Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz Ted-Mosby #354 üzenetére

    nagy nehezen megoldva, :B
    a hangszórók vezetékei nem jó helyen voltak :DDD

  • Ted-Mosby

    senior tag

    köszi mindenkinek :R :R :R

    most fülhallgatóval is meghallgattam, van hang mind a két oldalon csak a bal sokkal gyengébb

  • Ted-Mosby

    senior tag

    Egy kis segítség kellene.

    gondom van a FRAPS-al

    a hang nem stimmel, csak a jobb oldali hangszórón szól, illetve csak azt veszi fel
    próbáltam már minden amit lehet

    Mi lehet a gond ????

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz vviktor1 #341 üzenetére

    Ha tényleg végigolvastad az írásokat láthatod, hogy nem én robbantottam ki a "háborút".

    Eddig sem szítottam ellenállást, ezután sem fogok, nem az én stílusom,nálam szakadt el utoljára a cérna.Csak hát tele lett a hócipőm az át sem gondolt vádaskodások miatt.
    1000x magyarázta(tuk) el mi, hogyan és miért történt,ha valaki ezt nem érti meg sajnálom.

    A futamokat vasárnapra tettem(ük), ez vált be eddig.Senki sem kényszerít senkit, hogy velem(ünk) játsszon. Ha jön jön, ha nem nem :D

    Tényleg más az rF, de lehet annyira szórakoztató, mint a GRID. A "csapat" nem szaladt szét, csak valaki ezt, valaki azt választotta.

    Akinek nem tetszik, hát így járt,nem találkozunk a pályán ezután.

    B.U.É.K

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz JJános #331 üzenetére

    Neuro először így kérte:
    "Annyit azért megtehetnél, hogy nem vasárnapra teszed a "kulof" futamokat, hogy ütközzön a factoros versenyekkel. Többek is jelentkeztek, akik itt is játszanak, nem lenne igazán fair ugyanabban az időpontban egy másik versenysorozatot szervezni... :U"

    erre a Te válaszod:
    "Szerinted melyik sorozat volt előbb? Akkor meg miért mi alkalmazkodjunk?
    Mi vasárnaponként fogjuk rendezni a futamokat. Punktum."

    már megint nem gondolkozol és nézel körül, hanem csak mondod a magadét

    én nem akartam újra belebonyolódni, de kihozod belőlem
    (pedig alapjában véve nyugodt ember vagyok)

    ha nem a többség alapján, akkor mi a t**k**m alapján állítottam volna be a szervert a

    TE kényed- kedved szerint ?????

    szálljál már le rólunk !!!!

    elmentél kész .....

    kulof-ot szervezel kész .....

    vasárnap szervezed, éééés .....

    megleszünk mi nélküled .......

  • Ted-Mosby

    senior tag

    Az első körben ez alapján lett kialakítva a szerver beállítása

    akikről nagyjából tudtuk, hogy milyen segítségeket használnak :

    adyz, m4dm3n, N€UR0T0X1N, Syrius, Ted-Mosby

    akikről nem tudtuk, hogy milyen segítségeket használnak :

    Mityu76,dzsavermadár

    akiről nagyjából tudtuk, hogy milyen segítségeket használ, de aztán mégsem:

    JJ

    Mivel a bajnokságra nevezettek nyolcan voltak , ezért a beállításokat a többség alapján állítottuk be. (5 fő)

    Megmondom őszintén nem értettem miért Neuro-t érték a támadások, a döntések hátterében nem egyedül állt.
    Ha valamit szeretett volna bárki is kérni, csak szólni kellett volna (lásd.:dzsavermadár) és ennyi a probléma megoldva.

    Aki jön, majd a bajnokságra az jól fog szórakozni az biztos, aki kihagyja hát így járt.

    Erről vitatkozunk már 3 napja, van értelme?????

  • Ted-Mosby

    senior tag

    bevallom őszintén egyik másik pályát a WTCC-ben már ismertem, de csak bill-vel

    2007 óta minden évben csináltam magamnak egy teljes WTCC mod-ot, autókkal , versenyzőkkel, pályákkal, lemodellezve az igazi szezont, körözgettem is de nem sikerült tökéletesre fejlesztenem

    és ugye mivel társaságot nem találtam, egy idő után kezdett unalmassá válni a dolog offline
    de most összejöttünk páran, így megpróbálkoztam elindítani egy szezont

    teljesen mindegy ki mit mond, vagy milyen módon támad, nem adom fel

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz zodo #320 üzenetére

    jó kör, valahol még nálam is jobban veszed a kanyarokat :DD :DD

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz YakQzA #316 üzenetére

    egy próbát megér, aztán majd meglátjuk

    mindent a szeró(pl.:ha Te csinálod akkor Te) határoz meg, hány kör , segítségek, jelszó, gumikopás üzemanyag, box kiállások, melyik pálya legyen

    akár ma este is lehet, én ráérek fél kilenc körül

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz zodo #313 üzenetére

    Javítva van minden, plusz autók, így lett kerek az egész (remélem :DD )
    nem szeretem a fél munkát :DD :DD :DD

  • Ted-Mosby

    senior tag

    Customize, Control, Connect! Ezzel a mottóval tört be a szimulátorosok világába a 2007-es év egyik legjobb online szimulátora, az rFactor. Miután a Sony 2007-ig felvásárolta a Forma1-es jogokat, nem készülhetett újabb PC-s játék a F1Challenge után, ami megállhatta volna a helyét a játékosok körében. Azonban 2007-ben jött az áttörés, az Image Space Incorporated kiadta az rFactor-t, ami mindent megváltoztatott. A játék meg sem állt a csúcsig, és még a mai napig is sokan rFactorozással töltik a szabadidejüket.

    Opciók, profilbeállítás
    Telepítés után egy praktikus menü fogad minket, ahol először ajánlatos az Opciók gombot megcélozni. Szabadon beállíthatunk mindent a kontrollereknél, az autó sebességváltóját, kanyarodását, a kiegészítőket (duda, kézifék, lámpa, ülés és így tovább). Ajánlatos már az elején kikapcsolni minden segítséget, ugyanis azokkal nem olyan élvezetes a játék. Három fül található a menüben, az első fülnél a profilunkat szerkeszthetjük, beállíthatjuk a modot, amivel menni szeretnénk, a pedál és kormány érzékenységét, a grafikát és hasonlókat. A második fül a single player-eseket érinti, választhatunk a tesztelés, versenyhétvége, bajnokság menüpontok közül. A harmadik fül az online versenyekhez kell, készíthetünk szervert vagy beléphetünk egy, már előre beindított szerverre.

    Online játszma, több ezer lehetőség
    Apropó online versenyzés. Internet nélkül aligha élvezhető a játék. Ha ez meg van, adjatok hozzá egy baráti társaságot, és indulhat a játék. rFactor nem létezhet különböző kiegészítők nélkül. Rengeteg hasznos dolgot lehet letölteni az rFactor modok hivatalos oldaláról (http://rfactorcentral.com). Találunk itt különböző Forma1-es csomagokat a 70-es, 90es évekből, de természetesen a 2000-es darabok sem maradhatnak ki. Persze nem csak Forma1-ről szól ez az egész, kipróbálhatjuk magunkat a DTM-ben, rallyzhatunk a Lienz Fesztiválon, vagy akár éjszakázhatunk a legendás La Sarthe pályán, Le Mans-ban, egy Audi volánja mögött. Szériaautókon kívül rengeteg személyautót is kipróbálhatunk. Nagyszerű érzés egy jól kidolgozott Lexus-al száguldozni az Ardennek hegységben, a Spa Francorchamps-i pályán. Több ezer egyedi festés, pálya és autó közül válogathatunk, minden héten jön valami új, ezért is olyan jó hosszútávon ez a játék.

    Grafika, szabad kameramozgás
    A grafikáról csak annyit, hogy senki se számítson egy Need For Speed szintű élményre. Elsőre csúnyának tűnhet, ám ezen gyorsan segít egy letöltött és feltelepített mod. Ezeknek általában szép a kinézetük, vannak kivételek, melyek különösen jóra sikeredtek. Minden a modderektől függ, hogy mit tudnak kihozni a Photoshop-ból és a modellező programokból. Belső és külső nézet is található a játékban. A szabad kameramozgással (beállítható egy bizonyos billentyűre) az egerünk segítségével mozoghatjuk kameránkat a belső térben. Minden pálya rendelkezik pályakamerákkal is, amiket módosíthatunk, mint például a kamera mozgása előre/hátra, le/fel, balra/jobbra. Ezekkel a segédbillentyűkkel és egy visszajátszással egy profi videót rögzíthetünk néhány perc alatt. Az autó külső nézetét is váltogathatjuk, van kamera a lökhárítón, a sárhányókon, a spoileren és a motorháztetőn is.

    A gépigénnyel mindenki meg lehet elégedve, ugyanis egy középkategóriás gépen is remekül fut a játék. Itt is vannak kivételek, néhány mod jobb konfigurációt követel, de egy kis grafikai beállítás után ez sem jelenthet problémát.

    Törik az autó? Még szép!
    Újabb piros pont az rFactor-nak. Az autók törnek. Méghozzá nem is akárhogy. A legtöbb helyen a kasztni behorpad, nagyobb ütközésnél viszont már leszakad a lökhárító, a felfüggesztés eltörhet, és a gumi is kidurranhat. A mechanikai meghibásodás ki/bekapcsolható, mivel egy nagyobb ütközés után az autó fizikája változik, félre húzhat, defektet kaphat, vagy egyszerűen leéghet a motorja. A fizika tökéletes, ám ez is állítható, bár én ezt meghagynám a moddereknek. A hangokra nem lehet panaszkodni, nagyon jól eltalálták, néhány kiegnek nagyon brutális a kidolgozottsága, a lepattanó alkatrészek, a különböző kameranézetek mind-mind egyedi hanggal rendelkeznek.

    Versenyezzünk
    Online és offline versenyekben egyaránt kipróbálhatjuk magunkat élő emberek ellen, vagy AI pilótákkal. Minden versenyhétvége testreszabható, beállíthatjuk a verseny rajtjának idejét, a körök számát, az AI erősségét, a rajt típusát (álló, felvezető, repülő és így tovább). Lehetőségünk van éjszakai versenyt is lebonyolítani abban az esetben, ha éjszakára vagy hajnalra rakjuk a verseny rajtját. Ilyenkor ajánlatos a fényszórók használata. A sebességérzet az egyik legnagyobb negatívuma a játéknak, ezt nagyon elrontották, de azt hiszem ez nem is olyan nagy baj.

    Beállítás, nem csak autószerelőknek
    A játék egyik legerősebb pontja az autó beállítása, akár a saját vezetési stílusunkhoz is belőhetjük az autót. Mindegy, hogy a túlkormányzott, vagy az alulkormányzott autót szeretjük, mindkettőt ellehet érni egy kis idő után. Persze nem csak erről szól az autó beállítása (setupolás), rengeteg más lehetőséget is biztosít nekünk a játék. Három fül található itt is, az alapoktól egészen a profi finomhangolásig. Elsőként a váltókat állíthatjuk be, pontos értékeket ad nekünk a gép, hogy tökéletes legyen minden sebességfokozat. Ezután szabályozhatjuk a motor fordulatszámát, az első és hátsó szárnyak magasságát (túraautók esetében csak a hátsó szárny állítható), a kormányzárat és a differenciál zárat is kigyorsításnál és fékezésnél. Ha ezekkel megvagyunk, jöhet a féknyomás, a fékerő elosztás és maga az autó súlyelosztása.

    A felfüggesztés résznél kicsit komolyabb a helyzet, itt már több tesztelésre van szükség annak érdekében, hogy az autó jobban tapadjon az úthoz. Itt a guminyomást, rugózást, gyors és lassú rugózást, az utazó magasságot (hasmagasság), kerekek dőlésszögét és a stabilizátort állíthatjuk. Az utolsó fülnél őszintén szólva még nem próbálgattam a beállítást, ugyanis ezekhez már nem nagyon értek. Már csak a kerékösszetartás, féktárcsa és az utánfutás maradt, és el is készült az autó beállítása. Itt nem arról van szó, hogy csak autószerelők vagy hozzá értők állíthatják be az autót, az egésznek a lényege az, hogy megismerjük a kocsit, érezzük azt, hogy ha túl lágy a gumi, vagy ha túl alacsonyan van a szárny. Néhány hét gyakorlás után gyerekjáték az egész.

    Említettem már? Kiegészítők minden mennyiségben
    A játék bemutatása után néhány kiegészítőt is bemutatnék, amiket mindenképpen érdemes kipróbálni. Amióta létezik az rFactor, naponta jönnek ki újabb és újabb modok, festések, pályák vagy segédprogramok, melyekkel sokkal profibb lehet a játék. A segédprogramokhoz ide sorolhatjuk a TV Style-t, melynek segítségével ugyanolyan kijelzőt varázsolhatunk a képernyőre, mint amit a versenyek közvetítése közben látunk a TV-ben. Van még itt olyan kijelző, ami a G-erőket mutatja, van pályatérkép, telemetria, rajtrácslányok, új füst és szikra effektek, és még sorolhatnám. Ezeket könnyen berakhatjuk a játékba. A modok, pályák és addonokhoz általában elég egy copy-paste és máris ki lehet próbálni.

    Forma-1 és a Formula modok
    Ez a bemutató a Forma1-ről fog szólni, minden egyes évben tucatnyi kiegészítőt adnak ki. A jó munkához idő kell, ezért sem nevezhető minden mod minőséginek, akadnak viszont olyan modder csapatok, akik évekig dolgoznak egy szérián. Forma1-es módok közül rengeteggel mentem már, ott van például az 1955-ös, ami nagyszerűen szimulálja az akkori körülményeket, például amikor az autó kanyarodik, a pilóta is eldől, ez kicsit fura vezetés közben, de megszokható. Az autón nincsenek vezető szárnyak, aerodinamikai elemek, csak a letisztult autó. Itt a tudás számít, nem a technika. Haladunk a korral, az 1979-es kiegészítő már kicsit komolyabb, az autók erősebbek lettek, a pilóták is biztonságosabb körülmények között versenyezhettek. Ebben az időszakban a Ford-Cosworth motor dominált, ami erősebb is volt, mint a mai gépek. Nos, ez a játékban is érezhető, sokkal nehezebb vezetni ezeket az autókat. Az 1989-es kiegészítőben a turbó motorok voltak előnyben, a motorokat V8, V10, V12 vagy W12 elrendezésben használták. A modról csak annyit, hogy az autók nagyon szépen ki vannak dolgozva, minden pilótának megvan az egyedi sisakfestése, a gumik textúrája sokat fejlődött az előző kiegészítésekhez képest, és a pályákat is nagyon jól lemodellezték.

    A kilencvenes éveket legjobban a F1WCP tudja szimulálni, amikor először láttam a játékot, nagyon megtetszett. Bár a fizika elég nehéz segítségek nélkül, azonban egy idő után könnyebben elboldogul vele az ember. Szerencsére nem csak a külföldi modderek dicsekedhetnek a jobbnál jobb alkotásaikkal, Magyarországon is vannak néhányan, akik sokat bizonyítottak. Sompir nevéhez fűződik például az RH 2004, ami a 2004-es szezont dolgozza fel, vagy az RFT 2008-as mod. A pozitívumokhoz sorolható az is, hogy a legtöbb igényes modban megtalálható az összes kiegészítő is, például, ha egy csapat több hátsó szárnyat használt egy szezonban, akkor mindegyik felszerelhető az autóra. Ugyanez vonatkozik a gumikeverékekre, az aerodinamikai segédszárnyakra, vagy az orrkúpra. 2009-et írunk, de eddig még csak két kiegészítő jött ki, amiben a 2009-es autók vannak. Szerény véleményem szerint erről nem is érdemes írni, ugyanis nem a legjobb minőség. Nem lehet pontosan tudni, hogy mikor, de még ebben az évben érkezik az RFT 2009-es verziója, ami már így az első képek alapján is jónak ígérkezik. Külön kiemelném még az MMG és CTDP modokat, ez esetben csak annyit tudok mondani, hogy remek munka. Nagyon szép grafika, jól kidolgozott hangok és reális fizika várja a játékosokat.

    Forma-1-es kiegészítőkön kívül akad még bőven más Formula mod is, elég csak megemlíteni az IndyCar, Formula-3, Formula Nippon, World Series By Nissan, Champcar vagy a GP2-es szériákat. A GP2-es módot szintén egy magyar csapat készítette, a SIMCO team. Rengeteg jó munka fűzhető ennek a csapatnak a nevéhez. De erre még visszatérek.

    Túraautók és luxus csodák
    rFactor nem létezhet túraautók nélkül, nagyon jó alkotások vannak ebben a kategóriában is. Tesztelhetjük képességeinket a Német Túraautó Bajnokságban, ismertebb nevén a DTM-ben, a WTCC-ben vagy akár különböző kupákban Seat Leonokkal, Renault Megane-al vagy BMW Z4-el (az utolsó kettő szintén a SIMCO munkája). Ezek az autók nem olyan gyorsak, 200-tól 250-ig terjed a végsebességük. Gyorsulni ezekkel nem nagyon lehet, erre alkalmasabb a Le Mans széria, az Epsilon Euskadi, a McLaren F1 vagy a Zonda RS. Mint már említettem, luxusautókat is kipróbálhatunk a Lexustól megkezdve egészen a Lamborghini Gallardóig. Ezeknek általában jól kidolgozott belsejük van, és eszméletlenül jó motorhangjuk, olyannyira, hogy belső nézetből a valóságba csöppenhetünk.

    Egyéb gépek
    A Formula és túraautó guminyüvők után jöhetnek az érdekesebbnél érdekesebb kiegészítők. Az egyik legjobb és legkidolgozottabb a Nascar széria, vagy a Drift Revolution. Mindkettővel embert próbáló feladat segítségek nélkül játszani. Szintén nagyon népszerű darab Ken Block Monster Energy-s Subaru Imprezzája, a nagyra törő versenyzők játékszere, a Gokart, vagy az EOAA DBR9-ese.

    Versenypályák
    Nem lehet versenyezni, ha nincs meg a megfelelő pálya hozzá, ebben a kategóriában is hatalmas a választék. Rengeteg népszerű és kevésbé ismert pályán tesztelhetjük a letöltött autókat a dirt pályáktól kezdve egészen a klasszikus versenypályákig. Legismertebb pálya a Zöld Pokol, vagyis a Nordschleife, ami mellesleg a Need For Speed Shift-ben is megtalálható. A pályának több verziója van, téli, tavaszi, éjszakai és turista változat. Spa Francorchampsban nagyon jó érzés az Eau Rouge-on átmenni, a szintkülönbségeket érezni lehet vezetés közben. Az osztrák Lienz Festival is tartogat meglepetéseket, több variációja van, a rövid sprint pályáktól egészen a 10-15 km-es pályákig, ugyanakkor a pálya mentén egy profi rally pályát is találunk, ahol a legjobb WRC gépeket próbálhatjuk ki. Lienz-en kívül ajánlom még az UK Rally-t, a Pikes Peak-et vagy a Bega Valley rally pályát. A Nascar pályákat nem kell bemutatni, a legtöbb ovális alakú, ezeken szerintem dög unalom menni, de van, aki élvezi.

    Értékelés
    Grafika 8
    Hangok 10
    Irányítás 9
    Hangulat 10
    Kihívás 9

    Pozitívumok – rengeteg mod és pálya, részletes autó beállítás, jó hangok, közel 150 parancs állítható be, nagyon jó online rendszer

    Negatívumok – néha buta AI pilóták, gyenge sebességérzet

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz Ted-Mosby #300 üzenetére

    egy kis segítség

    ja majdnem elfelejtettem, lesz a játék könyvtárában egy rFactor.exe és egy Config.exe fájl először a configot , itt kell beállítani a grafikát, nyelvet stb ....

  • Ted-Mosby

    senior tag

    nem fontos ezekkel az autókkal menni, ha lesznek esetleges csatlakozók, mindenki kigondolja az autója színét, matricákat stb, aztán az üvegre a neve és kész
    persze ezeket majd online is láthatják a többiek

    rFactor WTCC 2010

    ez teljes játék, csak feltelepíted, csinálsz egy nevet magadnak és mehet
    teljesen magyar

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz dzsavermadar #295 üzenetére

    feltöltöttem az általam összeállított játékot, az autó festések nem sajátok, de a pályák és a játék összeillesztése 2 napomba került
    és ez még nem is a teljes létszám,csak tizenhat autó eredeti festése van meg, a többit még keresem
    de már így is nagyjából egy egész és játszható

    azért itt vetettem fel a dolgot, mivel nem szívesen csatlakoznék másik csapatokhoz, inkább csinálok egy sajátot az itteni ismert és összeszokott bandából

    kipróbáljuk majd, online is, kicsit más mint a GRID, de könnyen meg lehet szokni
    nagy előnye, hogy rettenetesen jól variálható

    csinálok egy videót, hogyan és miképp indítsd el, nemsokára az is fent lesz

    akit érdekel majd csatlakozik, nem akarom én sem itt hagyni a GRID-et, de a változatosság tényleg gyönyörködtet

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz dzsavermadar #289 üzenetére

    Eddig én is az 1-es verziót használtam.
    a 2.-es nemrég jött ki.
    De érzékelhető különbség van az 1.-es és 2.-es verzió között.

    Mindenkinek nem ígérek ekkora változást illetve javulást nálam bejött.

    SZERENCSÉRE. :DD :DD :DD

    Most újra tudok én is videózni :C :D :D :D

    Dzsaver
    lécci küldd már el privátban Te milyen videó vágó szerkesztő progit használsz.

    Köszi

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz dzsavermadar #283 üzenetére

    Nekem sokat segített ez az egyszerű program.

    Game Booster v2

    Mielőtt indítanám a GRID-et ezt bekapcsolom, leállít minden olyan alkalmazást ami nem szükséges. Nálam kb 250 Mb memória szabadul fel. De azt is beállíthatod mi működjön és mi nem.
    Előtte max 18-23 FPS-em volt játék alatt, most 36-42 minden gond nélkül, ha FRAPS-al veszek fel akkor is 20-25.

    Próba szerencse :DD :DD :DD

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz dzsavermadar #269 üzenetére

    Megtaláltam !!! :D :D :D

    A hangkártya vezérlőben kellett állítani.

  • Ted-Mosby

    senior tag

    Egy kérdés a FRAPS-al kapcsolatban:

    próbáltam felvenni, de a hang vagy egyáltalán nincs, vagy rendkívül halk

    megoldás ???? mit állítsak ????

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz N€T0X|N #259 üzenetére

    Ha már engem megemlítettél: :D

    Én nem szóltam be, sohasem szóltam senkinek semmiért.
    Ha kilöknek kilöknek úgy veszem nem volt direkt és továbblépek, jön a következő verseny ennyi

    "Itt köszönném meg Ted beszólását is, miszerint inkább spectator legyek (ha jól értettem ). Bizonyára ő profiként indult, míg én sajnos nem,..."

    én sem vagyok profi, nem is leszek soha
    csak 2 okból járok esténként játszani:
    1. hogy jól szórakozzak
    2. ami még fontosabb nagyon jó a társaság

    soha nem is foglalkoztatott, hogy nyerek-e vagy sem, csak dzsavert tudnám idézni:
    "A versenyzés nem csak a győzelemről szól."

    a spectator mód pedig (ha magyarosítva van a játék akkor megfigyelő), arra jó ha esetleg kiesel elviheted az autódat a pályáról és nekünk nem kell kerülgetni

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz dzsavermadar #204 üzenetére

    Én ezt használom a driverek-hez :

    Driver Genius Professional Edition v10

    Feltelepítem a windows-t, aztán az internetet, aztán ezt a programot,
    Ez megtalálja mindenhez (Alaplap, VGA, Hang) a legújabb driver-t és telepíti is magától.

    Egy próbát megér, nekem bevált.

  • Ted-Mosby

    senior tag

    válasz Ventrue #40 üzenetére

    "de hogy mit tettek tönkre az nem ugrik be inkább csak az,hogy sok ember azt se tudta mi dolga (kamerázás) csak rámondta igen én tudom jaja.... aztán rajt előtt, mit is kell most csinálni??"

    a lényeg itt van srácok

    a többi pedig NO COMMENT

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés