- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Stylewars_kp #200751 üzenetére
Az ingyenes töltést is elkaszálták. Ezt is elfogják szvsz.
#nincsbennetarcsi
-
Tibor kiss
újonc
Sziasztok
Van egy kínai 2 din GPS rádióm.
Sajnos bele tettem egy Memo kártyát és arról frissített egy olyat Ew-6800.bin. azután se kép se hang. El se indul. -
Mr X
veterán
válasz Tibor kiss #200753 üzenetére
Gratulálunk hozzá.
Vagy van kérdés is?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tibor kiss #200753 üzenetére
Gondolom szeretnéd újra működésre bírni. Az autó hifis topikban talán előbb tudnak segíteni.
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
Nálunk még van két helyen a városban. Néha elég nagy harc megy érte. Múltkor felhívtam egy csávót, hogy ugyan jöjjön már le és húzza ki az autóját mert már 8 órája itt tölt. Azt mondja majd ha lesz kedve akkor. Természetesen baszott lejönni. 20:00 óra előtt 20 perccel küld egy sms-t, hogy szabad a töltő. Jaj mondom kösz b+. 20-kor kijárási tilalom.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Nem akadtam fent rajta különösebben, csak a mentalitása nem tetszett. A kedvencem amikor a taxik és a céges autók töltenek rajta.
Nem sietek sehova sok lesz a fogyi. Csúnya lenne ha 1 liter fölé menne az átlag.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz csoki46 #200755 üzenetére
Már leírtam, az, hogy nem sikerült értelmezni, nem engem minősít.
Szerinted a 30km elektromos hatótávot hol teszem meg?
Segítek, nem a nulláson. Nagyrészt az egész utam alatt nem kell a benzinmotort bekapcsolni.
Ha tudom, megteszem az utam nagy részét elektromosan, akkor miért is nem jár nekem a kedvezmény?
A fóka 1,5 hét alatt megette a tankot, ez szerintem 3 alatt se fogja, nahát!!
Ja és hogy értsd: Mikor elhoztam, 10,6-ot mutatott a benzinre, most 10,1. Lehet lemegy ez 10 alá bőven...[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Peter.70
őstag
[Nem sikerült csőre tölteni]
Mindenesetre elég ijesztő a szituáció, sajnos előbb utóbb itthon is megjelennek ezek az agyament sofőrök -
válasz Tsebacsi #200765 üzenetére
Külön méri a benzint és az elektromost, meg a teljes átlagot? Niroban a benzin motor átlaga a valós átlag fogyasztás
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
csoki46
aktív tag
válasz Tsebacsi #200765 üzenetére
A stílusod viszont téged minősít Egyszerű kérdésre személyeskedéssel válaszolsz.
Az érdekelt volna, hogy egy 2T öntömegű, elektromosan max 30km-t hatótávú autó mitől lesz olyan nagyon zöld. Az általad leírt felhasználással tényleg jól fogyasztást lehet elérni. De a környezetbarát kifejezés számomra továbbra is egy idealizáció végeredménye egy ilyen típusnál. De többet nem kérdezek, csak dicsérek, akkor hátha más stílusú választ kapok. -
veterán
válasz Stylewars_kp #200751 üzenetére
Neked legyen igazad!
-
nagyúr
válasz csoki46 #200768 üzenetére
Nem kell a hiszti és miféle személyeskedés volt? Ez tény, nem sikerült megértened amit írtam.
Itt mindig a sofőr a baj. Ezerszer kitárgyaltuk, hogy a cégek elkezdtek plug-in hybrideket venni a vezetők alá, mert ez trendi, zöldnek tűnnek, stb. A vezető meg pont leszarja mi van alatta (a 80%-uk mondjuk), és úgy használja, mint a sima benzinest. Na most ettől ez az autó hülye lesz, a folytonos benzinről visszatöltés a lehető legrosszabb dolog, amit tenni lehet vele. Mindig 10l fölött lesz a fogyasztás (inkább 15l), és csak pöfögni fog. Viszont ha melóban és otthon is töltöd, átgondolod hova és hogy mész, akkor ez pont olyan zöld, mint egy Leaf.
Szóval idealizáció ide vagy oda, lehet kérdezni, de butaságot kijelenteni felesleges. Persze hogy ugrok egy olyan véleményre, aminek nincs valóságalapja, csak egy "érzelmi kitörés" arra én is azzal válaszolok.#200767kisza25: Lehet hogy valahol igen, jobban el kéne mélyednem benne. Az elektromos távot írja, de pl. tankolásnál nem nullázta a sima trip-et, csak az elektromost. Szóval nekem kell az előbbit manuálisan, és akkor ki tudom számolni. Most olyat ír, hogy valami 88km elektromos, ebből 10km benzin. Igyekszem figyelni, hogy ez mennyire lehet valós. De lehet csak 3-4 hét múlva fogok újra tankolni
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
veterán
válasz Tsebacsi #200771 üzenetére
tökjól megfogalmaztad, hogy mi a hiba a szabályozással és az ösztönző rendszerrel. arra vagy ösztönözve, hogy zöld rendszámos autót vegyél, nem pedig arra, hogy ki is használd a képességeit. más kérdés, hogy ez utóbbit hogyan lehetne előtérbe helyezni, mérni és ez alapján szankcionálni/jutalmazni. például az a zöldrendszámos kocsi aminek 0%-on van az akksija az ne parkoljon ingyen, ne buszsávozzon. stb.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
válasz bandus #200772 üzenetére
Ezt utóbbi szerintem nem életképes, ráadásul akár GDPR is lehetne, kinek mi köze van ahhoz, hogy mennyi áram van épp az autóban? Az miért befolyásolja hogy épp ingyen parkolok vagy sem? Ha odáig árammal mentem, de kifogyott, akkor miért fizessek? Utána ha 20 méterre van egy töltőoszlop és telenyomom, akkor mi van?
A fejekben kéne rendet tenni, nem ezt bonyolítani szvsz. Mármint az ilyen autót használókéban szvsz.
Ja és nem buszsávozhatunk, az urban legend.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
BigBlackDog
veterán
Érdekességképpen, nemrég hallott infó (engem meglepett); Dacia Dokker (1.6 benya) olaj + szűrők + első féktárcsa + első fékbetétek + 2 db izzó csere + munkadíj márkaszervizben: ~172e Huf. Azért elgondolkoztam, hogy egy Ford/VAG/Opel esetén nem lenne alacsonyabb ez az összeg?
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz bandus #200772 üzenetére
Nagyon egyszerű az ösztönzés: meghatározni egy fogyasztási limitet és csak addig visszatéríteni az üzemanyagköltséget. Hardcore megoldás: a gyári fogyasztási értékek beállítása limitnek.
BBD: Az nem kevés. A fékbetét miatt lehet a VAG túllépné, de nem sokkal.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz Tsebacsi #200765 üzenetére
Az a baj, hogy személyes sértésnek veszed ezt, mert már neked is ilyen autód van, pedig nem kéne.
Te valóban úgy használod, ahogy kell, de a PHEV vásárlók 90%-a soha nem dugja töltőre az autóját, max, ha csak ott talál parkolóhelyet. Tehát ugyanúgy járatják a belső égésűt a városban is.
Az egészben az is visszás, hogy a 2 tonnás, többszáz lóerős suv-ok is nyugodt szívvel megkapják a zöld rendszámot, aztán hadd ne mondjam, ezek mennyivel többet zabálnak, mint az egyes swift. Jelen pillanatban ez csak arról szól, hogy akinek alapból is sok lóvéja van, még megdobjuk pluszban egy csomó adókedvezménnyel, ami a magyar átlagjóskának, akinek 12 éves 2 milliós skodája van nem adatik meg, mert csak, pedig városban fele annyit fogyaszt az autója, ehhez mérten kevesebb károsanyag kibocsájtással. És még plusz poénként a zöld plakettes SUV ingyen is parkol.
Félre ne értsd, ismét elmondom, te jól használod az autódat, de a nagy átlag nem, és nem is a bébifókák miatt vesz ilyen autót, hanem mert jelen pillanatban a zöld rendszám az új rokikártya, és a komáromi rendszám egyben.
Én meghagynám a zöld rendszámot, és az ezzel járó kedvezményeket is, de csakis a tisztán elektromos járműveknek, ahol a júzernek esélye sincs a zéró károsanyagkibocsájtásos hajtásról átkapcsolni. Egyébként ez így is lesz, tisztában vannak vele odafent is, hogy laza a magyar szabályozás, csak most a korona miatt feledésbe merült a téma, de már nem egyszer pedzegették, szóval lehet készülni.[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz BigBlackDog #200774 üzenetére
K Astrára izzócsere nélkül ugyanez a pakk 120k körül alakult ~1 éve egy PH-s kollégánál. Biztos valami spéci izzó kell a Dokkerbe, az dobja meg.
-
veterán
válasz Tsebacsi #200773 üzenetére
van erre egy tök jó megoldás, nem kell zöld rendszám. vagy kapjanak zöld rendszámot az elektromosak, ott nem lehet trükközni az ilyesmivel. az esetleges zöldítő ösztönző, kedvezmény, támogatás meg jelenjen meg a vételárban, de az üzemeltetéssel összefüggésben már hova támogatni őket, amikor milliókkal olcsóbban vásárolhatod meg?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz Tsebacsi #200779 üzenetére
egy octavia iv-t talán be tudtam volna szuszakolni én is, de mivel alig-alig tudtam volna tölteni elengedtem de ha valamikor kintebb költözünk a központból alig várom, hogy vehessünk valami második villanyos gépet, mint pl. a 208, vagy az új szerelem az új opel mokka. 2-3 év múlva talán emberi áron hozzánk vágják, aztán azt a csajom is elvezetgeti addig, ha hajlandó lesz megszerezni a jogsit.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz Tsebacsi #200771 üzenetére
Mielőtt mélyebben bárki belemegy, szerintem a vegyestüzelés a jó irány. Egy olyan autó mint a tiéd v Hans ami normál körülmények között fogyasztanai 10+ litert, simán felezhető. De egy teljesen elektromos pl amivel kapcsolatban még sok-sok kérdés van nem mérhető össze a tisztán belsőégéssel. Viszont mutasson bárki jobb fogyasztáscsökkentést.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz freeknight #200776 üzenetére
Semennyivel nem zabál többet egy hibrud suv. Nekem most itt áll. Max 10,5 volt. És Hans esetében csak a sok városi vegyes villany miatt ennyi, mert itthon az udvaron nem tudom tölteni csak szülőknél meg vásárlás alatt dupla áron. Ha itthon is menne akkor simán hoznám a sprites átlagot.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #200774 üzenetére
És az alkatrészköltség nincs több ~60k Ft-nál.
-
freeknight
őstag
válasz bitpork #200782 üzenetére
Na de akkor megint ott vagyunk, ha csak ugyanannyit zabál is, mint a nem zöld rendszámos autók, akkor mire fel a zöld rendszám? Ilyen átlaggal bármilyen dízel autóval eljársz. Nekik akkor miért nem jár a zöld rendszám? És ugye akik spiritre töltik a statokat, azok általánosságban tudatosabban használják a kocsit is, az elektromos üzem szépen tolja lentebb, a nagy többség nem így használja a PHEV-et, náluk kicsit magasabban állhat a számláló, csak azt nem látjuk.
-
válasz freeknight #200784 üzenetére
ismétlem: nem tudsz olyan azonos kategóriájú suvot (nem crv meg ilyen cicaizé!) ami elmegy ennyivel.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Doki16
addikt
válasz freeknight #200784 üzenetére
Jelen
Mind a két GTE nálunk 1,5-2 liter körül van immár 25000km óta. Állandóan töltöm, de ha belső égésűvel megyek akkor egy 1800 kilós Passattol nem rossz a 4-5 liter szerintem országúton
Bár én az az ember vagyok aki bőven meglenne egy 200 km-es villanyos kocsival is.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
Csak hogy mindenki megnyugodhasson, mutatom a mai hazautam 16,2-es átlagát. (S/S végig OFF, most sokat segített volna.)
jelszó: Miért nem maradt mindenki szépen a seggén homeofficeban? 😁A PHEV pedig érdekes, sokkal jobb azzal a dugóban ülni, jót tesz az idegeknek. 👍 Nekem egy ponton elegem lett belőle, nem mondom hogy zsákutca, inkább átmeneti megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #200774 üzenetére
Vag olajcsere 90k huf. Olaj + olajszuro, munkadíj. Egy ilyen dacias mozzanat kb 300k lenne
-
freeknight
őstag
válasz bitpork #200785 üzenetére
Most kicsit elbeszélünk egymás mellett. Én minden ilyen óriás suv-ról levenném a zöld rendszámot (és ezt kérlek tényleg ne vedd személyes sértésnek), irreleváns, hogy a másik 2 tonnás autó mennyit fogyaszt. A magyar átlag nem ilyen hobbiterepjárókkal dönget, hanem mondjuk 1,4-es G/H Astrával, 1,6 focussal 1,9 pdtdi oktávval, vagy éppen 1-es swifttel. Ezek kevesebbet fogyasztanak, kisebb a károsanyag kibocsájtásuk, mint a nagyon zöld PHEV SUV-oknak, de akkor nekik miért nem jár zöld rendszám? Persze, tudom, mert Klaus a labor próbapadján bekapcsolta néha az elektromos hajtást is. De ha elfogy az amper, akkor elindul a nem olyan zöld V6/V8 stb. És aki nem teszi töltőre a PHEV-et -ismétlem, a nagy átlag nem teszi- akkor elég gyakran indul be.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz stickermajom #200788 üzenetére
Időnként rákeresek a Merga C350e-kre, szép autók. De azért fel tudom idézni a D6 ormótlan tömegét, a kezesség hiányát.
Túl fiatal vagyok hozzá. -
rbalint88
addikt
A phev megeredmli-rle zodrencamot es a miert tomjuk a gazdagok zsebet az adoforintokbol + egyeb kedvezmenyek temakorokhoz en csak annyit szeretnek mondani, hogy egy ilyen temaban valahogy szexive kell tenni a temat szelesebb tomegeknek, az early adopterek/geekek onmagukban nem hoznak elegendo valtozast. Viszont ha ceges gore Joskanak kedvezobb a lizingdij, nincs ado es stb, akkor valaszt 530e-t az 535d helyett, optimalis esetben meg tolti is vagy valaszt Tesla Model S-t a 740d helyett es mindket esetben orul, hogy nem kell szarakodni a parkolasnal az aprokkal vagy appokkal. Aztan amikor gore Joskanak lejar a lizing, jonnek a Tsebacsik es a tobbiek, akik megveszik az autoikat hasznaltan, mert ok mar biztosan jol akarjak hasznalni. Szoval ezt nem csak onnan kell nezni, hogy deadizeliseljarhatliterbu, hanem kicsit tavolabbrol
-
grizlisandor
addikt
válasz BigBlackDog #200774 üzenetére
VAG-ot érdemes lenne szétbontani, mert mikor árajánlatot kértem az Altea-'mra 3 éve, ugyanarra az elvégzendő munkára a VW márkaszerviz bruttó 250k-s ajánlatot adott, míg a Seat márkaszerviz bruttó 160k-s ajánlatot küldött.
-
6030D
Ármester
válasz BigBlackDog #200774 üzenetére
Pont most néztem rá apóséknál a dízel Tucson számlára, az bruttó 99e, ebből 18e az üa. szűrő. Ez 7,2 l olaj + olaj-, levegő-, pollen-, üa. szűrő. Ha jól láttam más nem volt, ha jól rémlik ebből 29e a munkadíj.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #200792 üzenetére
Nem kis haszon.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen házat vegyek?
- Külpolitika
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Steam Deck
- Villanyszerelés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...