Játékok
Bár a tesztünkben résztvevő processzorokat jellemzően nem játszani veszik az emberek, mi úgy gondoltuk, három játékban (Deus Ex: Mankind Divided, Forza Horizon 4, Strange Brigade) teszünk velük egy próbát, mind az integrált GPU-val, mind dedikált videokártyával. Azt sejtettük, hogy az Intel UHD 610-es grafikája nagyon gyengén fog szerepelni a Vega 3-mal szemben (és így is lett), de hogy kicsit árnyaltabb képet kapjunk, a processzorlimit feltárásának érdekében egy 11 GB GDDR6 memóriával szerelt Gigabyte AORUS GeForce RTX 2080 Ti Xtreme vezérlőt is hozzáadtunk a recepthez, 1366x768 pixeles felbontás kíséretében.
Az IGP tesztek folyamán 1280x720, illetve 1920x1080-as pixelszámot társítottunk alacsony grafikai konfigurációval, míg az RTX-es rundokhoz a már említett 1366x768 mellé Deus Exben High presetet, Strange Brigade-ben Ultra textúrákkal megtámogatott Medium presetet, a Forza Horizon 4-ben pedig az alant látható beállításokat alkalmaztuk. Természetesen a vertikális szinkronizáció minden esetben ki volt kapcsolva.
Forza Horizon 4: bal oldalon az integrált GPU, jobb oldalon az RTX beállításai láthatók (forrás: PROHARDVER!) [+]
A Deus Ex-féle disztópikus kalandozások hamar véget értek az IGP frontján, hiszen az Intel csemetékkel egyszerűen nem volt hajlandó elindulni a játék. Valószínűleg nem vesztettünk sokat, mert még Vega 3-mal is bőven játszhatatlan értékek láttak napvilágot. Az RTX nagyvadat behelyettesítve az egyenletbe már lényegesen szívderítőbb irányba gurult el a történet fonala: az Athlon vitte a prímet, mert bár az átlag frame rate nagyon egy halmazban mozgott (csak a Celeron maradt le, mintegy 10 százalékkal), de a minimumot tekintve körülbelül 55 százalékos előnnyel zárta a napot. Ez single playerre már a szódával úgy-ahogy elmegy tárgyköre, de ne felejtsük el, hogy egy majd' fél milliós VGA szolgáltatja a talpalávalót.
A Forza Horizon 4 – az Eidos Montréal játékához hasonlóan – meg sem nyikkant az UHD 610-essel, illetve a G4920-nál még külön megjegyezte, hogy a CPU amúgy is nagyon karcsú volna. A Vega 3 28 és 20 fps-es átlaga minden, csak nem élvezhető, tehát itt effektíve nincs galaxisnyi távolságban egymástól a két integrált megoldás: igaz, hogy az Intelek még csak a rajtvonalhoz sem álltak, de az AMD is hason csúszva kecmergett át a finisen. A másik véglet a 2080 Ti, amivel biza megtáltosodott a vas (bár ahogyan azt feljebb már írtuk, a Celeron minden tekintetben elégtelen volt a Forzának, így az PCI Express-es VGA-val sem indult el), és egyből kellemetes számok cikáztak a framerate számlálón. A G5400 és a 200GE közt simán 10 százalékon belül maradt a különbség, és a 140-170 fps-es tartományban mozogva abszolút korrekt játékmenet köszönt vissza ránk a monitorról. Így kell ezt. Majdnem elfelejtettük, hogy a videokártya ára egy egyszerűbb használt autóéval vetekszik.
Az utolsó játék a jó öreg Strange Brigade volt, ami már képesnek bizonyult munkára fogni a Coffee Lake-ek grafikus lapkáját. Halleluja, mondhatnánk, de 720p-ben azért kőkemény diavetítés volt műsoron (az 1080p-t már meg sem említjük, mert ott már egy diavetítőn néztük, ahogy egy másik diavetítő diákat vetít), és csak a Vega 3 tudott egy hangyányival játszhatóbb (de még így is gyakorlatilag játszahatatlan) képkocka/másodperces értékeket felmutatni. A Turing nyújtotta kolosszális erő ellenben kitett magáért, mert bár a minimumok mindhárom processzor esetén 50 fps környékén táboroztak (ez single playerre rendben van, multiplayerhez azért kevéske), az átlagok már 100 fps tájékán korzóztak, a G5400-as Pentium pedig toronymagasan verte a kompániát, hajszál híján plusz 100 százalékot ráígérve az AMD-re. Érdekes, hogy az ominózus átlagot nézve még a kis Celeron is megelőzte a legkisebb Zent.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!