Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! DIY, otthoni átépítés, bike -> ebike
    Biztonságos kerékpárnak tervezett kerékpárokat átépíteni elektromos rásegítéses kerékpárokká? A láncról olvastam / hallottam valahol, hogy gyakrabban kell cserélni Ha középmotorosra építik át a kerékpárt akkor az emberi erő + az elektromos motor is húzza. Néhány webshopban az agymotorhoz felnit is adnak. Ezek olyan felnik amik túlteljesítik egy normális kerékpárba szánt dupla falú acélfelni teherbírását?
    Átlagos magyar városi környezetben kerékpározok. Néha úgy érzem, talán jól jönne egy 250 Watt-os motor segítsége.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Gézengúz #5900 üzenetére

    Üdv Gézengúz! Köszönöm a felajánlott lehetőséget! Mindenhogyan a legkisebb teljesítményű (legkönnyebb) motort választanám, mert néha lépcsőn kell cipelni a kerékpárt.

    #5901 Somatom
    Sztem ecccerű, ucccai használatra elég az agymotor is. Azt sokkal könnyebb beépíteni.

    Igen, a motor beépítése tulajdonképpen egy átküllőzés. Csak egy szerszám kell, amivel a küllőket lehet kicsavarni. Bár van aki azt mondja nagy türelem kell az átküllőzéshez. Mellette szól, a lánc elhasználódása nem lesz gyorsabb.

    Középmotoros átépítésnél a hajtórendszer első része (hajtókarokat cserélni kell, ha jól értem a hajtócsapágyat is ki kell cserélni) kiszerelésre kerül és egyes elemei ki lesznek cserélve. Speciális szerszámok kellenek.

    És még nem is soroltam fel minden szempontot. Szerintem nem is ismerem az összeset.

    Nekem úgy tűnik, több videó után, a youtuber szakértők a középmotort favorizálják. Pontosan nem tudom miért, talán mert a motor tömege középen van. Az összes tömegből eredő tömegközéppont a hétköznapi használatban mindenhogyan vándorolni fog. Boltba menet előrébb van. Bevásárlás után a hátsó csomagtartón a táskával a tömegközéppont is hátrébb kerül. Akkor minden érvet figyelembe véve mi szólhat a középmotor mellett? jó kérdés.

    Ebben az átépítő videóban azt mondja "speed controller is mounted inside the motor housing". Ez csak középmotornál van?

    Ugye van valami törvény, hogy a motor önmagában nem adhat meghajtást? A motor csak rásegíthet a pedálozásra. Egy youtuber azt magyarázta, hogy ez szerinte balesetveszélyes. Azt hiszem azt mondta, néha váratlanul kezd rásegíteni. Nekem úgy tűnt városi kerékpáros és nem trükkös versenypályán kerékpározik. Ő biztonságosabbnak tartja, hogy a kormány jobb oldalán a hüvelykujjával lenyom egy kart és azzal bekapcsolja az elektromos motort és “adagolja” mennyire segítsen rá a motor. Ez Magyarországon szabálysértés vagy bűncselekmény?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Somatom #5921 üzenetére

    Angolul nem értek jól. Amit értettem előnyöket és hátrányokat figyelembe véve a középmotor jobban kihasználható mint az agymotor. Ez a különbség még jobban megnyilvánul, ha a motor teljesítménye kicsi. Én mindenhogyan a kisebb teljesítményben gondolkodok. A középmotoros elektromos kerékpárról sommásan:
    1. a lánc gyorsabb elhasználódása igaz de nem jelentős.
    2. a középmotor a láncon át a sebességváltón át hajtja a hátsó kereket. Ezért a motor az ideális tartományában működhet. A motorban rejlő nyomaték és a teljesítmény a legjobban kihasználható.
    3. A 2. pont miatt az akkumulátor élettartama hosszabb mint az agymotornál. (Ez lehet nem a videóban volt hanem valahol olvastam)

    Ebben a szálban az eredeti igény síma, utcai közlekedő kerékpár volt és erre írtam, hogy ahhoz jó az agymotor is.
    :((( Oroszra tanítottak. Felnőtt fejjel nem tudtam megtanulni angolul. Nem értettem meg, hogy ez az ember valami extrém sportoló.
    De ha az érveket nézzük a két motorelrendezés között és hozzátesszük, hogy kicsi 250 W-os motorban gondolkodunk, akkor az előnyök, azt hiszem még jobban kihangsúlyozódnak. A középmotor elrendezés többet hoz ki a motorban rejlő nyomatékból és teljesítményből. A középmotorba az a kontroller be van építve amit az agy motornál valahova a vázra kell tenni.

    Ami elgondolkodtató, azt mondja (2 éve) most lettek elég kiforrottak a középmotorok. De felmerül a kérdés, melyik? Bafang? Melyik Bafang?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! lopásvédelem, nyomkövető, mozgás, mozgatás, mozdítás, rezgés, érzékelő, szenzor, villanyak,

    Hogyan véditek az elektromos kerékpárjaitokat? Az elektromos rásegítésű kerékpár nagy érték. A DIY (Bafang , stb) átalakító kit segítségével, hagyományos kerékpárból átépített, e-bike is drága. Ha nincs a kerékpáron az akkumulátor akkor is a motor + amit nem lehet pár mozdulattal levenni 50.000 Ft,-Ft vagy inkább több érték plusz a kerékpár értéke plusz az idő, amit egy átépítésre fordított az ember.
    Van olyan vázba rejthető SIM kártyás nyomkövető és szenzor (ami rezgésre mozdításra jelez), ami bátran ajánlható? Egy ilyen márkára egyre emlékszem, a Spybike. A villanyakba kell tenni. Ránézésre nem lehetett tudni, hogy a kerékpárban van valami jeladó. Csak a tulajdonos tudta kivenni. Valami nagyon erős anyag volt a tetején ami a fúrásos roncsolást is megnehezítette ha esetleg a tolvaj rájött, hogy jeladó van a csőben.
    A neten kerestem, de mintha megszűnt volna ez a cég.
    Valamikor idén találtam valami hasonlót, csak elfelejtettem hova írtam fel. Talán svájci cég gyártja? Ezt a vázban abba a csőbe kell tenni, amibe a nyeregcső süllyed.
    A tolvajkergetők youtube csatorna videóiból tanultam a legtöbbet a lopásvédelemről. A tolvajok első dolga leszedni mindent a vázról, ami jeladó lehet. Azt hiszem még a nagyobb lámpát is, hiszen jeladó is elférhet benne.
    Ez a kerékpérlakat teszt, majd a következő teszt meggyőzött, a lakat kevés. Az a 140 dollár 2009-ben most, 2022-ben olyan 200 dollár lehet.
    Azt megtanultam, ha valamit el akarnak vinni azt elviszik. Panelben élek. Egyszer, már több éve, éjszaka és a hajnali órák között feltörték az összes kerékpártárolót. Csak 1 darab nagy értékű kerékpárt akartak elvinni. Mindent megszerveztek. Biztos hazáig követték a tulajdonost. Valamilyen ürüggyel még napközben bejuthattak a lépcsőházba, mert a lépcsőház ajtajának a zárával csináltak valamit és a zárnyelv nem tudott reteszelni. Ezt a rendőrség állapította meg. Éjszaka már kulcs nélkül bejutottak.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! Első váltó, Mid Drive Motor, Kit

    Le kell mondani az első váltóról, ha mid drive motort szerelnek a kerékpárra? Úgy emlékszem, hogy le kell mondani róla. Aztán most láttam egy mid drive motor kit felszerelő videót és azt magyarázta a youtuber, hogy bármilyen körültekintő az ember, a kit-ben érkező első lánckerék lehet, hogy nem abban a síkban lesz ahol ideális. Ahol mondjuk a 2-es első lánckerék volt, ha eredetileg 3 volt elöl. Ezért a lánc ha a legkisebb (vagy a legnagyobb már nem emlékszem) hátsó lánckeréken van akkor nagyon ferde. Az nem jó a láncnak. Talán a kitben érkező első lánckereket is inkább lecserélte, de betett valami távolságtartót is a motor és az első lánckerék közé és így megoldotta. Biztos professzionális távolságtartót vagy alátétet használt, de engem a motoros fűkaszákon használt bozótvágó késre emlékeztetett. Vajon miért nem egyszerű csavaralátétekkel pozicionálta az első lánckereket a motortól távolabbi síkba? Csinálhatta volna csavaralátétekkel is?

    (Megkerestem a videót. 117 másodpercre időzítve indul és 4 perc 11 másodpercig tart az idevágó rész)

    Akkor most mid drive motorral miért nem lehet legalább 2 első lánckerék? Látszik a videón, hogy ez az ember még az első váltót se szerelte le. Most nem tudom a nevét az alkatrésznek. Ami a váltókar mozgatásakor oldalirányban kitér és tereli a láncot, hogy melyik első lánckerékre ugorjon. Látszik, ott van.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! Inkább teoretikus kérdés, Középmotoros (mid drive motor) kit

    Azt mondják, ha pl. lemerül az akkumulátor attól még továbbra is lehet használni mintha hagyományos kerékpár lenne. Ekkor valamennyire érezni a nem működő motor plusz súrlódást ad hozzá a meghajtáshoz. Nehezebb tekerni, valamennyire. Akinek 250 Wattos vagy nem sokkal nagyobb motor van felszerelve mit gondol. Ha napi 20 km-t kell megtenni és rásegítés nélkül, sík terepen, városban, az már nagy probléma?

    Vegyünk egy 50-es férfit, átlagos egészségi állapot. Mondjuk meghalt az akkumulátor. 1 héten belül leszedné a motort és inkább visszatenné az eredeti nem motoros első hajtóművet?

    Vajon egyszer majd kijön valamelyik nagyobb gyártó olyan középmotorral, amiben kuplung van? Nem mondom, hogy a kormányról lehessen kapcsolni. Miattam lehet a motoron is elhelyezve egy kar vagy tárcsa, amivel a motort ki venni a komplett meghajtásrendszerből.

    Abban biztos vagyok, egyszer valahol valamelyik gyártó csinálni fog ilyet. Az már másik dolog, hogy talán elad 50 darabot és csődbe megy és eltűnik. Van a piac és az eldönti, milyen konstrukciók életképesek. Mellette meg vannak rétegigények, amik a piac egy vékony szeletét alkotják.

    (Engem mindenféle műszaki dolog érdekel. Most találkoztam, csak videón, a CYC X1 PRO és X1 Stealth motorokkal. Arról van szó, hogy a középmotor egy láncon keresztül hajtja meg az egyik első lánckereket és így van plusz egy másik első lánckerék ami egy másik láncon keresztül hajtja meg a hátsó kereket. Nagyon érdekes megoldás, csak valamiért nem életképes. Valaki/valakik pénzt és időt fordítottak a megtervezésére, elkezdték gyártani és működik, de biztosan nem ez a jövő.)

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Somatom #6299 üzenetére

    Hova akar tekerni az az átlagos 50 -es?
    Otthonról, munkahelyre, boltba. Csak közlekedési eszköz a kerékpár. Sík terep, városi használat. Egyenlőre csak figyelem az e-bike kiteket.

    Közben eszembe jutott még valami. Eddig a középmotorokban csak egyenes fogazású fogaskerekeket láttam. Mostanában kezdtem olyan videókat látni, szétszedik a motort és ferde fogazású fogaskerekek vannak benne. A kínaiak mostanában kezdték használni a ferde fogazást vagy már azóta használják amióta a közép motor kiteket gyártják, ennek a csináld magad pedelec korszaknak az elejétől, csak a ferdét mondjuk az 500+ Wattos motorokba tették?
    Lehet rosszul ismerem a nevüket, a napkeréken, a bolygókerekeken és a gyűrűskeréken vagy (gyűrűs fogaskeréken?) eddig csak egyenes fogazást láttam. A ferde fogazásnak az előnye az egyeneshez képest, hogy a fogaskerék keskenyebb lehet, de nem csökken az élettartama. Kompaktabb lehet a rendszer. De inkább nem megyek bele jobban mik az előnyei és hátrányai az egyenes és a ferde fogazásoknak.

    Olyan napokon, mikor erős a szél (és érdekes módon a szél mindig szemből fúj :) ) azt gondolom hétvégén rendelek egy közép motor kitet. Ez kibírhatatlan. Hétvégére elmúlik a szél és rájövök, még elég jól bírom a tekerést. Egyszer biztosan veszek, 5 vagy 10 éven belül, mert nem szeretek buszon utazni, táskát cipelni.

    Mindenkinek köszönöm a válaszokat! :R

    [ Szerkesztve ]

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! mid drive vs hub motor, which is best

    Azt gondolom ez az amerikai youtuber nem hiteles. Kezdetben azt hittem ez egy korrekt műszaki ember és tudja mit mond. Már kétségeim vannak. De én se vagyok hiteles véleményt formálni, ezért szeretnék itt rákérdezni, hogy igazat mond vagy nekem kerülte el a figyelmem valami, vagy félrehallottam? Nem értek jól angolul.

    A videó linkjét oda időzítettem, amikor elkezdi magyarázni, hogy a mid drive meghajtásnak a drivetrain-jén (nem tudom magyarul ez csak a lánc vagy plusz csapágyak, stb) 15% veszteség van.

    15%??? Nekem a google ezt írja:
    in bicycle how much energy is lost in the drivetrain?

    Experts say that overall drivetrain power loss is approximately 2-3%. Therefore, keeping the math simple, if you applied 200 watts to your pedals, the pedals would see all 200 watts.2016. nov. 21.

    BTW ha részletekbe menően jól össze lenne szedve, hogy a két meghajtás a különböző felhasználásokban hogyan működik az tényleg érdekes olvasmány lenne. Fél óra olvasást megérne. Vagy lenne valamilyen táblázat amibe be lehet írni a kerékpározási szokásokat és egy algoritmus prognózisokat adna. Milyen gyakran kell majd láncot cserélni, akkumulátort cserélni, stb. Most hallottam egyik videóban, hogy azt hiszem már a 250 vattos mid drive motor is széttépi a láncot ha nincs pontosan a hátsó lánckeréken és a lánc átugrik egy másik lánckerékre. A hub bolondbiztos, a mid drive meg pontos váltást igényel. A mid drive motornak állandóan a magasabb RPM-ben kell forognia, különben hamar tönkremegy a motor. Ahogy mondják valamit valamiért.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz big-J #6537 üzenetére

    Ha jól értem akkor a motoron elvesztett villamos energiát külön választotta. A motor vesztesége mellé tette a drivetrain-en elvesztett energiát amire 15%-os mond.
    Szerintem úgy helyes a matek, hogy a villamosenergiából a motoron (csak az egyszerűség kedvéért) legyen 20% veszteség, marad 80%. A drivetrain a 80%-ból még elvesz 15%-ot ami 80-(80*0,15)=68%.

    A hub motor a villamos energia 80%-át alakítja mechanikaivá
    A mid drive meghajtás a villamos energia 68%-át alakítja mechanikaivá.

    Csak ezek szerint a számok szerint a hub motornál hosszabb lenne az akkumulátor élettartama. De ezek a számok mikor igazak? Állandó sebességen?
    Mindenképpen érdekes, de nekem még kétséges, igazat mondott-e a youtuber.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés