Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Teasüti #28061 üzenetére

    "Ezt elmagyaráznád nekem? Először hallom ezt az azonos nyomásos dolgot. Vannak kétségeim, de először meghallgatnám a te magyarázatodat. :R"
    Azonos nyomás mellett a szélesebb gumi kevésbé deformálodik. Ugye azonos nyomás és azonos terhelő súly mellett ugyanakkora felület fog "belaposodni". Viszont egy szélesebb gumi ezt a felületet kisebb deformáció mellett fogja elérni. Maga a deformálódás energiát igényel, ami végeredményben lassítja a biciklit. És mivel egy vékonyabb gumin nagyobb mértékű a deformáció, ezért nagyobb energiát igényel a hajtása. Részletesebben: [link], az első kérdés és rá a válasz.
    De. Mindez csak laboratóriumi körülmények között működik. Ahhoz, hogy egy vastagabb külső ugyanolyan nyomást kibírjon, mint egy vékony, exponenciálisan több anyag kell bele. Tehát ahhoz, hogy mondjuk egy 38mm széles gumibe bele tudj tolni 10 bart, irreálisan nehéz gumik kellenének. Ezért gyakorlati haszna és értelme nem nagyon van a dolognak, csak elméleti fejtegetés, ami max arra jó, hogy megzavarja az ember vele a kezdőket (ugye pont ezért is hoztam fel, poénból).
    Illetve ott lehet értelme, hogy amikor városi biciklit rak össze az ember, akkor még ha hajlik is az outi vonalhoz, akkor se érdemes 23-as külsőt feltenni, sokkal többre megy egy 28-32-essel (vagy a legszélesebbel amit elbír a váz). Mert amit nyer a nagyobb nyomáson, azt elveszíti azon hogy elpattog a kerék, ami plusz deformáció és emiatt plusz veszteség (vékonyabb keréknél: deformálódik elpattanásnál, majd deformálódik leérkezésnél. Vastagabb kerék nem pattan el, ezért csak egyszer deformálódik). És igaz, hogy még így is előnyben lesz a vékonyabb külső, csak nem nyer vele annyit, amennyit a kényelmen elveszít.

Új hozzászólás Aktív témák