- Láncba köthető DeepCool ventilátor az ARGB fények kedvelőinek
- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házi hangfal építés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali informatikai kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez sajnos más problémát okoz. Ha egy 60kWh-s akkut mondjuk 10 óra alatt akarsz teljesen feltölteni, akkor 6kW-al, vagyis 6000W-al kell tölteni. Ez 230V-os csatlakozás esetén 26A-t igényel. 3 fázis esetén 3 x 400V -nál mondjuk 3 x 5A-t.
Viszont ha 10 perc alatt akarod, akkor 360kW kell, vagyis 60x nagyobb teljesítmény, áramerősség kell, ami még 3 fázis esetén is 3 x 300A-t jelent... és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az autón belül milyen extra műszaki problémákat okoz ez, vagy hogy milyen nehéz lenne a töltőkábel, mennyire tűzveszélyes lenne a töltés nagyon spéci töltőcsatlakozás nélkül.
Emiatt nem csak az otthoni töltés ugrik ilyen módszerrel, de egy több beállásos töltőhöz is nagyon komoly leágazást kell kiépíteni, amihez jó eséllyel cserélni kellene az odavezető távvezetékeket középfeszültségen, illetve új nagy/középfesz trafók is kellenének minden állomásba. Egy komolyabb elektromos autós fordulat esetén meg dollár ezer milliárdokat kellene költeni a teljes elektromos rendszer fejlesztésére, és rengeteg új erőmű is kellene, jó eséllyel atomerőművek százai.
Amúgy fura ellentmondás, hogy fűteni kell, hogy gyorsan felvegye a töltés, de töltés közben meg jó eséllyel komolyan hűteni...szóval felfűtöd töltés előtt, de ahogy elkezd tölteni, már inkább hűteni kell.
Megvalósítható lenne viszont az, hogy szabványos, cserélhető akkupackok kerülnének minden autóba, amiket egy automata cserélne a töltőállomáson. Ott töltenék az akkukat hagyományos módon, majd az ügyfél beáll és mondjuk 10 perc alatt kicseréli az automata a frissekre a kimerült cellákat.
Emellett le kell mondani arról, hogy az elektromos autók sokszáz km hatótávval rendelkezzenek. Zöldebb megoldás lenne az ha csak a hétköznapi autózást váltanánk ki plug-in hibridekkel olyan 60-80km-es hatótávval. Ezzel egy átlag autós így is kiváltaná a benzin, gázolaj égetést kb. 90%-ban, nem lenne probléma a lemerülés, mivel hibrid, nem kellene szétbányászni a bolygót ritka anyagok után és nem lenne szükség brutális gyorstöltőkre. Egy este feltölthetné mindenki az akkuját.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Jövedelem
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Windows 11
- Trollok komolyan
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- Egy újabb érdekes eset [Update HSZ-ben]
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Régi 286-os játékok beállítása Dosbox-ban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest