Hirdetés
Több, mint 5 év telt el azóta, hogy új, Logitech márkájú kormányról adhattunk hírt, vagyis már ideje volt, hogy új modellel álljon elő a svájci gyártó. Az időzítés mondjuk kicsit megcsúszott, hiszen már elmúlt az a karanténidőszak, mikor csak szimulátorversenyeket követhettünk figyelemmel és sok újonc ült a virtuális volán mögé, a legtöbben már inkább a valós szériákra figyelnek. Ettől függetlenül nem bánjuk, hogy végre megírhatjuk a Logitech G923-ról szóló hírünket, még ha jelentős érdemi változást nem is hoz az elődökhöz képest.
Ezúttal is két külön modell készült Xbox és PlayStation konzolokhoz, de már nem találkozhatunk kétféle modellnévvel, ezért vásárláskor különösen figyelnünk kell, hogy melyik kiosztással ellátott verziót választjuk – PC-vel azonban most is működik mindkét kiadás. A kialakításon nem változtattak drasztikusan, a szokásos „konzolos” gombok mellett találunk egy 24 állású vezérlőtárcsát, illetve két, alumíniumból készült váltófület a kerék mögött, a többszínű, fordulatszámot jelölő LED sor viszont már mindkét modellen megtalálható, ez korábban csak a PlayStation-ös verzió sajátossága volt. Maga a kormánykerék műbőr borítással rendelkezik, meghajtásáról pedig fogaskerekes rendszer gondoskodik (ellentétben a hasonló árkategóriájú, sőt, még az olcsóbb Thrustmaster modellek sokak által jobban kedvelt szíjas hajtásával), két végpontja között pedig maximum 900 fokot forog, ami a gyártó weboldaláról letölthető segédszoftverben csökkenthető.
Természetesen, ezért az árért elvárható módon az újdonság képes a force feedbackre, de a termékoldalon külön kiemelésre került a vállalat saját, TrueForce névre keresztelt technológiája, mely állítólag egy új szintre emeli az erővisszacsatolást. A rendszer lényege, hogy közvetlen kapcsolatban áll nem csak a játékok fizikai, de audio engine-jével is, így az autó mechanikai visszajelzései és az út egyenetlenségei mellett olyan, hanggal kapcsolatos hatásokból is kapunk egy kicsit a kormányon keresztül, mint például a hirtelen emelkedő fordulatszám. A másodpercenkénti négyezres mintavételezési ráta a konkurenseknél realisztikusabb erő-visszacsatolási élményt ígér, ennek valóságalapját azonban csak a későbbi tesztek igazolhatják, vagy cáfolhatják meg. A rendszer egyelőre csak az Assetto Corsa Competizione, a Gran Turismo Sport és a GRID játékokkal kompatibilis, szeptemberben pedig a támogatott játékok köréhez csatlakozik még az iRacing, az F1 2020 és a Dirt Rally 2.0, minden más esetben be kell érnünk a korábbról már ismerős force feedback megoldással.
A szetthez tartozik egy három pedálos konzol is, mely külsőre megegyezik a korábbi modellekével, belül azonban történt egy apró, de annál fontosabb módosítás: a fékpedál, extra rugójának köszönhetően már progresszív működésű, vagyis a fékerőt ezentúl nem lineárisan lehet adagolni, hanem a pedál útjának végéhez közeledve egyre jobban nő annak ellenállása, ami szintén kicsit közelebb hozza az élményt a valós vezetéshez.
A Logitech G923 várhatóan még ebben a hónapban elérhetővé válik, a gyártó pedig lehetővé teszi az előrendelést, 127 999 forintos áron.