- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen monitort vegyek?
- Csernobilba kalauzol az új GeForce driver
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Összefog az x86-ért az AMD és az Intel
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- AMD FX
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
-
fererencz89
őstag
válasz fererencz89 #117348 üzenetére
Mi okozza azt, hogy említett notival töredék hangerő mellett is sima ügy a 90dB?
Nem szotkam hibázni.
-
orbano
félisten
válasz fererencz89 #117356 üzenetére
Nincs Windowsban a mikrofon gainje elállítva?
A vér nem válik VAZZE!™
-
senior tag
válasz fererencz89 #117356 üzenetére
mikrofon hogyan állt? azt olvastam általam megbízhatónak ítélt fórumokon, hogy az iránykarakterisztika figyelembe vételével érdemes a mérőmikrofont függőlegesen pozícionálni (úgy, hogy fölfelé vagy lefelé mutasson), mivel tipikusan axiálisan, vagyis a kapszula hossztengelye szerinti előre és hátra (0 és 180 fok) irányokban a legnagyobb az érzékenység irányfüggése. Ha a mikrofon pontosan a(z egyik) hangsugárzó felé mutat, akkor lesz a legnagyobb különbség a direkt (driverből érkező), illetve hallgatói pozíció mögötti felületről közvetlenül visszavert hullámfrontok kontribúciójából mért SPL értékek között...
-
fererencz89
őstag
Meg van mi okozta a fura hangot sweep-nél: rew-ben és a windows-ban életerő mintavételi freki volt beállítva...
Nem szotkam hibázni.
-
senior tag
válasz fererencz89 #117360 üzenetére
Még pár apróság:
Matthew Poes az egyik figura, aki számomra akusztika-mikrofon témában autentikusnak tűnik. Az Omnitronicról szóló threadben is ír: [Omnitronic MM-2]
Szintén hasznos (sztem) rövid REW tutorialja:
[REW how to... ] -
orbano
félisten
Újabb lehetetlen kérdés:
Adott egy 1 méter magas, 7 méter hosszú parapetfal, ami mögött egy kb. 80cm mély, háromszög keresztmetszetű üreg található (tetősík és födém találkozása).Kérdés, hogy ezt a parapetfalat milyen szinten kellene kilyuggatnom, bontanom, ha azt szeretném, hogy kb. 300Hz-től lefelé akusztikailag transzparens legyen?
Arra gondoltam, hogy ha sikerül mögé juttatnom a hanghullámokat, akkor a fal elé téve 20 centi közetgyapotot, ami simán elfér és még a szobából sem vesz el értékes területet, akkor 7nm, 30hz-ig 0.6-os együtthatójú elnyelőt kapok, ami elég brutálisan jól hangzik elméletben.
A vér nem válik VAZZE!™
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz kutyek #117363 üzenetére
Nagyon jó, köszi, este nekiestem olvasni..
#14:"I don’t think anyone should be manually applying eq above 300-500hz other than very general shaping such as tone controls (shelf filters). The point I made earlier was targeting Audyssey and DIRAC. These are auto-corrections that apply to the full bandwidth of the speaker. If the mic is off, the correction can be similarly off.
When I get back to my laptop I’ll try to dig up my measurements that highlight this phenomena. What I found is that DIRAC tried to flatten and extend the HF response, but the roll-off was actually the mic response. The true response of the speaker after correction had elevated treble."De az egész thread érdekes. Ezek a mic-off jelenségek szolgálhatnak magyarázatul arra is, miért nem szeretik sokan a DSP-zett, flat-re gyalult hangot. Lehet, az "olcsó" mikrofonok karaktere (ami így vagy úgy, de helytelenül követi a valóságot magasabb frekiken), okoz olyat, hogy egy gombnyomással történô sweep-re adott kalibráció utána még csak több bajt okoz, mintha csak az alját kezelnénk mindennek, a közepét-tetejét meg úgy hagynánk nyersben.
Lényegében ahogy olvasom, úgy találom magam lépni vissza kettôt az alapkôre, miszerint: DSP alulra, nyersen hagyni fentre. Esetleg fülre zavaró pontokat kicsit lentebb venni lokálisan, pl. engem a süvítô felsôközepek/alsó-magasak vagy 1-2 jó öreg classic Loreena McKennitt ének ki tud kergetni a világból, ha pont olyanok a kiemelések, hogy amikor ô is kiengedi a hangját, az "aucs". Pedig nem a nô a hibás és nem is a felvétel, mert mindkét fejesemen csodásan szól és több szobain is tud ilyen lenni, ahol "nem esik bele". Nyilván az akusztika eltérô ilyenkor, nem a felvétel változik és még csak nem is a lánc (amp/dac/kábelek) okoznak ilyet.
Izgimizgi.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz orbano #117364 üzenetére
Ez valóban az, van is csend. Erre egyértelmû vàlasz nincs, helyszíni próba nélkül sztem.
Így fotelbôl azt mondanám, minden anyag más frekin-frekiken csillapít hatékonyan.
Hugomnak ilyen tetôtere volt, 50nm egyben, kb. ahogy Te is leírod.. 1m, gipszkarton.. ô lomot tárolt itt az üregekben, dobozokban...
Szóval én megpróbálkoznék szivaccsal is, kôzetgyapottal is, ennek vegyes kombójával, de tehetô bele régi öreg pokrócok, dunyhák ha vannak, tollpárnák, bármi ilyen dolgok, a lényeg a vegyesbazár.
De szvsz akár homogénre, akár vegyesen is szigeteled ki hangra + fúrogatsz lyukakat stb, mikrofon kelleni fog és a geometriák miatt némi kísérletezés is, mit csinálj máshogy, tuti nem annyi, hogy kitömöd pár tábla Rockwool-al aztán "mélyek kezelve". Persze nincs kizárva, nem azt mondom, de játszós lesz szvsz. Talán még spékelném az üregbe ferdén betett Ytong téglákkal is, összevissza kicsit, melyiket milyen szögben.. falakat, melyek nem zárnak a végükkel másikra rá, így bolyonghat köztük a hang, miközben csillapodik. Passz. Játék.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #117365 üzenetére
Egyrészt lehet a mic-off miatt is az elektronikus szobakorrekció "elcsúszása", de pszichoakusztikai okai is lehetnek. Elég sok helyről visszaköszön, hogy a szoba "transition-zone"-ja (az említett 300-500 Hz) felett érdemesebb a hangsugárzónk saját (azaz szobai reflexióktól mentes) átvitelét korrigálni (ha kell), alatta pedig a szobai átvitelt.
A magyarázat azt hiszem valami olyasmi, hogy a magasabb frekvenciák kisebb hullámhosszai miatt ezek hullámfrontja jobban el tud különülni visszavert hangtól, mint a mélyebb frekvenciáké. -
ozzy711
őstag
válasz orbano #117364 üzenetére
Arra gondoltam, hogy ha sikerül mögé juttatnom a hanghullámokat, akkor a fal elé téve 20 centi közetgyapotot, ami simán elfér és még a szobából sem vesz el értékes területet, akkor 7nm, 30hz-ig 0.6-os együtthatójú elnyelőt kapok, ami elég brutálisan jól hangzik elméletben.
Hogy jöttek ki ezek az értékek? Milyen kalkulátort használtál? Szerintem a 20 cm kevés lesz, bár mint írtad a 0,6-hoz lehet, hogy elég?
-
orbano
félisten
Gyerekek én írok ilyen hülyén, hogy sneki nem érti meg?
Adott egy fal. Téglából. Mögötte van egy 80cm-es üreg. Ha nem bontom meg a falat és elé rakok 20cm közetgyapotot (tehát 0cm légrés), akkor örülök, hogy a 100Hz-et nyalodsom.
De ha akusztikailag transzparenssé teszem a téglafalat (a teljes kibontás helyett, ami elég brutál és kerülendő), akkor máris 80-100 centi légrés varázsolódna a 20cm közetgyapot mögé, ami eszerint már ölég kellemes eredményt ad a szubbasszus tartományban, amiért megérheti az extra munka.Tehát a kérdés, hogy mennyit kell kibontanom a falból, hogy kb. 300Hztől a fal ne jelentsen akadályt a hanghullámoknak.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz nLali #117370 üzenetére
Hogyne számítana. A falnál mindig 0 a sebessége a hullámnak és maximális a nyomása. Innen negyed hullámhossznyira lesz maximális a sebesség és minimális a nyomás. A közetgyapot és hasonlók pedig "sebesség" típusú csillapítók, tehát oda érdemes rakni, ahol a lehető legnagyobb a hullám sebesség komponense. És ezért nem számít igazán a vastagság, sokkal inkább, hogy milyen messze van a faltól. Sőt, a sűrűsége miatt még jobb is ha mondjuk 10 centi + 10 centi légrésed van, mert akkor egy Airrock ND még jól működik, de minél vastagabb anyagot raksz, annál inkább elkezded kockáztatni, hogy túl sűrű és a hullámok elkezdik "falnak" látni és visszapattannak róla.
A fent említett kalkulátorral nagyságrendileg be lehet lőni, hogy mit érdemes.
Az általunk használt anyagok airflow resistivityje:
Airrock LD - 10700
Airrock ND - 14400
Airrock HD - 20700
Airrock XD - 26000 (extrapolált)De itt van egy nagyobb mérés az összes anyagról: [link]
A légrés egyébként még azért is jó, mert a magasabb frekiken elkezdi rontani a hatékonyságát, ami igazából jó, mert a magasakhoz kisebb felületet is elég csaillapítani, míg a mélyekhez kell brutálisan sok.
Persze ezek csak a szélessávú elnyelők, a célzottabb basszuselnyeléshez hangolt dobozok kellenek, amik a magas nyomású fázisban hatnak, tehát a fal tövében. Ilyenek a helmholz rezonátor, a perforált helmholz dobozok, a membrános, diafragmatikus dobozok. De ezeket brutál nehéz gyártani, és mivel szűk tartományban hatnak, csak a szélessávú kezelés után érdemes használni őket a legmakacsabb és legfontosabb frekiken.
Aztán ha minden helyed elfogyott, akkor jön a multiszub és az EQA vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz ozzy711 #117371 üzenetére
előtte 40-50 centire már megvan az a veszélye, hogy a hullámok szimplán kikerülik, hiszen a panel is maga 60 centi széles, így drasztikusan csökken a hatásfoka. Ez legfeljebb akkor máködik, ha a mérete is arányosan nő a faltól való távolodással.
Na ezt a témát most jól kiírtam magamból, kéne amúgy írni a bevezetőbe erről egy szösszenetet. Ha igény van rá, összefoglalom, az alapokat már úgyis tudom, az advanced részhez meg már ezirányú diploma kell és tapasztalat.
A vér nem válik VAZZE!™
-
senior tag
válasz Dißnäëß #117365 üzenetére
+1 pontosan e szellemben álltam neki én is a történetnek másfél éve. Tudtam, hogy a hangsugárzóim saját (anechoic) átvitele viszonylag flat, a szűrőket is csak 500 Hz alatt generáltattam a REW-el. Ami azt illeti, még onnan is manuálisan mazsoláztam, csak a 6-8 fő korrekciót implementáltam.
Egyébként ahogy Poes is írja, a tudományos-mérnöki megközelítés fő rákfenéje, hogy nem csak az számít, hogy mit / hogyan csinálunk a számokkal, hanem az is, hogy mit NEM (értsd: outlierek, hibás eredmények, téves következtetések elvetése ahelyett, hogy pl. nemlétező problémákat kezdenénk nekiállni orvosolni). -
ozzy711
őstag
válasz orbano #117374 üzenetére
Érdekes ez a kalkulátor. Kb. 10 cm vastagságig a sűrűbb anyagú jobb elnyelő, majd 20 cm-től megfordul, itt már a kevésbé sűrű a hatékonyabb.
Ezt már korábban kiveséztük és kérdőjeles maradt a történet.
A táblázat szerint pl. 30 cm-es vastagságú panellel számolva a Rockwool Multirock a megfelelőbb, mint egy HD, ami kissé hihetetlen.
Hogy teszed a téglafalat transzparensé, simán kifurkálod? -
orbano
félisten
válasz ozzy711 #117378 üzenetére
Nem tudom hogyan teszem transzparenssé, ez volna a kérdés
Pedig ahogy olvasgatok, szubbasszusra mindenki ilyen 5-7000Pas/m2 körüli anyagot használ. De miért hihetetlen, hogy jobb, mint a HD? Láttál vlaami mérést erre vonatkozólag? Azért a HD elég sűrű merev anyag, el tudom képzelni, hogy bizonyos vastagság felett már úgy viselkedik mint egy tömör fal.
A vér nem válik VAZZE!™
-
ozzy711
őstag
válasz orbano #117379 üzenetére
Pl. Az AVX-es KR akusztik is ND/HD kombót használ úgy emlékszem, de több fórumon is olvastam, hogy a nagyobb sűrűségű anyag jobb a mély tartományban.
Majd beruházok egy-pár LD-re és valahogy bemérem ( nem tudom még, hogy ) melyik hatékonyabb 100 Hz alatt ( nekem az a fontos ). Jelenleg a legtöbb panelem ( ami nem kevés) steprock-os.[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz ozzy711 #117380 üzenetére
A KR-es panelok csak 5-10 centisek nem? Én rendeltem két bála LD-t, de nem tudom ennyi elég-e, hogy kimérjük valahogy. VoidXs van valami ötleted erre?
Mondjuk ha találok helyet neki, ahol effektív, ott össze tudom mérni ND-vel. Van HD-m is, de az be van építve, nem tudom pakolászniAmúgy Fapaci is az ND-t ajánlotta szélesávűnak és a basszuscsapdába rakatott csak HD-t. (minden panel 5 centis). De a 20-30-60 centi már nagyon más tészta, az már elkezd akadály lenni ha túl sűrű.
A vér nem válik VAZZE!™
-
senior tag
válasz orbano #117381 üzenetére
ez amúgy egyáltalán nem az én témám, de nektek hasznos lehet (bocs, ha már ismeritek):
[Audioholics room acoustics]
(itt pedig rengeteg videó a témában)
[Poes Acoustics]... -
Dißnäëß
nagyúr
válasz orbano #117372 üzenetére
Mögötte van egy 80cm-es üreg
Szerintem 80cm üreghez 10 centit bonts a falból.Remélem, ezzel sokat tudtam segíteni.
Amilyen az adjonisten...Szóval mi az, hogy 80cm-es üreg ? Egy üregnek a 3 dimenziós térben minimum van egy alapja (terület, kapásból 2 számot várnánk) és egy magassága. De ha jó fej vagy velünk, térfogatot adsz meg, ha már úgyis mélyekről beszélgetünk.
De metszetet is adhatsz ilyenkor, pl. derékszögű trapéz "oldalfalú" üreg, melynek alapja 80cm, teteje 10cm (csak mondtam valamit) vagy 0 cm (és akkor trapéz -> gúla), magassága 100cm, oldalfala meg 35˚-os (vagy mennyi most egy tető általában) és a hossza meg annyi, mint a szoba azon oldalfaláé, azaz mondjuk 4 méter vagy 4000cm.
Hozhatsz hozzá egy ilyet is, hogy megértsük (hugomnál ilyen volt a terep a tetőtérben például, keresztmetszetre, és a 3. dimenzió, a hossza, a szoba hossza volt, azaz 6 méter).
Gyerekek én írok ilyen hülyén, hogy sneki nem érti meg?
Egy biztos: mi nem vagyunk hülyék. (És most ezzel Téged sem hülyéztelek le, remélem vili, most csak magunkról beszélek).Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz kutyek #117375 üzenetére
Én nem méricskéltem annyit, mint denesdr, volt UMIK-1-em, de eladtam végül költözés miatt és még mindig költözök idén egyet, ezért nincs már 3 éve szobahifim. (A háború miatt buktam egy új otthon projektet, orosz befektető, lakópark, mindegy is). De amúgy amíg azzal szórakoztam + REW-el mókoltam jobbrabalra, nekem az jött le érzésre, hogy a sok "veterán" (vagy idézőjel nélkül akár) audiofil emberke által "natúr, száraz, élettelen" -re DSP-zett rendszer nem fog annak hatni, ha úgy (én akkor így gondoltam) 150-200 Hz-ig korrigálom, felette pedig nem. Ez pont az a lélektani-fültani határnak tűnt nekem halál szubjektíven, amire azt mondtam, az alja egyszerűen "rendbejön", oda nagyon kell, ne búgjon, ne tűnjön a semmibe, ne legyenek anomáliák, sok-sok elektronikus zenében kis- és nagyszekundokban egymás fölé-alá lépeget a mély, legyen egyenletes az amplitúdójuk, satöbbi, ne lógjon ki a lóláb, mint oly sok helyen.
És nem kell sokáig menni, meg fancy jazz pawnshop meg beth hart zenét hozni tesztnek, egyetlen pop előadó pár számával kész, el is dől számomra, hogy hallgatható egy hifi vagy sem, annyira durván jó szettet igényel szerintem. [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]
(Meg van még egy kedvencem, ha ebben egy kis hibát is észlelek valahol, bukta ) Az elején a mély szépen búg-lépeget, amplitúdónak egyeznie kell, ez gépzene, kritikus ennek szubjektív egyenletessége az elején. Amikor pedig a refrénnél közepesen komolyabb hangerőn felkásásodik és/vagy bután ordít a közép, míg eltűnik a mély konzisztenciája és különálló-izolált léte, ami az egész vár alapja, ez kártyavár akkor és viszlát.
(Direkt hoztam pop-ot).
Egy DSP-zett alap, egy viszonylag (vagy csak épphogy belenyúlt) / nyersen hagyott közép-felső résszel nagyon-nagyon jó kombó tud lenni úgy, ahogy írod, szerintem, tehát anechoic-ban flat-re hangolni, utána szobába téve pedig alul ránézni és kész. A végén pár lassú sweep, még fülre is ellenőrzök egyet, a frekit nem is nézem, csak SPACE-t ütök ha valahol picit még bele-beleszalad valami nagyobb offsetbe (le vagy fel), arra pici korrekció, minél sunyibb de már érezhető, annál jobb, és mikor az utolsó lassú sweep is jó fülre, akkor jöhet a zene teszt. Nekem ez mindig nagyon bevált és az eredmény naggyon-naggyon kellemes tud lenni, az a megérkezős, hogy "vééégre jó". A korrekciókkal meg vigyázni kell, néha benne hagyok icipici "fájdalmat", mert végtére is zenét hallgat az ember, nem sweep szinuszt, és a szinusz maradványfájás ekvivalens zene alatt az élettel kb. (Na ezt rakja össze valaki).
Amúgy emlékeim szerint denesdr sem korrigálta felül agyon a Hypex rendszerét, tisztességesen is zenél. De a lehetőségek egy DSP-vel hihetetlenül kitágulnak egyébként, én receptre írnám fel minden hígendnek tartott szetthez.
A DIRAC nem adta nekem, akárhányszor hallottam. Na az nálam megölte az életet.
(Amúgy lehet ON, végig erről beszélgetett a csapat az elmúlt x napban)Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
senior tag
válasz Dißnäëß #117384 üzenetére
hát igen... és még valami, amit sanszosan mind az automatizált rendszerek (pl. Dirac), mind a naiv audiofilek/foolok (úgyis mint pl. Dirac felhasználók) félregondolnak: a target karakterisztikának NEM KELL flat-nek lennie, sőt! Én pl. ragaszkodom minimum olyan emelt basszushoz, amilyet egy nagyobb szoba természetesen is ad. Az én targetem 200Hz alatt erős 8-10 dB kiemelést tartalmaz (a hátsó falra tolt masszív bőrkanapé közepén mért hallgatói pozícióból, ahol eleve erősebb a basszus), persze ezzel együtt minden freki / layer egymáshoz képest konzisztensen, térben-időben pontosan a helyén van.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz kutyek #117385 üzenetére
Aha én is kb. Hogy mekkora kiemelést szeretek szobában alul, nem tudom (még) , a korábbiakban nem mértem. Egy enyhe-"V"-t szeretek, a mély legyen ott, de ne domináljon, a magas szintén legyen ott, de szintén ne domináljon. Még precízre beállított Fletcher-Munson profilt nem hallottam (említett korrekciókkal együtt), szokták még a Harman-t hozni gyakran, az emlékeim szerint hajaz erre, picit más csak, hát nem tudom, szerintem valahogy úgy, ja, csak ezek a hangnyomással dinamikusan változó karakterisztikák, nem fix, mint egy hagyományos EQ. (Vagy nyilván, ezt is lehet elektronikusan jóra implementálni, pl. a Loudness gombot szidják joggal, de azért voltak erősítők, amikben ez jól volt megoldva, kellett is.. komoly teljesítménynél már flat-hez sokkal közelebb volt az átvitel, mint finoman hallgatva).
Én most a DT 770-es fejessel érkeztem meg oda, hogy nem babrálom már és úgy szól, hogy fel fogok sírni, amikor összeáll a következő szobahifim. Már előre látom. (Félek).
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
orbano
félisten
válasz Dißnäëß #117383 üzenetére
Ahhoz, hogy egy falra lyukakat tegyünk annak érdekében, hogy 300hz alatt ne verodjenek vissza róla a hangok, miért fontos tudni a mögötte lévő üreg geometriáját? Ha van egy méteres lyuk a falon, de megtudja a hanghullam, hogy mögötte trapéz alakú az üreg, akkor azt mondja, hogy áhh, ide be se megyek, mert nem tetszik?
A kérdésem pedg nem arra vonatkozott, hogy valaki hülye lenne. Viszont azt észrevettem, hogy sokszor feülletesen olvasnak el hozászólásokat a fórumozók. Az lehet annak a hibája, aki ír, és túl bonyolultan teszi fel ak érdést, vagy lehet egyszerűen a topik pörög túl gyorsan. Vagy valami más, de nem először látom ezt és nem csak itt, másutt is, PH!-n kívül is, és nem csak a saját kérdéseimnél.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz fererencz89 #117388 üzenetére
Köszi a felvetést, de nem, a műszaki részeit már átgondoltam. Ez egy 10-es téglafal, a homlokzat az 30-as monolit vasbeton, a megfelelő külső szigetelésekkel. De majd kimérem vagy kamerával, vagy lézerrel, nehogy valahol elkezdjen a pára lecsapódni. Bár az is megoldás, hogy párazáró fóliával lezárom a nyílásokat, a basszusnak az úgyis mindegy.
Ez az egész üreg 7 méter hosszú
A tető 40 fokos
A téglafal 94 cm magas
Az üreg mélysége kb. 110 ceni lehet a geometriája alapjánA vér nem válik VAZZE!™
-
fererencz89
őstag
válasz orbano #117389 üzenetére
Betonból van a tetőszerkezet?
Én szigeteltem itthon a térdfalat (ami nálad 94cm). Azt láttam, hogy a szarufák között csak addig volt szigetelés, tehát a falon kívül eső részen nem. Tehát ahogy én gondolom, szigetelés magán a térdfalon lehet. Kivéve, ha az az üreg szándékosan olyannak lett csinálva, hogy beépíthető legyen, ezért az a rész is szigetelt.Ha konkrétan láttad, mi hogy van, és úgy írod, akkor bocsi!
Ja, a zöld gyapot az panel? Mert ugye az ilyen szigetelés (ha ez az lenne) jó esetben a fal külső oldalán van.
Nem szotkam hibázni.
-
Joe123
senior tag
válasz orbano #117389 üzenetére
Kérdezz meg erről előtte egy építészt aki tudja használni a Winwattot. A belső párazárás elméletileg jól hangzik, csak a gyakorlatban kurvanehéz jól megcsinálni. Ha a belső szigetelőanyaggal túlságosan behozod a harmatpontot, akkor ott vizesedés lehet, ha az utána következő valamelyik réteg megfékezi a párát. Belül használt szigetelés esetén nagyon kiemelten oda kell figyelni a páratechnikára, ha nem akarsz kitolni magaddal.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz Joe123 #117391 üzenetére
Nem akarok belső szigetelést, a vasbeton szerkezet kívülről le van szigetelve. Ez az üreg amúgy 30 méteren húzódik végig a házon, egy 7 méteres szakaszán lenne csak néhány luk a hangnak. Ha most ott a tégla helyett valami ms van, ami megakadályozza a lakás párájának bejutását az üregbe, akkor kb. ugyanott vagyok, mint előtte.
A kőzetgyapot meg a hang miatt van a lakásban, eddig is ott volt, nem oszt, nem szoroz, ez a kis fal pont ugyanúgy viselkedik, mint bármelyik válaszfalam (voltak már kint felmérni a ház szigetelését hőkamerával, kb képbe vagyok mi hogy megy).Szóval már csak az a kérdés, hogy mekkora részét kell kiütnöm a falnak, hogy 300hz-től mehessenek a hullámoskák játszani a züregbe
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
BIGi75
senior tag
válasz orbano #117392 üzenetére
Szerintem ekkora felületen érdemes lenne egy helmholtz panel abszorberrel kísérletet tenni, és nem kifúrkálni a téglafalat, hanem eléépíteni egy gipszkartonnal vagy fával panelezett helmholzot. Le lehet hangolni a kívánt frekire 10-20 cm mélységben is;
180 Hz felett szépen dolgoznak a panelek, lehet már sok is, én párat sztem cserélnék is difúzorra adott pontokon, mert 300ms alá ment a lecsengésed, arra meg itt-ott már azt mondják, hogy halott hang (20 nm-en is);
Az egészet úgy kezdtem, hogy szerintem, végül is Te tudod... -
orbano
félisten
válasz denesdr #117393 üzenetére
Miután kijött és azt mondta, hogy jó a szoba, inkább nem kérdezem
BIGi75: nem szeretnék helmholzzal vesződni, szélessávúra voksolnék első körben, ha lehet, az kisebb macera, és lehet meghozza a kívánt eredményt. Aztán ha nem, arra az 1-2 ferkire még mindig hangolhatok valamit, de arra a sz**órollerre még nem ülnék fel Ráadásul ez a jobb oldalu fal, nem tudom az axiális módusaimat mennyire tudja itt hatékonyan megfogni, ezeket inkább a hátsó falra tervezném, illetve a konyha sarkába, ahol a 30Hz-em fordul vissza.
A sima panelokból lesz majd kiszedve, de nem a fal mellettiek, hanem a plafonon és a ferde falon lévők. Ezekre meg rakhatok binary amplitude diffusert vagy mit, ha élénkíteni akarom a szobát, mert amúgy érzem én is, hogy sok.
Persze ha tudsz eladó, vagy rendelhető, adott frekikre hanglot helmholzokat, arra lehet vevő lennék, de magamnak gyártani az iszonyat. A falbontást kisebb macerának érzem
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz denesdr #117396 üzenetére
Kicsit nekem hihetetlennek tűnnek ezek a számok. Minden stúdió ilyet használna, nem szenvednének a méter vastag közetgyapot falakkal
Hát nekem borzalmasan hangzik egyelőre. De le fogok szerelni a falon/plafonon lévő panelekből, és inkább rakok a lakás többi részére, hogy egyenletesebb legyen az eloszlásuk. Csak előbb legyen mikrofonom, vaktában nem kezdek neki.
Aztán kipróbálom a két bála 100-as LD Airrockot, hogy hogyan reagál rá a zoba különböző helyeken, mennyit enged 150Hz alatt, abból már tudok valami tervet összerakni.
Plusz van 1-2 elborultabb ötletem is (a falbontáson kívül is ), azokról majd beszálmolok jövő héten.A vér nem válik VAZZE!™
-
válasz orbano #117397 üzenetére
Ez az olcsóbb megoldás. Haverom pont ilyen perfect acoustic paneleket illetve basszuscsapdát használ 1-2 éve. Irdatlan jól működnek. Pedig csak elöl a két sarokban van basszuscsapda a földtől majdnem a plafonig, plusz oldalt két panel meg hátul egy. Adam A7X-ekkel használja, ezek nem igazán mennek 50 Hz alá. Viszont pont a héten átvittem hozzá egy Adam Sub8-at, ami 30 Hz-ig lemegy. Egyből jól szólt pedig nem is az optimális helyre raktam szerintem, én anno mindig szívtam vele. Mérés persze nem készült, az alapján biztos lehetne még javítani rajta. De élmény volt vele zenét hallgatni. Illetve csinálni, mert arra használja a szettet, szóval ha home stúdiónak jó az ilyesmi, akkor hobbira is.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
ozzy711
őstag
válasz fererencz89 #117398 üzenetére
Nagyon jó lett, a célnak pont megfelel!
Talán a talpa lehetne még egy kicsi nagyobb felületű, számolva minden eshetőségre ( eldőlés biztos ), de ez már így is nagyon jó!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- alza vélemények - tapasztalatok
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen monitort vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Macska topik
- Csernobilba kalauzol az új GeForce driver
- Napelem
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest