Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gazpityu

    csendes tag

    válasz premete #31039 üzenetére

    Mindenkitől bocsánat, hogy még mindig ugyanazzal a problémával nyomulok - de most egy más kérdésem lenne.

    Miközben futom tovább a köröket a Dell ügyfélszolgálattal, arra lennék kíváncsi, hogy használtan vásárolt, és emellett gyári NBD garanciás gép lévén, az eladóval szemben milyen lehetőségeim vannak?

    Az eladó a Hardverapró egyik legnagyobb hirdetője, de van önálló, elég profi honlapja, és a honlap szerint boltja is. És büszkén hirdeti, hogy "475 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon". Tehát nagyüzemileg, hivatásszerűen foglalkozik használt laptopok kereskedésével. A honlapjuk alapján cégnek néztem őket, de most részletesebben megnézve nincs KFT vagy hasonló "tulajdonos" megjelölve. A számla magánszemélyt tüntet fel eladóként.

    A gépeit általában 6 hónap garanciával árulja - nyilván én voltam figyelmetlen, amikor nem vettem észre, hogy ez az NBD-s, gyári garanciás gépekre NEM vonatkozik. Ezt így tételesen most sem látom a honlapon, de lehet, hogy most sem néztem elég alaposan. Mindenesetre ezt a gépet úgy adta el, hogy a gép a megérkezése pillanatától problémás volt: a kamera nem működött (az eszközkezelő sem látta), a touchpad pedig az elejétől fogva olyan volt, mint a mesében: hol volt, hol nem volt.

    De mivel az eladó cég cserélte SSD-re a HDD-t, amivel meg volt hirdetve (mint utólag kiderült, az már eleve nem a gyári SSD volt benne), arra gondoltam, hogy driver-hiba. És mivel a szerviz előtt minden nap elmegyek, az eladó meg 250 km-re van tőlem, inkább a Dell szervizbe vittem.
    Ott elsőre palmrestet és kamera-kábelt cseréltek, majd mivel ez nem segített, alaplapcserét is végeztek.

    Ekkor jeleztem az eladó cégnek (szerintem kifejezetten korrekt, nem agresszív mail-ben), hogy azért átnézhették volna, mielőtt eladják.

    A válasz érdekes volt (idézem): "egy olyan gépről van szó, amire a Dellnél van gyári garancia. Ilyen esetekben nem nyúlunk bele a gépbe, hiszen garanciás, a garancia elvesztését semmi esetben sem kockáztatjuk meg, vitázni sem fogunk ezen". (kiemelés tőlem)

    Az első alaplapcseréig (vagy a driver-cseréig, már nem emlékszem) nekem öt percen belül garantáltan produkálta a lefagyást a touchpad. Tehát az eszközkezelő megnyitása (a kamera onnan is kiderült volna) és öt perc touchpad-használat nagyobb kockázat a garanciavesztés szempontjából, mint a HDD kicserélése SSD-re, és aztán a driverek és szoftverek feltelepítése??? Ezeket ugyanis simán megtette az eladó cég... Azt értem, hogy egy original dobozolt gépbe nem nyúlnak a garanciavesztés elkerülésére - de egy olyan gépet sem néznek át, amibe ők maguk SSD-t (és ebből következőleg drivereket, szoftvereket is) telepítenek?

    2 hónapja csak azokra a napokra van gépem, amíg a következő alkatrészre várva inkább mégis elhoztam, mert muszály volt vinnem valahova. És ott is mindig vinni kell a külső egeret...

    Ja, hogy 170 nettóért vettem? Ezért a gépért, jól működő 1 éves állapotában tényleg jó ár. De 2 hónap alatt 4-5 nap, külső egérrel való működésért szerintem buzi drága. Főleg, hogy közben szaladgáltam és fórumokat bújtam vagy 10 munkanapnyi szabadidőmben, és a driverfrissítés után (illetve majd a gép cseréje miatt) elbuktam egy Norton 360 licenszet.

Új hozzászólás Aktív témák