Hirdetés

SLI a CrossFireX ellen

Skálázódás és a tények

A játéktesztek után csak úgy érdekességképpen elkészítettük a két rivális rendszereinek százalékos skálázódását bemutató grafikonját, mindkét oldalról elővettük az első három legjobban skálázódó játékot, és feljegyeztük a gyorsulást. Mint látható, az NVIDIA esetében ez a három játék a Call of Juarez, a Rainbow Six Vegas és az Unreal Tournament 3 volt, legalábbis abból a csokorból, amit mi teszteltünk. Két GPU teljesítményét vettük 100%-nak, és ehhez toldoztuk hozzá a harmadik és negyedik GPU által pluszban megjelenített fps-ek számát. Call of Juarez alatt elég érdekes eredmény jött ki, ugyanis a harmadik GPU-val mindössze 21%-ot gyorsult a játék, miközben a negyedik 53%-ot dobott az eredményen, ez talán egy kis belső konkurenciaharcot sejtet a 3-utas és a Quad SLI között. Talán ezzel a Quad SLI irányába próbálják fordítani a leginkább teljesítményre éhes felhasználókat. RSV alatt már mondhatni „értelmesebb” képet kaptunk, a harmadik GPU-val 51%-ot, a negyedikkel pedig mindössze 8%-ot gyorsult a játék. UT3 alatt még rosszabb a helyzet, 20 és 4%-os, azaz mindössze 24%-os gyorsulásra volt képes a Quad SLI a szimpla SLI-vel szemben. Azt hihetnénk, hogy itt CPU-limit áll a háttérben, de a CrossFireX jóval több fps-t ért el UT3 alatt, tehát ez ki is zárható.

A CrossFireX skálázódása sokkal racionálisabbnak, logikusabbnak tűnik a három kiválasztott játékban, ezek a Call of Juarez, a Half Life 2 Episode Two és az Unreal Tournament 3. Két GPU-hoz képest a harmadik GPU megjelenése ebben a három esetben 31–44%-os többletet eredményezett, és logikusan a negyedik GPU hozzáadása mindhárom esetben ennél kevesebbet, 18–28%-ot ért a CrossFireX esetében. Ezek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a CrossFireX működése sokkal kiegyensúlyozottabb, főleg ha megnézzük a következő táblázatot, majd végiggondoljuk, hogy mivel találkoztunk a tesztelés során.


CrossFireXQuad SLI
Enemy Territory: Quake Warsnem működikműködik
Half Life 2 Episode Twoműködiknem működik
Rainbow Six Vegasműködikműködik
Call of Duty 4működiknem működik
Unreal Tournament 3működikműködik
Crysisnem működikműködik
Company of Heroesnem működiknem működik
World in Conflictműködiknem működik
Colin McRae Rally DiRTnem működiknem működik

Bár a táblázat alapján a CrossFireX nem olyan sokkal jobb, hiszen az SLI csak eggyel kevesebb játékban működött, azért érdemes a táblázaton túl is látni...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés