Mindent átfestett a Rembrandttal az AMD

A vállalat új SoC APU-ja az összes részegységből a legmodernebbet kapta, de az igazán erős oldalát csak most mutatta meg.

Felezve, nem megvágva!

Logikai felépítés tekintetében a Rembrandt IGP-jében két darab shader motor található, és ez azért nagyon fontos információ, mert a Radeon 660M és 680M jelzésű IGP konfigurációk között a fő különbség, hogy az előbbiben csak az egyik shader motor aktív. Ergo nem csak a WGP-k fele kerül letiltásra a gyengébb teljesítményű dizájnban, hanem az ezeket tartalmazó shader motor is, az összes ROP blokkjával, L0 és L1 gyorsítótárával, illetve raszterizálójával. Az átláthatóság érdekében a két IGP konfiguráció paramétereit táblázatban részletezzük.

AMD Radeon 600M sorozatú IGP-k (RDNA 2 architektúrával)
Típus 660M 680M
SoC APU kódneve Rembrandt
Architektúra RDNA 2
CU-k száma (WGP-k száma) 6 (3) 12 (6)
Shader részelemek száma 384 768
Textúrázó csatornák száma 24 48
Blending egységek száma 16 32

Jó hír viszont, hogy mindkét dizájnban négy ACE dolgozik, amelyek egy HWS (Hardware Scheduler) fennhatósága alá tartoznak. Ezzel a rendszer összességében 32 compute parancslistát kezel egy grafikai parancslista mellett. Természetesen megmaradt a finomszemcsés preempció és a QoS (Quality of Service) támogatása. Előbbi felel azért, hogy a kritikus fontosságú feladatok előnyt élvezzenek, míg utóbbi a többfelhasználós környezet hatékony kezelését teszi lehetővé, ráadásul továbbra is virtualizálható a teljes lapkára, mindezt teljesen automatikus hardveres ütemezés mellett. Természetesen továbbra is a rendszer része a 64 kB-os globális adatmegosztás, vagy más néven Global Data Share (GDS), és az előző generációban bevezetett priority tunneling szintén elérhető.


[+]

A multimédiás blokk is fejlődött, így ez már támogatja az AV1-es formátumú videók dekódolásának gyorsítását, illetve beépítésre kerül egy friss kijelzőmotor, amely a DisplayPort 2.0 mellett a HDMI 2.1-et is kezeli. Ez azonban nem minden, ugyanis a lapka kapott egy olyan audió koprocesszort, amely képes az AI zajszűrésre, ugyanakkor ezt az adott notebookgyártónak kell engedélyezni.

[+]

Technikai képességek terén ez az első IGP a piacon, amely teljes mértékben támogatja a DirectX 12 Ultimate API-t. Ez lényegében a sugárkövetés gyorsítását is magában foglalja, amivel nem biztos, hogy lehet kezdeni valamit ezen a teljesítményszinten, de legalább a lehetőség adott. Itt számításba vehető, hogy a sugárkövetés nem csak teljesítménygyilkos lehet, például a FidelityFX-féle Hybrid Shadows Sample eljárás lényege pont a raszterizálással szembeni memóriakímélése és tempóelőnye. Tehát nem teljesen hasztalan hardverelemek ezek még egy IGP-ben sem, de tény, hogy a manapság elérhető játékoknál nem nagyon lehet mit kezdeni velük.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés