Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz Frenky89 #6743 üzenetére
Tudom ajánlani a Polar órákat. Nagyon frankó órák és neves cég. Ha a pontosság és a minőség fontos, akkor mindenképpen ezek közül válassz.
De ezen felül ami még ajánlható és a jó minőséget képviselik a Sigma kerékpáros órák.
Pl:
[link], hivatalos oldalHa pl olyan kerékpáros pulzusmérő órát akarsz venni, ami sebességet is mér akkor azt kell figyelni a kerékpáros óráknál, hogy képes legyen pulzust mérni. A többi csak hab a tortán. Cad-et lehet számolni fejben is, szóval azt én totál feleslegesnek érzem, de egy barometrikus órának már látom a hasznát, mert ezek a webes felületű közösségi tracker oldalak általában elég sokat csalnak felfelé és nagyon becsapósak. De egy barometrikus óra 4-5 órás edzés alatt +-10 méter pontossággal dolgozik amire azt lehet mondani valós adat. (Abban az esetben, ha nem mész bele egy jó nagy zivatarba és nem esik le-fel a légnyomás gyorsan, mert arra nem tud reagálni az óra).
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Frenky89 #6993 üzenetére
Automatikus zónákat is át lehet állítani manuálisba tudtommal.
Ha nem akkor nyilvánvaló, hogy a manuális zóna állítási lehetőség a jobb opció.Max pulzus mérésből nem fogod megtudni a zónáidat ha ez volt a kérdés. A laktátküszöb határozza meg a zónákat és azt csak teljesítménydiagnosztikával lehet megnézni.
undefined
-
szki
őstag
válasz Frenky89 #6993 üzenetére
Elég a pillanatnyi pulzus, és az átlagot utólag megnézni. A zónáknak van jelentősége, de nem akkora mint egyesek gondolják. Jó tisztában lenni a max pulzussal, hogy az egyes edzéseidet megtervezhessed. A laktát küszöbnek versenyen van jelentősége, és nem csak labor méréssel lehet kideríteni.
Bár genetikai korlátok vannak, de tudatos edzéssel szépen tolható a laktátküszöb felfelé. De csak akkor érdemes ezzel foglalkoznod, ha ténylegesen jó teljesítményt szeretnél elérni 1-2 órás versenyeken. -
cekkk
veterán
válasz Frenky89 #7874 üzenetére
Megjegyzés: zebrán az elsı bbség csak a gyalogosokra vonatkozik. Tehát biciklisekre csak akkor,
ha a zebránál leszállnak és tolják a biciklit. Ha kerékpárral az egyik járdáról a másikra kelünk át a
zebrán, akkor ezt csak megfelelı
körültekintéssel, és lassan tegyük. Az autósok ugyanis csak
gyalogosokra számítanak ott, száguldozó biciklisekre nem! [link]Egy másik helyen meg ezt találtam:
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.[link][ Szerkesztve ]
-
stracker06
aktív tag
válasz Frenky89 #8339 üzenetére
Ehhez meg csak annyit, hogy nem a rutintalan hétvégi bicajosokról beszéltem. (Bár ezt már feljebb is leírtam.) Én nem vagyok például az a nagy versenyzős, teljesítményre menő típus, magát vérprofinak érző típus, ennek ellenére nem is emlékszem, hogy mikor estem utoljára (pedig hidd el, lett volna rá alkalmam bőven). Ha van rutinod (és eszed), kis forgalmú helyen meg tudod oldani a forgalmi helyzeteket.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Frenky89 #9752 üzenetére
Nem tudom, hogy műanyag vagy sem, de azt tudom, hogy nagyon jól szellőzik a Mavic Alpine cípőm.
-
sanzi89
addikt
válasz Frenky89 #9752 üzenetére
Az 505-öt nem ajánlom. Nekem olyan van, nem vagyok vele elégedett, igaz más típust nem próbáltam.
SPD cipőben pedig nem tudom meglenni, főleg nem egész napokat melóban. Még boltba beugrani vagy hétköznapi ügyeket intézni se bírom ki benne, szóval egyén függő is. Nálam igazából a cipő miatt szorul háttérbe az SPD, ha csak bringázok akkor ok, de mindennapi használatra nekem nem vált be.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dqdb
nagyúr
válasz Frenky89 #9759 üzenetére
M530-on van egy keret is a mechanika körül, ennek stabilitásban van szerepe, jó ez valamire?
Elvileg trail típusú felhasználás esetén stabilabban tartja a lábadat hosszabb, nyereg mögé ülős szakaszokon. Gyakorlatilag ha a stopli körül nem olyan a cipő talpkialakítása, mint a Shimano által megálmodott, akkor megnehezítheti a becsatolást/kioldást (láttam Tahoe talprészén 2 hónapnyi használat után M545-től származó csúnyább kopást a stopli mellett, mint az enyémen az M540-től 2+ év után, pedig sokszor ebben maradok napközben is). Szerintem M520, esetleg M540, de semmi esetre sem M530.Specialized Tahoe, Mavic Alpine, Shimano MT42 és társai felelnek meg a kitételednek. Ezek mindegyik túracipőszerű felsőrésszel (általában GoreTex anyagból, ami 10 foktól a kánikuláig kényelmes viseletet nyújt) és puhább gumitalppal készülnek, így annyira nem hatékonyak, mint egy klasszikus MTB cipő, cserébe járni is lehet bennük.
tatabánya: ez is egy álláspont. Én inkább megveszem a feladatra jobb (és sajnos általában drágább) eszközt, és élvezem az általa nyújtott előnyöket. Ezzel párhuzamosan igyekszem annak érdekében tenni, hogy sokáig tudjam használni. Ez nem azt jelenti, hogy vitrinbe dugva semmire sem használom, hanem azt, hogy megadom a hosszú élethez szükséges karbantartást. Azaz a jó minőségű felni ellenére igyekszem a kátyút kikerülni és nem belemenni, a Deuter hátizsákot kézzel mosom, nem mosógépben, a lélegző anyagú ruhák speciális mosószert kapnak, a becsúszókat mindig letörlöm, a hajtás általában fémesen csillog, a lánc rendszeresen kapja a kenést (cserébe a váz általában tiszta kosz, de az nem csökkenti az élettartamát, így nem érdekel). Ha ezt te lenyúlásnak érzed, az a te problémád, én elvárható minimumnak tartom.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Frenky89 #9761 üzenetére
Az SPD stoplit a pedálhoz kapod, nem a cipőhöz. Így ha adott gyártó nem SPD kompatibilis stoplit használ a pedáljánál (Shimano SPD, CrankBrothers Eggbeater, time Atac), de annak rögzítése kompatibilis az SPD stopli 2 csavaros rögzítésével, akkor is tudod használni. Igazából a clipless lenne a helyes szó az ilyen cipőkre, mert az SPD egy konkrét rendszeré, és nem a 2 lyukas rögzítés neve.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
válasz Frenky89 #9759 üzenetére
én specialized taho-t használók, az első napokban (igaz stopli nélkül) volt hogy 10 km-t is gyalogoltam benne, és az alatt is kényelmes volt. azt hiszem még dqbb-nek van ilyenre, ő elvan benne egész nap melóban is.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
D.Orion
veterán
válasz Frenky89 #9856 üzenetére
Például az első linken lévő fekete-fehér-szürke cipő az nem is Tahoe. Csak a másik választható képen lévő Fekete-piros-szürke az. Egyébként pedig nagyon rendesek, hogy a 2012-es vagy a 2011-es modellt hajlandóak pontosan kétszer annyiért árulni, mint amennyiért a Specialized hivatalos oldaláról meg lehet rendelni a 2013-mas modellt, amiben mellesleg némileg több már a bőr, mint a műbőr.
Ha az USA-ból nem is lehet rendelni ide hazánkba, akkor is... Ott van két szlovák bolt, vagy másik 22 európai bolt, valamelyik csak hajlandó feladni postán az árút.
-
D.Orion
veterán
válasz Frenky89 #9872 üzenetére
Igazad lehet. Speci oldalán ráakadtam, az egyik a sport a másik a sima változat. Érdekes, hogy amcsi oldalon teljesen más karakterű a cipő, sokkal szebb az ottani.
-
Frenky89
őstag
válasz Frenky89 #9874 üzenetére
No végre találtam egy helyet ahol volt polcon Tahoe, így az is kiderült, hogy a Tahoe Sport és a sima Tahoe abban különbözik, hogy a Sport vibram talpú és velúrbőr helyett műbőr van a felső részén. Ezen kívül szerintem csak árban és design-ban van különbség. Hogy eBike-on miért van ilyen hülyén felrakva, össze-vissza képekkel és azonos névvel azt nem tudom.
M520-szal a sima Tahoe 34 lenne, így ha holnap érkezik értelmes méret, akkor úgy néz ki ez lesz a befutó. Máshol túra Shimano-k vannak 25-26 és felette "ingyen" M520-szal, de azok nekem nem jönnek be annyira.
-
SOAD19
addikt
válasz Frenky89 #11483 üzenetére
Az utolsó mondatodra reagálnék. Nem régiben a kényszer miatt (nem volt nálam nadrágösszefogó) egy kis ideig egy lábbal tekertem, ami ment is, hisz spd-m van nekem is. Szóval, ha nagyon rá akarsz gyúrni, akkor hosszabb-rövidebb ideig az egyik lábadat old, vedd le ezt a lábad a pedálról, és csak a másikkal tekerj.
[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
őstag
válasz Frenky89 #11483 üzenetére
A Shimano M520 eléggé csalódás szagú kezd lenni. Alig van benne 280 km és már úgy kattog minden fordulatnál, mint a veszedelem. Lehet, hogy a gyári csapágyhézag és a zsírzás nem lenne kielégítő?
Nem rég volt pár szó a pulzusmérőkről. Van olyan márka, ami nem ajánlott a pontatlansága, vagy megbízhatatlansága, vagy bármi egyéb miatt?
-
sssent
senior tag
válasz Frenky89 #18373 üzenetére
Nem arról van szó, hogy:
- a szarvat mindenképpen rögzíti egy bilincs, ami viszont a markolatot kívülről nem fogja
- a bilincses verziónál a markolatot belül fogja egy bilincs
- a másiknál nincs belül bilincs, vagyis a markolatot tulajdonképpen nem fogja semmi, csak a szarvat?Én mondjuk bilincs nélküli verziót még nem láttam, de ettől még lehet, hogy létezik ilyen.
-
hegyimorc
senior tag
válasz Frenky89 #18373 üzenetére
Jól írták, de fölöslegesen zavartak össze azzal, hogy "bilincses", azt kellett volna írni, hogy szarvval vagy anélkül, de igazán ezt sem mert a típusnév egyértelműen megmondja. És a gyártó oldalán is egyértelmű
Általában azt nevezik bilincsesnek, aminek mindkét végén van bilincs és ezek rögzítik a viszonylag könnyen fel és lecsúsztatható markolatot, nem a súrlódás (vagy a hajlakk )
Az Ergon bilincses abban az értelemben, hogy ezt is egy csavaros bilincs rögzíti, de csak a külső felén. Ez a csavar vagy a szarvban van, vagy egy külön bilincs. Olyan nincs aminek mindkét végén bilincs van.
A szarvak és a markolatok szabadon variálhatók. ( Nekem van 3 típus is, mind szarvval )
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #21124 üzenetére
Van különbség, de a zac alapból nem autós? De lehet rosszul emlékszem. Fel kell fúrni autósra ha nem az, nem lesz baja, az egy 600 grammos túlépített felni.
(#21126) LógaGéza
Kínai szemét, régen tescoba is lehetett kapni, meg a piacokon. Széthullik nem világít jól, beázik, eltörik, lekopik a festék, egy igazi kínai hulladék. Fékezésnél leesik, gagyi a tartója. Ne a lámpán filléreskedj, vegyél minőségibb terméket.
Ennek a hátsó lámpája hónapok alatt tönkre megy, ha veszel egy cateye hátsó lámpát, az lehet 2 szer többe kerül mint ez a szett, de az 10 évig kiszolgál.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #21131 üzenetére
A titok az hogy pont 8.5 ös fúrószár kell hozzá, viszonylag nagy fordulat, kis előtolás, de határozottan meg kell tartani a gépet. Nyilván állványos fúróval lenne a tökéletes, de kézből is meg lehet csinálni.
Túl épített az azt jelenti, hogy van benne annyi anyag hogy ez a módosítás nem fogja kigyengíteni, annyira hogy bármi baja legyen, mondjuk össze repedjen a belső falra fúrt nagyobb lyuk a küllőanya lyukaknak.
XC felhasználásra tervezett keskeny felni, de 600 gramm körüli súllyal. Van olyan gyártó aki ugyan ilyen felhasználásra tervezett felnit 340 grammból kihoz. Én 376-386 grammos felnikkel megyek, ezeket nem szívesen fúrnám fel autósra. De láttam már olyat ami fel volt fúrva és évek óta használatban van és nem repedt még fel, pedig ezek a felnik hajlamosak rá felfúrás nélkül is.[ Szerkesztve ]
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Frenky89 #23285 üzenetére
Szerencsére én nem égek le könnyen, de nekem is meglátszik a vasárnapi 4 órás tekerés.
(#23286) fpeter07 Országúti bringát felejtettem a csomagtartóban, abba bajosan tudnám beszerelni az MTB belsőt.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
venember83
nagyúr
válasz Frenky89 #23793 üzenetére
Helló,
nem értem teljesen a kérdést, de ha az a lényeg, hogy a műanyag teherviselő elemként viselkedik-e a pedál konstrukciójában, ha így is lenne, semmi gond, szinte az összes montis ilyen SPD-t használ, és nagyon jól vizsgázott ez a szerkezet. Szóval nem aggódnék a helyedben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #31771 üzenetére
Szerintem a 29"-es montiból könnyebben csinálsz cross trekkinget, mint fordítva.
A másik meg a geometria, itt nem csak a külső mérete számít, hanem a geometria, a montiban nagyobb a rugóút, teljesen más a váz, hátrébb van a súlypont, alkalmasabb változatos erdei terepre mint egy cross trekking.
Cross trekkinget akkor érdemes venni ha többnyire aszfalton használod és a terephasználat sem komolyabb terep, csak jó minőségű földút, ami nem túl meredek. Ha már nagyobb részt használod terepen, esetleg durvább, köves, meredek terepen, oda nem való a cross trekking. Akkor egyértelműen a monti a jobb választás.
Ezt neked kell tudni, hogy milyen felhasználásra szánod, a szerint válassz.
Nincs azzal a fékkel gond, nem túl durva felhasználásra teljesen jó. Shimano fékek teljesen rendben vannak.
200-ért kifejezetten jó vétel az a bringa.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- EA Sports WRC '23
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Apple notebookok
- Hálózati / IP kamera
- Motoros topic
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Epic Games
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...