- Három játékprofillal készült az új Arc meghajtó
- Befutottak a beágyazott rendszerekbe szánt, tempós Ryzenek
- Mi történik a szemeddel, ha napi 8 órát monitort nézel? | Orvos válaszol
- A Synology visszatáncolt a saját márkás HDD-k megkövetelésének kapcsán
- 350 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodott a Samsung portfóliója
- Apple MacBook
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Másodszor is nekifut az AI PC-k meghódításának a Qualcomm
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A Synology visszatáncolt a saját márkás HDD-k megkövetelésének kapcsán
- Ami Kínában OnePlus Pad Pro, az errefelé mégis csak Pad 2 lett
- Philips LCD és LED TV-k
- Már nem tudni, hogy mikor kerülhetnek piacra a DGX Spark gépek
- Melyik tápegységet vegyem?
Aktív témák
-
BaLinux
tag
Hát mondjuk ha csak kettő labdád van, akkor:
ütköznek <==> (labda1.x-labda2.x)^2+(labda1.y-labda2.y)^2 <= (labda1.r+labda2.r)^2
az ütközés kimenetele pedig a fenti egyenlőtlenség teljesülése esetén így számolható:
- van a két labda, L1 és L2, és ismertek a koordinátáik: (.x; .y)=P, sebességkomponenseik: (.vx; .vy)=V, és sugaruk: .r.
Az ütközési normálvektor: N=(L1.P-L2.P)/abs(L1.P-L2.P) (tehát normalizálom, 1 hosszú vektor az N, és az egyik kör közepébe mutat, -N meg a másik közepébe)
Ezután transzformálod a két sebességvektort az N-nel párhuzamos és merőleges komponenssű vektorrá:
L.V_N=(N.x*L.V.x+N.y*L.V.y ; -N.y*L.V.x+N.x*L.V.y)
(mindkettőre igaz) => az L1.V_N és L2.V_N vektorok ''x'' összetevője tehát most a normális irányú sebességük, ''y'' összetevője meg az erre merőleges sebességük.
Az egészet azért csináltuk, mert csak az ún. centrális sebességük változik az ütközéskör.
Fgv. táblázatból:
L1.U_N.x=((1+k)*(L1.m*L1.V_N.x + L2.m*L2.V_N.x)/(L1.m+L2.m) - k*L1.V_N)
L2.U_N.x=((1+k)*(L1.m*L1.V_N.x + L2.m*L2.V_N.x)/(L1.m+L2.m) - k*L2.V_N)
illetve
L1.U_N.y=L1.V_N.y
L2.U_N.y=L2.V_N.y
(ez maradt meg)
,
ahol az U_N vektor az új, ütközés utáni sebességvektor. Ja, itt van egy Lx.m, ami a tömegük (tőlem lehet 1 is...), k pedig az ütközési rugalmasság. (tőlem legyen 1)
Ezt most nyilván visszafelé is transzformálni kell a ''normál'' koorinátarendszerbe, tehát
L.U=(N.x*L.U_N.x-N.y*L.U_N.y ; N.y*L.U_N.x+N.x*L.U_N.y)
mindkét labdára.
Így a végső sebességeik tehát L1.U, L2.U.
Remélem érthető és nem b*sztam el valahol egy előjelet. :DD
(ezt a progim általánosabb függvényének spec paraméterezése)
[Szerkesztve]
Aktív témák
- Apple MacBook
- SSD kibeszélő
- Linux kezdőknek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kuponkunyeráló
- OLED TV topic
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Másodszor is nekifut az AI PC-k meghódításának a Qualcomm
- További aktív témák...
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! Dell Latitude 3310 2in1 i5-8G I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari
- Dell Latitude E7440 - i5, 8GB RAM, HDMI, eu bill - számla, 6 hó garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3315, 90% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB White-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3469, 95% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest