-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
g0dl
addikt
válasz OCTAMD #19097 üzenetére
Hát azért ebből az látszik, hogy nyomtad neki rendesen. A 140-es átlaghoz az út nagy részét bőven 150 felett kellett megtenned. Aztán ha megnézed EV távolság 1% EV idő 5%, azaz lényegében nem hibrid módban közlekedtél. Úgy viszont egy benzinmotortól ( ami 98LE) ez nagyon jó eredmény.
Ja, és ha a benzinköltségből levonod az ilyen gyorshajtásért kapható büntit, amit ha megúsztál akkor lényegében negatív fogyasztással tetted meg a távot -
g0dl
addikt
Tényleg van arra mód, hogy a MyT alkalmazásból, vagy a webes felületről a megtett utakat kiexportáljam?
-
polonic
félisten
-
polonic
félisten
Szerintetek az új m20a-fxs motorokat EGR-je kokszolódik?
Van már részecskeszűrő ezekben is. Vajon a kipufogógáz visszavezetés a GPF után kapja a kipufogógázt vagy előtte. Ha utána, akkor nem igazán koszolódik. A korábbi renault dízelnél is így volt, az egr a dpf után kapta meg a kipufogógázt. Ott más nagyobb baj volt az egr-rel.
Egyelőre nem találtam infokat erről. -
Flashback
addikt
válasz dragon1993 #19108 üzenetére
Hát igen, volt egy-ket út terelés, az segített kicsit. De pályán 130 tempomat.
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
sequator
senior tag
válasz fokukac #19091 üzenetére
Szerintem a gyártók többsége hasonlóan próbál becsülni, az utazások és valamennyi összes megtett út alapján.
Külön-külön mindegyik módszernek vannak olyan esetei, amikor a becslés nagyon messze van a valóságtól, ezért szokták kombinálni a kettőt és valamilyen módon súlyozni. A súlyozás miatt gyártónként, talán típusonként is különböző lehet, hogy melyik van túlsúlyban. Úgy sejtem, hogy olyan átlagos felhasználáshoz igyekeztek optimalizálni, mikor az utazások többnyire hasonlóak (napi-heti rutin alapján) és a hirtelen megváltozó körülményekhez nem alkalmazkodik elég gyorsan.
Én ritkán megyek a napi munkába járáson kívül másfelé, különösen ritkán megyek 100 km-en túlra, így a becslés nekem tűpontos.
Mivel a múlt alapján próbál a jövőre vonatkozó információt nyújtani, mindig lehet olyan szélsőséges eset, amikor nem lesz jó.
sautiasequator
-
-
polonic
félisten
-
No.01
őstag
Mindenkinek BUEK
Latom megy a fogyi tema. Mi is tettunk par km-t az autoba az unnepek elott es alatt. (`21 Corolla kombi 2.0)
Villany - Dusseldorf - Zalakaros: 2 fo, sok csomag, futes ezerrel, vallalhato forgalom 6.2l
Barangolas az osztrakoknal (zero autopalya) 2 fo, minimalis csomag 5.3l
Dugotura Becsben 4 napon at (katasztrofa a kobon) egyedul, nulla csomag 5.1lTeljesen elegedett vagyok ahogy eddigis
-
veterán
Sziasztok
Egy 2017-es Yarisom van 2NR-FKE a motorkódja. Első szélvédőmosóval kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Ritka egy elbaszott megoldással rendelkezik, mégpedig ugye a karon van rajta a fúvóka ami párhuzamosan néz a lapáttal. Maga az elgondolás nem rossz hogy a lapát elé tolja a folyadékot, de amikor mondjuk állok a kocsival vagy kis sebességgel megyek és úgy akarok ablakot törölni akkor a mellettem levőt spriccelem le.
Plusz már az eleje óta meg van hogyha mondjuk 0 fok alá megy a levegő hőmérséklete akkor elég kicsi nyomással jön ki a folyadék a fúvókából, úgyhogy a szélvédő távolabbi részére nem jut elég folyadék, ott csak a koszt keni a lapát.
Próbáltam sokféle folyadékot mindegyikkel ez van.
Én vagyok csak ilyen hogy egy szar szériát kifogtam, vagy másnál is jelentkezik ez? Nálam már az elején is jelentkezett. Amikor felmegy a hőfok mondjuk 5-10 fok környékére onnantól hibátlan minden. Iszonyat módon utálom ezt benne..iPhone 13 Pro Max
-
sequator
senior tag
válasz polonic #19117 üzenetére
Mert annak az a dolga, hogy a korom és más részecskéket felfogja és ne kerüljön a külvilágba, emiatt minden regeneráció ellenére idővel eltömődik és cserélni kell.
Ha a motorból kijövő gázt átvezeted a részecskeszűrőn, akkor az szépen kiszűri belőle a részecskéket, aztán a gáz (egy része) az EGR-en keresztül visszamegy a motorba és újra tele lesz kiszűrendő részecskékkel. Amit újra ki kell szűrni, így a szűrő jobban használódik, mintha a szűrő csak a külvilágba kipufogott gázt szűrné. A gyártóknak többnyire a kipufogott gáz minősége számít, hogy a kibocsájtási értékek jók legyenek. Az legtöbbször nem cél, hogy a garanciaidőn túl is jól működjön pl az EGR. Ha addig nem koszolódik el részecskeszűrő nélkül sem, akkor nem fogják annak az élettartamát csökkenteni az extra szűréssel, vagy elég egy olcsóbb részecskeszűrőt betenni.
A videóban egy turbódízel motor van, ami elvileg alapból jobban kormol mint egy benzines és ebben dCi motorban az EGR-be küldött gáz hajtja meg előbb a turbót mielőtt visszavezetésre kerülne a szívósorra. Szerintem inkább a turbót akarják védeni a koromtól, ezért kapja a részecskeszűrőn keresztül.
@KTTech: Jogos, elnézést kérek, hogy nem tudtam, hogy ez ennyire szakmai topik és a közismert rövidítés nem használható. A kedvedért ebben a hozzászólásban mindig kiírtam, hogy részecskeszűrő.
sautiasequator
-
gorgo
őstag
válasz jozsi252 #19122 üzenetére
Ne aggódj, az ablakmosó lehet, hogy a Toyota achilles ina. Nekem a '15-ös Aurisban a spriccelő szem fix, nem állítható, és telibe veri a sugár a levélrácsot. Kb. 80% elvész, 20% a szélvédőre jut. Tenni ellene kb. csak úgy lehet, ha kitör az ember néhányat a rácsozatból a megfelelő helyen. Vagy mondjatok jobbat.
A másik kedvenc, az ablakmosó szivattyú, eddig csak az ment tönkre de az 2x."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
KTTech
veterán
válasz sequator #19123 üzenetére
A "közismert" elnevezés Diesel Paticulate Filter teljes nevén - és máshogy is működik, mint a GPF azaz a Gasoline Particulate Filter. Pl. nem igazán van szükség hosszas regenerálásra sem, mivel jóval magasabb a kipufogógáz hőmérséklete, mint a dieseleknek.
Az EGR-nél mondjuk hamarabb lesz mostanság gond a vízhűtővel (átszakad), mint az elkokszosodással egy hibridnél...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
polonic
félisten
válasz sequator #19123 üzenetére
Ezt tudom, de köszönöm.
A videóban a kipufogógáz pedig egyből a turbót hajtja meg, utána megy a dpf-be, majd az egr-be, ami után már a friss levegővel keveredik és megy a turbó másik oldalára. Tehát, ha azt nézzük a turbónak csak az egyik oldala van úgymond védve. Ez így nem állja meg szerintem. Az az oldal, ami kapja közvetlen a kipufogógázt, amelyik oldala meg van hajtva, az milyen kormos lehet akkor.A priusok és aurisok hibridben lévő motorjaik érintettek az egr kokszolódástól. Videót is találni ezekről, tisztításról én is linkeltem be.
Mivel ebben az új motorokban is van egr, azért vetettem fel, hogy remélem a részecskeszűrő után kapja meg az egr a gázt, ezáltal talán megelőzve ezt a problémát.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz KTTech #19125 üzenetére
Az egr átszakadásról nem leltem fel infót toyota esetében. Ellenben a kokszosodás az sajnos jellemző.
Renaultnál nekem pont átszakadás történt, még épp időben lett észrevéve. Már a szívócsonkban járt az olajos hűtőfolyadékos trutyi, még pont nem került a hengerekbe belőle.[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
Most välaszolt a helyi Toyota szervíz hogy 4-500km plusz még OKé. Nem érinti a garanciát és megnyugtatás képpen oda írták azért hogy az autónak sem lesz károsodása.
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Flashback
addikt
[ Szerkesztve ]
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Pompiere
csendes tag
Az éppen nem baj ha sok Toyota Corolla van forgalomban...
-
st6969
őstag
Sziasztok!
Üdv mindenkinek, ezennel csatlakoznék a táborhoz egy Corolla 1.8 TS hibriddel
3 napja gurult ki a szalonból, egyelőre úgy tűnik, jó barátok leszünk
Egy 6 éves Renault Megane Grandtour 1.5dci modellből ütem át [kép] , ami azt gondolom, formailag egy gyönyörű autó (főleg így bordóban) és jó benne a zene és nem olyan gagyi a beltér...kb. ezek a tulajdonságok, amik így 3 nap távlatából úgy tűnik, hogy hiányozni fognak. Ezekben szerintem lemarad Corolla.
Nagyon élvezem viszont, hogy a Corolla automata, jobban tompítja a kátyúkat érzésem szerint, nagyon jó vezetni, sokkal jobb, mint a Megane-t Még az ismerkedés kezdeti fázisában vagyunk, sok mindent nem tudok még rajta...Pl. a rádióhoz az EQ-t csak ma találtam meg, aminek nagyon megörültem, azt hittem, nincs benne, de minden hangszínt (még a közepet is ) fel kellett venni maxra, hogy szóljon valahogy.
A kérdésem (tudom, nagyon amatőr... ): Van-e még olyan, hogy "bejáratás"? Ha igen, hány km-ig, és pontosan mire figyeljek? Böngésztem a kezelési utasítást, de nem találtam erre vonatkozó részt.
A másik kérdésemre is veszem a bátorságot, ami az automata váltóval kapcsolatos. A P állásban beállítható, hogy kapcsolja be a kéziféket. Ez ajánlott (így -10°C környékén is)? Ha nem aktív a kézifék, akkor a P anélkül nem fogja meg az autót? Az N állás mikor használandó? Automatánál mi értelme az üresnek? -
OCTAMD
őstag
válasz st6969 #19134 üzenetére
Nem fog elgurulni ha nincs kézifék ,hiszen a váltó lereteszel,de ha meredek helyen állsz meg ,azért jobb ha van kézifék.N autómosóban és néha érdemes menet közben is N-be tenni így a fékeket meg tudod kicsit mozgatni
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
polonic
félisten
válasz st6969 #19134 üzenetére
Szia,
Grat.
Én egy 3-as Grand Scénic-ből ültem át. Azután nem éreztem egyáltalán gagyinak a belteret. Puha anyagok a műszerfalon, ajtón is. Persze a megane 4 az már újabb a GS3-tól, azután ezek szerint lehet visszalépésnek érezni.
Azt mondják, hogy nincsen bejáratás. A könyv mondjuk említi, hogy óvatosan menjél az elején. Temopomatot ne használj, ne nagy gázzal indulj. Én 2500 km-ig vártam az első padlógázra. Aztán az olajcserére is azt mondják nem kell. De én inkább megcsináltattam 3000 km-nél. Videót linkeltem amúgy erről a témáról nem rég. Nézd meg, aztán majd eldöntöd.
A P megtartja az autót. Elvileg nem jó, hogy a kézifék be van húzva ilyen hidegben.. De igazából az sem jó, hogy ha csak a váltó szerkezet tartja meg az autót. Szóval nem tudom mi az igazság. Nekem még nem fagyott be kézifék. De pl cimborámnak már igen korábban. Azaz nem is befagyás volt, mert az nyáron történt, éjszaka fűre állt, jó párás volt az idő és utána nem engedett ki.
Az N mondjuk akkor jöhet jól, ha meg akarod tolni az autót. De egyébként nem kell használni.
Egyébként az automata kéziféket ki lehet kapcsolni, hogy nyomva tartod sokáig a gombot, amíg ki nem jelzi, hogy kikapcsolta. Visszakapcsolni meg húzva kell sokáig, amíg nem jelzi.
Nem érzed gyengének az 1.8-ast? Milyen felszereltségű?[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
válasz polonic #19136 üzenetére
Köszi
Én már 1000nél le akartam padlózni...
Nem tudom, mennyire gyenge, egyelőre 50-nél még nem mentem gyorsabban, csak városban mentem vele összvissz 20km-t
Comfort Tech felszereltség.
Bízom benne, hogy elég lesz, elvileg 140LE, 9,4s gyorsulással. A Megane 110LE volt, 12,7s gyorsulással. És azzal is elvoltam, bár az dízel volt, nyomatékos, de országúton nagyon meg kellett fontolni, hogy mikor előzök.
Remélem,ez jobb lesz.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz st6969 #19143 üzenetére
Igen. Távolról tudod nyitni, zárni. Fűtést és hűtést is tudsz indítani. Fűtésnél viszont a benzinmotor be fog indulni.
Aztán az útvonalakat és látod, merre jártál.
És talán az app kell valami navis funkció aktiválásához is.
Kereksedő nem csinálta meg az appos dolgot ezek szerint neked, de nem is mondta? -
st6969
őstag
válasz polonic #19147 üzenetére
Nem volt szó az appról (de ez valószínűleg nem a kereskedő hibája, nem én vettem át személyesen).
Nálam a navi azt írja a képernyőn, hogy előfizetés szükséges. Úgyhogy én arról le is mondtam...de appal ezt lehet valahogy aktiválni?! Mondjuk, most, hogy nézem, az appban szépen hozza az eddig megtett útvonalaimat Lehetséges, hogy most már a navi elindulna az autóban is? Meló után kipróbálom.Milyen kapcsolatot használ az autó a távoli vezérléshez? Én most pl. itt ülök az irodában, az autó tőlem ~200m-re parkolóban. Innen be tudom indítani, lezárni, kinyitni?
-
polonic
félisten
válasz st6969 #19148 üzenetére
Igen. 3 vagy 4 évig használható ingyenesen, utána lesz fizetős. Szóval aktiváld be. Az appban kell ezt megtenni. Garázs, szolgáltatási központ alatt. Vagy a toyota.hu-n belépve.
DCM van az autóban, data communication modul. SIM kártya, mobilnet az alapja.
Akár 200 km-ről is tudod nyitni vagy zárni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest