- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Billentyűzet gondom van
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HTPC (házimozi PC) topik
- Raspberry Pi
- Steam Deck
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Town of Salem 2 és a The Big Con
gp A jövő hét folyamán az Industria és a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
it A saját boltjaiban már nem erre a technológiára építene az Amazon, de külsős üzletekben egyre több helyen alkalmazzák a pénztármentes megoldását. Azt mondják, tévhit, hogy indiai emberek figyelik a vásárlókat a rendszer helyett.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #28391 üzenetére
20ezret tekerek kábé évente, ez most két bringa között oszlik meg.
A kontrást, a régi futárbringámat, azt tényleg csak egy évben egyszer szedtem szét atomjaira, semmiféle karbantartást nem csináltam rajta, csak hajtottam, úgy volt megépítve, hogy ki kell bírnia, és kész... Évente cseréltem a tányért, a láncot a hátsó fogast és a monoblokkot, ami kb. 20ezer forint költséget jelentett összesen, és 20ezer kilcsit is ment el ezekkel a cuccokkal. De ezt nem lehet soksebis műszerekhez hasonlítani, ez egy faék szerkezet, vastag, mindig vonalban futó lánc, jóféle, vastag alu-tányér váltáskönnyítő vállak és bemarások nélkül, és a hátsó fogaskerék is majdnem 2x vastagabb, mint a többsebis cuccok, egy 7 sebis lánc rá se menne pl. A hátsó agy kb. 50ezret bírt ki, de akkor is csak a belsejét cseréltem ki, a palástja kibírt még egy 50-est az új belsővel, és mivel nem kopott a felni, az is kibírta a 2x50ezret (Vuelta Airline Four). Magas, vastag, nehéz mint a dög, de agyonvághatatlan. A kontrás agy egy cseh Granat, a bele meg Raleigh volt.
Mostanában jó rá az olcsóbb cucc is, amivel 10ezret megy el. Acéltányér, gagyibb lánc, egyszerűbb monoblokk, a hátsó kontrás Granat agyak már sajnos nem olyan jól bírják a strapát, mint régen.
A trekkingen semmi extra, most a fentebb már tárgyalt saját berhelésű acéltányér egy Exage oúti hajtóművön, egy öreg, de új állapotában feltett Favorit lánc, egy régről megmentett, párszáz kilométert futott szintén Favorit 4 sebességes fogassor. Már közeleg a 10ezer, eddig semmi hiba. Elvileg nyár végéig kihúzza.
Nem költök ilyesmire, csak amennyit muszáj. A drágább nem feltétlenül tartósabb, sőt, inkább nem az. Régi, elfekvő cuccokból szeretek venni öreg dolgokat, azok még becsületes munkával készült, megbízható szerkezetek.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
rétisün
veterán
válasz imyourfriend #28383 üzenetére
nocsak, új bicaj? gratula, jó kis bringa
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
imyourfriend
őstag
[link] d600 nagy fájlméretének köszönhetően csak 4 képet töltöttem fel, idővel készül több is de valószínű azok már telefonnal. Kb így néz ki nálam egy lánc vagy még tisztábban.
(#28407) fireproof: Nem vagyok szakértő, de 10 év körüli vagy ennél régebbi vázat már nem szívesen vennék meg.
[ Szerkesztve ]
-
fireproof
őstag
-
torzo
Ármester
válasz imyourfriend #28406 üzenetére
Akkor neked jó sok üresjáratod lehet!
Amúgy nagyon szép a tiszta lánc meg a tiszta bicó, de nálam nem ünnepi használatra van, hanem napi gyepára. -
torzo
Ármester
válasz lsebestyen #28410 üzenetére
Vagy még csak most fog megtanulni skerázni.
Bocsi IYF, tudom, hogy nem gyengén nyomod! -
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #28410 üzenetére
Tavaly áprilisban vette az előző tulaj, majd most jóárasítottan lecsaptam rá. Gyárilag valami Shimano WR501 vagy miféle kerékszett van hozzá, azt lecserélte fulcrumra a tulaj (én sem állhatom ki a kónuszos agyakat) aztán így született meg ez a darab, de igyekszem megtartani ilyen állapotban.
(#28413) Gyufaaa: Köszönöm,szerencsés fogás volt. Na nem dicsekszem vele hanem inkább hajtom.
[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
válasz imyourfriend #28412 üzenetére
Grat hozzá! Szép darab.
-
Teasüti
nagyúr
A kazetta már a harmadik láncot eszi, eddig nincs jele láncugrásnak. Szemre képtelen vagyok megállapítani a kopást, egyszerűen nem látom az árnyalatokat, csak a két végletet.
HG-4x-es a kazetta is. Elégedett vagyok eddig vele, 3-4 láncot illő volna kibírnia. A hajtómű vmi gagyi Protek, de az mindegy is. Annyiba került a hajtómű, mint egy kicsit jobb lánc. Legközelebb HG hajtóművet szeretnék (vmi Shimano Alivio hülye FC típusszámmal), de addig nem cserélek, amíg ez el nem kopott.
Hát az csúnya lenne, ha a HG sor nem szeretné a HG láncot.
Gondolkodtam már egysebissé alakításon, de nem éri meg pénzt rakni bele. Nem ér annyit a bicikli, amennyibe az átalakítás kerülne. Már így is szinte a dupláját költöttem rá fejlesztéssel és kopó alkatrészekben, mint a bringa eredeti ára.(#28404) Because
Sunrace-t messze elkerülöm. Igaz a legolcsóbb vackokat próbáltam, talán a sor+lánc együtt alig volt 4k ebike-ról, na de 1000 km-ert bírt ki és lenyúlott a lánc és a sor is csapágyas lett - akkor még menetes agyon. Mindkettő kuka. Sunrace többet nem kell, ha ipari hulladékot gyárt olcsón, akkor nem is érdekel mit tudhat a magasabb kategóriákban.
Ellenben a Sunrace olcsó iparis monoblokkjáról jókat írnak Testbike-on. Esetleg azt kipróbálnám.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz fireproof #28407 üzenetére
Acélváznál nem gond, ha 10+ éves. Persze, ha normális csőszettből készült, és nem valami noname műhelyben. Több évtizedig is használhatók, nekem is most egy kb. 30 éves acélvázra van építve a trekkingem. Azt kell megnézni, hogy ne legyen karambolos, a hátsó tám- és láncvillák ne legyenek elferdülve a váz hosszanti tengelyéhez képest, valamint elöl, a homlokcső közelében a felső és alsó vázcső tetején ne legyenek hajszálrepedések, mert akkor az a váz már elfáradt.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Because #28416 üzenetére
A Shimano olcsó cuccai is ugyanolyan szarok, mint a Sunrace olcsó cuccai. Sőt, az alap Tourney hátsó váltójuknak a tavalyelőtti kiadása meg egyenesen életveszélyes, nem egy helyről hallottam, hogy a gyenge kialakítása miatt simán feltekerte a lánc, vagy éppen becsuklott a küllők közé. Nagyobb tempónál azért ez elég durva lehet...
HollyBoni, nekem Favorit vázam van 30 éves, azt használom most főleg. Volt belőle többféle, és van abból is márkás csőszettes, nekem is egy kovácsolt papucsos van, nem a gyenge lemezpapucsos...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #28416 üzenetére
Passzolom, sztem minden tervezett élettartammal bír - jó kicsivel - úgy bő 10 éve már.
Párszor felemlegettem már a topikban a 10+ éves bringám gyári láncát, amivel sokezret letekertem, mire cserélni kellett. Az is vmi alap Shimano modell lehetett, elvégre egy Neuzer fully-n volt. Ki tudja, talán HG-40 tíz évvel ezelőttről. Tourney termékcsaládban milyen lánc van? Azt tudom, h van Tourney fogsor, de lánc is van belőle? -
torzo
Ármester
válasz Teasüti #28414 üzenetére
Engem úgy neveltek, hogy a lánc-racsni egyszerre száll a kukába. Ha nem ugrik a lánc, minek foglalkozol vele? Nem kell azt lecserélni, akármekkora is a nyúlás, ezeknek egyszerre kell elkopni és akkor az van, amit írtam. Volt, hogy rá akartak beszélni lánccserére, merthogy már megnyúlt. Nem. Megvártam, amíg a racsni is megadta magát (2-3 ezer kilcsit gurultam még így).
-
fireproof
őstag
-
tatabike
őstag
Én is így tanultam, meg ez a tapasztalat is. Tányér, lánc, fogassor egyszerre kuka, és nincs probléma...
Vannak, akik 2-3-4 láncot használnak, és rendszeresen cserélgetik, állítólag ezzel ki lehet tolni a hajtáslánc többi elemének is az élettartamát. Tekernek egy lánccal ezer kilcsit, felteszik a következőt, abba is belehajtanak ezret, jön a következő, vagy vissza az előző... Biztos ér valamit, de annyit nem, hogy azért a plusz 2-3ezer kilométerért kéthetente szerelgessek, láncot mosogassak, áztassak, meg 4 láncban álljon a lóvém állandóan. Inkább veszek az árukon 2 garnitúra külsőt, ha elkopik...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
torzo
Ármester
válasz lsebestyen #28423 üzenetére
Tapasztalatból mondod? A lánc sem olcsó, másrészt, ahogy Tatabike írja, aki sokat teker, állandóan a láncok cseréjével játszadozhat és akkor jön a fülig mocsok. Nálam késő összel és kora tavasszal komplett csere és punktum.
-
tatabike
őstag
válasz lsebestyen #28423 üzenetére
Strapabiciklire, nem sportcélokra miért lenne költséges? Bontható hajtómű, faék menetes sor, és egy közepes lánc. Kéz alatt, féláron is meg tudod venni, csak kicsit keresgélni kell. Én évek óta üzletben már csak külső meg belső gumit veszek, minden mást úgy vadászok össze az apróhirdetésekből...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
Jó ez mondjuk még működhet egy 3000 forintos Protek hajtóművel, de nem egy 9-es XT hajtóművel. Az bebaszna, ha azt is kukáznom kéne a lánccal együtt.
Lehet teszek egy próbát. Ha lenyúlik a mostani, felrakom a HG-70-es láncot. Kíváncsi vagyok mikor nyúlik le, de nem fogom levenni. Úgyis a negyedik lánca lesz a sornak és a hajtóműért sem kár. -
rétisün
veterán
válasz tatabike #28422 üzenetére
miért kéne egyszerre az egész hajtást cserélni? ha időben cseréled a láncot, egy fogaskoszorú 3-4 láncot kibír, egy hajtómű meg 3-4 fogaskoszorút.....
persze ha hagysz mindent sz***ákopni, akkor muszáj a teljes hajtást cserélni.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rfjanika
tag
egy kis segítség kellene
mennyire tartjátok jó márkának ezt a Capriolo-t
mert találtam nagyon jó áron kerékpárt tárcsafékkel, ami más márkáknál pl 100 ezer ftnál kezdődik
http://www.bicajozz.hu/spd/90542220/CAPRIOLO-ANACONDA-FERFI-MTB-FEHER-FEKETE-PIROS-20-
-
Teasüti
nagyúr
Majd jövőre. Napi 24 km-ből nem gyűlik az gyorsan. Ilyen tempóban akár megérné cserélgetni is. Na azt meg majd a cápafogazás után próbálom két év múlva. Különben is most tudtam meg nemrég, hogy a patentszemeket nem kell eldobni a lánccal együtt.
De a legjobb egy szíjhajtás lenne. Csak ahhoz agyváltó is kéne, és akkor megint ott vagyok, hogy az ingázós bringára minek (ellopatni)?
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz rétisün #28427 üzenetére
Én 25 éve szerelek/építek kerékpárokat. Én így tanultam, nekem ez vált be, minden régi szaki ezt szajkózta állandóan. Lehet, hogy a mostani cuccoknál működik az, amit Te írsz, de ez is csak azt bizonyítja, hogy a mai alkatrészek rossz minőségűek. Ha régen egy sor túlélt egy láncot, akkor ott valami bibi volt, olyan láncot többet nem vettünk. Manapság ezek az egyre vékonyabb, láncnak csúfolt vackok persze, hogy nem bírják ki egy fogassor, vagy egy hajtómű élettartamát, ezen nem is csodálkozom. Ismerek versenyzőt, aki panaszkodik, hogy 3 havonta kell 10+ ezer forintért láncot vennie. És nem hiszi el, hogy ha ilyen drága, akkor miért nem tartós. Egy végletekig lekönnyített, precíziós, laborban tesztelt ipari "műalkotástól" ne is várjon el olyan tartósságot, mint az olyan parasztbiciklitől, amin 20 éven keresztül nap mint nap hordták az asszonyok a két 30 literes teli tejeskannát a falusi földutakon a tejcsarnokba leadni, a papa kéthetente megöntözte fáradt olajjal a láncot, aztán ennyi volt a karbantartás. És meg se nyekkentek azok a biciklik.
Ma, a tervezett elavulás korában ez van. Ha nem veszel rendszeresen, akkor nem éri meg gyártani. Ezért tesznek róla, hogy vedd meg akkor is, ha nem akarod. És ez mindenre igaz, nézz körül.Teasüti, plusz a bordásszíjhajtásos bringához bontható hátsó háromszög kell, ugyanis a bordásszíj végtelenített, nem bontható. Ezért a vázat kell "kinyitni", hogy belefűzd a szíjat...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz fireproof #28436 üzenetére
Szép bringa, csak az eleje és a hátulja között mintha lenne vagy 10-15 év különbség...
Én a legkisebb benyúlású féket is felteszem bármilyen vázra, de ezt már nem részletezem, mert akkor végleg kihúzom a gyufát egyeseknél, akik csak a szaküzletben kapható dolgokból hajlandók gazdálkodni...
Mindenre van megoldás, és nem feltétlenül a legdrágább (vázcsere) szükséges...Amúgy nem tudom, milyen váz lehet. Egyszerű muffok, semmi cicoma, papucsok is egyszerű, de kovácsolt példányok, ha jól látom. Első villa nagyon szép, igazi országúti darab, a váz viszont nem az, kicsit hosszú a láncvilla, meg lapos a fejcsőszög. De nekem tetszik, elfogadnám...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28435 üzenetére
A váz a legkevesebb. Városban nem kap akkora igénybevételt, hogy kijönne a gyengítés következménye.
Nyilván egy Enduro vázát nem akarnám megnyitni, de egy ingázós bringának szinte mindegy lenne.
Sokkal inkább az ára zavar. Már az egysebissé alakítás is aránytalan bekerülési költségekkel járna, amiből még évekig cserélgetem a láncokat.Ha a kisujjadban van a szerelés, akkor egy gyors kérdés:
mit lehet kezdeni azzal a jelenséggel, hogy manapság nem gyártják elég hosszúra a V-fékpofák menetes szárát, így hiába alátétezném, nem lehet?
Gondolom nem a 19 mm-es ETRTO felnimet kéne szélesebbre cserélni, hogy ne húzzam már rá a sárvédőre a pillangókat.
Egyik cimbi régi acélvázasán meg egyenes poligon merevítésű féktestek vannak fent, nem hajlított sárférőhelyes fajta. Így viszont ezt a mai fékpofákkal konkrétan ütközésig kell húzni, hogy fogjon is vmit.
Félig kopik csak el rajta a pofa, mire annyira után kell húzni, hogy a pipa már felütközött a másik oldali féktestbe.
Fizikai képtelenség jobban összehúzni.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #28439 üzenetére
Kár, hogy nem fotóztam le a KTM-vázamat, mielőtt kidobtam. 3 év alatt ment tönkre a városi "utakon", teljesen elrepedezett a felső és az alsó cső a fejcsőnél lévő muffok mellett. Pedig acél váz volt, igaz, 30+ éves, de akkor is... Igénybevétel szempontjából néha rosszabb a kiépített út, a földút legalább puha...
Hát igen, a szíjhajtás nem olcsó. Véleményem szerint egy olyan vázat nem érdemes megnyitni, amire érdemes szíjhajtást tenni. Egy noname, nehéz acélra meg minek?
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Cathfaern
nagyúr
-
tatabike
őstag
válasz fireproof #28442 üzenetére
Semmi hegesztés, én nem nyúlok bele egy vázba hegesztéssel...
Holnap este mindketten kaptok pár képet privátban, oké?
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #28443 üzenetére
Erről a benyúlásról először hallok. Nem tudtam, h ilyen mérete is van egy féktestnek. Jó persze nyilván, csak gondoltam kb egy kaptafára gyártják.
Ebike-on egy szóval nem említették sehol, amikor új féket vettem.szerk: itt most outi fékekről beszélünk?
(#28445) tatabike
[link]?[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz imyourfriend #28444 üzenetére
Na pont ez a bajom, az én vázamhoz 80mm-es kéne Bár ahogy nézem van is, legutóbb mikor néztem, nem találtam (vagy lehet pont az ebike maradt ki, itt biztos nem lesz felkiáltással... )
tatabike:
Kiváncsian várom -
gergo5991
őstag
Valaki megtudná nekem mondani, elvileg tudomásom szerint úgy van, hogy minnél nagyobb a surlódási felület, annál jobban lassít. Akkor most nekem terep gumi van a kerekeken, azok meg hézakosak, szóval egy aszfali guminál kisebb tapadása van. Akkor most ha vennék aszfaltra való gumit teljesen simát, hogyhogy könnyebben mennék vele ( ebben se vagyok biztos), mikor ott nagyobb lenne a surlódás/tapadás?
Javítsatok ki, lehet sőt biztos hogy most nagy hülyeséget kérdezek, de mivel mostanában inkább csak aszfalton tekerek, gondoltam benevezek egy sima aszfalra való gumira, emiatt ez a fura kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz gergo5991 #28449 üzenetére
Az aszfaltra való és a terepre gyártott gumiköpenyek anyaga eltérő, tehát más a súrlódási együttható is.
Másrészt jelentősen eltér az abroncsok profilja is, a műútra gyártottnál sokkal kisebb a felfekvő felület.
Csak nézd meg, milyen nyomot hagy maga után az egyik és a másik, rögtön szemléletes lesz a különbség![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Formula-1
- Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- Fotók, videók mobillal
- Filmvilág
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- Apple iPhone SE (2020) - életképes alternatíva
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...