek mikor ilyet kihagynak a konfigurációból. Céges kettes fóka kombiban is brutál idegesítő hogy hátul semmi fény nincs<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Na, azért kínálgattam a kocsinak mig otthon voltam.
175 literbol 1450km-t sikerult megtenni. Viszont 95-tel erezhetoen kicsit lomhabb, mint 100-assal.
Ebben volt 500km autopalya 150-nel, vagy 250km varos, a tobbi totymorgos orszagut.
[ Szerkesztve ]
-
válasz EQMontoya #21028 üzenetére
Vegul is ja. Nem sokkal eszik kevesebbet, ha lassan megyek, mert a lambdam nem jo es nem jottunk meg ra mitol szar mindegyik, BP-rol vissza az m3-on meg le is ment 12.2-rol 11.7-re a BC szerint, pedig visszafele gyorsabban jottem. A kuplungom viszont cseres lesz, le is esik a fordulat 4-500 koze mikor kinyomom, majd vissza alapjaratra.
Tarcsa eleg ilyenkor vagy kell valami mas is?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
8th
addikt
-
szőröscica
addikt
Hihetetlen idióták vannak, ma a Hungárián a Kacsóh Pongrác úti felüljáróra tartó sávban araszolás közben a mögöttem jövő folyamatosan villogott és dudált, mert tartottam 5 méter követési távolságot az előttem menőhöz képest. Csak azt nem értem, ha annyira zavarta, mi a halálért nem előzött meg, összességében 10 méterrel is előrébb lehetett volna.
-
F_Zolee
veterán
válasz szőröscica #21039 üzenetére
Mert sokat számít ha padlózva érhet 2 piros közé.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #21039 üzenetére
Engem egy fekete Superb tolt, de csak a pirosig, ott kiszálltam és hátra sétáltam. Khm.. a rend őrei voltak jelöletlen civil autóban. Ha már ott voltam, megkértem őket, hogy tartsák a követési távolságot. Csak vigyorogtak, mint a vadalma.
[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
Ma vezettem a céges, kéklámpás Rangert. Érdekes élmény volt pickupot vezetni.
-
Skillet
addikt
válasz Skillet #21008 üzenetére
Azt hiszem lesz egy ilyen K&N szűrő. A gyári tisztító/olajozó szett 5e ft körül van hozzá, 8-10 alkalommal lehet használni (10e km-enként kell tisztítani), de nálam az 8-10 évet jelent. Lehet az is megrohad majd, mint a motorolaj
motorolaj amúgy kuka. Odaadom havernak, valami kenésre meg tököm tudja... csak jó lesz
Marea meg gratula. Hihetetlen mennyi féreg ember van. Volt nekem is szerencsém...
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Salex1
senior tag
válasz MC Pite #21025 üzenetére
Igen, Focus II-be kellene. Közben találtam egy komplett leírást róla Szerencsére még a helye is ki van alakítva, csak le kell hajtani a tetőkárpitot hozzá. Ami sajnálatos, hogy újonnan a lámpa 9500Ft és hozzá a kis műanyag keret mégegyszer ennyi
Szóval most hívogathatok bontókat. -
MC Pite
veterán
válasz Skillet #21000 üzenetére
Mibe vennéd?
Szívó benyásba raktam, picit könyebben pörög fel, főként magas fordulaton (kis sebességnél, azaz főként egyes-kettes leforgatásakor). Igazán értelme úgy van, ha a másik végén is könnyítesz.
Én a janó dobnál csináltattam kis ellenállású de halk (motorfékezésnél és rendesen forgatva van egy pici plusz mélyebb hangja, máskor nincs!) dobot még, amivel főként alacsony fordulaton lett nyomatékosabb (ill furán hangzik de kevésbé kell nyomni a gázt ugyanakkora gyorsításhoz). Összességében elevenebb és jobbak a gázreakciók (pedig alapból nem egy villám az elektromos gázpedál/fojtószelep) illetve egy picit visz a fogyasztáson lefelé (normálisan közlekedve). Hogy ez megér e 40-50 papírt neked, rajtad múlik.A szűrőt tél elején takarítottam, egy év, kb 13.000 km után, nem nagyon volt koszos. BMC-t vettem, mert az gyárilag már olajozva van. Csak a légszűrő magában szinte semmit nem hoz (én először szűrőt vettem, aztán jött az okosítás, majd utoljára jött a dob, 80-120 rugalmasság bő 20% javulás, illetve 5-10% fogyasztásban mínusz(dob és chip is alul nyomatékra lett kérve), meg persze jóval kényelmesebben vezethető; 80K az egész móka).
Szerk: Még egy fontos dolog: Színezett olajzó sprét vegyél hozzá! Én (főként motorhoz való) színtelen castrolt vettem, de elég szarul látszik hogy mennyit fújtál már rá.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
McSzaby
őstag
válasz hroberto #21020 üzenetére
Pontosan én sem tudom milyen kémiai reakciók mennek végbe nála. Azt olvastam egyszer, hogy a fékolajat azért is kell cserélni, illetve azért kell belőle friss mindig, mert egy idő után kicsapódik belőle némi víz, ami megáll az olaj tetején és ugye ez nem túl jó egy hidraulikus rendszernél..
Motorolajnál valami hasonló lehet a kenési tulajdonságaival.
De ha ostobaságot beszélek, akkor javítsatok ki.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
K Norbi
addikt
válasz Skillet #21000 üzenetére
Isten őrizz ilyen szar olajos fosokat beletenni!! [link]
Milyen előnnyel jár a sportlégszűrő?
Minimális teljesítmény-növekedés érhető el vele, de csak akkor, ha nyitott kipufogó is van a gépen, és az üzemanyag-ellátó rendszert is utánaállítják. A sportlégszűrő ezek nélkül semmiféle előnnyel nem kecsegtet, ráadásul az ápolása sok vesződséggel jár, így ha nem sajtolod ki az összes lóerőt a motorodból, leginkább csak pénzkidobás.
Olyan kérdést tett fel, amelyet nagyon sokan kérdeznek, és bizony van egy kis kuszaság a fejekben. A gyári szűrők 99%-a papírbetétes száraz szűrő. Ezek semmilyen gondoskodást nem igényelnek, csak cserét adott időközönként. Ha kezdenek eltömődni, akkor a légáteresztő képességük romlik, de nem szívnak be akkor sem szűretlenül koszt. A szűrési küszöbük márkától függően 5-15 mikron között van. A sportszűrők általában valamilyen szövet vagy szivacs alapúak, amelyeken a levegő áthaladva sokszor irányváltoztatásra kényszerül és a megfelelően kent szűrőbe a levegővel szálló szennyeződés beletapad. A szűrési küszöb nagyon függ a szűrő anyagától és a megfelelően felvitt, jó minőségű szűrőolajtól. Optimális esetben a szűrési küszöb akár 5 mikron alatti is lehet, egyes mérések szerint akár 2 mikron is. Viszont ha a felület elkezd telítődni, a szűrőolaj elpárolog, kiszárad vagy csak eltelítődik, akkor a szűrési küszöb (ellentétben a papírszűrővel!) nem csökken, hanem romlik, akár szűretlenül is átszívhat akár 1 mm-es részeket is. Persze a sportszűrők kisebb áramlási ellenállást képviselnek, ezért elméletileg a töltéscserét javíthatják. Viszont megfelelő működésük alapja a gyakori, poros úton közlekedve akár napi (!) tisztítás. Én az 5000 km-es tisztítást és kenést ritkának érzem, még városi környezetben is.
Ami pedig a kopást illeti, a szemcsemérettől is függ, hogy hova jut be, elsősorban a hengerfal és gyűrű kapcsolata a legveszélyesebb, itt okoz kárt a bejutó szennyeződés. Összefoglalva: a megfelelően kent és jó minőségű szűrőanyaggal szerelt sportszűrő szűrési hatásfoka elérheti a papírszűrőét, meg is haladhatja, de a szűrési hatásfok rohamosan romlik, ahogy a szűrő koszolódik, nem tömődik el, hanem szűretlenül "átszív". Versenyen ez előny, nem kell feladni a versenyt. A papírszűrő pont fordítva, viszont az eltömődik egy idő után, ezért pl. versenycélra alkalmatlan. Utcára én a papírszűrőt javasolom, biztonságosabb a motornak, sportcélra pedig a nedves szivacs vagy egyéb kent szűrőket.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Elemlámpa, zseblámpa
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Google Pixel 6/7/8 topik
- DIGI internet
- Ford topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Witcher topik
- További aktív témák...