Logitech G25, kormányok fejedelme

A kormány

A Logitech fennállásának 25. évfordulója alkalmából igazi csemegével lepte meg a számítógépes száguldás szerelmeseit. Amikor megláttuk az első fotókat a 28 centiméter átmérőjű kormányról, a kuplunggal kiegészített pedálsorról és a H sémában is működő, szintén bőrözött váltóról, tudtuk, hogy közelebbről is meg kell ismerkednünk a G25-tel. Sajnos a várakozás kicsit hosszabbra nyúlt, mint szerettük volna, de jobb későn, mint soha. Első benyomás: remekmű. A G25 kormánya olyan, mintha egy kőkemény sportkocsiból tépték volna ki.

A 28 centiméter átmérőjű kormány koszorúját teljes egészében bőr borítja. A felület kialakítása és varrása olyan, mint az igazi autós sportkormányoké. Az ívet háromágú alumíniumváz tartja össze, ennek közepén ott díszeleg a Logitech címkéje. A szokásos fogásban (10 óra 10 percnél) kis dudorokat helyeztek el, ahogyan azt kell.

Látszik, hogy mindent alárendeltek a vezetési élménynek. Csupán két gomb van a kormányon, azok sem a legszerencsésebb helyen. Sokkal fontosabbak a váltó fülei. Ezek akkorák, hogy egy közepes elefánt is megirigyelhetné őket. Kormányra talán kissé túl nagyok is. A vízszintes küllőkön felül és alul is alaposan túlnyúlnak, így többféle fogásból is kényelmesen elérhetőek. Azért fontos ez, mert a kormányt jócskán, akár 900 fokban is el lehet tekerni, ami két és fél fordulatot jelent, közelíti az utcai autókét.

A bőrborítású volán vastagsága ideális. A korábbi PC-s csúcsmodellhez, a MOMO Racinghez képest kisebb lett az erővisszacsatolás (Force Feedback) mechanikáját rejtő ház. Ez azért is érdekes, mert az újdonságban két motor dolgozik. A Logitech szerint így sokkal pontosabb, erősebb és még halkabb is lett a rendszer. Csúcsmodellhez méltóan a kormány belső alkatrészei is fémből készültek, így tartósabb, masszívabb, huzamos használat után sem veszít precizitásából.

Bár műanyagból van az asztalhoz szoruló része, a G25 felfogató rendszere is nagyon masszív. A két karommal biztosan rögzíthető a szerkezet, még a két motor ereje sem tudja lerázni az asztalról. A MOMO bonyolultabb rendszere sem volt ennél stabilabb.

A kormány felszerelése pofonegyszerű. Két jó fogású tekerővel húzhatjuk szorosra a karmokat, majd egy könnyed mozdulattal besüllyeszthetjük őket a házba.

Mivel a váltó külön egységre költözött, a pedálé mellett még egy csatlakozót találunk. A számítógéphez kapcsolódó USB és a tápkábel mellett így már négy vezeték tekereg a ház aljában. Ezeket kis vájatokban vezethetjük ki, a középső idomra pedig felcsévélhetjük a fölösleges kábeleket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés