- Autós kamerák
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
Hirdetés
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ba3_2107
tag
válasz TripleB #32297 üzenetére
Nem tudom, gyári Hayes Dyno Sport betét. Tegnap kiszedtem, valami kódszám van a hátulján, de nem látszik a dugattyú helye miatt. Biztos fémes, ilyen fémdarabok vannak benne, mint egy autóéban. Egyébként biztos, h kicserélem valami jobbra, tegnap volt 2 komolyabb aszfaltis lejtő, a végére gyakorlatilag elszíneződött a tárcsa és nem igen volt fékhatás.
-
vendingo
veterán
Hozzátudnék jutni nagyon olcsón egy pár hónapos deore első és hátsó váltóhoz.
A kérdés az lenne, hogy az enyém 24 sebességes, a deore viszont 27.
Tudom én ezt használni, vagy kell valami módosítás is?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
nagyúr
Valaki el tudná sorolni hogy a 2015-ös országúti Shimano váltószetteknek most mi a sorrendje minőségben?
Ez a Claris ami bejött melyiket váltotta? Kicsit már meg vagyok keveredve.Més que un club!
-
TripleB
senior tag
válasz Napfénysüti #32306 üzenetére
Sora szint, szerintem már vállalható kategória.
A váltó témához visszatérve a hátsó váltónál: tudni kell, hogy mekkora a hátsó sor legnagyobb lánctányérja és hány fog különbséget kell átdolgozni a váltónak, mert nem mindegy a kanálhossz. Ugyanez igaz elől is.
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
anorche1
őstag
válasz ígyvanferi #32312 üzenetére
Szerintem a második videóban éneklő pali nyávogására gondol.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Balazska15
senior tag
válasz Balazska15 #32264 üzenetére
Strava-ba importálva már jól írja a max speedet. Érdekes..
"100 kiló vagyok baszd meg, hát mi lenne a titkom" :DD
-
veterán
válasz Balazska15 #32317 üzenetére
Gondolom ott megszuri az ertekeket, kiszedi az egyertelmu anomaliakat, pl ket mp alatti 60km/h gyorsulast
Everybody lies.
-
Daniel Alves
őstag
http://www.bikerunfest.com/ erre jelentkezik valaki? Esetleg tapasztalata van ezzel a versennyel kapcsolatban?
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
vendingo
veterán
válasz Daniel Alves #32319 üzenetére
Nekem soproni lévén aktuális lenne, de azért nem fizetek, amit egyéniben is le tudok nyomni
Amúgy pont egy Schneebergi utat terveztem valamelyik napra.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
TayRol
veterán
ez a 10 ojrós kupon a Rosebikesnál opció, vagy mindenkinek jár? próbáltam rendelni, de nem látom sehol az adataimnál, pedig az 50 eurót meghaladta a kosár tartalma.
-
tatabike
őstag
válasz anorche1 #32292 üzenetére
Hát az a leírás a váltó beállításáról nélkülöz mindenféle szakmai hozzáértést, én ezt nem linkelgetném senkinek, mert egy váltót nem úgy kell beállítani. Semmi köze a váltó mozgásához, hogy a határoló csavar laza-e vagy éppen szoros, nem attól függ. Egyik sem lehet, ugyanis az a csavar egy önzárós betétben tekeredik, ergo mindig ugyanolyan nehéz (vagy éppen könnyű, embere válogatja) tekerni. Akkor szorul meg maximum, ha felütközik a határoló lemez élére a csavar vége. Arról nem is szólva, hogy azon leírás alapján nem is lehet beállítani egy hátsó váltót. Aki írta, fogalma sincs a dologról.
A határoló csavarok helyes beállítása a következő:
Első körben az L és H jelű csavart kitekerjük, amennyire csak lehet, de azért ne essen ki a helyéről. Ezután az első váltóval a középső tányérra tesszük elöl a láncot, vegyük az alap esetet, mikor egy mtb váltóját állítjuk be, azokon általában 3 tányéros a hajtómű. A hátsó váltó legyen a legalsó állásban, vagyis a legkisebb fogaskeréken. Váltsunk egyet fel, majd finoman kezdjük el kézzel tekerni a hajtóművet, (a hátsó kereket emeljük fel, hogy tudjon forogni, még jobb, ha van egy szerelőállvány) hogy a hátsó váltó eggyel feljebb tegye a láncot. Ha ez késlekedés nélkül megtörténik, akkor jó, ha nem, vagy csak ugrál a lánc, de nem vált fel, akkor a váltókart tegyük vissza a legalsó fokozatba, majd a hátsó váltónál a bovdenház becsatlakozásánál van egy állítható lyukas csavar, amiben "befut" a bovden a rögzítési helyére, na azt a csavart tekerjük az óramutató járásával ellentétes, azaz 'ki' irányba egy-két fordulatot. Ezáltal megnöveljük a bovden útját, feszesebb lesz, vagyis a váltókar azonos elmozdításának hatására nagyobb utat tesz meg a váltókanál befelé, a kerék felé. Ezután próbáljuk megint ki, hogy felvált-e, a fent leírt módszerrel. Ha nem, akkor ismét visszaváltás, állítócsavar kifele tekerés, stb.
Ha eljutunk arra a pontra, hogy a váltó simán, gondolkodás és külön ráhatás nélkül feltette a láncot a következő fogasra hátul, már félig nyert ügyünk van. Azért félig, mert most ezt vissza is el kell játszani, tehát a feltett láncot ugyanilyen simán vissza is kell raknia az alsó fogaskerékre, ha a váltókarral eggyel lejjebb váltunk. Ha ez nem jön össze elsőre, akkor megint a bovden-állító csavarhoz nyúlunk, kicsit befelé tekerjük, mert ezek szerint túlságosan kitekertük a könnyebb felfelé váltás miatt.
Ha sikerült megtalálni a helyes beállítást, akkor rátérhetünk az alsó, 'H' jelű határoló csavar beállítására. Tegyük a jól beállított váltóval a láncot a legalsó fogaskerékre hátul. Ezután kezdjük el az óramutató járásával megegyező irányba, azaz befelé tekerni a 'H' jelű csavart szép lassan. Ha érezzük, hogy kezd szorulni, az azt jelenti, hogy a csavar belső vége elérte a határoló lemez élét. Ekkor azonnal hagyjuk abba a befelé tekerést, egy fél fordulatot (nem többet) tekerjük visszafelé, azaz kifelé a csavart, és már kész is a beállítás. Ez a váltó már nem fogja a legalsó fogas és a papucs közé ledobni a láncot. Amúgy amikor elkezd szorulni a csavar, kipróbálhatjuk, hogy tovább hajtjuk befelé, és lehet látni, hogy szépen elkezdi a váltókanalat a kerék felé tolni. De ezt ne próbálgassuk gyakran, ez a csavar nem erre való
A felső állásban hasonlóan járunk el a másik, 'L' jelű csavarral, vagyis feltesszük a legfelső fogaskerékre a láncot hátul, és ott is beállítjuk az 'L' jelű csavart a 'H'-nál leírtak szerint.
Ezt egyszer kell beállítani, mikor felrakjuk a váltót. Ha később mégis kell állítani, és nem cseréltünk alkatrészt a kerékpáron (váltó, fogassor és/vagy kerék), akkor az valami hibát jelent. Elgörbült a váltótartó fül, deformálódott a váltó, stb...Még hozzátenném, hogy a fenti beállítás csak normális állapotú váltásrendszerrel működik. Vagyis megnyúlt, kiszálkásodott bovdennel, kikopott bovdenházzal, ide-oda hajladozó/tekeredő hátsó váltóval is lehet próbálkozni, de az eredmény nem lesz tökéletes.
Szerk.: Ha esetleg az történik, hogy a bovdenállító csavar teljes kitekerésével sem tudjuk kellően feszesre húzni a bovdent, akkor a rögzítését kell a váltón megbontani, és megpróbálni úgy rögzíteni, hogy már eleve kissé feszes legyen. Amikor ezt csináljuk, a bovden-állító csavart teljesen tekerjük be.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
szjoci
őstag
válasz tatabike #32322 üzenetére
Azért van némi ellentmondás a mondókádban: az elején azt mondod hogy a "határoló csavar laza-e vagy éppen szoros" egy nagy bullshit, a végén meg ugyanezeket a szavakat használod (pl:"Ha érezzük, hogy kezd szorulni, az azt jelenti, hogy a csavar belső vége elérte a határoló lemez élét"). Valamint az is érdekes számomra hogy először a bowdennel szórakozol, holott a határolócsavarokkal kellene...
-
tatabike
őstag
válasz szjoci #32323 üzenetére
Semmiféle ellentmondás nincs, ugyanis pont azt írtam, hogy a határoló csavar nem lehet szoros, mert akkor feltámaszkodik a határoló lemez élére, az meg nem jó. Az azt jelenti, hogy rosszul van beállítva a váltó, és már a határoló csavarnak kell megfognia, hogy ne dobja túl a láncot. A határoló csavar nem ezért van, hanem azért, hogy extrém esetben megfogja a váltót. Pl. elszakad a váltóbovden, mert beleesel az árokba. Vagy vannak gagyii markolatváltók, amikben eltörik a határoló, és túl tudod tekerni a felső holtponton, ilyenkor megfogja a váltóban lévő határoló csavar. De az nem azért van, hogy megtartsa a váltót a végpontokon.
Ha nem állítod be a bovdent, és a váltót, akkor mihez képest állítod a határoló csavarokat, elárulnád? 20 éve építek és szervizelek bringákat, szerinted...? Nekem akarod megmagyarázni? Ne viccelj már...
És légyszíves, ne bulvár módszerrel emelj ki mondatokat a szövegemből, mert ezt rühellem. Hogyan is folytatódik a mondatom, amit idéztél?! Miért nem az egészet idézed? Várj segítek:
"Ha érezzük, hogy kezd szorulni, az azt jelenti, hogy a csavar belső vége elérte a határoló lemez élét. Ekkor azonnal hagyjuk abba a befelé tekerést, egy fél fordulatot (nem többet) tekerjük visszafelé, azaz kifelé a csavart, és már kész is a beállítás."
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
szjoci
őstag
válasz tatabike #32324 üzenetére
A hsz végén megjelöltem a forrást (ami mellesleg egy korrekt leírás a váltórendszer pontos beállításáról) amiből kiragadtam a határolócsavarok beállítását amire szüksége volt a fórumtársnak. Mellesleg befejeztem a meddővitát Mester, taníts A következő már csak egy bónuszkérdés, amire várom a válaszod: ha a H jelű csavart csontig kitekered, akkor hogy a fenébe marad a legkisebb fogaskeréken a lánc, hogy állítod be a váltót a bowdencsavarral?
#32326 => tényleg befejeztem
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz szjoci #32325 üzenetére
Úgy, hogy az említett normális állapotú, jól beállított váltórendszer ott tartja. Tudod a váltókar tartja a bovdent, a bovden meg a váltót. De ha nem, akkor mitől marad a 2., 3., 4. fokozatban pl? Mindenhol van egy határoló? Látod, semmit nem értesz hozzá, de az okoskodás az megy...
Jah, a Bikemag. Kérdezd meg, hányszor lettek leoltva (nem csak én általam), mikor hülyeségeket írtak. Pár tesztelőjüket ismerem, szoktam Velük régebben lógni, vannak jó arcok, de nem kell hasra esni. Amúgy meg ne várd el egy ilyen médiától, hogy majd szépen, szájbarágósan leírja Neked, hogyan szereld meg otthon a kerékpárodat. Nekik az az érdekük, hogy vegyél újat, és azt is szervizbe hordd...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32327 üzenetére
Igen, és ott mi tartja meg? Hallgatlak, illetve olvaslak... Persze, azokkal kell egy síkba esni, felső illetve alsó állásban, de a váltónak kell "odavinnie", nem a határoló csavarnak. Ha már a válót odavitte, és nem tudod feljebb illetve lejjebb tenni, akkor hozzáállítod a határolócsavart és ennyi. Amiről itt vitázunk, az egy szakembernek fél perces rutinmunka, csak igyekeztem úgy leírni, hogy egy kezdő is értse.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Because #32329 üzenetére
Az is egy járható út, nincs azzal semmi gond. Csak amit én írtam, ott az is cél, hogy a két végállásban ne a határoló csavar tartsa meg a váltót, mert akkor alsó végállásban laza lehet a bovden, felsőben meg túl feszes. Plusz a csavaroknak sem tesz jót.
Elvileg ha minden jól van belőve, és nem téped el a váltóbovdent (pl. baleset, vagy elakad valamiben), a határoló csavaroknak semmi dolguk sincsen.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32331 üzenetére
Aha, a váltó rugója, oké. Szerintem hagyjuk...
Majd keresek én is egy videót, meg is van, ez való Neked... Késő van, aludj egyet, addig sem kell a láncot hurcibáló rugókról olvasnom...
Amúgy a hátsó váltó beállításáról is írtam, és nem csak a határoló csavarok beállításáról. Ez elkerülte pár ember figyelmét. De azért jókat lehet egyeseken nevetni, amikor megpróbálnak okosnak látszani. Na jó éjt...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
-
zoli03
őstag
válasz tatabike #32333 üzenetére
Hallgatlak, akkor mégis mi vinné az alsó végállásba a normál rugóállású váltót, ha nincs bekötve a bowden?
Te leírtál egy váltóbeállítást, én máshogy állítom be, ugyanúgy sikeresen, de szerinted a a sajátodon kívül nincs más működő módszer. Kicsit öntelt vagy, de lehet, hogy nem csak kicsit. Az, hogy 20 éve szerelsz biciklit, nem jelent semmit. Ha így írogatsz a topikba, akkor abból a nagyon kevés emberből, aki ért hozzá valamennyire és segít a többieknek, megint elmegy pár. Bár lassan már amúgy is mindegy, mert a segítségnyújtás egyre ritkább ebben a topikban. -
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32335 üzenetére
Milyen az a normál rugóállású váltó???
Ki mondta, hogy nincs bekötve bovden?
Ki mondta, hogy csak az én módszerem működik?Te melyik tévét nézed, ember...?
Tudod miért megy el innen minden segítőkész ember? Az ilyenek miatt, mint Ti. Mert megfigyeltem, ide bárki beír bármit, jön egy-két nagyokos, aki rohadtul nem ért hozzá, de úgy csinál, mintha mégis, nekiáll mindenféle interneten összeolvasott szart belinkelni, meg videókat mutogatni, aztán csodálkozik, ha jól leoltják. Aki meg megpróbál segíteni, annak elmegy a kedve az egésztől.
Te is itt olyanokat fröcsögsz, amikről szó sem volt, mire jó ez?
Én nem az internetről tanultam az életet kis komám, hanem az életben. Vettem szerszámokat, fogtam a biciklimet, darabokra szedtem, aztán addig kínlódtam, míg újra kerékpár nem lett belőle. Könyveket olvastam, szakikat kérdeztem, és nem az interneten keresgéltem a hülyeséget. És tudod miért? Azért mert nem volt internet. Nem nekem nem volt, hanem senkinek sem volt. Te meg idejössz, aztán belinkelgetsz ilyen szarokat. Ne a más tudásával akarj itt vitézkedni, pajtás, copy/paste huszárkodásból nem lesz kerékpárszerelő. Azt egy 10 éves is tudja, amit Te itt művelsz. Írd le, ahogy én, hogy szerinted hogyan kell egy váltót beállítani, aztán beszélgetünk, de nekem ne linkelgess, én az ilyesmit semmire nem tartom. Szánalmas."Az, hogy 20 éve szerelsz biciklit, nem jelent semmit. " Nem mi? Na ja, de az, hogy Te itt X éve linkeket copyzol be, az maga a mennyország, mi? Lúzer...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
asuspc96
senior tag
Helló!
Lenne egy kérdésem, amire nem biztos hogy kapok választ az 1. hsz-t elolvasva....
"3.0.6a Milyen nyerget vegyek?
Ez az a kérdés, amire senki nem fog konkrét választa adni. Egyedül csak pár megjegyzést tudunk adni, amire jobb ha odafigyel az ember.
Nem érdemes túl puha, se túl kemény nyerget venni, egyik véglet sem jó, meg kell találni az embernek a legoptimálisabb keménységet.
Fontos az nyeregnél, hogy a pálcák milyen anyagból vannak. Általában Cro-mo pálcákat használnak, amik jól rugóznak és erősek, de megtalálhatóak már titánból készült pálcák, amelyek könnyebbek, mint a Cro-mo társaik."
Tehát a problémám a következő lenne...olyan 77kg körül vagyok 180cm magasságomhoz, a nyereg olyan 5-10km után már kezd irdatlan kényelmetlen lenni... nézegettem már neten az üléseket, de az mégse olyan mint előben...viszont a boltban se tudom kipróbálni mert ha odateszem a $eggemhez az nem olyan mintha ugye rajta ülnék és már tekertem volna rajta pár km-ert.... na ezt hogy lehet megoldani ?
-
tatabike
őstag
válasz tatabike #32322 üzenetére
A Tisztelt Nagyérdemű megnyugtatására, és a további viták elkerülésére, akkor kiegészítem a 32322-es hozzászólásomban leírtakat:
Mivel a kiindulási alap egy túlváltó rendszer volt, feltételeztem, hogy az össze van szerelve (váltókar-bovden-váltó-lánc. fogaskerék), és működik, úgy-ahogy. Erre az esetre vonatkozik, amit fentebb írtam.
Természetesen ha új váltórendszert szerelünk fel, célszerű a 'H' csavarral alaphelyzetben, bovden nélkül az alsó fogas síkjához állítani a váltó felső, láncterelő görgőjét. Megjegyzem, normális esetben nem deformált váltófül és váltókar esetén az alsó feszítőgörgőnek is ebben a síkban kell lennie.Köszönöm, és elnézést, ha félreérthető voltam.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
torzo
Ármester
Bajtársak, fiúk, gyerekek!
Ne máááá! Mi ez, prohardver betegség? Nikon topic, állandó oltás, más fotóstopik, állandó oltás!
Nemrég néztem ide először be, néé mááá, nincs oltás! Jó kis közösség ez, maradunk!
Aztán most ez mi? Miért b.zeráljátok egymást? Tatabike szaki, ez tény. Leírta azt a qrva váltóállítást, örültem neki, ezek után majd magam is neki merek állni. Más másképpen tudja. Ez sem baj, írja csak le! Szeretem szakik véleményét olvasni, akkor is ha eltérő. De ez útszéli stílus! Hagyjátok már ezt abba! De tényleg!
Lehet higgadtan is vitatkozni meg érvelni.UFF
-
tatabike
őstag
Igazad van. Megtettem a helyreigazítást, így remélhetőleg mindenkinek jó. És elnézést, ha valakit megbántottam, megesik. Öreg vagyok és morgok, minden szaron.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Frenky89
őstag
Egy kis feszültségoldó: a nem aktuális évi Cube bicók specifikációit hol lehet megtalálni?
-
Frenky89
őstag
válasz FIREBLADE78 #32344 üzenetére
2013 és 2012.
-
ludsimon
veterán
Sziasztok!
Fém felület polírozásban jártas illetőt keresek!
Bicikli vázat akarom felpolírozni.undefined
-
nagyúr
válasz tatabike #32326 üzenetére
"Amúgy meg ne várd el egy ilyen médiától, hogy majd szépen, szájbarágósan leírja Neked, hogyan szereld meg otthon a kerékpárodat. Nekik az az érdekük, hogy vegyél újat, és azt is szervizbe hordd..."
Függetlenül a széleskörű szakmai vitától, ez nem igaz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Autós topik
- Vicces képek
- További aktív témák...
- DJI Air 2s drón 4 portos töltő, 2 portos autós töltő, tűzálló akkumulátor-táska
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!