- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz fererencz89 #109958 üzenetére
Én ilyet vettem fél éve, párszor használtam, nem volt vele semmi gondom. Amennyire tudom, a kalibráció hiánya inkább ~5kHz felett számít, így a basszus méréséhez / korrigálásához (otthoni célra) ez is tökéletes. Mondjuk én egy gyárilag kalibrált hangnyomásmérővel együtt használom, így az offset is rendben van.
-
senior tag
válasz fererencz89 #109964 üzenetére
Én elhittem :) nem vagyok jártas a mikrofonok világában, amikor vettem, pár szakfórum topikban rákerestem, és ezt is nyugodt szívvel ajánlották a tapasztaltabb tagok. Ahhoz, hogy REW-et próbálgasson otthon az ember, sztem tökéletes, amennyivel egy kalibrált Umik többe került volna, annyit nekem nem ért meg a dolog.
-
senior tag
válasz cipofuzo87 #110765 üzenetére
Szerintem az a jelentős fejlődés, hogy ma már bőven 200k alatt kapsz igazi monitorokat is újonnan. Úgy értem az igazit :), hogy aktív x-over/multiamp konfig. Mostanság már tipikusan DSP-vel, tetszőleges meredeken, ideálisan, fázishelyesen váltva, csak be kell dugni egy optikai vagy coax digi kábelt, és hajrá. Az enyémben valami amt/planar tweeter van, sztem jól szól (- 2dB beállítással a treble potin).
-
senior tag
válasz VoidXs #111030 üzenetére
A natív android audio api lehet, hogy korlátoz, de a saját low-level apit használó playerek (pl. UAPP) biztos, hogy nem korlátozottak ezáltal, így kb. bármilyen USB DAC-ot meghajtanak tetszőleges felbontásban.
Halk szvsz-ként teszem hozzá, hogy nálam pl. az LDAC max quality ugyanúgy szól, mint a wire. Megkockáztatom, sokan szintén nem hallanák a különbséget vakteszten. A nappaliban is BT-n keresztül szól a hifi (15 kHz felett nem hallok, max SPL 85 dB, room noise min. 35 dB. LDAC max quality codec kb 70+ dB SINAD-ot produkál, de 15-18 kHz között roll-off van már). -
senior tag
válasz VoidXs #111879 üzenetére
De ez a magas teljesítmény-igény csak univerzális scalerekre vonatkozik, nem? Egy egyszerű egész többszörös esetben (pl. 48k -> 4x upscale -> 192k) zero insertion + LPF az algoritmus, ezzel még egy arm chipset is elbánik. Persze kérdés, mennyi értelme van mindennek (a triviális zajcsökkentésen / SNR növelésen túl)...
-
senior tag
válasz VoidXs #111883 üzenetére
Így van, az LPF miatt az eredeti mintákat tekintve (is) veszteséges a "szép" integer multiple upscale is. Persze nyilván lehet jó tradeoff, ha az LPF vesztesége miatti minőségromlás pici a zajspektrum negyedelése miatti javuláshoz képest.
Mondjuk annyiban kb akadémikus a dolog, hogy amennyire tudom, gyak. minden létező sigma-delta DAC belső architektúrája valamilyen 10+ MHz mintavételezésű, 5 v. 7 bites streamet (kb. wide-DSD) használ, tehát a végeszköz maga kikerülhetetlenül csinál jelentős upscale-t... én biztosan nem ezzel foglalkoznék SW oldalról, hanem mondjuk a szoba hangzást korrigálnám DSP-vel pl. -
senior tag
válasz Dißnäëß #112016 üzenetére
Ritkán írok ide, de most klappol. Ennél sokkal egyszerűbb szcenariók is elképzelhetők.
Digitális transzport (USB, S/PDIF) -> digitális aktív hangfalpár ("stúdió monitor"). Tetszőleges digit forrásból etethető, a monitorok aktív váltása digitális FIR szűrőkkel (dedikált DSP-vel) "belül" történik. Tipikus, olcsóbb off-the-shelf komponenesekkel (pl. TI audio interface, DSP chipek) fázishelyes, 100dB/dekád(!) meredekségű, alacsony veszteségű (torzítású) FIR szűrőkkel lehet úgy váltani, ahogy még analóg aktívval sem(!), nemhogy passzív networkkel. Extra bónusz, hogy ilyen design esetén a gyártó egy megfelelő méréssel (pl. Klippel lézer-interferométer) közvetlenül a pontos, effektív mechanikai (akusztikai) átvitelt tudja feltérképezni (ld. akusztikai vs. elektronikai váltás polémiák régebbről), és annak digitális korrekciója nagyon jó minőségben implementálható. Így előáll egy egyszerű digit aktív hangfalpár, kb. ideális, konstans és fázishelyes frekvencia-menettel, amibe csak be kell dugni egy digit transzportot, meg kimérni REW-vel a konkrét helyiségben, és korrigálni a basszust digitális PEQ-val (triviális), és úgy szól, amilyet passzív váltással kb. lehetetlen elérni...
My 2c...Edit: TL;DR semmi plusz szoftveres varázslat nem szükséges, a digit aktív monitor mindent IS megcsinál "belül".
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz btraven #112023 üzenetére
Úgy csinálom, ahogy a kanász úr mondja ;)
Amúgy régóta kardoskodom érte, hogy mindennemű élő koncertről, hangversenyről tiltsák végre ki a közönséget, mert egyszerűen botrányos, amit már a puszta jelenlétükkel rontanak az akusztikán. Pitagorasz ezt biztos nem hagyta volna ennyiben...
-
senior tag
válasz Dißnäëß #114170 üzenetére
Bár nem válaszolja meg a kérdésedet, nagyon tanulságos, szerintem jó írás a témában (a linkelt első résszel, illetve a további linkekkel egyetemben):
Archimago - Speaker impedance Pt. 2
És a konklúzió (ahogy sejthető):Remember folks, at the end of the day, focus on your room and speakers, because that is truly the heart of your sound system hardware, and within reason, all other hardware is peripheral. Speakers and the room are where money should be primarily allocated for "good sound".
-
senior tag
válasz BIGi75 #114434 üzenetére
De hát a Yamaha HS széria mind stúdió monitor, vagyis aktív hangfal, nem? Hogy jött az ötlet, hogy ezeket végfokra kösd? (vagy van passzív inputjuk is? meglepne...) Az erősített jel nagyságrendekkel magasabb jelszint, mint amit a monitorok várnak inputként (ami line level). Ezek szerint a beépített védelem lépett működésbe, remélhetőleg semmi bajuk...
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz VoidXs #114777 üzenetére
Ez érdekes. Én is úgy gondolom, mint Lezso, hogy a hangzásban csak az alkalmazott hangközök frekvencia-arányai számítanak. Az köztudomású, hogy a modern 12-hangú ekvitemperált rendszerben lényegében csak az oktávok "jönnek ki" pontosan, de ez a pontosság is kizárólag a frekvenciák arányára vonatkozik - ebben a szellemben én sem látom, milyen valós különbség lép fel 432 vs 440 Hertzes A-hang, mint kiindulópont esetén. Hacsak az nem, hogy szeretjük / megszoktuk, ha minél több hang frekvenciája esik közel egész számú értékre...
Szerk.: most néztem meg a zongora manualt, ezt ~0.2 Hz lépésekben lehet tuningolni, és két default érték van (440.0 és 442.0 Hz). Szóval lehet, hogy kerekítenek, de max ötöd Hz-re :)
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz cooi11 #114866 üzenetére
Nem akarlak félrevinni, de ez alapján:
"nem tudom leírni, amit a erősítő + hangfal szett meg tud adni szín világot"
nehéz tanácsot adni, mivel nem tudod pontosan megfogalmazni az igényeidet. Talán szentségtörésnek hangzik, de érdemes lenne egy egy egyszerű "grafikus" EQ-val (vagy még inkább, egy jó PEQ-val, mint pl. EQ-Apo) kikísérletezned, hogy milyen irányba kellene elmozdítani a hangzást. Ehhez jó támpont lehet az az ábra, amit kb. egy hete szúrt be vki, és összefoglalóan ábrázolja a frekvenciamenet azon sajátosságait, amelyeket tipikus hangzásbeli attribútumokkal kötünk össze - pl. lehet tudni, hogy ha a szoprán női énekhang "gyenge / fátyolos", akkor a treble mely tartományát érdemes megtolni pár dB-vel ennek korrigálására, stb.
Ha ezt több zenével sikerül megcsinálnod, akkor talán majd pontosabban meg fogod tudni mondani, hogy milyen más hangzást keresel (pro tip: a végén lehet, hogy nem kell új hangfal, csak simán marad az EQ). -
senior tag
válasz cooi11 #114875 üzenetére
hello, én nem ismerem ezt a hangfalat, nem akarnék vakon tippelni. Ha mutatnál egy REW mérést, arra már talán tudnánk konkrét javaslatokat mondani.
Továbbra is azt mondom, hogy először EQ-val próbáld megcsinálni a szebb hangot, utána vehetsz olyan aktív (stúdió) monitort, amilyent pl. Voidxs is ajánlott (én is hasonlóban utazom) - ezt majd kevesebbet kell valószínűleg EQ-zni, illetve ezt lesz csak igazán értelme EQ-zni, mivel adott a neutrális, pontos alap hangzás.Csak zárójelben mondom, hogy a túl sok mély alapján én arra is tippelnék, hogy kisebb méretű, ámde akusztikailag egyébként sem ideális szobában hallgatod a rendszert - egy ilyenben akusztikai kezelés és / vagy DSP korrekció (PEQ) hiányában tipikusan döng a basszus. Ezt érdemes először korrigálni, mert ez szinte minden "lakossági" szcenárióban alap probléma, és ha eltűnik a dübörgés, akkor előtűnnek az eddig fedett részletek a középtartományból.
-
senior tag
válasz lezso6 #115155 üzenetére
De szinkron USB transzport esetén is az történik, hogy a dekódolt audio sample-ök egy memória pufferbe kerülnek, és onnan kerülnek újbóli "kijátszásra" (Voidxs szavaival "újra mintavételezik"). Ezért mindig csak a legvégső időzítés (maga a DAC) számít, hiszen minden memóriapufferben "megáll az idő".
Egyébként archimago elég alaposan tesztelt egy népszerű reclockert, a konklúzió az, hogy nem csinál semmi érdemlegeset, de azért a SINAD romlik egy picit :) [link] -
senior tag
válasz bkercso #115162 üzenetére
Ez miért számít bármit is, ha a sikeresen beolvasott minták egy memória pufferbe kerülnek (mint kb. minden normális digitális interfész esetében)? Onnan már a következő (downstream) clock fogja őket kijátszani, annak a jitterével - de az utolsó puffer előtti órák hatása hogyan jelenhetne meg? A pufferben csak a minták sorrendisége számít, azt nyilván nem borítja fel semmilyen jitter...
-
senior tag
válasz orbano #115513 üzenetére
kb. azonos árkategóriában hasonló a műszaki beltartalom. Én kissé utánanéztem ennek a témának pár szakfórumon (pl. audioholics), és az volt a konklúzióm, hogy a kalibráció igazából 5 kHz felett érdekes, viszont ott is minimális. Másrészt a gyári kalibráció sem a világ vége, kb. évente újra kellene kalibrálni, mint a kalibrált hangnyomásmérőket. A kalibrációs eszköz nyilván kb. 5x annyiba kerül, mint maga a mikrofon/műszer.
Végül (részben fenti fórumok ajánlása alapján) én is pont azt vettem, amit @ferencz89 is linkelt, és tökéletes volt a szoba basszus (és egyúttal lecsengés) megregulázására REW segítségével. Szerintem otthonra van olyan jó, mint egy kalibrált Umik vagy dayton, profi célra pedig úgyis meg kell venni magát a kalibrátort is...
-
senior tag
válasz Mathiask #115690 üzenetére
Nem telitalálat, de szerintem részben válasz a kérdésedre:
1. Meyer & Moran cikk egy tudományos igényességgel elvégzett vakteszt sorozatról, ahol SACD anyagot "skáláztak le" CD-minőségre egy extra DAC-ADC lépcső közbeiktatásával. Eredmény: semelyik tesztalany, semmilyen rendszeren nem tudta detektálni a mérhető minőség-csökkenést: [AES E-library]Párszor már hoztam archimagót: ő egy ilyesfajta "sztenderdet" vezetett be a saját tesztjeiben, azonos forrásból azonos zenéket lejátszik a mért eszközein, és nagy pontossággal digitalizálja a DAC / erősítő outputját (a szobát / hangsugárzókat nyilván nem vonja be ebbe): [archimago AMPT]. Így digitálisan is összehasonlítható a nyersanyag és az analóg output.
Szintén nagyon jó összefoglaló a mit hallunk / miért-hogyan ABX-tesztelünk témában (a Meyer&Moran cikket is innen ismertem) NWAvGuy blogjából: What we hear?.
Ez utóbbin számos egyéb mítoszromboló poszt is van pl. opamp rollingról stb.
-
senior tag
válasz orbano #115800 üzenetére
Utánanéztrm (nekem is ilyen van). Amazon.de-n ez a miki 4.3-as (25 értékelés alapján). Egyetlen lehúzós review-t láttam (2 csillagos), ott az illető pontosan azt írja, amit te is tapasztalsz. Hibás a mikrofon, állj el a vételtől (ha netes rendelés), vagy szavatosság...
-
senior tag
válasz orbano #115837 üzenetére
Megint brutál a torzítás. REW-et melyik tutorial alapján használod? A mérés előtt a jelszintet kalibrálod? Van független hangnyomásmérő, ami a jelszint beállítás során referencia lehet? Input / output device-ok hogy vannak beállítva a méréshez? Mivel a Daytonnal is invalid az eredmény, szerintem ez nem az Omnitronic mikrofon hibája, hanem valami szisztematikus / módszertani probléma a méréssel...
-
senior tag
válasz orbano #115848 üzenetére
De hát mindkét mikrofonnal előáll a probléma, nem igaz? Az Omni USB, a Dayton analóg (jack), nem hiszem, hogy a laptop jack aljzat pont úgy szar, hogy ugyanazt a hibát produkálja, mint a másik miki USB-n... vagy félreértettem vmit? Pont emiatt gondolom (vagyis hogy mind USB, mind analóg mikrofonnal ugyanaz a baj), hogy a méréssel lesz valami szisztematikus probléma. szvsz
-
senior tag
válasz orbano #115856 üzenetére
Azt majd ő pontosítja. A lényeg, hogy a fundamental komponens magát a mérőjelet reprezentálja - ha teljesen ideális lenne az átvitel, annak így nézne ki a frekvenciamenete.
Sztem Viodxs arra utalt, hogy a torzítási komponenseknek soha nem szabadna efölé mennie, értelemszerű okokból (több energia jönne ki, mint amennyi bemegy). Ez nyilván torzítás (clipping) miatt lép fel, és mivel a torzítás nem lehet nagyobb, mint a mérőjel maga, ezért nyilván a fundamental komponens sem hihető. Igazából minden invalid ilyenkor, kivéve a tény, hogy THD >= 100, ezt írta Voidxs is.
Szóval nem a fundamental 100% volta a probléma, hanem hogy a torzítás is elérte a 100-at, azaz clipping történt, vagyis minden egyéb eredmény hiteltelen. -
senior tag
válasz VoidXs #115871 üzenetére
Szerintem félreértés van. A jobbik mérés (ami csak 7k-ig megy, de megvan a 60 dB S/N) az, ami a laptop saját, beépített mikrofonjával született, és a korábbi, gagyi (S/N < 60 dB + tüskék a zajban) grafikon készült a mérőmikrofonnal.
@orbano: ha tényleg a miki miatt van, küldd vissza. Ennek a mikrifonnak 76 dB S/N-t kell tudnia spec szerint, saját alapzaja max 26 dB(A), max SPL 136 dB(A).
-
senior tag
válasz fererencz89 #115875 üzenetére
Szerintem nem volt rossz a tanács - általában jó a tapasztalat / vélemény az Omnitronicról is, hibás darab még kisszériás eszközöknél is elifordul (pl. űrsikló)...
-
senior tag
válasz lezso6 #116169 üzenetére
És a megadott SPL értékek A, B, C, vagy D súlyozás szerint értendők?
Amúgy ez tényleg nem mindegy, zajártalom kontextusban a dB(A) terjedt el, rendőr, munkavédelmis stb. ez alapján jár el. A görbékből is látszik, hogy audio / zene szempontból a C-karakterisztika lenne a leghasznosabb, de gyanítom, hogy sok gyártó is dB(A) eredményeket közöl, ha nincs konkretizálva. Nálam a nappaliban tipikusan 5dB-lel magasabb a dB(C) érték a dB(A)-hoz képest...[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz fererencz89 #116238 üzenetére
Archimago így méri az erősítőket (hosszú, de érdemes elolvasni): [MOAR]
Egy konkrét elemzés erősítők hangi eltéréseiről (lényegében a damping factoron múlik, hogy a hangváltó + driverek által adott reaktív terhelés mennyire "áll ellen" az erősített jelnek): Not all amplifiers sound the same -
senior tag
válasz denesdr #116476 üzenetére
Szimulált jitter effektusokat lehet olyan extrém szinten produkálni, hogy az jellegzetes, hallható különbséget is okoz. Más kérdés, hogy a tapasztalat szerint ez valahol 500-1000ns körül kezdődik, ami kb. 5 nagyságrenddel haladja meg az olcsó integrált alkatrészek jitterét. A kommersz (kb. 150k HUF kategória) kínai aktív hangfalaimban egy párdolláros Texas Instruments integrált audio interface/receiver chip dolgozik, ez adja a DAC-nak is a master clockot. Spec szerint jitter < 50 ps (piko, nem nano!)
Itt lehet meghallgatni az extrém jitter hatását:
[Archimago: Listen to jitter...]EDIT: ceterum censeo transport jitter nem értelmezhető digitális stream esetében. Mivel a memória pufferekben megáll az idő, kizárólag az utolsó clock, vagyis maga a DAC jitter számíthat (vagyis nem igazán számít, ld. a nagyságrendeket fent)
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz denesdr #116479 üzenetére
Akkor, hogy hallható effektusokról is szó essék, jöjjön egy megkésett estike: kortárs elektromos barokk instrumentális zene (modernül azt hiszem, prog rocknak mondjuk)
Petrucci - The Way Things FallJittermentes áldott hallgatást Mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Ba cy lus #116495 üzenetére
"Inkább próbáljátok ki a dolgokat az örökös kételkedés helyett. Kicsit gyakorlatiasabb megközelítés nem árt, ha olyan hobbit űz az ember, ami érzékszervi tapasztalásról szól. Bkercso fizikusként már felismerte ezt. Meg is van a kézzel fogható eredménye."
Ami azt illeti, én is fizikus vagyok, és ezen a ponton muszáj megjegyeznem, hogy itt vaskos félreértést / tévedést vélek felfedezni.
Szó sincs arról, hogy a szkepticizmus az empíria ellen szólna, sőt! A tudományos megközelítés lényege, hogy az empíria akkor szolgál univerzális érvényű következtetések alapjául, ha objektívnek tekinthető, vagyis mentes a szubjektív eredetű, esetleges elemektől. Más szóval, csak az egyén személyétől függetleníthető tapasztalásból szűrhetjük le az egyetemes ismereteket, illetve összefüggéseket.
Pl. Galilei mozgástörvényei sokkal kevésbé lennének szexik / sikeresek, ha csak az ő kísérleteiben működtek volna. Az ezekre épülő Newton-i klasszikus mechanika egyenleteire ugyanez igaz. Ráadásul a tudomány története számos példával szolgál arra, hogy ez a fajta szkepticizmus, vagy objektivitási igény védi meg a tudóst a téves következtetésektől. Folytatható a sor, és szerintem könnyű látni, hogy az objektív látásmód hiányában se CD nem lenne, se villamos energia. Érdemes tehát megbecsülni ezt a megközelítést.
Te is, csakúgy, mint @bkercso és mások, gyakran olyan jelenségek között állapítotok meg kvalitatív különbségeket (pl. transport jitter "hangja"), amelyek lényeges szubjektív elemeket tartalmaznak. Az összehasonlítás feltétele a megkülönböztethetőség, vagyis mielőtt kvalitatív megállapításokat teszünk, illik kvantitatív módon igazolni, hogy a jelenségek közti különbségtétel nem szubjektív faktorokon múlik. Erre szolgál pl. a megfelelő statisztikai értékű ABX vakteszt. Ennek hiányában abban sem lehetünk biztosak, hogy akár ti magatok, akár bárki más egyáltalán meg tudja-e hitelt érdemlő módon különböztetni az összehasonlítás alapját képező jelenségeket.
Ráadásul ezt a fajta igazolást még akkor is meg kell tenni, ha amúgy biztosak vagyunk az észlelt empirikus különbségekben. A méréseket épp azért kalibrálják, hogy a már unalomig ismert, tudott, triviális eredményeket megismételjék, igazolva, hogy az eddig elfogadott, objektív empirikus tapasztalatnak nem mond ellent a kísérleti setup. A fülelős tesztekben ez azt jelenti, hogy mindenféle egyéb teszt előtt azt is illik ABX módszerrel megmutatni, hogy a kellően nagy, elvárt módon mindenki által hallható különbségeket hűen tudja-e reprodukálni a rendszer.
Írhatnék még hosszabban, de szerintem ez elég világos kell legyen...
-
senior tag
válasz Dißnäëß #116671 üzenetére
Mindenképpen kell master clock, vagy marad a sokcsatornás DAC. Ami azt illeti, amiket eddig a natív digitális aktív monitorokról olvastam, az alapján a master clock is kevés - közös digi transport kell a multichannel stream-nek, és egy digital receiver interface, ami demuxolja a jelet és szétosztja szinkronizált digitális streamekre. Az én hangfalaimban ilyen van: [PCM9211]. Ez adja a master clockot a downstream DSP-knek és DAC-oknak. A lényeg, hogy a teljes multichannel digitális streamnek szinkronban kell lennie (mintahelyes időzítés minden csatornára) a teljes digitális jelúton, beleértve a transzportot, demuxot, DSP-ket - nem elég, ha a DAC-ok azonos taktra járnak. Kétlem, hogy a PC különböző USB interfészei ilyen értelemben szinkron transzportot tudnának nyújtani a DAC-ok felé...
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Elemlámpa, zseblámpa
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hálózati / IP kamera
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Pro Max, Pacific Blue, 128Gb, független 86% akku
- Szuper Akció:Igényeseknek-Exkluziv-12Genes-Core i7-Dell Latitude 5430-Harmad áron-garival!!!
- Western Digital 6TB NasWare 3.0 WD60EFRX-68l0bn1 keveset használt eladó.
- ÚJ Under Armour HOVR Machina 2 futócipő,sportcipő 44-es méretben eladó
- Teljes Playstation VR szett PS5 adapterrel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen