SLI a CrossFireX ellen

Konklúzió

Tesztünkben igen ismert és sokak által játszott játékokat teszteltünk, tehát senki nem vetheti a szemünkre, hogy többéves címekkel próbáltunk meg kibabrálni a két gyártóval. Ehhez képest az SLI, pontosabban a 3-utas SLI és a Quad SLI, arra amire szánták, nevezetesen nagyon nagy felbontásban, a legjobb minőségi beállítások melletti játékhoz egyszerűen nem ajánlható. 2560x1600-ban az SLI egyes módjai számtalan esetben csütörtököt mondtak. A CrossFireX, ahol skálázódott, ott jobb százalékos eredményeket ért el, mint az SLI, ráadásul ez több játékra is igaz, mint a Quad SLI esetében, és akkor még nem említettük, hogy a játékok nagy része az NVIDIA GPU-kat kedveli jobban.

Összességében úgy gondoljuk, hogy a 3-utas és Quad SLI jelenlegi formájában nem ajánlható, 3DMark rekorddöntögetésre jónak tűnik, de játékra egyszerűen alkalmatlan. Legalábbis mi annak ítéljük meg, hiszen ha egy több százezer forintos konfigurációt játékra rakunk össze, és az nem képes fagyás nélkül elindítani egy játékot, az egyszerre nevetséges, ironikus és tragikomikus. Mindez annak ellenére, hogy az SLI hamarabb létezett, mint a CrossFire, a Quad SLI hamarabb létezett, mint a CrossFireX, az NVIDIA-nak több erőforrása van fejlesztésre, mint az AMD-nek, az NVIDIA szinte a markában tartja a PC-s játékbizniszt, és még sorolhatnánk.


Jól csinálják...

Ebből már kitalálható, hogy ha választani kellene, akkor mi a CrossFireX-et választanánk (persze nem 3DMark-ozásra, hanem játékra), bár a CrossFireX-szel sem vagyunk maradéktalanul elégedettek. De látni kell, hogy az AMD megoldása jobban skálázódik és nem utolsósorban olcsóbb is. A melegedésről nem érdemes vitát nyitni, mert ha arról van szó, akkor a GeForce-ok és a Radeonok is képesek jól befűteni, a fogyasztásról ugyanez mondható el. A legújabb, 8.5-ös Catalysttel végülis már nem voltak olyan problémáink, mint az első CrossFireX-kompatibilis meghajtóprogrammal, tehát ezen a téren is előrébb jár a Quad SLI-nél.

Röviden összefoglalva a többi résztvevőt: a 256 MB-os Radeon HD 3850-esekből összerakott CrossFire bizonyosan olcsó megoldás, de nem igazán alkalmas az 1600x1200-nál magasabb felbontásra. Egy többkártyás kiépítésnél az egyes VGA-kon elérhető memória sosem adódik össze, ezért a 256 MB-os Radeon jelentős hendikeppel indul. Ez a kis CrossFire véleményünk szerint arra jó, hogy egy-másfél év múlva az akkor megjelenő játékokat 1600x1200 alatt szépen elfuttassa.

A Radeon HD 3870 CrossFire és a GeForce 8800 GT, illetve 9600 GT SLI nagyjából együtt mozgott a tesztekben, hol egyik, hol a másik volt a gyorsabb. A Radeonra épülő rendszer a GeForce-okat sújtó memória-túlcsordulási hiba miatt jobbnak tűnik a nagyobb felbontások használatához, de szerintünk ebben az esetben úgyis a szimpátia dönt, ezért ezt meghagyjuk az olvasóknak.


Azóta történt

Előzmények

Hirdetés