- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Steam Deck
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- E-book olvasók
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Rengeteg nagyon hasznos infó, ezer köszönet! Le is mentettem mindent bevásárlólistára .
Esetleg valami negatív tapasztalat? Laikusként videók alapján nehéz megcsinálni? Valamit elcseszhetek? Az, hogy dzsuvás leszek tőle nem zavar .fpeter07: Erre nem gondoltam, köszi!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Most szépen lassan beszerzem a dolgokat, majd ha nekiállok lehet lesz még pár kérdésem
Akkor ezek kellenek, ha jól értem:
- gorilla tape
- egy jóféle lötty
- szelep
- tubeless ready külső
szerk: ha már szóba került, milyen vastag csíkot kell vágni, hogy jó legyen?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
Megpróbálhatod a garanciáztatást, de a kopás miatt kb ki fognak röhögni.
Egy drágább külső nem feltétlenül jelent hosszú élettartamot, sőt sok esetben sokkal rövidebb az élettartam mint az olcsónál. Viszont nagyobb a teljesítménye. Csodák nincsenek, ahhoz, hogy egy külső tapadjon, a mintázat mellett szükség van a puha keverékre is, az pedig gyorsabban kopik. Terep külsőknél az aszfalt az ami nagyon gyorsan tud amortizálni. Egy trailstar keverékű schwalbe terep külső élettartama kb 1500km a hátsó keréken. Elöl kb a duplája. -
Runner_fxr
Ármester
Nekem a pedelec montin van egy trailstar keverékű nobby nic, hátul. És kapja az ívet, de szerintem azt tudja ami elvárható tőle, még így is elment 1200km-t. Ha puhább egy keverék, akkor elkerülhetetlen, hogy egy bütyök könnyebben letörjön.
Olyan is előfordulhat, hogy egy még szinte új külső szétreped egy éles kőtől.
Sajnos ez benne van, ha ezek a dolgok zavarnak, akkor keményebb keverékű külsőt kell venni, de attól nem is várhatod ugyan azt a tapadást.
Alapvetően ezek a komolyabb külsők versenyre lettek tervezve, ott meg aztán kb semmit nem számít az élettartam, csak a teljesítmény az adott versenyen. Ha ilyen külsőket rakunk a bringánkra, akkor vállaljuk is a gyors elhasználódást.
Elöl egy vertstar keverékű magic mary van. Ilyen puha külsőt még életemben nem láttam, megnyomkodva olyan mint egy gyurma. Szerintem nem fog 1500-nál többet elmenni az első keréken, hátul ez kb 500-600-at tudhat, de azt olyan tapadással, hogy beszarsz. Kinek mi a fontos.[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
Nekem ilyen a hátsóm kb. 600km után.
Sajnos a hétvégén az eplényi lejtőzés utolsó menetében kiszakadt az oldala, amit már nem tudott tömíteni, ezért most nyugdíjazom. Úgyis megvan már az utódja egy ideje.Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Pszihonaranc
senior tag
Én úgy érzem, hogy a fogáspont mindig ugyanott van, viszont számomra nem ideális helyen. Az lenne ideális, ha mindkettő azonos mértékű benyomás után kezdene el fogni azonos erővel. Kifejezetten jó lenne, ha a fékkar teljes útjának az első negyedében. Jelenleg ez úgy néz ki, hogy első fék kb. A harmadánál kezd fogni, a hátsó kb a felénél.
Pumpálom, nem keményedik, nem vándorol.
Viszont (szállították a biciklit) kicsomagolás után, miután elvégeztem a végső minimális összeszerelést (kormány, pedál, ülés, első kerék) azt figyeltem meg, hogy a fékkarok mellett lévő "tartályok" amire az van írva, hogy mineral oil, kívülről enyhén olajosak ez rossz jel, vagy mit jelent? -
Runner_fxr
Ármester
Ha már megvan a rutinod hozzá, és jó a szemed, pillanatok kérdése egy tárcsaféket surlódás mentesen beállítani. Ami miatt nem szokott sikerülni az inkább az, hogy 8-as van a tárcsában, de ez is könnyen kiszedhető, vagy levegős a fék és túlzottan kinyomja a dugattyúkat. Problémát inkább az jelent még, hogy egy nagyobb fékezésnél elmozdul a féknyereg és utána már beleér, ilyenkor érdemes menetrögzítővel rögzíteni, nem csak a csavar menetet hanem a féktest ás az adapter érintkezés felületeit is.
Össztelós bringánál néha az is probléma lehet, hogy amikor ráülsz a bringára, van annyi torzulás a váznak, hogy hátul a fék egy minimálisat elmozdul, ilyenkor úgy érdemes beállítani a hátsó féket, hogy egy ember ül a bringán, a másik meg a féket állítja, tehát ez 2 emberes művelet, de ez elég ritka eset.
Menet közben pedig a nagyon bütykös terep gumik okozhatnak aszfalton olyan rezonanciát ami miatt a tárcsa hangot ad.[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Zsír kis videó. Igen ott megvolt a sebességed hozzá, de mi a helyzet ha egy technikás szakasz után v közben van a drop? Ott nincs ekkora sebességed ami megoldja az egyensúlyt. Ott is simán legurulsz, anélkül hogy emelnéd az elejét?
A első kerék emelésről valahogy nem tudom elhinni hogy valós amit mondasz, egy ugrás előtt biztos vagyok benne hogy senki nem teker már bele, mert instabilabb leszel a levegőben. Velem is előfordult már hogy hamar kaptam ki, de szerencsére megmentett a 150es rugóút, ettől függetlenül szerintem ha sikerül megtanulni a megfelelő ritmust akkor nem ördögtől való ha kihúzod manualba egy drop előtt...
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Strezi
őstag
Nekem autósként fordul elő mostanában, hogy bringás lámpa szembe világít. Ha meg villog a fehér az sem jobb... Nagyon komoly fényáramokat tudnak már a ledes lámlák, de bringán magasan van és a vetített képe sem szabályozott annyira mint egy autónak.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Zsohi
őstag
Meg van a különbség... Nincsen nagy sebességű kompresszió és visszaút csillapítás állítási lehetőség. A HSR megléte nem igazán érdekes, de a HSC hiánya már elég buziság...
Végül úgy gondolom ezért az árért megér egy próbát és ha nem válik be, vagy eladom, vagy elküldöm a Fox-nak szereljék be a Factory széria 'belét'.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Tothgera30
Ármester
Valószínű, míg 2mm-es küllőkkel van fűzve a 28 küllős kerék, az legyen mondjuk 1600g, a 32 küllővel fűzött, persze 1.5-2mm vagy hasonló felosztásba van beleszórva, de megáll 1500g körül.
#99608 ZolkoW: Hasonló ötleteléssel jutottam én is erre, ezek a felnik 330-390g körül vannak, biztos kiflibe könnyebben lehetne őket hajlítani ha nem lenne meg a plusz tartás, küllők adta merevség.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
HollyBoni
veterán
Igen mondjuk én csak ilyen 4-5 fokig mentem le, ott még teljesen okés volt.
(#99969) szkink : Szerintem kell regisztrálni, és érdemes is, mivel lesznek kedvezmények ha sokat vásárolsz. Meg azt hiszem ilyen 70 euró környékétől már ingyen küldenek. Posta 4-5-6 nap általában, UK-ból jön.
Gondolom már a topik 90 százaléka ismeri az oldalt, de nekem ez az 5 eurós posta új. Eddig asszem 10 felett volt, szóval már kis értékű dolgokat is megéri rendelni akár.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #100108 üzenetére
Átalakul a piac és ha a boltosoknak van egy kevés sütnivalójuk,alkalmazkodnak.Ez ellen nincs mit tenni,hisz tulajdonképp mi,a vásárlók alakítjuk ezt az egészet otthonról,foteljeinkből.
(#100112) Napfénysüti...egyszer nekifutottam annak a Bikesafe-nek telefonommal,aztán mikor úgy véltem túl sok adatot kér tőlem,meggondoltam magam és visszaléptem...na azóta sem tudom telefonomról kitörölni a regisztrációs űrlapot,valami docx formátumban ott éktelenkedik fájljaim között.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Szoles
senior tag
válasz Zsohi #100111 üzenetére
Kösz! Ez árban kicsit jobban tetszik, bár mondjuk nem cserélhetőek a tüskék, de ezzel együtt lehet élni, gondolom nem pár hónap alatt kopnak el.
Amit viszont nem értek, hogy most melyik a jobb, az ipari golyóscsapágy vagy a siklócsapágy? ITT kimondottan előnyként írja a siklócsapágyat, máshol meg éppen ezt hozta fel valaki negatívumként egy másik pedálnál.
Most akkor melyik is a jobb? -
jjeahh
nagyúr
válasz Zsohi #100196 üzenetére
Nem görbe, megpróbálom akkor majd szemre belőni...
Szoles: Neem, nem akarom elcseszni, most nincs pénzem új pedálra . A csavarok ha ilyen agresszívek, mint a HT-n, akkor igen, eszik a cipőt... bár annyira nem vészes szerintem, mert nem igazán csúszkál rajta. Rajtam egy cipő hamarabb tönkremegy a használattól, mint a talpa a pedál miatt . De van akit ez tényleg zavar, valamit valamiért, mindegyikkel van valami kompromisszum... engem jobban irritált a régi pedálomnál, hogy a legrosszabb helyzetekben csúszott le róla a lábam és többször odavertem miatta rendesen a lábszáramat, majdnem el is estem. De ez teljesen ízlés kérdése, ha zavarnak az ilyen éles harapós csavarok, akkor lehet kapni olyant is, amin le vannak kerekítve, pl. mint ezen. Csúszik, de a cipőt cserébe nem eszi... vagy tudtommal akár ki is lehet cserélni a csavarokat, ha a gyári nem tetszik, ebay-en fillérekért szórják 10 darabos szettben a szivárvány minden színében
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
benfolds
őstag
válasz Zsohi #100291 üzenetére
lehet, hogy így lenne, de most úgy vagyok vele, hogy a tél legyen tél, hideg, havas, szikrázó napsütéssel. az egyetlen hátrányát abban látom, hogy megnehezíti a közlekedést, de ezzel együtt is még mindig sokkal jobb, mint a ez a esős-nyálkás, novemberre emlékeztető ocsmányság.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-
rétisün
veterán
válasz Zsohi #102047 üzenetére
jó, az eddigi legjobb bringám, igaz nem túl népes mezőnyben kell ezért a címért küzdenie . az már az én hülyeségem, hogy hirdetem (elsősorban a vázszettet, mert már egyébként sem a gyári felszereltséggel van) mert Canyont vennék helyette.
amúgy nem fekete, hanem karbon mintás, csak ezen a képen ez nam annyira látszik.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #102294 üzenetére
Logikus,ahelyett,hogy vásárolnál egy magadnak való kerékpárt vágjál le egy nagyot. Jó,hogy nem tette fel hátrafelé a stucnit,hogy a felső cső hossza is jó legyen neki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #102331 üzenetére
Csoda,hogy a bringán maradt és nem esett előre. Mától egy kis gőrgős csővágót is teszek nyeregtáskámba.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zsohi #102682 üzenetére
Kösz, megpróbálom, remélem a fűrészre nem lesz szükség. Minden mosásnál kiszedtem és lemostam amúgy a nyeregcsövet is, csak sajnos nem mindíg kentem meg... tegnap megint bringát mostam és ezúttal nem sikerült kihúzni . Valszeg beszivárgott egy jó adag sár a váz meg a nyeregcső közé, mert mostanában latyakban csapattam.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #103602 üzenetére
Szerintem még mindig jobb a feltűnő kinézet,hangos megnyilvánulás mint a csendes,láthatatlanság miatti véletlen és általában már elkerülhetetlen találkozás.Ritka a.medvetámadás,de még ennél is ritkább az mikor az állat keresi azt.
StLui...az illem és civilizált fórumozás megkívánja,hsz.számtól függetlenül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zsohi #103602 üzenetére
Szerintem is jó az, ha jól látható vagy, meg ha haverokkal tekersz, akkor ilyen helyen érdemes hangosan beszélgetni is, vagy bármilyen zajt csapni. Tudom, ezzel megzavarod a természetet, vadakat, de mi annyira rettegünk már amikor vadasabb helyen járunk, hogy más választásunk nincs, muszáj
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #104321 üzenetére
Konkrétan megtudnád mondani, hogy miért nem veszünk festett vázat, vagy hogy te hogyan jártál pórul? Persze azért valahol érthető, hiszen elég sok, korábban szerzett, kisebb-nagyobb hibát lehet vele eltüntetni.
(#104322) zoli03: Amit Zsohi mondott lejjebb abból gondolom, hogy annyira nem lehet elkopva (már mint a hátsó sorhoz képest). Bár így sem merném magabiztosan kijelenteni, hogy elviszi az új lánccal - viszont ha igen, akkor spóroltam egy pár Mátyást.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #105441 üzenetére
Köszi az infókat. Hope fékem még nem volt, de már évek óta tervezem. Most egy kicsit mérséklődött az ára, bár még így sem nevezhető olcsónak. A másik alternatíva egy Saint lenne, de gyakorlatilag közel egy árban vannak. A Saint-ről azért hallottam jó pár negatívumot is, Hope-ról kevésbé. Kinézetre meg nem kérdés, hogy melyik néz ki jobban. Fémhálós vezetéket még nem rövidítettem. Miért szopás? Gondolom nehezebb elvágni mint egy hagyományos vezetéket.
A DOT olajos fékeket én sem szeretem. Nagyjából ennyi tartott vissza idáig a Hope fékektől.Ma már mindenképp összerakom a bringát, megjött a rendelésem a Dr. Cannondale-től is. De van még egy dolog, ami lehet cserés, a kazetta test már nem néz ki túl jól. [kép]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #105459 üzenetére
Hétfőig még megálmodom, hogy melyik lesz, de esélyes a Hope mindenképpen. Köszi az infókat! Szerintem megbirkózom a feladattal, már ami a szerelést illeti. A vázba behúzni a kábelt, nagyobb művelet lesz mint a fékcső rövidítés.
Remélem holnap a végére érek, mert alaposan szétkaptam a gépet. [kép]
Behúztam a vázba egy új váltó bovden házat. Ez a fejcsőtől indul, végig a vázban, a motor felfogatásnál kibújik, a jobb oldali láncvilla elején bemegy, majd a végén jön ki. Nem volt egyszerű feladat. Illetve felfedeztem egy tervezési hibát. A láncvillák elején, a forgáspont alatt ahol befutnak a kábelek, mindkét oldalt, dörzsölik a vázat. Egy egy luk van fúrva és abban csúszkál a kábel ahogy mozog a váz. Ez idővel elég durván bele tud reszelni a vázba. Kénytelen voltam a vezetékekre egy bovdenházra húzható gumi védőt tenni, majd gyors kötegelőkkel rögzíteni. Így a gumi nem tudja kidörzsölni a vázat. Furcsa, hogy erre nem gondoltak, apróság, de évek alatt elég csúnya sérüléseket tud okozni a vázban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Digitális fémdetektor fémkereső eladó TX-850 a Teknetics T2, Fisher G2 kínai nagyon jól sikerült
- ÚJ Doxa D-Light férfi karóra Garanciális - 173.10.011.10
- Bruno Söhnle férfi arany karóra 384. számú, eredeti dobozában
- Laptop táskák egyben külön eladók bolti ár alatt
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek