- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
torzo
Ármester
Üdv.
Merida Freeway 9300 13 éves, Cr-Mo vázas, igen jó műszaki állapotú bringámtól szombaton szabadítottak meg az Árkád előtti bringaparkolóból. Feljelentés, meg minden, de ebből bringa már nem lesz, az biztos. Mellesleg csak megjegyzem, hogy az Árkád falára szerelt kamerák mindegyike kamukamera, mint kiderült.
Szóval másik gép után kell néznem.
Nekem a bicó napi közlekedési eszköz, évente 8-10 ezer kilcsit megyek vele mindenféle sz@r utakon (Budapest) .
Kérek és szívesen fogadok minden tanácsot. Maradnék a trekkingnél, de a márkák özönében nem vagyok kellően tájékozott, az elmúlt 13 évben nem kellett ezzel foglalkoznom.
A Merida az bevált, a mostaniak viszont jó drágák.
100 k körül tudok áldozni a projektre.
Mi a vélemény az agyváltós gépekről? Azt hallottam, megbízhatók, tartósak.Segítségeteket köszönöm.
-
torzo
Ármester
válasz Hoorus #28354 üzenetére
Köszi a részvétet.
A tiédet beviszed a boltba is? Az enyémmel a sorok között kicsit nehézkes volt lavírozni.
Na, poénkodást abbahagyva mondom, nekem mindennapos közlekedési eszköz a bringa, mindenhová bringával megyek (melóba, boltba, ügyintézni), a BKV-tól fóbiám van.
Persze, magamat okolhatom, a zár nem volt valami nagy durranás, de a bringa már olyan ütött-kopott volt, gondoltam, reméltem, már sosem lopják el. A tolvaj viszont vszeg értett a bringákhoz és látta, hogy minőségi cuccok vannak rajta. -
torzo
Ármester
válasz jackbacsi87 #28360 üzenetére
Budapest sajnos más kategória. Itt szerintem teljesen hopeless a dolog.
Amúgy mi lett az "új tulaj" sorsa? Merthogy legtöbbször megússzák a dolgot a mocskosok, a rendőrök nem szeretnek ilyesmivel foglalkozni. -
torzo
Ármester
válasz bigdady #28361 üzenetére
Egy jó monoblock nálam 25-30 ezer km-t szolgált ki átlagosan.
Tatabike# igen, jártam a honlapjukon, azért is írtam, hogy rendszerint semmi következménye a dolognak.
Néhány napja a totalbike-on láttam egy videot, hogy robogót lopott a csávó a kamera "szeme" láttára. A tulajok (gondolom, csalirobi volt) nem hívtak rendőrt, hanem előugrottak és amúgy istenesen megverték a tolvajt.
Na, most mit gondolsz, milyenek voltak a kommentek magyar részről?
A hozzászólók fele védte a tolvajt és elmondta minden utolsónak azt, aki igazságot osztott.[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
-
torzo
Ármester
válasz bigdady #28375 üzenetére
Brigéciol fröccsöt neki, 10 perc várakozás aztán slaggal leveretni. Kezdetben hetente-kéthetente fémtisztára varázsoltam racsnival együtt petróleummal, aztán rájöttem, hogy bármit is csinálok, lánc+racsni 4-6 ezer km után megadja magát. Ha sok a mocsok 4, ha száraz az évszak 6. Ja, és nem gagyi, Shimano.
IYF: Mondom, a vidék más. Jobb. Itt az elegáns fővárosban a szemedet is kilopják, még ha lakatolod, akkor is. Anyósnak a trágya, rozsdás, ránézni sem érdemes skeróját is megfújták tavasszal, ráadásul peremkerületben, kertvárosi részben.
-
torzo
Ármester
válasz imyourfriend #28383 üzenetére
Na, egy ilyen skerót itt még akkor is ellopnak, ha éppen nem ülsz rajta, csak mellette állsz és éppen oldalt nézel.
Nagyon állat, nagyon zsír! -
torzo
Ármester
válasz Because #28387 üzenetére
Hidd el, a tisztogatás alig számít valamit. Talán annyit, hogy ha tiszta, csendesebben jár.
Ha már nagyon vastag a panír, akkor persze uccu neki, de egyébként majdnem mindegy.
Tényleg tapasztalatból beszélek, néhány tucat racsni és lánc már mögöttem van.
Ráadásul a tisztogatásnál akármennyire vigyázok, mindig fülig mocskos leszek. -
torzo
Ármester
válasz Teasüti #28391 üzenetére
Itt valami akkor nem stimmel. A lánc-racsni nyáron 6 ezer, télen 4 ezer kilcsit bír ki nálam. 4000 alatt két lánc, az durva. Vszeg gagyi a lánc, amit használsz.
Sanzi 89 Valószínűleg berágódott a munkahenger, legalábbis motornál, autónál ez szokott bekövetkezni. Utána kell járni, van-e hozzá javítókészlet (karmantyú). Szétszed, dugattyú ki, kipucol, karmantyúcsere, összerak, újra jó. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
-
-
torzo
Ármester
válasz imyourfriend #28406 üzenetére
Akkor neked jó sok üresjáratod lehet!
Amúgy nagyon szép a tiszta lánc meg a tiszta bicó, de nálam nem ünnepi használatra van, hanem napi gyepára. -
torzo
Ármester
válasz lsebestyen #28410 üzenetére
Vagy még csak most fog megtanulni skerázni.
Bocsi IYF, tudom, hogy nem gyengén nyomod! -
torzo
Ármester
válasz Teasüti #28414 üzenetére
Engem úgy neveltek, hogy a lánc-racsni egyszerre száll a kukába. Ha nem ugrik a lánc, minek foglalkozol vele? Nem kell azt lecserélni, akármekkora is a nyúlás, ezeknek egyszerre kell elkopni és akkor az van, amit írtam. Volt, hogy rá akartak beszélni lánccserére, merthogy már megnyúlt. Nem. Megvártam, amíg a racsni is megadta magát (2-3 ezer kilcsit gurultam még így).
-
torzo
Ármester
válasz lsebestyen #28423 üzenetére
Tapasztalatból mondod? A lánc sem olcsó, másrészt, ahogy Tatabike írja, aki sokat teker, állandóan a láncok cseréjével játszadozhat és akkor jön a fülig mocsok. Nálam késő összel és kora tavasszal komplett csere és punktum.
-
torzo
Ármester
válasz gergo5991 #28449 üzenetére
Az aszfaltra való és a terepre gyártott gumiköpenyek anyaga eltérő, tehát más a súrlódási együttható is.
Másrészt jelentősen eltér az abroncsok profilja is, a műútra gyártottnál sokkal kisebb a felfekvő felület.
Csak nézd meg, milyen nyomot hagy maga után az egyik és a másik, rögtön szemléletes lesz a különbség![ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz ígyvanferi #28454 üzenetére
+1
De ahogy hallom, a rendőröknek a háta bórsódzik attól, hogy lopott bringák ügyével foglalkozzanak, számukra ez pitiáner kategória szerintem. Többségének fogalma sincs, mennyibe kerül egy jó bicó. -
torzo
Ármester
üdv.
Ezt a skerót ma megnéztem. Eléggé egyben van ( csapágyak nem lógnak, váltó pontos, fékek rendben stb,) azt leszámítva, hogy nyereg, markolat cafatokban lóg, meg koszos-mocskos, elhanyagolt küllemű. Ezek persze nem zavarnának, de származási papír semmi, félrészeg eladó, aki 40-ért is odaadná. Szerintem esélyes, hogy lopott nem? Vagy már paranoiás vagyok?
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz tatabike #28502 üzenetére
Én ma találtam rá, az egyik bringás haver hívta fel rá a figyelmem. Lopott bringák oldala.?
Ilyeneket nem ismerek. Tudnál fogódzót adni?A koponyatetőben azt nem értem, hogy az látszik, csontfűrésszel és szakszerűen vágták körbe, ennek alapján azt gondolnám, szabályos, patológiai boncolást végeztek, de a rutin boncolásnál a szemöldökíveket nem veszik bele a programba, csak az ún. calvariát, azaz csak a fejtetőt távolítják el.
Na, ne lássunk bele krimit, de hogy furcsa, az biztos.[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz gergo5991 #28512 üzenetére
Ha ipari csapágyas (monoblock, kazettás agy), akkor sok kárt nem tudsz benne tenni, bár a váltó környékét erősen elkerülném. A láncot kétségtelenül nagyon szépen meg lehet tisztítani az ilyen nagynyomású spricnivel, de szerény tapasztalatom szerint bőven elég a zsíroldó Brigéciol és utána a sima kerti slag. Ha nagyon trágya a helyzet, meg kell ismételni 1x-2x .
-
torzo
Ármester
válasz gergo5991 #28514 üzenetére
Nem akarok szakinak tűnni, leírásból nem tudom biztosan megmondani, ha látnám, akkor igen. Azonban van itt az oldalon néhány kellően hozzáértő, tőlük biztosan lesz majd válasz. Amúgy szerintem ilyen árú és felszereltségű bringát már az említett zárt, ipari csapágyakkal szerelnek.
A nagynyomású mosóról többek között azért is leszoktam, mert a vadiúj Michelin abroncs fényreflex csíkját egy pillanat alatt lekapta.A váltót mosd át petróleumban, finom ecsettel, türelmesen! Biztosan rendbejön.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz anorche1 #28519 üzenetére
Ismerek néhány megszállottat, illetve keserű tapasztalatút, akik már csak sisakkamerával mennek ki az utcára. Az cikk szerint igazuk is van.
Az oroszoknál szinte minden autóban van kamera és veszik is állandóan a műsort. Tele van a net ezekkel a durva felvételekkel.
A srác szerencsére megúszta.tolvaj!# Forró gőzös változatra gondolni sem mertem, az természetesen tilos. Ezek az otthoni 20-30 ezres mosók hideg vízzel működnek, szerintem azok nem veszélyesek a zárt csapágyakra. De lehet, hogy tévedek.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz lsebestyen #28538 üzenetére
Igazad van, sz@rom le. Megérné, de nekem is nagyon büdös. Én ezekben a rendőrségi ezmeg-azban nem bízom, sz@ar érzésem van az egésszel kapcsolatban. Egy rahedli pénzem bánja, de mégis, majd valami tiszta forrásból, kereskedős cuccot veszek.
Rohadjon meg, aki ellopta az enyémet![ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
Az elmúlt 13 évben trekking-et tiportam, jó, nehéz vázas Meridát. Ellopták, másik bringát kell vegyek.
Jó volt a trekking, de nem kevés pénz ment el évente lánc-racsni-hajtás cserékre (kb 100 e km van mögöttem).
Az a téveseszmém erősödött fel, hogy agyváltósat vegyek. Sosem hajtottam ilyet. Van valaki, akinek ilyennel van tapasztalata? Elég ez a 7 fokozat (szerintem az ellopotton sem használtam többet, de az mégiscsak 3x7 volt, mondjuk az átfedésekkel talán 3x4)?
Budapesti közlekedésre kell, azaz szar utak, szegélyek, minimál emelkedők, többnyire a pesti oldalon járok.
Esetleg márkajavaslat?kösz.
-
torzo
Ármester
válasz tatabike #29088 üzenetére
Évi 20-30 e kilcsi? Nem gyenge. Szóval akkor agyváltó felejtős?
Márkajavaslat? Csepel? Más?
Úgy tudom, illetve anyós bringájával tapasztaltam, hogy a mostani kontrás agyakba már nem bronzból építik a fékmechanizmust, ezért nem jó ezekkel fékezni, mert nincsenek fokozatok, könnyen beránt.
Szóval keressek netán valami régi kontrás hátsó agyat?
Amúgy tényleg szívesen kipróbálnám ezt a megoldást és még zsetonom is maradna szépen.
Szóval köszi az ötletet. -
torzo
Ármester
válasz tatabike #29092 üzenetére
Nagyon tip-top. Ha jól látom, KTM békebeli jó váz. Na, egy ilyet gondolkodás nélkül azonnal megvennék.
Ami még nekem fontos szempont, a világítás. Az előzőben is agydinamó volt igen jó led első lámpával, ugyanis októbertől-márciusig sötétben megyek és jövök. De gondolom, ez nem megoldhatatlan. Summa summarum, legjobb ha magam rakom össze az egészet.
Még egyszer köszi az ötletet.
Esetleg tudsz valamilyen forrást a beszerzésre vagy OLX, jófogás stb.??? -
torzo
Ármester
válasz lsebestyen #29094 üzenetére
-
torzo
Ármester
válasz Cathfaern #29097 üzenetére
A komment teljesen jogos. Elég sokat bringázok, ha az évi 10 ezer kilcsi soknak mondható (kezdem azt hinni, hogy nem).
Most kölcsönbicóval járok és direkt figyelem, gyakorlatilag nem váltok Pesten, ha igen, csak valamilyen korábbi túrás megszokásból.
A racsnimon is mindig csak az egyik fokozat kopik el, egy időben megőrjítettem a srácot, aki szerelte, hogy csak azt cserélje ki!
Szóval az SS is nagyon jó ötlet, persze rendes fékekkel.
Aztán majd egyszer veszek egy rendes outit is, ha ismét túrázásokra adom a fejem.
Most viszont gyors megoldás kell, mert a szabi lejár és melóba meg járni kell.Volt itt már bőven szó arról, hogy nincs olyan bringa, ami mindenre jó.
Bennem is szerintem ilyen utópia dolgozott, de persze, ilyen nincs.
Az agyváltót néhányan dicsérték a baráti körből, ezért kérdeztem a tapasztalatokról, de ez a projekt mostantól törölve.Ja, és az is az SS mellett szól, hogy az évente 30-40 defektem miatt elég sűrűn előfordul, hogy útközben belsőt cserélek. Na, ilyenkor tényleg nem mindegy, hogy SS vagy agyváltó!
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
Teasüti, Maximum1, Cathfaern, razzorr
Hálásan köszönöm a véleményeket, javaslatokat.Mint írtam, mindig ugyanahhoz a haver szerelősráchoz járok, kritika nélkül elfogadom, amit ajánl, nem javasolt ilyeneket.
Defektügyileg külön köszönöm a megnevezett köpenyeket, feltétlenül kipróbálom őket, ha majd lesz megint bicóm. Korábban kevlár szalaggal próbálkoztam a belső és a köpeny közé, drága is volt, elég macerás a behelyezés és úgy is volt defekt, igaz töredéke a mostani statisztikámnak. Többnyire kidörzsölte a belsőt, ahol nem volt tökéletes az elhelyezés, ezért leálltam vele.Örülök, h az agyváltó megbízható megoldás, de azért gondolom, nem olyan egyszerű a levétele, mint egy gyorszáras racsnis agynak. Persze nyilván megtanulható.
Mint írtam, mindenes bringa (ami lássuk be, nem létezik!) vétele motoszkált bennem, erre jó megoldásnak látszott az agyváltós, viszont megfelelő nívójú új bringa ebben a kategóriában elég drága.
Agyváltósat használtan pedig nem vennék, fogalmam sincs, hogy ítéljem meg az állapotát!
A racsnisor ehhez képest pofonegyszerű.
Amúgy meg tényleg alig váltogatok itt a városban, szóval az SS látszik a legésszerűbb vételnek most.
De még minden képlékeny, szóval, lehetnek még hülye kérdéseim. Bocsi![ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz tatabike #29191 üzenetére
(#29189) fpeter07 Hát ez a video nem hozta meg éppen a kedvem hozzá. Nem is az idő (gyorszáras racsninál 5 perc alatt mindennel kész vagyok és már száguldok tova), de az a láncmarkolászás, az nagyon undi. Gondold el, egy jó paníros-olajos láncot így marokra....
Tatabike: Én is a racsnis SS-re gondoltam jó fékekkel. Bár nem keveset bringáztam sráckoromban kontrás Csepellel meg Ukrainával. Utóbbi a világ legsz@rabb tákolmánya volt. Szóval nem idegen tőlem a kontra sem, jó párszor szét is szedtem. Sőt, volt hogy meg is tudtam javítani!
Mindebből az következik, h sajnos, már nem vagyok mai gyerek! -
torzo
Ármester
válasz HollyBoni #29197 üzenetére
Igen, egy bravúros, driftes blokkolást követően a Kőbányai úton, miközben hevesen leanyázod a köcsög autóst, aki miatt az egész reakciósorozat beindult. És ekkor már az egész utca téged bámul, amint elegánsan 0 km-es haladási sebességgel rádőlsz a kocsira heves lábrángások közepette. Nekem is megvolt.
40??? Hol van az már, bakker?!
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz Rottweiler89 #29601 üzenetére
Szia!
Nem! Én 187 vagyok, és ehhez passzol az 56-os . Persze nem mindegy, outi vagy trekking vagy a többi. Trekkingben neked 52-es vázméret kellene.
-
torzo
Ármester
Bajtársak!
Még mindig ellopott bringám feletti gyászomban fetrengek, bár tegnap nem tudtam ellenállni egy Giant RS1 Aero használt, igen szép állapotú bringának, számomra tűrhető árért vettem meg. De!
Ezt már nem szeretném, hogy megfújják! Szóval adjatok tanácsot lécci! U lakat vagy összecsukható fajta, netán lánc, vagy valamilyen brutál kombó? Asus, Kryptonite? Ezek sajnos, baromi drágák, de az az érzésem, ezt nem lehet megúszni. Ha erről volt már itt szó (gondolom), bocsi, de nincs kedvem több ezer hozzászólást végigbújni!Köszi!
-
torzo
Ármester
válasz imyourfriend #30160 üzenetére
OK, OK, Te!!! Vasárnapi bringás!
Nekem a bringa mindennapos eszköz, mindenhová azzal járok, de a bóóótba nem vihetem be magammal.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Futás, futópályák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Politika
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- YouTube
- PlayStation 5
- Raspberry Pi
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Merida összteleszkópos kerékpár