-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cobranco
csendes tag
A tavalyi Adriai túránkról készült útifilm második részével szeretném mindenki kedvét meghozni a kerékpározáshoz…vagy lehet,hogy elvenni Horvátországtól...?
A tartalomból:
„Ha egy szóval kellene jellemezni a mai napot,az a „kegyetlen”.
Egyrészt megmászni a Velebit-hegységet már önmagában feladat,másrészt utazóink közelebbi ismeretségbe kerülnek a híres-hírhedt észak-adriai bukószéllel a Borával is.A jó bulinak induló kaland,kisvártatva élet-halál harccá „szelidül” és,hogy három vagy négy embert borit fel a szél a kétfős csapatból,attól sokkal érdekesebb kérdés,hogy ilyen körülmények között hőseink feljutnak-e Horvátország /majdnem/tetejére…Horvát tengerpart 2.rész: "Velebit-csúcstámadás" 2018. FullHD 1080p
Útvonal:
Eurocamp Raca-Seline-Lukovo-Gornja Klada-Modrici-Miskovici-Jablanac-Donji Bileni-Gornji Bileni-Kosica/Veliky Alan/Képes túrabeszámoló:
[link]Fotoalbum:
[link]Térkép:
[link]Jó szórakozást!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
Reno7
senior tag
"Én izotóniás italt nem javaslok mivel nem megfelelő étrend esetén tönkreteszi az emésztőrendszered."
Mint például a Multi Hypotonic Drink? Erről van valami tudományos cikk?
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #127398 üzenetére
frankó az az asztalos bringa
-
HollyBoni
veterán
Picit félreértelmezted.
"The new XTR chain might not fit on some chain rings at all. On others, it might vibrate while pedaling or wear out extremely quickly."
Akkor vannak gondok ha nem az új XTR lánctányért használod.
Amúgy igen, hajtókarnál a tömeggyártással van baj. Agynál direkt kiemelik hogy nem a tömeggyártással van a baj, hanem az alap koncepcióval.
Szóval röviden hajtókarnál tömeggyártás, agynál egy újratervezés, illetve mégsem lesz 11 sebis kazetta.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Amúgy olyannal találkozott már valaki hogy a váz elvileg jó méretben, de a nyerget lassan már csutkáig hátra van csúsztatva a sínen és még mindig nem tökéletes. 18"-as váz, 171 centihez és 78-as átlépőhöz. Egyszerűen nem értem, ez a váz is rövid?
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #127407 üzenetére
Mi nem tökéletes a nyereg pozíciójával?
-
Because
őstag
válasz IMIIKE1998 #127409 üzenetére
Miért érzed úgy, hogy hátra kell csúsztatni? Hosszabb kormányszárra, alacsonyabbra tett kormányra gondoltál?
-
Because
őstag
válasz IMIIKE1998 #127411 üzenetére
ha jól tudom 180-ig felmehetsz azzal is ha neked az jobb érzést adna.
bár annyi problémád van a kerékpározással, hogy lehet inkább ki kellene próbálnod valami mást
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #127405 üzenetére
Mintegy beismerik,hogy gondok vannak/voltak és változás következik Shimanoéknál,így szerintem biztos fejek is fognak hullani ezért a késésért. A csendes agyat újragondolják,de úgy tűnik majd marad az az új reteszelési megoldás,az új lánc belső lapolásait szűkebbre húzták,ezért XTR-el jó,de egyebekkel nem mindig kompatibilis,és még arról ír,hogy szétnyúltak,így félő volt gyártásuk nem tudja majd tartani a többi termékük keresletével a lépést.Amúgy itt van minden újítás képekkel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz ShiTmano #127389 üzenetére
Miért ne? Paralimpiát is rendeznek.
(#127395) Hasaggymeg: semmit nem fognak ellenőrizni, színtiszta marketing lesz az egész. Végigmegy az XC élmezőny, utána meg ebike-kal mennek gyorsabb köröket, és a kommentátor meg majd a hosszú mászásnál mondogatja, hogy mennyivel gyorsabb, mint a Schurter volt. Utána minden néző azt akar, mert az jó.
(#127414) Hasaggymeg: valahol linkelték a pinkbike cikket, és alatta egy kommentbe beírták, hogy ezek olyan hibák, hogyha a Sramnál történne, még hír se lenne róla, csak titokban megoldanák.. vagy nem...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz ShiTmano #127413 üzenetére
Gondoltam már erre, de nincs türelmem megcsinálni, annyira nem is bízok az eredményben, picit gányolásnak tűnik. Valszeg jövő télre megveszem az Ice Spiker-t oszt csók.. drága, de sokkal tovább fog tartani, mint egy normál gumi, mivel a hóban nem igazán kopik, nem kap defektet és ki sem vágja semmi, szal lehet, hogy túléli majd a bringát is
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #127416 üzenetére
Az a baj, hogy bizonyos szintű hóban már mindegy a gumi. Én a mostani Minion gumikat félre rakom jövőre, mert nagyon jók hóban, sárban. Igazából ilyen 7-8cm-es hóig el lehet velük tekerni úgy, hogy nem kell vért izzadni azért, hogy haladj. Mászni mondjuk nem szerencsés, kipörög a DHR külső, ha hirtelen túl nagy nyomatékot adsz le.
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #127414 üzenetére
Ismerem az újításokat, meg el is olvastam a Pinkbike cikket, de igazából úgysem érint. Új XTR szettet úgysem veszek. Majd szépen lecsorog, bár ezt az ismét egy új kazettatestet nem igazán komálom. Oké, az XD-nek is kellett egy pici idő mire elterjedt, de mikor tavaly vettem kerékszettet csak annyi volt hogy kiválasztottam egy legördülő menüből hogy XD-t szeretnék... Semmi extra költség és már egy jó ideje az összes normális agynál opció. És nagyrészt ugyanaz volt a fő cél, hogy elférjen az a 10-es lánckerék. Meg ha jól tudom eléggé le van védetve a szabvány, és jelenleg csak a DT-nek meg i9-nak engedték meg a Micro Spline gyártását...
Mondjuk a 11 sebis opciónak a kinyírása elég érdekes. Emlékszem úgy harangozták be hogy nem mindenkinek kell a 12 sebi és velük is törődnek, meg hogy próbálkoznak minél átfogóbb szettet csinálni, aztán meg hirtelen rájönnek már elvileg megjelenés után hogy hopp mégsincs igény rá...
(#127415) 6030D: Pinkbike kommentekre inkább ne alapozz semmit, hidd el jobban jársz.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz 6030D #127415 üzenetére
Srammal ritkán szoktak megbízhatósági problémák lenni.(Állítólag az országúti wireless váltójukkal volt valami gond, amit helyrehoztak). A fékjük nehezen karban tartható, abban kétségtelenül jobb a Shimano. Hajtómű nálam egál, talán a Shimano csapágya tovább bírja. Sor, lánc, váltókar, váltóban meg szerintem Sram jobb. Megbízhatósági kifogás nálam nem merült fel eddig. Szerintem kiforrott szettjei vannak. 1x rendszerekben meg sokkal nagyobb tapasztalatuk, mint a Japóknak. Tudtommal teleszkóppal (RS) meg kormány/nyeregcsővel (Truva) sincsenek különösebb problémák. A Shimanoval újabban viszont elég sok gond van. Hasaggymeg XT sora és hátsó agy kalapácsai, Tóthgera is írt XT agy problémákról. A 8000-es XT fékekről is elég sok rosszat hallani. Most az XTR. Ultegra hajtómű törésekről nem beszélve.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #127418 üzenetére
Mivel nekem a reteszeléssel volt leginkább bajom,így abban látok szívesebben újítást...mint pl. a DT ratchet systemje.Videót megnézve látszik mennyire egyszerű is az egész.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #127420 üzenetére
Azzal azért rendesen le van maradva a Shimano kb. mindenkihez képest... XT ide vagy oda egy akármilyen Tajvani Bitex vagy Novatec csúnyán odavágja. Én speciel mindig is utáltam a Shimano agyakat. Csak szvsz, nem akarok háborút indítani.
DT rendszerét ismerem, tényleg tök jó, egyedül az az idegesítő hogy mennyit képesek elkérni egy 36T ratchet-ért: [link]
De nekem a normálisan megcsinált "hagyományos" megoldással sincs bajom, most már amúgy is egyre elterjedtebb a sok sok kalapács meg fog olcsóbb agyaknál is.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #127422 üzenetére
A kínai is bűn drága, már régóta szeretném lecserélni a 18-ast egy 54-esre...
Ha sumákolásról van szó akkor szerintem a Fox a legnagyobb király. Viszont a Sram se kipályázik, náluk mindig az volt az érzésem, hogy náluk az első körös teszteket a vásárlók végzik és csak a következő széria tekinthető a teljes kiadásnak(mikor a váltó alsó és felső fogaskereke 'narrow-wide' kialakítású volt, a kismillió törött boxxer a 32mm-es becsúszókkal).
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #127423 üzenetére
Hát igen,az 54-esnek 6,6°-os szabad játékkel már sűrűbb reteszelése lenne mint az XTnek,mely 10°
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #127424 üzenetére
Olyan terepen ahol nem tudod körbetekerni a hajtókarokat, ott a 20 fokos holtjáték nem igazán előnyős és egykerekezni se igazán tudok vele ,mire összekapcsol már sokszor menthetetlen, de együtt lehet élni vele.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Because #127412 üzenetére
Nem a nyereg magasságával, hanem az előre-hátra csúszásával van gond. Már csutkára hátra van tolva majdnem és még mindig nem tökéletes, mert tekerésnél még mindig hátrébb lenne kényelmes. Pedig ez a váz nem lehet rövid. Vagy csak hozzászoktam volna a túl nagy vázakhoz? Nagyon idegesítő, tényleg be fogok lassan szerezni egy hajlított nyeregcsövet.
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #127427 üzenetére
Itt olcsók, én is innen vettem 10 euróért... csak a posta drága, ezért csak úgy érdemes innen rendelni ha több cuccra van szükséged, vagy többen rendeltek. Ha a nyeregcső sem válik be, muszáj lesz egy egyel nagyobb ugyanilyen vázat venned és átszereltetned az alkatrészeket
Amúgy én mióta szajkózom, hogy az effektív felsőcső hossz mennyire fontos dolog... legalább annyit számít mint a vázméret, ha nem többet. Hogy egy példát is írjak, a Kellys-nek pl. van olyan váza, aminek M-es méretben az effektív felső cső hossza 570mm körül van és van olyan szintén xc mtb váza, aminek az eff. felsőcsöve ugyanilyen méretben 625mm (!), egyes modelleknél S és XL méret között sincs ekkora különbség.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mezga Aladár
veterán
-
balintka
addikt
Sziasztok, a Canyon és Radon bringák milyen minőségi szintet képviselnek? Érdemes megvenni őket?
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #127427 üzenetére
egy hátrahajló cső, és abban hátratolt nyereg még határeset, de elfogadható megoldás, de azért az ilyen extremitásokról nekem is az jut eszembe,hogy biztos jó-e az a vázméret.. én kipróbálnám a helyedben,hogy teljesen ELŐRE tolom. ha tényleg rosszabb,akkor oké, nem került semmibe. de néha át lehet esni a paci tuloldalára,ha esetleg nem úgy értelmezzük a jeleket,mint kéne
viszont ha offsetes nycső, nézd meg az offset mértékét is, mert szokott lenni kb 10-től 25-ig simán, egy 10mm eltolásút kb kár venni az esetedben,ha tényleg az a baj.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #127427 üzenetére
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #127431 üzenetére
Ez sem a magyar posta.
IMIKE...törődj bele,hogy sosem lesz tökéletes méretű kerékpárod,mivel a mérettel való elégedetlenség nálad valami belső,szubjektív indíttatású dolog.Lehet jobb és lehet rosszabb,de tökéletes éppen ezért sosem lesz.Ez amúgy nem a világ vége,de napirendre kell térni fölötte.Ez olyan lehet mint a nőknél soha nincs elég cipőjük,ruhájuk,sosem elég csinosak,vagy nem teljesen elégedettek hajuk formájával,színével a fodrásztól kijövet.Ez már csak ilyen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
Tudom, hogy nem elektromos, igy mar nem is igazi MTB, de azert ez a KTM Scarp nagyon adja. Rendes hajtas, csak a feket dobnam le rola.
Meg el is gondolkoztam, de nagyon szerettem volna egy AM -et az XC helyett, amin meg lockolhato a hatso rugostag, hogy azert gyors maradjak normal terepen is.Azt kerdeznem meg, hogy az agyakban a csapagyakat ki milyen keszlettel csereli? Neztem Novatec gyari csapagy huzo-installalo kittet, de vagy 180 juro.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127438 üzenetére
Olyan lehet, mint a nőknél, hogy azt hiszed neked túl kicsi vagy túl nagy, míg meg nem találod az igazit.
BMW001: ő vitte el a hajtókarom. Korrekt srác.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #127439 üzenetére
Jól néz ki ez a bringa, csak ezek a feltöltött képek furák róla, az elején azt hittem valami trail outi stucnival. Mondjuk nekem jobban tetszik, ha felfele vékonyodik a váz, nem szeretem amikor a fejcső vaskos, a hajtás fele meg egyre vékonyabbak a csövek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #127445 üzenetére
Ja, rágugliztam a nevére és a 2014-es hasonlít a legjobban rá.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #127446 üzenetére
Mondjuk ezen meg az M980 -as hajtas van, es azon belul is az ujabb 986 -os hatso valtoval, szoval ez lehet mar 2015 -os modell, elvileg akkor hozta be a Shimano az M9000 -et.
2016 -tol valtozott ezeknel a vaz, az uj geo -val a telo is szerethetobb helyre kerult, legalabbis fent nem kapja telibe a koszt. De minden mas parameter megegyezik.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #127443 üzenetére
Ha a képeken látott állapothoz hasonló mindenhol,akkor szerintem sem drága.Sőt,ezzel a csúcskategóriás felszereltséggel és 10 kg (!) körüli súllyal egyáltalán nem!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz 6030D #127448 üzenetére
Koszi, ez lesz az. Kivancsi vagyok, a rutinosak mit mondanak ra, meger e egy probat, vagy varjam a csodat, es talalok karbon AM-et 140 koruli rugouttal, lockolhato hatso taggal, hasonlo arban. Semmi szuksegem nincs az AM-re mert minden nagyobb hegyi szerpentin 80-100km -re van, igy ritkan jutok el oda. A legtobbet erdokben megyek, ahol kell felfele es lefele is jonni, igy azert nagyon nem mind1, hogy a hatso rugozast tudom e valtoztatni. Nem probaltam meg AM -et ilye 40-50 km terepen, de valszeg meghalnek rajta, akkora a hajtasveszteseg.
Viszont ha neha eljutok a hegyekbe, akkor jol jonne az a nem is olyan kicsi plusz.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS - 3 akku (2S2)
- Újszerű Hubsan Zino Pro drón+AJÁNDÉK HORDTÁSKA
- DJI FPV Racer drón - Fly More Combo FMC szettben
- Tripltek 9 Pro masszív drónos táblagép 1300 nit tartós fényerővel!
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett + Freewell Mega 16 Filter Pack (46)
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest