Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tag

    válasz Döglött Róka #110187 üzenetére

    Ez nem egzakt tudomány, én meg - hál' Istennek - nem vagyok Pachter. A retorika kedvéért írtam, érzékeltetve, hogy a drága játékok között is óriási a különbség. Kevés a pontos adat, de a Star Citizenre vagy a Cyperpunkra eltapsolt 300-500 millió jó kiindulási alap (marketing nélkül is bőven 100 millió fölött járt az utóbbi is, pedig a lengyel bérekkel lehet spórolni). A Modern Warfare 2 volt annak idején 50 millió körül, marketinggel együtt 200.

    Mindenesetre az Obsidian és az inXile miatt azért írtam, mert a néhány milliókat kalapoztak össze az utóbbi években a sikerjátékaikra, ez kiegészítve is sokadosztály. Egy Falloutnak 1997-ben volt 3 millió dolláros büdzséje (ez inflációval korrigálva a Wasteland 2-éhez hasonló nagyságrendű), az FF7-nek meg 40+ millió. (Marketing nélküli adatok, a Fallout reklámozására nyilván nem mentek el csilliárdok, az FF7-ére pedig a világ pénzét elköltötték). Szóval a mindenkori csúcsra gondoltam, amit a maga idejében képviselt a Wing Commander IV vagy a Shenmue is. Könnyű belátni, hogy az 500+-os stáblistával rendelkező AC-k sem filléresek, ha nem is mindenki nyomta végig a teljes fejlesztési ciklust.

    Ehhez képest az Obsidian 2019-ben érte el alkalmazottak számában a 200-as határt (vs UbiSoft Montreal kb. 4000). A Larian a BG3-at már AAA büdzsésnek mondja, több stúdiót is nyitottak az elmúlt években, de az óriások mellé nyilván tenném oda őket, és a "bezzeg a Sony" nagy címei is az a liga. Ahogy a Halo Infinite is.

    De én nem vagyok büdzsémániás, olcsó játék is lehet jó, sőt szép is (lásd Shadow Tactics vs Ghost Recon Wildlands). A Fallout szerintem jobb RPG, mint az FF7, de szerencsére mindkét játék remek, csak más. Elfértek, elférnek e különbségek ma is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák