Hirdetés

2018. augusztus 14., kedd

Útvonal

Tesztek » Videokártya rovat

Gigantikus driverteszt, avagy mit rejtenek a meghajtók

Az eszközillesztők a grafikus vezérlők kenőolajai, de vajon lehetnek többek is ennél?

ReLive és ShadowPlay

Manapság az egyik legfontosabb szolgáltatásnak számítanak a felvevő- és közvetítőmodulok, hiszen rengeteg felhasználónak van valamilyen oldala, csatornája valamilyen közösségi platformon. Okvetlenül fontosnak találják tehát a gyártók, hogy ezt az igényt lefedjék, de ahogy látszik a második oldalon, az Intel ilyen funkciót nem épít meghajtójába annak ellenére sem, hogy a megfelelő hardver ott van integrált grafikus vezérlőikben. Ehelyett a harmadik féltől származó megoldásokat támogatják, vagyis alternatívát ők is kínálnak, ugyanakkor az AMD és az NVIDIA felismerte, hogy itt egy gyári szolgáltatás biztosításával nagyon sokat lehet nyerni.

Hirdetés

Advertisement

Az AMD a ReLive, az NVIDIA pedig a ShadowPlay modult kínálja, amelyek bár ugyanarra valók, de sok szempontból eltérnek egymástól. Ezt a legjobban ismét egy táblázattal lehet bemutatni.

A gyári felvevő- és közvetítőmodulok PC-n
Gyártó AMD ReLive NVIDIA ShadowPlay
Videókódolás típusa H.264 vagy H.265 H.264
Audiókódolás típusa MPEG AAC
Rögzítés támogatott felbontásai 360p, 480p, 720p, 1080p, 1440p, 2160p, játékban beállított
Rögzítés támogatott sebessége 30 vagy 60 fps
Rögzítési profilok alacsony (5 Mbps)
közepes (10 Mbps)
magas (30 Mbps)
alacsony (15 Mbps)
közepes (21 Mbps)
magas (50 Mbps)
Beállítható bitráta általánosan 1-100 Mbps 1440p-ig 10-50 Mbps
2160p-ben 30-130 Mbps
Felvétel hossza 15 másodperctől egészen 20 percig
Gyorsbillentyűk támogatása van van
Asztal rögzítése van van
Visszajátszásszerű rögzítés van van
Rögzítési tartomány teljes képernyő vagy kijelölt régió csak teljes képernyő
Hang mintavételi rátája 48 kHz
Választható bitráta a rögzített hangnál 32, 64, 96, 128, 160, 192, 256, 320 kbps -
Közvetítés támogatott felbontásai 360p, 480p, 720p, 1080p, 1440p YouTube: 360p, 480p, 720p, 1080p, 1440p
Facebook: 360p, 480p, 720p
Twitch: 360p, 480p, 720p, 1080p
Közvetítési profilok általánosan:
alacsony (1,5 Mbps)
közepes (2,5 Mbps)
magas (3,5 Mbps)
nagyon magas (6 Mbps)
egyedi (1-20 Mbps)
YouTube:
alacsony (2 Mbps)
közepes (6 Mbps)
magas (9 Mbps)
nagyon magas (18 Mbps)
egyedi (1-18 Mbps)
Facebook:
alacsony (1 Mbps)
közepes (2 Mbps)
magas (4 Mbps)
egyedi (1-4 Mbps)
Twitch:
alacsony (1 Mbps)
közepes (2 Mbps)
magas (3,5 Mbps)
nagyon magas (9 Mbps)
egyedi (1-18 Mbps)
Közvetítés támogatott sebessége általánosan:
30 vagy 60 fps
YouTube:
30 vagy 60 fps
Facebook:
30 fps
Twitch:
30 vagy 60 fps
Választható bitráta a közvetített hangnál 32, 64, 96, 128, 160, 192 kbps -
Archivált közvetítés van -
Webkamera overlay támogatása van van
Kamerakép átlátszósága van (0-100%) -
Kamerakép elhelyezése teljesen definiálható csak a sarkokba
Kamerakép mérete teljesen definiálható -
Chroma Key támogatás van -
Modul elérhetősége opcionálisan az eszközillesztőből külön programból (GeForce Experience)
Modul működésének előfeltétele nincs regisztráció szükséges

Teljesítmény tekintetében nincs igazán hátránya az AMD ReLive és az NVIDIA ShadowPlay használatának, aminek az az oka, hogy fixfunkciós blokkokon futnak. Persze egy nagyon csekély lassulással számolni kell, mivel a videomemóriát mindkettő terheli, így igényelnek némi memória-sávszélességet.

Teljesítmény ShadowPlay nélkül és ShadowPlay mellett Teljesítmény ShadowPlay nélkül és ShadowPlay mellett
Teljesítmény ShadowPlay nélkül és ShadowPlay mellett [+]

A méréseink szerint az AMD ReLive 3-4, míg az NVIDIA ShadowPlay 6-7 százalékot lassít, de ez nagymértékben függ a kiválasztott alkalmazástól, sok esetben inkább csak 1-3 százalék közötti a teljesítményveszteség. Megpróbáltunk olyan játékot és beállítást választani, ami nagyon leterheli a memóriabuszt, hogy lássuk a legrosszabb eshetőséget. Az biztos, hogy a processzort terhelő opciókhoz viszonyítva még így is sokkal kedvezőbb mindkét megoldás.

Teljesítmény ReLive nélkül és ReLive mellett Teljesítmény ReLive nélkül és ReLive mellett
Teljesítmény ReLive nélkül és ReLive mellett [+]

A képességekben nincs nagy különbség a két megoldás között. Ha tartalmak rögzítése a cél, akkor nem lehet igazi győztest hirdetni, persze helyenként picit eltér a ReLive és a ShadowPlay, de a gyakorlatban ezt nem fogják észlelni a felhasználók. Közvetítés esetén viszont a ReLive sokkal rugalmasabb a webkamera kezelésében, illetve archiválási lehetőséget is kínál. Azt külön nem értékelnénk, hogy a ShadowPlay nincs gyárilag benne a meghajtóban, illetve használata regisztrációhoz kötött, mert ez valakinek hátrány, valakinek pedig nem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.