Hirdetés
Játéktesztek I.
Kisebb felbontásban Doom 3-ban CPU limit lépett fel már a szóló kártyáknál is, csak az X850 XT lustálkodik szűrőkkel. A CrossFire videokártyák diadalát hozta a teszt, de ebben minden bizonnyal benne van az alaplap is.
Nagyobb felbontásnál már kifogyott a szufla az egy szál Radeonból és szűrőkkel a GeForce-ok is megizzadtak. A duplák sebessége töretlen, ismét a CrossFire diadalmaskodik, ami a NVIDIA pályájának tartott OpenGL-ben meglepő.
Wolfensteinben szinte ugyanaz a helyzet, mint Doom 3-ban. Kisebb felbontásnál a processzor fogja vissza a kártyákat.
1600x1200-ban a kétféle Radeon-felállás közé szorultak a GeForce-ok. Érdekesség, hogy az SLI itt korlátozó tényezőként szerepelt, és a processzor sem bírta túl jól, hiszen szűrőkkel és nélkülük is közel ugyanazok az eredmények születtek.
Utolsó OpenGL tesztünk megmutatta, hogy ki az úr az összetett OpenGL shaderek világában. A Radeon és a CrossFire is csúfos vereséget szenvedett. Az SLI-k még nagy felbontásban is processzorlimitáltak voltak. A GeForce 7800 GT bebizonyította, hogy az NVIDIA mérnökei nem tétlenkedtek az utóbbi időben. A kisebbik hetes GeForce alaposan lehagyta a csúcs hatost.
MOHPA alatt sincs sok értelme a kisebbik felbontásnak, így nem meglepő, hogy a második videokártyák sem hoznak gyorsulást. A felbontást magasabbra állítva már csökkentek az fps értékek, a Radeon a GeForce-ok kereszttüzébe került. Az SLI/CF mód ismét hatástalan maradt, ez talán a gyakori elmosásnak (blur) köszönhető, vagy más textúrába renderelő hatás lehet a hátterében.
A ralizás eleinte jobban ment Radeonnal, de nagyobb részletességnél a szóló kártya lemaradt. A második kártya gyorsító hatása csak szűrőkkel jelentkezik. Nagy felbontásban a Radeon hátránya tovább nőtt. Ugyan szűrők nélkül még jól szerepelt a CrossFire, de AA és AF bekapcsolásával - ami ezeknél az óriásoknál kötelező - a GeForce 7800 GT elhúzott mellette.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!