Hirdetés
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nem a pattogás jelenti a hiányosságot, hanem a blokkolás maga. Kereket alapvetően csak akkor fékezünk blokkolásig, ha ezzel célunk van, pl. csíkhúzóversenyre gyakorolsz, vagy ahogy te is említetted, szűkebb, gyors kanyarban ki lehet tenni vele a gép seggét. Ahogy szűk és lassú kanyarban megoldás lehet, hogy az első féket túlhúzod kicsit, előrébb helyezed a súlypontot, és pedálból húzod be a bringa hátulját a kanyarba. Persze mindez útviszonyoktól, a gumi tapadásától, fékerőtől, sebességtől, pályától függ. A fékerő meg ugye nagyban függ a súlyponti helyzettől, mert hiába fékezel adott kerékkel, ha rossz helyen van a súlypontod, akkor meg fog csúszni. Lejtőzésnél kanyarban ezért célszerű ráterhelni az első kerékre, hogy a gumi ne csússzon meg fékezés/kanyarodás közben. Elsőre talán furcsa érzés, hogy lefelé menet nem a nyereg mögött gubbaszt az ember, de könnyen rá lehet érezni némi gyakorlással.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nahh, a hátsó fékem is meghót. Tiszta jó lesz holnap áttekerni a városon (Kőbánya, Óhegy -> Újpest, Városkapu), kvázi fék nélkül, hogy a megérkezett tömítőgyűrűket beépítsük, és feltöltsük a rendszert olajjal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz galaktikus #242 üzenetére
Ez egy olcsó darab. 200 dollárról indulnak jellemzően. Van csak MCU-s típus is, 40 dodó körül, de az olyan is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cathfaern #249 üzenetére
Úgy és ott ülj rajta, ahogy és ahol kényelmes az adott szituációban. Az általad választott nyereg ebből a szempontból tág teret enged, sokféle üléspozíciót kipróbálhatsz rajta. Arra persze nincs biztosíték, hogy jó/kényelmes lesz neked. Ahány hátsó és ahány nyereg, annyiféle kombináció, sajnos nincs tuti recept. Ami az egyik bringásnak kényelmes, az a másiknak kínszenvedés. Az én Phenom SL-em például hírhedtem kényelmetlen darab, én mégse válnék meg tőle, mert a megfelelő (Speci BG) gatyóval a világból ki lehet tekerni rajta. Az egyetlen, amit tehetsz, hogy végigzongorázod az összes lehetőséget beállítás, üléspozíció terén, és ha ezután sem jössz egyenesbe a nyereggel, akkor csere.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az első konzol 160-as tárcsához, IS nyereghez való, ha nem IS-es nyerget vagy nem 160-as tárcsát szeretne használni a reménybeli vásárló, akkor előre is kelleni fog neki adapter. A hátsó, ahogy a Süni is írta, sárvédő felfogatási pont.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #396 üzenetére
Nincs első és hátsó belső, úgyhogy oda teszed, ahova szeretnéd.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A hátsó váltódtól függ, vagyis, hogy mekkora a feszítési tartománya, illetve a max kapacitása, a jelzett cseréből fakadóan nem kellene problémát okozzon a hajtómű cseréje. Feltételezve persze, hogy eredetileg jól lett kimérve a lánc. Ha jól lett kimérve, és a hátsó váltód is üzemszerűen működik, akkor nem javasolt megrövidíteni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz hoffman_ #425 üzenetére
Enyim is elég viszontagságos előéletről tudna beszámolni. 8 éve nyúzom, de kinyírhatatlan kb. Esett már le vároromról, úszott sebes folyású patakban, egyszer fél évre elveszett, kétszer két exnőnél maradt hónapokig hajráfként használva, borultam vele vagy 15-ször, de semmi karc, semmi deformáció.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz peter9228 #460 üzenetére
A Tomi_Sci által ajánlott BB7 nagyon jó darab. Az árhoz még azonban hozzá kell számolnod a fékkart és a bovdenezést (fékkarként esetleg felhasználható a jelenlegid is, ha állítható a bovdenhúzása). A villád, agyad tárcsás, gondolom.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Javaslom, ha teheted, próbáld ki. Kb. ég és föld a komplett rendszerek közötti különbség egy jó bovdenezéssel. Természetesen a "Noname" és az Avid SD közötti különbségre értem. A Deore lehet, hogy olyan, mint az Altrix, de azokat nem ismerem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
No, én pont az ellentéted vagyok akkor. Engem nem érdekel például, hogy konkrétan - technikailag, vagy gyártástechnológiai szempontból - mi a különbség az XT és az XTR széria között, teszem azt váltókarok terén, amíg az elsőt akadozós működéssel, kelletlen műanyagos érzéssel párosítom, a másodikat pedig hűvös tapintású, precíz, egyforma utakkal, halk klottyanásokkal pedálterheléstől függetlenül. Oké, átolvastam, hogy melyik hány darab csapágyon és hogyan mozdul, de mindez másodlagos, mert - számomra legalábbis - sokkal fontosabb, hogy milyen érzés használni az adott alkatrészt, elvégre az a lényeg, hogy minél jobban érezzük magunkat a nyeregben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Értem, mire utalsz, de nem a felárról van szó; 2002 és 2011 között több száz bringát volt szerencsém hosszabb-rövidebb ideig hajtani, és még én kaptam mindezért pénzt. Sok-sok XT-s x9-es, XTR-es xo-s gépet próbáltam (meg persze lefelé is a teljes palettát), a véleményem ezek mentén, ezekre épülve alakult ki. Meglátásom szerint ez valamivel jobb, mintha tudnám, mi, hogyan működik, de IRL még nem próbáltam volna egyiket sem. Ugyanakkor megértem az álláspontod, a műszaki beállítottságú emberek szeretik érteni.
A tárcsafékről ellenben butaságokat írsz, ha nem teszed hozzá, hogy "felhasználási területtől függően". Esetleg gyere mögöttem V-fékkel vmi lájtosabb, Semmering-i pályán, és utána egyeztessünk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
#497 Doki-HUN1978: csontkovácshoz tutira nem mennék, inkább egy jó sportorvossal/ortopéd szakemberrel javasolt megnézetni a derekad. Egyébként nekem nem fáj a derekam, pedig kapja az ívet rendesen bringa, gyúrás, bunyó közben.
#499 Teasüti: síkon, vagy enyhébb lejtőn (pláne, ha nem vagy nagydarab) méxép, hogy megfog a V-fék is. Ugyanakkor más felhasználási területen nem sok eséllyel indulsz vele, pusztán azért, mert messze elmarad fékerőben a jobb tárcsafékektől, eleve a technológiában rejlő eltérések miatt. A V-féknél az egész rendszerben nyúlós rugalmasság van a fékkartól kezdve a bilincsen, bovdenen, bovdenházon át a rögzítési pontig, majd az adott villáig. A tárcsafékben meg csak dugattyúk vannak és olaj (persze az olajvezeték minősége itt is fontos).
A technikai hátrányokat gyorsan le lehet küzdeni gyakorlással. Javasolt is nyugodt körülmények között próbálgatni a vészfékezést pl., hogy éles helyzetben ne pánikolj be attól, hogy megemelkedik a géped hátulja.#501 simon7012: mikor volt utoljára szétszedve, kipucolva a villa?
#502 Teasüti: depresszív? Egy szomorú rugó biztos nem szívesen rugózik. (Bocs, nem hagyhattam ki.)
#506 Teasüti: a váznak nincs beépítési magassága, csak a villának. A váznak van egy gyár által "megálmodott" geometriája, amit adott beépítési magasságú villával kalkulálnak. A villák rugóútja és a beépítési magasságuk között nincs erős összefüggés, ezért minden villacserénél mérlegelni kell a geometria változását. Egy nagyobb beépítési magasságú villával pl. feljebb kerül a monoblokkház és így a gép súlypontja, ami a stabilitást, kanyarban való viselkedést befolyásolja, emellett laposabb lesz a homlokcső szöge, és nő a tengelytáv, ami azt eredményezi, hogy jobb lesz az egyenesfutás, ám kevésbé lesz közvetlen a kormányzás, és persze adott szögű változás után a villa útja sem feltétlenül marad a tervezett. Fordított esetben, tehát, ha kisebb beépítési magasságú villára váltasz, akkor a fentiek fordítottjával kell számolnod.
#507 hoffman_: az még régebben volt, manapság szinte minden komolyabb triál gépet tárcsával szerelnek. Persze lehet triálozni V-fékkel és HS11-gyel, 33-mal is, de azok az alsókategória képviselői inkább. Simán annyi a helyzet, hogy fékerőben sokkal jobb a tárcsa, mint a Magurák.
#509 Teasüti: a tárcsás kerekek még mindig nem forognak el szögperceket egy normálisan fűzött, jó minőségű kerék esetében. Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak. Ha összevissza forognának, ahogy írod, biztosan nem triálozna mindenki tárcsával.
#511 hoffman_: HS33 okés, de a 11-es esetén nincs igazán markáns különbség fékerőben egy jól belőtt (és összességében olcsóbb) V-fékhez képest. Ellenben a Magura jóval sérülékenyebb, mint a többi fék pusztán az elhelyezése miatt, elöl. Jobb felszereltségű trekking gépeken is meg szoktak jelenni már jó ideje.
#515 gyuszaa: biztosan cruiserre gondoltál? Azok ezek. A Reptila 100 meg egy városi (city) bringa, cuki kosárkával.
#519 Monya78: DiamondBack nem egy olyan márka, ami indokolná a felárat, szal drága ennyiért.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz hoffman_ #528 üzenetére
Ma is használnak azért hidrás felnifékeket egyébként, jellemzően hátul és nagyobb kerékméretnél, mivel, ha nem tárcsás a kerék, akkor szélesebb agyperem alkalmazható, ami erősebb kereket eredményez ugye.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Stauffenberg #547 üzenetére
Vasárnap egy 4 tagú családi konvoj pattant be így elém. Kényelmesen tekerek a bringaúton 24-26 körüli tempóval (én, plusz a bringa 120+ kg), amikoris bal oldalról egy mellékutcából egy apuka, sehova se nézve betép elém 10-zel, mögötte meg libasorban 3 gyerek apró bringákkal követve az idiótát. Lehet, ugyanaz a család volt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A gond az, hogy ebben a témakörben nagyon sokat számít az állapot, ami képekről nem, vagy csak nagyon kevéssé mérhető fel. Pl., egy hirdetett gép 80k-ért megéri a képek és a felszerelések listája alapján, de lehet, hogy recseg a monoblokk, repedt a váz, be van rágódva a kormánycsapi, el van csavarodva a villa, stb., és a valós értéke valahol 15k körül állna meg.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Volt szerencsém néhány külhoni rendezvényen részt venni manapság, ahol többek között triál bemutatók/versenyek is voltak.
A "mind Magurát használ hátul" az nem tudom hol igaz, Franciaországban és Madridban, ahol jártam, nem ez volt a jellemző, de tavaly, az InterBike-on is mondjuk max fele-fele volt az arány hátul. Elöl egyértelműen tárcsa.
A V-fék jobb, mint a tárcsa? Milyen szempontból?
A "a magura nemhogy harmadakkora erővel fékez, hanem nagyobb erővel, mint a tárcsa" - erről valami adat, mérés, akármi? Milyen tárcsánál fékez nagyobb erővel? Típus? Az erőkar egyébként valóban jóval nagyobb, de két eltérő felépítésű rendszerről beszélünk, a Magura-nál valóban digitális a fékhatás, de még nem láttam összehasonlító elemzést róla fékerő tekintetében. Egyébként mentem HS33-mal szerelt géppel többször is, ahogy HS11-essel is (oké, a felni nem volt köszörülve, és nem is próbáltam triálozni ), és kétségtelenül brutál a fékereje.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #584 üzenetére
40-50-ért már van egész normális eksönkem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz hoffman_ #600 üzenetére
2004 óta Saint-et nyúzok, és nem volt gondom a csapágyakkal. Az elsőt 5 évig használtam, és teljesen rendben volt, mikor eladtam, a második szettet meg 2009 óta hajtom, minden probléma nélkül, pedig nem vagyok szikár. Szal csak azért, mert integrált, nem kell félteni vagy tartani tőle, igaz, ez Saint, nem outi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #612 üzenetére
Nem tapasztaltam ilyesmit. Alkalmanként szétszedted, megpucoltad, megzsíroztad? Egyébként meg 1k a csere csapágy (6805, ha jól emlékszem) bele, szal nem egy nagy probléma, ha mégis cserélni kellene.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Kellemes hangulatú videó. Aaron Gwin Blazes a Trail
Katsu: ha csak ezen múlik, túrok neked itthon vmi pedált jövő hétre.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Itt szakmai, technikai vita fog kialakulni köztetek, ahogy elnézem.
4All: Léptem tekerni a hegyre, nektek meg itt egy videó, ha a lájtosabb montizást kedvelitek. Enduro World Series: PuntaAla
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #666 üzenetére
Monoblokk is lehet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz szaszayanou #702 üzenetére
Ahogy Doki is írja, célszerűbb elvinni szervizbe, mint beruházni monoblokkszerszámra, hajtókarlehúzóra, olcsóbban kijössz.
Szerk.: nem lehet, hogy csak a tányér kapott vmi ütést, és az deformálódott el?
#705 Teasüti: szerszám mindig jól jön, persze, de olyan szerszámra nem érdemes pénzt kiadni szerintem, amit 5 évente egyszer használ az ember.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Leviszed a gépet, hogy kattog, ha tekersz, javítsák meg. Elmész érte, aszongyák kész van. Próbakör, és még mindig kattog, ha tekersz. Mit kell ehhez szétszedni? A javítások túlnyomó része könnyen ellenőrizhető (centrírozás, váltó-, fékbeállítás, stb.). A telókban történő olajcsere már más tészta, ott kell a bizalom, meg a jó szerelő.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #773 üzenetére
A műanyag fedőkupakot könnyen ki lehet szedni, az alatta levő gyűrűt műszerészcsipesszel szoktam eltávolítani óvatosan, aztán finoman már ki lehet akár ütögetni is a csapágyat, de egy megfelelő átmérőjű csővel az igazi a művelet. Itt egy leírás a folyamatról, bár nyilván vágod.
Mivel a nyeregcsövem felső része nyitott, ezért nagyobb saras, esős túrák után annyi víz össze tud gyűlni a vázban, hogy amikor kiszedem a csapágyak közötti műanyag kis csövet, szabályosan ömlik ki a saras víz.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A csapágy beállítását igen nehéz lenne szétszedéssel ellenőrizni, mivel akkor kezdhetnél elölről ugye...
Ezt egyébként egyszerűen le tudod csekkolni működés közben. Próbakör, és ha kerékről vagy hajtőműről van szó, akkor ráterhelsz mindkét oldalra a bringát jól bedöntve menet közben, megcibálod a kerekeket, majd csekkolod, hogy szorul-e, lötyög-e. Kormánycsapinál megnézed az első kereket felemelve, hogy akadálytalanul elfordul-e kormány a saját tömegétől, simán fordul-e, majd a próbakör alatt tolsz pár komolyabb fékezést, rápumpálsz a telóra, majd csekk, hogy kotyog-e a csapágy. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot.Szerk.: ha ennyire tudományosan szeretnél hozzáállni, akkor az a legegyszerűbb, ha megtanulod azt a pár dolgot, ami az egyszerűbb szereléshez szükséges, és akkor nincs gondod a szerelőkkel. Gépészként nyilván nem okoz gondot egy bringa karbantartása.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #777 üzenetére
Milyen a hajtómű egyébként? XT?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nem értem, ha kézzel szeretnéd ellenőrizni a szervizes munkáját, mi tart vissza? 15 mp kiszedni egy gyorszáras kereket, és olyan finoman ellenőrzöd, ahogy csak szeretnéd.
Szerk.: egyébként kicsit nagyon túlspilázod a dolgokat szentem.
#783 Teasüti: ha anyás, akkor 30 mp kb. ja. Én kb. 1 perc alatt szedem ki az elsőkerekem, ami egy pöppet bonyolultabban van rögzítve, és hasonló a szintidő hátul is, ahol kvázi a tengely a váltón is átmegy
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Vannak vázak, ahol nem tudod optimálisan vezetni a bovdent (főképp hátsó fék esetében), mert nincsenek bovdenvezető szemek (vagy pl. tárcsafékhez tervezett szemek vannak csak rajta), és hosszan van házban vezetve a bovden, ami profi bovdenház esetén is erősen nyúlós fékérzést eredményez.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow