Hirdetés

2018. október 19., péntek

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Felerősíti a játékfejlesztők támogatását az Intel

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az új részlegvezetők nem bízzák a véletlenre a visszatérést, tényleg erős konkurenciát akarnak állítani az AMD-nek és az NVIDIA-nak.

Az Intel grafikus részlege az elmúlt években hatalmas változásokon ment keresztül. A Haswell kódnevű fejlesztés megjelenésénél úgy nézett ki, hogy jönnek fel, mint a talajvíz. A játékfejlesztőket támogató részleget Richard Huddy igen korrekten menedzselte, hiszen sikerült meggyőzni a Codemasters és a Creative Assembly néven ténykedő stúdiókat, hogy beépítsék a csak Haswell IGP futó PixelSync eljárást a játékaikba. Aztán jött Brian Krzanich, és újdonsült elnök-vezérigazgatóként megkezdte a leépítést, aminek áldozatul esett a grafikus részleg számos szakembere.

Hirdetés

Három éve a hullámvasút elkezdett lefele menetelni, és azóta sem állt meg, ugyanakkor a pozitív változások már tetten érhetők. Dr. Venkata M. Renduchintala felismerte, hogy a szoftver kulcsfontosságú a hardver eladásához, így jó ideje tart a játékfejlesztőket segítő részleg felerősítése. Ebbe a munkába kapcsolódott be az AMD-től távozó Raja Koduri is, és mára kijelenthető, hogy a cég az elmúlt időszakban távozott szakemberek pótlásán dolgozik, méghozzá rohamtempóban. Persze egyszerűbb lett volna nem beszántani a részleget, de időgépet senki sem tud még építeni.

A vállalat egyik nagy fogása az a Joshua Barczak, aki eddig a Firaxis vezető motorprogramozója volt. Az elismert szakember igazi kincs lesz az Intel számára, ugyanis eléggé speciális az aktuális termékportfóliójuk. Nem csak a saját IGP-ik optimalizálásáról kell gondoskodni, hanem ott van a Kaby Lake-G platformban az AMD-től igényelt egyedi, Vega architektúrára épülő Radeon. Bár utóbbi szempontjából az AMD munkájára is építhetnek, maga a platform az Intelé, vagyis a felhasználók felé ők felelnek érte. Emiatt talán nem véletlen Joshua Barczak szerződtetése, hiszen róla köztudott, hogy saját fejlesztésű GPU disassemblert is írt, bevallottan azzal a céllal, hogy tanulmányozza a GPU-architektúrákat. Igen jól ismeri tehát az Intel és az AMD dizájnjait, vagyis hatékonyan tudja segíteni a fejlesztőket, legyen szó a Santa Clara-i óriáscég saját grafikus vezérlőiről, vagy éppen a Kaby Lake-G Radeonjáról.

Az I-Illusions által fejlesztett VR játék, ami az Intel IGP-ken is megy.
Az I-Illusions által fejlesztett VR játék, ami állítólag egy Intel IGP-n is megy. [+]

Az Intel a Windows Mixed Reality felé is kacsintgat. Korábban erről volt szó, hiszen a vállalat a leggyorsabb Kaby Lake-G-t VR-ra is ajánlja, viszont jelen esetben olyan VR játékokról beszélünk, amelyek Intel IGP-n is játszhatók. Persze valószínűleg a legmodernebbeken, de ezek sem az acélos teljesítményükről híresek, tehát igazi kuriózumnak tekinthetők ezek a projektek.

A fentiek mellett a vállalat az Epic Games felé is közelebb fűzi a szálakat, aminek az időzítése pont jó, mivel az Unreal Engine 4 éppen a Vulkan API-ra való áttérésen dolgozik. Itt is az IGP-k számítanak, bár hozzá kell tenni, hogy az Intelnek hatalmas mázlija is van, mivel az Epic a Vulkan leképezőre való átállást pont Vega architektúrára épülő Radeonokon vezényli le, hiszen csak ezekre érhető el a hardveres nyomkövetést biztosító Radeon GPU Profiler. Ezzel lényegében a Kaby Lake-G platform is le van tudva.

A Vulkan API-ra egyébként kritikus tényezőként tekint majd a vállalat. Bár utolsóként biztosítottak erre vonatkozó implementációt, mégis azt lehet látni, hogy rendkívül gyorsan fejlődik a meghajtó, köszönhetően annak, hogy az utóbbi hónapokban jelentős erőforrásokat fordítanak rá. Ez egyébként alapvető változás a cégnél, ugyanis az OEM partnerek felé igen sok ígéretet tettek le az idén. Többek között azt, hogy a Kaby Lake-G platformhoz úgynevezett kiemelt támogatást biztosítanak, vagyis amint elérhető lesz egy új és várt játék, a hozzáigazított meghajtót még aznap le lehet tölteni. A későbbiekben ez kiterjed majd a saját hardvereikre, ami drámai ugrás lesz a felhasználóknak, hiszen nem kell heteket, vagy rosszabb esetben hónapokat várniuk, mire egy új program kap egy optimalizált profilt.

Hirdetés

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.