Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz HSM #397 üzenetére

    Neked és Malibutominak:
    Kisarkítjátok. miközben szvsz a másik irány (volt eddig) az általánosabb.
    1. Ha CCX-en kívülre kerül 1-2 szál egy programból az lassíthat. Ezt írta Fiery infókra hivatkozva. Erre írtad te, hogy ütemezőt kell módosítani. Tehát vélhetően ezzel egyetértesz.
    2. Ha így van akkor miért ne lehetne gyorsabb egy CCX-en belül 4/8-on egy program aminek ennyi erőforrás épp elég, mint 2db CCX-en felosztva és ezáltal lassítva, pl.: 3/6 + 1/2. (Nyilván 1db CCX-en belül 3/6-tal egyértelműen kevesebb az erőforrás.) Az 1. pontból nem ez jön le.

    A kérdés, hogy hány ilyen program van ami elvan 8 szálon (de inkább 4 magot mondok, mert magok szintjén van meg a teljes erőforráskészlet, az SMT ugye nem ad hozzá annyit) és efelett már nem skálázódik normálisan, hogy akár plussz valós magok gyorsítsanak rajta annyit amennyit (nem tudjuk mennyit. :D) az interconnect lassít. Mondjuk csodálkoznék, ha ez 20-30%-okat lassítana...

    Nem mondtam, hogy minden program ilyen, de elég sok lehet.
    Az meg szvsz nettó hülyeség, hogy ha X szálig skálázódik valami akkor X+2, X+4... szálig is. Ez teljesen feladatfüggő.
    A tévedés itt lehet.
    Volt egy teszt amiben skálázódott 6-8-10 magig pár játék.
    1. probléma: Sorrendet kár nézni, írtam már korábban is, hogy a többmagosok 16-ból 6 esetben voltak gyorsabbak egyértelműen a 7700K-nál, 10 esetben max ugyanazt hozták csak. Órajel előnye van a 7700K-nak, azt le kellett dolgozni (bár itt is árnyalja, hogy a sokmagosok esetleg kevesebb maggal, kicsit nagyobb órajelen mentek-e mint fullra terhelve 8-10 maggal :) )
    Ebből annyi látszik, hogy valami már elkezdődött és a jövő ez lehet. De ezt nem tagadtam, már írtam korábban magamtól is... ;)

    2. probléma: Ez max 20%-ot jelent, amit a több maggal hoztak a 7700K-n. Ez annyira nem jó skálázódás, nemde? Azt meg nem látjuk a CCX-en kívül kerülve mennyivel lassulunk de máris borulni látszik, hogy a hatmagos +2 magja úgyis annyira húdesokkal több kraftot ad hozzá a program futásához.
    Skálázódik a program 4/8 fölé is, hiszen gyorsul... és mégse olyan jól. ;)

    3. probléma: Mutassatok ezen kívül más teszteket, ahol nagy különbség van átlaggrafikonokon.
    Akár játékokban, de lehet teljes átlag is, egyéb alkalmazásokkal. És lemehetünk nyugodtan 2/4-ig. Computerbase-en:
    FHD game: G4560 - 7700K 127%
    720p game: G4560 - 7700K 142%
    Minden alkalmazás: G4560 - 6950X! 230%
    Eddig ebben éltünk, akkor is, ha most van már mondjuk egy tucat játék ami nemcsak 4/4-4/8-ig él és afelett nem csak 10-20%-ot gyorsít. Nagyrészt a mp-eken kívül ezért is volt elterjedt a 4/4 i5. Meg azért ment a vita még a 2/4 használhatóságáról is...
    Alig volt kimutatható előnye átlagosan akár a 4/8-nak, akár több magnak.

Új hozzászólás Aktív témák