- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gaming notebook topik
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Plazma TV topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
Az AI felé fordul az IKEA is
ph A vállalat a magyar felhasználókat is megcélozza az IKEA Kreativ nevű, mesterséges intelligencia technológiát is használó szolgáltatásával.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Dragon Age: Inquisition – Game of the Year Edition
gp A fullos kiadás tartalmazza az alapjáték mellett az összes nagy DLC-t is.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
.: JuSzT :.
addikt
Szia.
Egy rendes foltozással gyakorlatilag bármeddig elmész. Egy barátom az új bringájával az 5. km után kapott defektet, ott az út szélén megfoltoztuk, azóta megy vele hónapok és több száz km óta. 2 tized bár nyomás tűnt el azóta, ami a normál használat mellett is elszáll. Ez ugye az 20 forintos tipp, a többire majd más
-
cozmo
őstag
A kilyukad a gumi, ki kell dobnod sajnos a bicót és újat kell venni. Nincs mese!
Viccelek ragaszd meg. Vagy túklesz alakíttasd át szakemberrel. Bár oda nem lesz elég a túklessz köpeny, a felninek is kell támogatni a dolgot. Illetve tubeless kit megoldás lehet. De a legegyszerűbb ha veszel egy taknyos belsőt! Azzal kitekerhetsz a világból, cserébe kő nehézEladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Visszaélve azzal,hogy legtöbbünk sz@rt sem ért spanyolul,mindenféle szöveget odaillesztenek ennek a félnótásnak a szájára.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
2 dugattyús volt rajta gyárilag, egy deore, 180-as tárcsákkal, ez elég harmatos egy ilyen bringára, amennyiben komolyabb terepen használod. 4 dugattyús féket csak a csúcs modellekre raknak, de azok 2 milla körül vannak újonnan. De amúgy kell rá a 4 dugattyú, és a legnagyobb 203-as tárcsák.
gergo5991: Nincs rajta a gumi tömítés a csavaron, azért ereszt, nem a csavar a baj. Amúgy persze, lehet hozzá csavart meg tömítést venni. A tárcsád center lock-os, le lehet venni. Nem a szegecseknél kell bontani, hanem középen a rögzítőanyát kell letekerni egy célszerszámmal.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Szexi nagyon, ez trail nem? Rövid stucni, nagy rugóút, annak tűnik... Én a 660-as kormányt még az XC-men sem tudtam megszokni, egy ilyen bringára meg valszeg még jobban illene egy minimum 720-as, de inkább szélesebb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sanzi89
addikt
-
Runner_fxr
Ármester
Allmountain (mai néven már inkább Trail) kategóriás bicajoknál általában 67 fok körüli a fejcsőszög, ez teljesen rendben van, ennél meredekebb már rontana a lejtőző képességeken. Enduro-nál, mondjuk egy 160/160 esetében meg a 66 körüli az ideális. Persze ha beleteszel egy 170-es villát, akkor már inkább 65 lesz, ami még oké lehet. Az extrém lapos fejcsőszögek lehetnek zavaróak kanyarokban, de ha párosítják egy nagyon rövid láncvillával, akkor azzal lehet ellensúlyozni. De amúgy minél laposabb a fejcsőszög annál stabilabb lesz nagy tempónál egyenesben, viszont a kanyarodási képesség romlik.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Jónak tűnik,csak azt nem tudom miért bonyolítják azzak,hogy a másfél colosat hol 1 1/2",hol meg 1,5" nak írják? Direkt,hogy összezavarják a muglit.
zoli03...+1,még akkor sem ha az összes olyan típus is beáll a hidegtől.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Három "teszkósbringa" 3000$/db körül. Itt is látszik a korfa eltolódása,65 (!) éves fickók reklámozzák a csapatást.
(#126626) 6030D ...alám bármi kerülhetne,lomhának tűnne alattam.
(#126629) 6030D...alkoholt nem fogyasztok és egyedül szeretek aludni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Érdekes az a cube felirat, az gyári? Az a torony csak a fotón ferde? A első váltó helyét én leragasztanám fekete szigetelő szalaggal, ha jól dolgozol nem is látszik majd.
(#127392) Massmurderer
Nekem még szerencsére nem volt, de pl a te gondodat megoldotta volna 1 quick link, ha van? Mert sokan mondják hogy azt ráragasztod a kábelre és bármikor segít, de szerintem ilyenkor kell egy láncbontó is, nem? Ha meg már van láncbontód, akkor minek az extra láncszem. Bárhol megbontod összepattintod, és amint hazaérsz az a lánc már többet nem fog kelleni."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
HollyBoni
veterán
Picit félreértelmezted.
"The new XTR chain might not fit on some chain rings at all. On others, it might vibrate while pedaling or wear out extremely quickly."
Akkor vannak gondok ha nem az új XTR lánctányért használod.
Amúgy igen, hajtókarnál a tömeggyártással van baj. Agynál direkt kiemelik hogy nem a tömeggyártással van a baj, hanem az alap koncepcióval.
Szóval röviden hajtókarnál tömeggyártás, agynál egy újratervezés, illetve mégsem lesz 11 sebis kazetta.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ez sajna nem igaz. Ha csak nincs egy csomó tengődő alkatrészed otthon, ha új alkatrészekből építesz vázról bringát mindig drágábban fog kijönni mint a komplett, főleg ha egy direct to consumer márka bringáihoz hasonlítod.
A Radon karbon vázait pont árulja a bike-discount. 640 eurótól kezdődnek, de valami megmaradt modell, nincs belőle sok méret. A Radon amúgy 8-900 euró körül hirdeti az új karbon XC vázait, de most vegyük ezt a legolcsóbb 640 eurós vázat példának. Hozzádobsz egy 2x11-es XT szettet ami ~560 euró, már 1200 eurónál jársz és még hiányzik a fél bringa.
Bringát építeni nagyon jó móka, de ha csak új alkatrészekből dolgozol szinte sosem éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
En eddig csak epitettem, de nem olcso. Annyi az elonye, hogy igy olyan lesz, amilyennek megalmodod, es ott van az az erzes, hogy Te csinaltad. Na meg igy a vazon, rugostagokon, nyeregcsovon, meg mondjuk a stucnin kivul minden uj. En a kereket is inkabb megcsinaltam magam, de kulon a felni, agy, kullok, nem volt olcso. Hajtas ujonnan szinten egy vagyon, mazlid van, ha eppen kifogsz egy kifuto szeriat, ahogy en is tettem.
De en szeretek vele tokolni... foleg akkor jo, ha van itthon hozza szerszam. Mert akkor minden aprosagert el kell menni egy bringa szervizbe.
Es akkor meg ott van az a teny, hogy ha csak a vazat veszed, nem tudod, milyen lesz a vegeredmeny. Lehet epp nem neked lett kitalalva az a forma, es akkor mar szenvedes lesz. Nekem sem az igazi a mostani, de ezt egy rovidebb stucni valszeg megoldana. Csak mar nem akarok kolteni ra.Don't Tread On Me
-
HollyBoni
veterán
A SRAM NX és egy M8000 XT egyáltalán nem egy kategória.
Ez itt a baj, te konkrét tényként próbálod beállítani a saját véleményed.
Ha ugyanolyan szintű alkatrészekkel akarsz építeni bringát mint egy gyári, akkor biztos hogy drágábbra fog kijönni az építés. Az hogy te meg vagy elégedve az olcsóbb alkatrészekkel és nem látod az értelmét a drágább alkatrészeknek az teljesen más kérdés.
Ilyen esetben olcsóbb felszereltségű komplett bicót kell venni, akkor is jobban fogsz kijönni mintha építenél.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
En olyan szinten szalltam el, hogy mig az azonos vazas bringak, teljesen szeriak, hasznaltan mentek £800 korul, addig nekem £1500 -ba fajt az epites. Viszont amikor hybridet epitesz, nem tudsz valos osszehasonlitast csinalni azzal, ha az adott vaz szeria valtozatat vetted volna meg, mert a vazon es a kozepso rugostagon kivul tenyleg minden mas.
A linkelt cube fully vaz szerintem nagyon nehez, ahhoz kepest, hogy karbon. Az en oreg vazam a rugostaggal egyutt 1790g. Persze ez AM vaz, de ahogy emlekszem, alubol is lattam mar hasonlo vazat, hasonlo sulyban.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
HollyBoni
veterán
Ugyanúgy 11 sebességes.
És kb. itt véget is érnek a hasonlóságok (meg amúgy van 12 sebis NX Eagle). Gondolom nem úgy szoktál összehasonlítani két bringát hogy mindkettőnek két kereke van, szóval végül is ugyanaz.
Ugyanaz a különbség mintha összehasonlítanál bármilyen másik olcsóbb és drágább szettet.
Az XT szimplán jobb minőségű, megbízhatóbb, jobban működik, precízebb, jobb anyagokat használnak, és itt még nem azért fizetsz mert 1.5 grammal könnyebb az alatta lévő szetthez képest. (És mielőtt meggyanúsítana valaki hogy Shimano fanboy vagyok, van Rival 1 szettem is)
Az NX egy alsókategóriás "műanyag" szett. Nem véletlen hogy olcsóbb, és nem véletlen hogy a SRAM legolcsóbb 1x szettje. Persze működni működik, de ha az a lényeg akkor Tourney-t kell venni.Az XT megfelelője a GX lenne, de az már 12 sebinél tart (mint mondjuk az NX is).
Szuper ez a Cube váz, csak megint mire felépítenéd ugyanúgy mint a gyári felszereltség tuti hogy drágábban jönne ki. Ha meg olcsóbb kell akkor olcsóbb komplett bringát kell nézni, ilyen egyszerű a történet.
A használtból lehet hogy hónapokig nincs méret (bár ritka), de ezeknél az új vázaknál is alig van méret... És ez mindenhol így lesz, nem csak ezeknél a Cube vázaknál, mert ilyen árakon csak agyon akciózott, megmaradt, bontott vázakat fogsz látni.
Amit kifelejtettél hogy a megmaradt cuccok akciózása nem csak vázaknál szokott előfordulni, hanem komplett bringáknál is.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Oh nem. 2010 -ben £4200 volt a szeria valtozata, a 10-es. Es azt mondom, hogy hasonlo alkatreszekkel, csak a Shimano XTR helyett SRAM X0, a Magura MT8 helyett Avid X0, es a karbon DT telo helyett Fox Kashima. Kerestem is, de nem talaltam a meretemben. Ami volt, azt kb. annyiert adtak hasznaltan, amennyiert en megepitettem ezt.
A 30 -asok, a belepo karbon ment £2100 korul, de joval gyengebb felszereltseggel. Vaz ugyen az volt, es az elso telo is, csak a tobbi alsobb katos volt.Runner_fxr: Ertem. Mondjuk ezt akkor megint probalni kellene, mit erzek vagy nem erzek. Akkor igy ebben a formaban Te nem ajanlod a bringat?
Csapagypresem egyebkent van, a kormanycsapagynak. De az nem hasznalhato az agyra.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
HollyBoni
veterán
Én elhiszem hogy annyival precízebb a shimano és finomabban vált, de valószinűleg emiatt nehezebb is lesz beállítani.
Nem. Majd ha lesz vele tapasztalatod meglátod.
Semmi baj nincs az NX-szel, meg az olcsóbb cuccokkal, de szimplán hülyeség összehasonlítani XT-vel. Nem egy kategória. A Shimano is csinál olcsóbb szetteket mint az XT, hasonlítsd az NX-szet azzal, nekem csak az bökte a csőrömet hogy úgy hasonlítottad össze a két szettet mintha semmi különbség nem lenne, csak az egyik drágább.
Ezt az építés dolgot is túltárgyaltuk, ott is csak az bökte a csőrömet hogy kijelentetted hogy meg lehetne építeni egy karbon XC gépet az alu árából úgy ahogy szeretné. Csak aztán kiderült hogy mégsem olyan egyszerű, és talán úgy lehetne megépíteni egy rosszabbul felszerelt karbon XC gépet abból az összegből ahogy te szeretnéd.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Pfú, nehéz eset vagy. Hagyjuk a dolgot.
Szerintem gyűjs egy kis tapasztalatot. Mielőtt másnak ajánlasz dolgokat, meg olyan kijelentéseket teszel hogy a 11 sebi meg a dropper felesleges először próbáld ki őket, mert van egy olyan sejtésem hogy személyes tapasztalat még nem volt. Azt sem árt figyelembe venni hogy mind mások vagyunk. -
StLui
veterán
2016 őszén Focus Sam a Komjádinál, és 2018 nyarán is végül új bringát, pontosabban teszt bringát a Speci-től, de szőrös gumikkal, 1-2 karccal, kb fél áron, mert előző évi modellek voltak. Csak türelem kell.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Emiatt szerintem nem érdemes ódzkodni egy E-MTB-től. Eléggé bolond biztosak a felső kategóriás elektromos rendszerek, még használt esetén is jobban aggódhatsz a kerékpár többi alkatrésze miatt minthogy az elektromos rendszerével lesz bajod. Sumákolni se nagyon tudnak eladásnál, mert számítógépre rádugva minden információt látsz, hibakódok és akku állapota. Most az, hogy a Bosch recseghet, nem akkora nagy kaland, kismillió kerékpáron recseghet ezer féle dolog. Ha esetleg recseg, akkor ha van rá garid, a szakszerviz megoldja, de amúgy nem olyan nagy kaland betenni két db nordlock alátétet a motor tartó csavaranya alá. Utána már többet nem fog recsegni. Shimano pedelec rendszernél még semmilyen gyermekbetegségről nem is hallottam.
-
Ákkk
addikt
Full videoEz egy Szlovák bike parkban készűlt kb 1 éve.
De kamerás tag tuti nem normáli vadállatot üldözni soha nem szabad,ha ez Amerikában lett volna már valószinűleg nem élne...[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Runner_fxr
Ármester
Mert a világ egyik legjobb Enduro váza. És mert ez tetszik. Illetve van érzelmi kötődése is, anno még a 90-es évek elején, amikor elkezdtem montizni, a Yeti volt a legnagyobb legenda, minden montis álma, néha néha láttunk egyet, és olyan elérhetetlennek tűnt. Illetve a geometria is ennél tetszik a legjobban.
Ja és a kedvenc Enduro versenyzőm, Richie Rude. -
jjeahh
nagyúr
Én reach alapján nem mernék pl. montit rendelni netről, sőt, önmagában egyik adat alapján sem. Nézd meg pl. a nemrég linkelt 2017-es Kellys Gate geóját, durván hosszú az effektív felsőcső hossz, ha megérkezne és ráülnél valszeg kellemetlen meglepetés érne. Ráadásul a reach alapján mondjuk a láncvillahossz sosem fog kiderülni . Ha ez nem elég, sok gyártó meg sem adja a reach értéket...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
Szerintem egy túl nagy váz az nagyon hülye ötlet. Eggyel kisebb vázzal simán lehet menni, de egy nagyobbal borzalmas. A stucni rövidítés és a nyereg előre tolás nem jó. A rövidebb stucni rontja a kormányzást. A nyereg előre tolása, meg szimplán kényelmetlen, és nem tesz jót a térdnek.
Montiból lehet trekkinget építeni csak nem érdemes, egy XC monti az mindenképpen fekvős.
-
jjeahh
nagyúr
Jobbulást! De félek ettől én is, meg minden töréstől. Eddig még nem törött el soha semmim, remélem ezután is sem fog, pedig attól tartok a montizást nehéz megúszni nélküle, csak idő kérdése.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
nekem is benne van még mindig, illetve ha ki is szedik, megkapod. legalábbis amikor bent voltam a műtét miatt, nem egyet láttam, aki mutogatta a csavart, ezt-azt amit kivettek neki.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
Érdekes, egyszer nekem is eltört, de én 5 perc múlva már nem bírtam felemelni a karom, nagyon fájt. Amikor esés után megmozgattam, akkor meg recsegett ropogott. Viszont nekem nem kellett megműteni, mert jó helyzetben volt a törés, csak egy hátizsák szerű rögzítőt kaptam. Úgy kb 2 hétig fájt, minden felkelésnél, felülésnél éreztem, hogy mozog a csont. Kb 1 hónap alatt meggyógyult.
[ Szerkesztve ]
-
Dudi08
tag
Az igazat megvallva, leginkább öcsémnek nézek/nézünk már egy ideje valamit, én egy MTB-t javasoltam neki, még ha csak melóba is jár vele egyelőre, de hátha megjön a kedve "csapatni". Egy hardtail bőven elég, nem kell össztelós.
[link]
Azt hiszem Toobee pont ezt linkelte pár hsz-szel feljebb.[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
A bergáról, remélem csak szépeket olvastál nekem is volt kubikom, jó gép volt csak randa : )) nekem inkább szép legyen mint könnyű, a súlyból utólag könnyebb faragni, mint szépre matricázni egy unalmas vázat.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
- Android játékok topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Politika
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 országban elérhetetlen lesz
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Hegesztés topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen