Hardver és teljesítmény
Belső
Mint említettük, a Scar III széria nem tartozik a belépőszintű gamer notebookok közé (ezt a címet a G család viszi), és ez látszik a hardveres opciókon is, a gép ugyanis 15,6 és 17,3 hüvelykes kijelzővel, illetve maximális felszereltség esetén Core i9-9980H-val, RTX 2070-nel és 240 Hz-es képernyőfrissítéssel is kérhető. Ehhez képest az általunk tesztelt változat jóval szerényebb specifikációkkal bír, persze így az ára sem éri el a 8-900 000 forintos szintet, helyette 400 000 forintba kerül.
Termék megnevezése | ASUS ROG Strix Scar III (G531GU) |
---|---|
Processzor | Intel Core i7-9750H – 2,6/4,5 GHz, 45 W TDP |
Memória | 2 x 8 GB SK Hynix DDR4-2666 |
Kijelző | 15,6"-es, 1920x1080 pixeles, AUO IPS panel, matt felülettel, 144 Hz-es frissítéssel |
Grafika | NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti 6 GB GDDR6 |
Adattároló | 512 GB Intel 660p NVMe SSD |
Optikai meghajtó | nincs |
Kommunikáció | - Intel Wireless-AC 9650 Wi-Fi - Realtek Gigabit Ethernet - Bluetooth 5.0 |
Interfészek | - 1 db USB 3.1 Gen2 Type-C - 3 db USB 3.1 Gen1 Type-A - HDMI - kombinált audio ki- és bemenet |
Extrák | Négyzónás RGB billentyűzetvilágítás, Keystone biztonsági kulcs (nem minden konfigurációban) |
Akkumulátor | 66 Wh |
Méret | 360 x 275 x 25 mm |
Tömeg | 2,57 kg |
Operációs rendszer | Windows 10 Home |
Gyártó honlapja | www.asus.hu |
Termék honlapja | ROG Strix Scar III |
Fogyasztói ár | 400 000 forint |
Garancia | 2 év |
Teljesítmény
Kezdjük a sort szokás szerint a háttértárral, mely egy 512 GB-os Intel 660p SSD-ből áll. Egy PCIe 3.0 x4 változatról van szó, ami hozza is az ennek megfelelő számokat a Crystal Disk Markban. Persze más tesztekből már tudjuk, hogy normál felhasználási körülmények között a SATA és NVMe SSD-k között jóval kisebb az érezhető különbség, mint amit a CDM mutat, de jó tudni, hogy a háttértár nem fogja vissza a notebookot, kapacitása pedig elég ahhoz, hogy az éppen használt pár játék az operációs rendszer és az egyéb programok mellett elférjen.
Ami a további sebességméréseket illeti, ugyan a Core i9-ek megjelenésével a Core i7 elvesztette csúcsproci státuszát, de azért nem lett még gyenge, a számokból is látszik, hogy a Scar III-at nem kell félteni, ha komolyabb munkára kerül sor:
Mérés | Eredmény |
---|---|
7-Zip Single / Multi | 4867 / 35 489 MIPS |
Cinebench R15 OpenGL / CPU | 123,03 / 1289 cb |
Cinebench R20 CPU Single / CPU Multi | 469 / 2817 cb |
Veracrypt SHA 256 / SHA 512 | 231 MB/s / 122 MB/s |
PCMark 8 Home Conventional / OpenCL | 4442 / 4875 |
PCMark 8 Work Conventional / OpenCL | 4170 / 5679 |
PCMark 8 Creative Conventional / OpenCL | 5453 / 7567 |
PCMark 8 Office 2013 | 4441 |
PCMark 8 Storage | 4950 |
PCMark 10 Extended | 6507 |
PCMark 10 Essentials / Productivity | 9241 / 8124 |
PCMark 10 Digital Content Creation / Gaming | 6391 / 10 102 |
SpecWPC 7-Zip Compress* | 193,4 sec |
SpecWPC Blender BMW 1M* | 108 sec |
SpecWPC Handbreak Normal / HQ | 60,61 / 24,18 fps |
SpecWPC Maya Shaded Wire | 55,47 fps |
SpecWPC Python SciPy* | 112,44 sec |
A 3D-s teljesítményt nézve látható, hogy a 1660 Ti jó párosítás a Full HD kijelzővel, hiszen maximumra állított grafikával is jól játszható sebességeket kaptunk – legalábbis az „átlagos” játékos igényeit figyelembe véve, hiszen esportban az ilyen kétszámjegyű fps értékeket kevésnek fogják tartani. Azt, hogy a sebesség növeléséhez a CPU-t vagy a GPU-t érdemes komolyabbra cserélni, játéka válogatja: az Ashes of the Singularity esetében inkább a processzor, a Tom Clancy’s The Division 2-ben inkább a VGA volt a szűk keresztmetszet. A 144 Hz-es panel jó választás ebbe a gépbe, a maximális sebesség Strange Brigade alatt például elérte a 133 fps-t – egyetlen szívfájdalmunk, hogy G-Sync nem volt elérhető.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!