Extrák összevetve
A jobb összehasonlítás érdekében egy táblázatot készítettünk az AMD, az Intel és az NVIDIA meghajtókban elérhető főbb szolgáltatásokról.
Gyártó | AMD | Intel | NVIDIA |
---|---|---|---|
Több kijelző kezelése |
van (Eyefinity) | van (Collage Display) | van (Surround) |
Kijelzők száma grafikus vezérlőnként | 6 | 4 | 4 |
Kijelzők maximális száma | 12 | 4 | 5 |
Keretkorrekció | van | van | van |
Független hangátvitel a kijelzőkhöz | van | - | - |
Miracast képtovábbítás | van | van | van |
Sztereó 3D támogatás | van | van | van |
HDR támogatása |
van | van | van |
Egyedi felbontások támogatása | van | van | van |
Videolejátszás minőségének javítása | opcionális | opcionális | opcionális |
Videók rázkódásának kiegyenlítése | van (Steady Video) | - | - |
Mozgásinterpoláció | van (Fluid Motion Video) | - | - |
Variálható frissítési frekvencia | van (FreeSync) | - | van (G-Sync) |
Vertikális szinkron támogatása | van | van | van |
Adaptív vertikális szinkronizáció | - | - | van |
Speciális szinkronizáció | van (Enhanced Sync) | - | van (Fast Sync) |
Virtuális felbontás támogatása | van (VSR) | - | van (DSR) |
Élsimítás utófeldolgozással | van (MLAA) | van (CMAA) | van (FXAA) |
Élsimítás többszörös mintavétellel | van | van | van |
Adaptív többszörös mintavételezés | van (EQAA) | - | van (CSAA) |
Több képkockás mintavételezés | - | - | van (MFAA) |
Élsimítás szupermintavétellel | van (SSAA+AutoLOD) | - | - |
Élsimítás hibrid mintavétellel | - | - | van (TrSSAA) |
Anizotróp szűrés támogatása | van (2x-16x) | van (2x-16x) | van (2x-16x) |
Shader gyorsítótár | van | van | van |
Tesszelláció egyedi kontrollálása | van | - |
- |
Képkockasebesség korlátozása | van (30-200) | - |
- |
Tripla pufferelés kényszerítése | van |
- |
van |
Flip queue alapértelmezett mérete | 1 | 3 | 3 |
Konfigurálható flip queue | - | - | van (1-8) |
Több GPU támogatása | van (mGPU) | - | van (SLI) |
Frame pacing több GPU-val | van (kikapcsolható) | - | van |
Gyári tuningmodul | van (WattMan) | - | - |
Hűtés konfigurálhatósága | van | - | - |
TDP-keret gyári konfigurálhatósága | van | - | - |
Scene pacing modul | van (Chill) | - | - |
Gyári felvevő- és közvetítőmodul | van (ReLive) | - | van (ShadowPlay) |
Kooperációs játékmegosztás | - | - | van (GameStream Co-op) |
Integrált ambient occlusion | - | - | van (HBAO) |
Speciális utófeldolgozások | - | - | van (Freestyle) |
Játékok grafikájának konfigurálása | - | - | van |
Képkockasebesség kijelzése | van | - | van |
Teljes Overlay modul | van (Overlay) | - | - |
Meghajtót frissítő modul | van | - | van |
Vezérelhetőség mobil eszközről | van (Link) | - | - |
Külsőleg bekötött GPU támogatása | van (XConnect) | - | van |
A táblázat önmagáért beszél, de pár dolgot azért érdemes hozzáfűzni. Többek között ki kell emelni, hogy bizonyos funkciók hardverfüggőek, tehát a fentiek csak a szoftverre vonatkoznak, de például a HDR támogatása az Intelnél csupán a Core sorozatú processzorokba épített IGP-kkel érhető el, illetve alapvetően az új hardverek meglétéhez van kötve. Hasonlóan fontos kiemelni, hogy az NVIDIA Maxwell és Pascal architektúra már nem támogatja a CSAA-t, viszont a második generációs Maxwell és Pascal esetében van MFAA és Fast Sync, a többi NVIDIA GPU-n ugyanakkor nincs.
Érdekes dolognak számít az NVIDIA oldalán a képkockaszintű ambient occlusion effekt, amely pár játékban aktiválható. Ez régebben került bele a driverbe, azóta a fejlesztése leállt, mert a mai játékoknak ez már eleve a része, így nincs értelme pénzt ölni egy meghajtó oldali implementációba. Új dolog azonban a Freestyle, amely különböző utófeldolgozással működő effektet kínál meghatározott játékokhoz, azaz ezt sem lehet mindenen alkalmazni.
Végül a Miracast képtovábbítás is eléggé hardverfüggő szolgáltatás, illetve a Thunderbolt interfészen bekötött GPU-k esetében számolni kell azzal, hogy a régebbi grafikus vezérlők nem működnek. Ezekről az érintett gyártók weboldalán mindig részletesen lehet tájékozódni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!