Hirdetés
-
Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
ph A Windows 11 AI Explorer szolgáltatása jelenleg csak ARM-os processzoron üzemképes.
-
Nagyon gyorsan betilthatja az EU a TikTok újítását
it Amennyiben nem kap megfelelő válaszokat, az EU már csütörtökön betiltja a TikTok Lite jutalmazási programját.
-
Készül a Galaxy S24 FE
ma Várhatóan idén is lesz rajongói kiadás. De az is lehet, hogy csak jövőre.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
razzorr
őstag
válasz Gyufaaa #31885 üzenetére
Mindig, mindenhol csak az uszítás megy,hogy a közlekedésben résztvevők utálják egymást. Mindenhol csak a tamáskodó szentbeszédek, hogy "fúj buta biciklis ne járdázz, de ne is menj az úton mert az az autósoké..." Ebben az országban mindenki annyira okos,hogy elsül az agya.
Én az utóbbi időben eljutottam egy olyan szintre,hogy nem érdekel mit mutat a tábla, nem izgat mennyi alkoholt ittam, az sem hogy járdán avagy főúton megyek...a lényeg,hogy nyitott szemmel közlekedem és odafigyelek másokra és a saját biztonságomra. Nem ahhoz a kva kreszhez kellene betű szerint ragaszkodni,hanem agyilag felfogni,hogy másik is léteznek. Grrr, most felidegesített ez a cikk. -
Vasinger!
nagyúr
Már fent van az új lánc és fogaskerék, de néha meg-meg ugrál hajtás közben a hajtás. Na most itt vagy az van, hogy lánc ugrik meg, ami kizárt mert a legnagyobb fogaskeréken is csinálta elől és hátul újak vannak, így csak az agy csinálhat ilyet, igaz? Ez javítható dolog?
Inkább az agyat hoznám rendbe, mintsem most erre "szórjam" el a pénzem, feleslegesen.
sanzi89:
Az a baj, hogy fogalmam sincs mennyi van benne. Egyrészt használtan vettem, másrészt meg nem mértem mindig, hogy mennyit mentem...
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz sanzi89 #31905 üzenetére
Na itt vannak a képek róla: [link]
Tudom kicsit homályosak (siettem és semmi fény nem volt) , de a lényeg látszik szerintem, a fehér lapot azért tettem oda, hogy kicsit kontrasztosabb legyen. A 2 fogaskerék természetesen a 44-32 T (középső, legnagyobb)
borix:
Az lehet baj, hogy XT váltóhoz Deore szintű lánc és fogaskeréksor van társítva? A szerelő azt mondja, hogy nem fog soha se tökéletesen váltani, mert alacsonyabb szintű fogaskerék nincs annyira előmunkálva a sima váltáshoz és az XT váltó arra van tervezve. Ebben van ráció?
[ Szerkesztve ]
-
sghc_toma
senior tag
válasz Runner_fxr #31876 üzenetére
Tubeless nekem is tervben van, igazabol nem tudom, miert halogatom. A Flow Ex, meg a Trail King is tubeless ready, mar csak egy ilyen kitet kene rendelnem hozza: [link]
in asm we trust
-
kovsol
titán
válasz Vasinger! #31907 üzenetére
Én nem értek a témához. Most ha van egy lánc ami 9 sebességes és az én Deore 9 sebességes váltómhoz megfelelő, akkor mi a különbség egy Deore és egy XT lánc között? Mert gondolom nem véletlenül kerül majdnem duplájába az XT.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
Bideltem egy aukcióra ebayen egy avid bb7 -re. [link]
Végül megnyertem $35+12 áron. Remélem nem csináltam hülyeséget ezzel.
Mit kellene még hozzá vennem? Gondoltam hozzá egy pár Avid Speed Dial 7 Fékkart. A bowdent át lehet szerelni a Tektro Novela fékeimről, vagy kell vennem azokat is újat?May the Force be with you!
-
Tothgera30
Ármester
Csepel Woodlands Expert Cro-Mo 29″-el van valakinek tapasztalata?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Vasinger! #31870 üzenetére
"Ha más Slime, szart se ért, lehet lejárt a szavatossága, de csak kifolyt belőle, nem tömítette el a lyukat, nem értem, pár éve még működött így-úgy, de most semmi..."
Ezek nem állnak el örökké, 2 év az élettartamuk. Szóval valószínűleg túl sokáig állt.(#31898) tatabike
"Na, gyöngyszem... és még ez állítja magáról, hogy ismeri a kerékpározást. 15 kilós váz"
Gyanítom csak pongyola fogalmazás, 15 kilós biciklire gondolt. Az meg egy átlag városi / trekking esetén mindenfajta dologgal megpakolva (sárhányó, csomagtartó, stb.) teljesen reális. -
Lomha 8V
addikt
-
razzorr
őstag
Vettem egy ilyenLild-s cipellőt, ha már szétszakadt a régi csukám. Platform pedállal tekerek most még, de ha jól látom spd-vé tudom varázsolni?!
-
Xantomas
őstag
válasz kovsol #31913 üzenetére
Bowdenház: Aligator hosszanti szálas, <- (ez a fő lényeg, hogy hosszanti szálas legyen)
Bowden: Shimano köszörült,
Fékkar: FR5így ennek a hármasnak a fék mellé iszonyatos ereje lesz, nagyon pontosan adagolható, és nem lesz nyúlós.
Betétből pedig BBB, ha Shimano tárcsákat használsz, ha mást, akkor Aligator, vagy eredeti Avid. Minőségre ugyan az, árban nem mindegy.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gyufaaa #31885 üzenetére
A cikkecske írójától megkérdezném, hogy az, hogy ő fotózgatja a nénit mitől jobb mint nem megállni és nem segíteni? Ő ezzel segített?
Egyébként van benne igazság, de szerintem nem a járdán kerékpározás itt a fő gond, hanem a rutintalanság.
Magam is sokszor megyek járdán, hogy miért? Mert vannak olyan útszakaszok ahol olyan szinten veszélyes az autós forgalom, hogy nem vagyok hajlandó ilyen szinten kockáztatni a testi épségem, akkor sem ha pár gyalogos szúrós tekintettel néz rám, nem és kész! Szerintem lehet úgy kerékpározni a járdán, hogy ne veszélyeztessünk mást. Ehhez persze az kell, hogy gyakoroljunk kerékpározni, nem a belvárosban kell kezdeni, mint ahogy ezt sokan teszik, hanem túrázni, olyan helyeken ahol nyugalom van. (erdő, kevésbé forgalmas kerékpár utak)
Majd az itt megszerzett rutinnal már magabiztosabban lehet közlekedni a városban is.
Az jó dolog, hogy egyre jobban terjed a kerékpározás Magyarországon is, de azt is meg kell érteni, hogy ez egy közlekedési eszköz, amit karban kell tartani, illetve megfelelő rutint kell szerezni a használatára.
A rutintalan bénázók, meg a fixis divatmajmok okozzák itt a problémát, most nem a rutinos fixisre gondolok, bár az se veszélytelen, hanem aki kb fixivel kezdi a kerékpáros pályafutását és a városban, mert az hú de menő. Csak épp kerékpározni nem tud. De ha nem is fixi, a rövidre vágott kormányú, virsligumis kerékárok se épp a legjobb eszközök a kerékpáros rutin megszerzésére. Elhiszem, hogy ez menő, de nem kezdő kezébe való, nekem ez a véleményem. Persze aki igazán béna és rutintalan, az tökmindegy milyen biciklivel megy, mindegyikkel közveszélyes. -
torzo
Ármester
válasz Runner_fxr #31921 üzenetére
Ezt egy kicsit másképpen látom, mármint a rutinos-rutintalan dolgot. Meg, hogy mit is nevezünk rutinnak. Ugyanis az nem pusztán annak képessége, hogy a bringát bravúrosan kezeljük. Ez nem elég, sőt, sokszor túl sok. Az emlegetett trendi majmocskák többnyire ügyesen kezelik a gépüket, csak agyilag nem nőttek fel a dologhoz, nincs belátásuk, hogy 30 kilcsis sebességgel nem fog megállni, ha elészédül egy gyalogos. Türelmetlenek, produkálják magukat, fenyegetőznek, anyáznak. Ezeket nagyon utálom. Többnyire belőlük származik az az autósok iránti agresszió is, ami miatt utálják a bringásokat. Volt, hogy ilyen takonyra rászóltam, na gondolhatod, mi lett belőle.
A rutintalanok általában lassan poroszkálnak, igaz, ez is veszélyes, mert előzésre késztetik a többieket a toporgással.Hasonló a helyzet a motorozással is. A gépet kezelni huszonéves korban nagyon könnyen megtanulják, sőt, többnyire meredekebb dolgokat is meg tudnak vele csinálni, mint egy idősebb, de higgadt pilóta. Mégis, kik halnak bele rendszerint a mocizásba? Hát ők. Mentális éretlenség, ami halálos veszély.
Abban persze maximálisan igazad van, hogy rendesen meg kéne tanulni bicózni mindenkinek, aki veszi a bátorságot, hogy skeróra pattanjon, különösen városban, különösen Budapesten.
[ Szerkesztve ]
-
#48525824
törölt tag
válasz Runner_fxr #31921 üzenetére
Én legszívesebben az össze eddig csinált kerékpáros létesítményt átadnám a gyalogosoknak, a járdán való kerékpározást tiltanám és az úttestre terelném le, ott nagyforgalmú főútvonalon kerékpársávot vagy nyomot hoznék létre, amire ráparkolást pl. szigorúan büntetném, hasonlóan a járdán kerékpározáshoz.
Miért tenném mindezt? Mert a különvezetett kerékpárút életveszélyes, az összevont járda és kerékpárút a gyalogosokra nézve veszélyes, a kerékpárosok így nem szoknak le a járdázásról, mivel sok helyen oda vannak felterelve, az autósok szemében így sosem lesz egyenrangú félként kezelve a bringás társaság.
-
Zola007
veterán
válasz Because #31924 üzenetére
Legjobbak a lowfast...
A topik fele (főleg aki nem MTB-zik, csak outi vagy fixi) nem tudna végigmenni egy rendes kerékpáros technikai pályán.
Valószínűleg én seMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz #48525824 #31926 üzenetére
Nem, de annak is szüksége lehet rá alkalomadtán.
Éppen ez a felfogás okozza gyakran a gondot, hogy ha én csak országúti biciklista vagyok, akkor csak egyenesen kell tudnom menni és kész.Autónál sem azért költ valaki 40 ezret vezetéstechnikai tréningre a tanpályán mesterséges vízfolton és jégszimulációs rázón, mert nem tud egyenesen menni vagy megfordulni a Tesco parkolóban.
#31927) deicide: nem tudom hogy felétek mi van, de nálunk Debrecenben mindennap látok outisokat a járdán
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
deicide
veterán
válasz Zola007 #31928 üzenetére
Az jól hangzik, Sukorón nemigen van járda, Fehérváron jártamban-keltemben inkább csak tanyabikeosokat és MTBseket látok a járdán. Magam részéről, sosem mentem járdán, még a bringautakat is csak elvétve használom, outival főleg nem, rossz tapasztalat a sok eldobott szemét, szilánk, jóval több az esély defektre, mint az autók között. Nyilván másik oldalról nézve, az autók között könnyebb meghalni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #31929 üzenetére
Országútival járdán nem szoktam menni csak ha tényleg másfelé nem lehet menni, de a jó minőségű kerékpárutakat nem vetem meg. Pl Nyergesújfalu - Tát, Tata - Tatabánya Szob - Kismaros vagy Dunabogdány - Tahitótfalu között is teljesen jól használható. A kismarosi már határeset, mert betonból van és a dilatációs hézagoknál néhol van szintkülönbség. Persze ahol használhatatlan azt én is messzire elkerülöm, nem akarom tönkretenni a biciklit.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
razzorr
őstag
válasz Zola007 #31928 üzenetére
Meg nem csak outisokat járdán, hanem román-ukrán kamionosokat a városban 100-as tempóval,amikor még az autósnak sincs esélye, nemhogy a bringásnak. Te ismered akkor a várost,pl. a Nagyállomás környékén, a Rakovszky-n, a Kassain... akkor sem bicikliznék az úton, ha fizetnének érte. És akkor a Piac utca-Csapó (Fórum) rész is megér egy misét a gyalogosok miatt. Itt nemhogy kultúrája nincs a közlekedésnek, az embereknek agyuk nincs egyszerűen.
-
Zola007
veterán
válasz razzorr #31931 üzenetére
Említett helyek tényleg rázósat, közéjük tartozik még a Nagyállomás - Segner közti rész, illetve a Nagyerdei körút is megér egy misét bringás szempontból, főleg a Pálma és az Egyetem környéke
Piac - Csapó miatt sokan panaszkodnak, viszont ott olyan széles a járda, hogy ott az nem fér el aki nem akar
Sajnos idióták mindig is lesznek, ezen nem tudunk változtatni, idegeskedni meg kár miatta.
Magatokra vigyázzatok, adjatok inkább meg 100x jogtalan elsőbbséget mint hogy 1x nektek ne adják meg.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
freelanced
addikt
Hello! Ezek közül van olyan amit egyáltalán nem javasolnátok?
-Bikefun Granada
-DDK S'trace Thor
-DDK MX5.0
-Selle Monte Grappa Liberty
-Bikefun Lugano
-Bikefun Mount Ventoux
-DDK Pro ExcelGentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
TayRol
veterán
válasz freelanced #31933 üzenetére
DDK-k jók, Monte Grappa szuper, csak nagy darab, a Mount Ventoux az egyik titkos esélyesem, de boltban még nem láttam. Granada-t van, aki itt megelégedéssel használja/ta.
-
TayRol
veterán
válasz freelanced #31935 üzenetére
Libertyt nem ismerem.
Reviewkat olvastam, jókat írnak róla.
[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
válasz freelanced #31935 üzenetére
Liberty valóban kisebb,mint pld az Argo,ennek megfelelően kényelmetlen is ( nekem )
-
HollyBoni
veterán
Nincs véletlen valakinek modern Veloce szettel szerelt bicaja?
-
D.Orion
veterán
válasz freelanced #31933 üzenetére
Nekem Liberty XXL van, no hát az se túl nagy nyereg. A Monte Grappa Argo kétszer olyan vastag, mint a Liberty.
-
inifini
tag
Tudna ajánlani valaki a budai oldalon (a délihez közel) egy megbízható kerékpár szervizt? Páromnak Gepida Alboin 200-asa van, és a váltó egy kis javításra szorulna.
-
razzorr
őstag
válasz pengemetal #31919 üzenetére
Most vettem észre hogy válaszoltál. Igen tudom, hogy lehet spd is, azért is vettem,hogy ha belekóstolok a kövi szezonban, akkor veszek hozzá adaptert vagy mit, meg pedált. Csak hol és milyen adaptert érdemes venni a cipőhöz vajon?!
-
syl5
őstag
Sziasztok.
Defektet kaptam, a futófelületet szúrta át egy jó 1 centis üvegszilánk. Lassú defekt volt.
Elég ha megfoltozom?
Amúgy jó hogy most dicsekedtem vele, hogy nem volt Schwalbe-val 2500 km óta defektem....Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
-
HollyBoni
veterán
Tudtok mondani külföldi vagy akár itthoni webshopot ahol sok országúti váz van? Bike-discount és bike-components-et nézegettem, alig van valami, itthon kb semmi nincs, ebayen új vázak közül meg kb csak noname carbonok mennek.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz HollyBoni #31947 üzenetére
Miért nem nézel használtat? 100x jobbhoz juthatsz ugyanazzal a pénzmaggal (akár teljesen újszerű állapotban is).
- http://olx.hu/sport-szabadido/kerekpar-felszereles/alkatresz/
- https://www.facebook.com/groups/259135954196821/
- http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/vaz/
- http://bolha.testbike.hu/aprok.php?cid=111
- stb.[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz HollyBoni #31949 üzenetére
Szerintem nincsenek erre normális webshopok... Külön-külön utána lehet esetleg járni, ha megvan a pontos márka-típus kombó, de ilyennel nem nagyon szoktak itthon a nagykerek foglalkozni (mármint felsőbb kategóriában), raktárkészlet meg még annyira sincs.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Autós topik
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen autót vegyek?
- Luck Dragon: MárkaLánc
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- ÚJ Levi's Telegraph sötétkék L-es pufikabát
- LEGO kiárusítás - Racers, City, Creator és Friends szettek - AKCIÓ!
- Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module
- Táplálékkiegészítő csomag tápkieg builder tejsavó whey gymbeam vitaking pharmekal mivolis
- AFTER SHAVE CSOMAG AXE Marine vintage EDT Peace Africa Alaska Black Denim Adidas