Hirdetés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Socket AM5-ös ASRock alaplapok az AMD X870E/X870 platformon
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Amazon Kindle
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Akciókamerák
- OLED TV topic
Aktív témák
-
dipy22
csendes tag
a plazma tvél a két szélső oldalpanelt mire érdemes állítani ha 4:3 kérarányt néz az ember? nekem ki állapotban van, gondolom akkor nem működik az a rész.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Johnny Cage #29850 üzenetére
Hát, most mit mondjak? Szinte napi rendszerességgel fölhívjuk a figyelmet a beégésre való hajlandóságra és - különösen a kezdeti időszakban - az állandó képelemek kerülésének fontosságára. Ennek ellenére mégis van, aki nem törődik ezzel a kérdéskörrel, vagy adott esetben még osztja is az észt a fórumon, hogy nincs jelentősége a bejáratásnak (utóbbi esetben nem ebigtom-ra gondolok). Pedig kis odafigyeléssel ez elkerülhető lenne, hiszen ez a folyamat megfigyelhető, fokozatosan alakul ki. Egyébként esetében valószínű nem végleges beégésről volt szó (bár, állítása szerint még mindig nem tűnt el neki teljesen), de ilyet is simán elő lehet idézni egy kellően agresszív logójú csatorna permanens nézésével, vagy ha olyanok a TV-nézési szokások és nincs rendszeresen változó képtartalom az adott területen.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz dipy22 #29851 üzenetére
Működik akkor is, csak feketét jelenít meg, ami nem épp optimális, mert akkor gerjesztődnek legkevésbé a cellák, így azon részen a foszfor teljesen más ütemben használódik, ami a panel inhomogenitásához vezethet. Állítsd szürkére, akkor azért valamilyen szinten homogénebb marad a panel. Ha befejezted a 4:3-as képarány nézését, akkor azért járass rajta teljes képernyős tartalmat is, nem szabad egyoldalúvá tenni a felhasználást.
Get Moded!
-
Rick4
félisten
válasz DM-Fan #29847 üzenetére
Jó, és akkor visszakérdeznék, de csak azért, mert még mindig másképp látom:
Azt az embert tartod-e korrektnek, aki a telefonban / e-mailben elmondja, hogy csak és kizárólag akkor tudja a beüzemelést, megtekintést vállalni, hogyha kiszállítva nálad lesz kicsomagolva, bekapcsolva, mert az iroda nem alkalmas erre? Ha nem is a korrektséget keverjük bele, hanem bármi mást, de akkor meg a kereskedői vénát feszegetjük, ha csak 5 éve kereskedő, és csak ha havi 20-30 emberrel beszél ilyesmiről, és rendszeresen vállal kiszállítást, nem hiszem, hogy benne még nem kristályosodott ki az a 10 mondat, ami alapján minden esetben totál egyértelmű helyzetet teremt. Elmondja a feltételeket, és nem kell visszakérdezni, meg besértődni a leendő vevőnek sem, nem lesz 1 óra elvesztegetett idő, mert a vevő az üzletben szembesül valamivel, ami neki nem felel meg. Ennyi, kész, minden felesleges probléma megoldható egy ilyen mondattal, szerintem nincs 10 másodperc elmondani. Ha jó kereskedő, akkor ezt tudja alkalmazni.
Nem ismerem az embert, nem is akarom emiatt bántani, hiszen én nem találkoztam vele, pont ezért mondom, hogy lehet, hogy az ő szemszögéből, tollából egész másképp jönne ugyanez a történet, de ha valaki jó kereskedő, nem hagy támadási felületet, mert tudja, hogy az elégedetlen vevő az rossz reklám lesz. Ennyi.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
DM-Fan
nagyúr
Fordítsuk meg: szerintem a vevő felelőssége is minden olyan dologra rákérdezni, ami neki fontos. Nekem például az egyik első kérdésem volt, mikor először beszéltem vele, hogy az üzletben szállítás előtt megnézhető/kipróbálható-e a készülék, amire már akkor mondta, hogy nem igazán szeretné ezt a megoldást, inkább kihozza és ott ellenőrizzük, mivel az üzlete nem igazán alkalmas erre és egyébként is macerás (amivel egyet is értettem már akkor is). Ennek függvényében döntöttem a kiszállítás mellett - ami nyilván rizikófaktor, mivel benne van, hogy hibásat hoz, de tekintve, hogy vállalta, hogy probléma esetén ingyen és bérmentve cseréli (és ez tényleg működik is nála), ezért nem izgatott a dolog. Most az egy dolog, hogy egy kereskedő mennyire kommunikatív, vagy mennyire nem az, ezt azért ne mossuk már össze a korrektség/inkorrektség kérdéskörrel. Ezért vagy ott Te, mint a párbeszéd másik szereplője, hogy minden tisztázatlan dologra rákérdezz és mérlegelhess, hogy neked úgy megfelel-e. Ha utólag ehhez képest valami mégsem úgy történik, az már más kérdés. Az előre nem tisztázott dolgokért meg ugye megint nem csak az tehető felelőssé, aki nem mondta el, hanem az is, aki nem kérdezett rá. Én minden, engem érdeklő dologra rákérdeztem, mindent elmondott, és végül minden úgy is történt meg, ahogy elmondta. Folyamatosan tájékoztatott, többször ő hívott fel, soha nem kellett nekem keresnem, a megbeszélt időben percre pontosan jött.
Ha meg nem is ismered az embert, akkor meg pláne nincs miről beszélnünk. Maradjunk annyiban, hogy én a következő TV-met is tőle venném, ha arra kerülne a sor egyszer.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
aleister
veterán
válasz DM-Fan #29849 üzenetére
A korrektség és az igények kielégítése más dolog. Az utóbbi a lehetőségeken múlik, az előbbi csak rajtad. Attól, hogy nála voltak a legjobb árak még nem lesz őt korrekté szvsz. Egyszerűen ilyen árak mellett is tudott még rajtad keresni.
Nálam megbukott a Novák mester pontosan 3 megmozdulásával. Az egyik a lenti pixelhibás kinyilatkoztatás, a második, hogy konkrétan eladta a lefoglalózott TV-met. Mikor mentek érte az ismerőseim kocsival (akik lehozták volna Veszprémbe) üres kézzel jöttek vissza.
Az egész szépsége, hogy először az öreg arra hivatkozott, hogy tegnap még nem volt a számláján az utalás. Mondták neki, hogy akkor hívja fel a bankot most. Ők szépen vissza is igazolták, hogy igen, megérkezett az összeg. Na ezután nyögte ki, hogy hát van még egy probléma, eladta a TV-t.A harmadik dolog legalább ilyen szintű volt. De tényleg nem az a célom, hogy lehúzzam a jóembert, ellenben a saját negatív tapasztalataim alapján számomra sok volt már ez a "hűdekorrrekt a Novákúr" dolog, ami itt megy.
szerk: jah, most átgondolva a házhoz-szállítás ára is más lett volna, mint amit először az árajánlatba adott. ez a 4. dolog, mivel végül anyósék le tudták hozni, ez nem érintett
[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz aleister #29856 üzenetére
Nézd, nem azt mondom, hogy ő nem követhet el hibát, de azért lássuk be, hogy huszonpáran vásároltunk tőle csak jelen körből és gyakorlatilag mindenki elégedett volt. Megnézem, hogy ezt az arány hol hozza akármelyik másik kereskedő, de szerintem sehol. Nyilván nem ismerjük teljes egészében a Te történetedet sem, de gondolom, hogy a kellemetlenségek azért részedről való kellő odafigyeléssel is elkerülhetők lettek volna: indulás előtti telefonos egyeztetés mind a pénz megérkezéséről, mind a TV meglétéről. A pixelhibás kinyilatkoztatását mindenkinek elsüti és elmondanám, hogy poénnak szánja, mert mindezt nevetve mondja és egyébként meg tudom tanúsítani, hogy pixelhiba esetén (de bármi más gond esetén is) gond nélkül cseréli a TV-t.
Ha engem kérdez valaki, én továbbra is bátran merem neki ajánlani az öreget, mert velem - és tudomásom szerint innen szinte mindenkivel - maximálisan korrekt volt. Mindenki hibázhat, így nyilván ő is, de szerintem azért nem ez a jellemző. De gondolom egyébként utólag neked is megoldódott a problémád és megvan a TV-d, nemde?
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
-
aleister
veterán
Akinek Pana P46G20-a van meg tudná mondani, hogy merre van a hátulján a serial? Csak azért kérdezem, mert fali konzolon van, és így nem látok a hátpenelből semmit. Viszont, ha a célzott helyet tudom, akkor tükörrel, webkamerával, stb tán valahogy le tudom olvasni.
Előre is köszi!
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz aleister #29858 üzenetére
Vigyázz: nem foglalót tettél le neki, hanem előleget és nem egy adott darabra, hanem csak egy típusra, amit végül - ezek szerint - meg is kaptál. Továbbra is azt mondom, hogy a dolog kétoldalú és jelen esetben is mindkét fél mulasztott, ebből adódott a kellemetlenség.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz aleister #29859 üzenetére
Elég rossz helyen van: nagyjából középtájon, mind horizontálisan, mind vertikálisan. Horizontálisan inkább középtől balra egy picit (hátulról nézve), de majdnem középen úgy is. Egy télalap alakú fehér cetlit keress, ami nagyjából akkora, mint egy telefonakksi, vagy még kisebb és a nagy fekete Panasonic matricától balra van.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Rick4
félisten
válasz DM-Fan #29855 üzenetére
Nem kell megfordítani, a vevőnek jellemzően pénze van, meg sejtése, hogy mit szeretne, és kb itt véget is ért a nagy átlag, a kereskedőtől szeretne infót, hogy menyit vittek belőle, mennyire javasolja, mennyit kellett javítani belőle, melyiknek jobb a kezelése, stb. Ezért van a kereskedő. Persze vannak olyanok akik már konkrétan tudják a típust, a feltételeket, és úgy mennek oda, hogy a fejükben minden rendezve van. Azonban a nagy többségnem még mindig nincsen fogalma a 72 órás pixelgariról (lásd samsung e-mail valamelyik nap amire többen is reagáltak, és egyik se úgy, hogy "ja hát ez eddig is így volt) és még sorolhatnám. Egy kereskedő a telefonban 2 mondat után nem fogja a nagy többségről (kivételek mindig lesznek) eldönteni, hogy totál képben van-e mindennel, vagy csak sejt valamit, éppen ezért kell neki, mint kereskedőnek minden feltételt és lehetőséget közölni. Lehet, hogy ha Te nem kérdezel rá a kiszállításra, akkor Te is az irodában akartad volna megnézni, erre neki kell felkészülnie. Ezt nem mostam és nem is akartam összemosni a korrektséggel, a két dolog vagy egy és ugyanaz (mert korrekt a kereskedő és közli előre hogy mi az amit meg tud oldani) vagy mert nem korrekt a kereskedő (nem közli előre, hogy mit tud meg mit nem). Pont ezért mondom: a jó kereskedő nem hagy támadási felületet. A jó kereskedő előre közi magától, hogy merre hány méter, mert utána a hozzá nem értő vevő problémás vevő lesz. Mivel én is kereskedelemmel foglalkozom sok sok éve, hidd el, nem kell elmondani, hogy lehetett volna másképp csinálni a vevő részéről is, nem, nem kell megvárni, míg a vevő találgat, sejt, kombinál. Nagyjából tudja mit akar, elé teszed tálcán azt amit tudsz produkálni, az összes feltétellel együtt, és nincsen félreértés. Ha tudok valamit azt el kell mondani, ha nem tudok valamit, azt is el kell mondani.
És végezetül pont azt mondtam, hogy ha 5-10-20 éve kereskedő, nem hiszem, hogy nincsen képben ezekkel. Ennyi.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
aleister
veterán
válasz DM-Fan #29860 üzenetére
Szvsz az előleg és foglaló csak megnevezésében különbözik egymástól. Mindkettő a vásárló komoly szándékát fejezi ki a termék megvételét illetően. Persze, ha valaki most elkezd ilyen-olyan netes szótárakban böngészni, lehet, hogy felhoz valami különbséget, ám jelen szituációban belátható, hogy a széna vagy szalma esete áll fenn.
Egyébként az előleg kérése is vitatható. Még nemigen találkoztam ilyennel, de ez már tényleg a legkevesebb. Engem az a része nem is zavart.
[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
nagyúr
sziasztok, egy kérdés: mely boltok vesznek részt az 5 éves akcióban?
A panasonic holnapján ezek a boltok vannak fent : [link]ugyanakkor pl. a 220 Volt honlapján is az szerepel, hogy - habár nincs a panasonic listáján - 5 évet adnak. [link]
Erről tud valaki valami bővebbet?[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
DM-Fan
nagyúr
Na, ne maszatolj légy szíves! Itt most egy konkrét kereskedőről és egy konkrét, eldöntött szituációról, kiválasztott típusról beszélünk és nem arról, hogy így meg úgy tájékoztasson arról, hogy melyik termék kelendő, melyik jó, stb.
A Samsung és annak 72 órás pixelgarija megint nem tudom, hogyan került ide.
Azt sem értem, hogy miért a kereskedőnek kellene eldöntenie, hogy képben vagy-e mindennel. Fordítva ülsz a lovon! Ha neked, mint vevőnek konkrét elképzelésed van (ahogy jelen esetben is erről van szó), akkor neked, mint vevőnek kell körbejárnod az adott kereskedőt, megbizonyosodni róla, hogy a feltételei neked megfelelőek. Ha Te nem kérdezel rá valamire és később kiderül, hogy neked nem jó az, ahogy ő csinálja, az a Te bajod. Ez egyébként is egy webshop, ahol az esetek 99%-ában semmilyen kipróbálási lehetőség nincs, hiszen nincs üzlethelyiség, igazából az övé sem az, ez már a honlapból is kitűnik, de telefonon is úgy kezdi, hogy vagy elviszed tőle, vagy ő szállítja ki, tehát előre közli, hogy mik az alternatívák. Ha Te erre nem kérdezel rá, hogy de átvétel előtt nála kipróbálható-e, az a Te bajod, de szerintem ez nagyon alap, én is rákérdeztem és rögtön levettem a szavaiból, hogy ez nem igazán járható út, ezért rögtön meg is állapodtunk, hogy ő hozza ki és már a TV rendeltetési helyén lesz próbálva és ha gond van, csere. Ennyi.
Emberek között zajlik az adásvétel, a feltételeket mindig két fél rögzíti. Kétirányú a kommunikáció, mindenre az eladó sem gondolhat, pláne, ha a vevőnek extra igényei vannak. Mindkét félnek van szája, mindent lehet tisztázni előre, ez kétoldalú dolog, akárhonnan nézem. Nap mint nap emberekkel tárgyalok, én is tudom miről beszélek. Ha úgy ítéled meg, hogy a másik fél nem elég kiegyensúlyozott, nem mondja el mindazt, amire kíváncsi vagy, akkor rákérdezel konkrétan a téged érdeklő dologra és már nem is marad tisztázatlan. Ezt előre el tudod tervezni: mielőtt felhívod, szépen összeírod az előre tisztázandó dolgokat és pipálod magadnak, hogy mi került letárgyalásra és mi maradt tisztázatlan. Ha kellően körültekintő vagy, akkor nem lesz probléma.
Továbbra is azt mondom: nem ezen múlik a korrektség, ez inkább csak egy plusz, ami jó ha megvan egy kereskedőben, de ha nincs, akkor ott vagy Te, mint vevő, aki tudod ezt kompenzálni.
Get Moded!
-
-
DM-Fan
nagyúr
válasz aleister #29866 üzenetére
"Szvsz az előleg és foglaló csak megnevezésében különbözik egymástól."
Ezt azért ne hangoztasd, mert ez nagyon nem így van, súlyos különbség van köztük joghatás szempontjából is. Nem netes szótárak írják le a különbséget, hanem jogszabály.
Ha szerinted vitatható az előleg kérése, akkor nem vásárolsz nála és kész. Szerintem meg abszolút nem vitatható, mert ő csak egy kis webshop, nincs raktárkészlete és ha berendel miattunk 25 TV-t, aztán otthagyjuk azzal, hogy nem volt komoly a vásárlási szándék, akkor húzhatja is le a rolót, csődbe is ment.
Ja, és nem a Te TV-det adta el, csak egy olyan TV-t, amilyet Te is rendeltél. Ezért sem mindegy, hogy nem konkrét darabra raktál le neki foglalót, hanem egy típusra előleget. Ráadásul egy olyan típusú készüléket később gondolom meg is kaptál, aminek árából mínuszolásra került az előleged összege.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz fokukac #29867 üzenetére
A 220 Volt saját bolti garanciával dolgozik, amivel nem sokra mész. Azt nem ajánlanám. Alapvetően a Panasonic honlapján látható cégek a hivatalos forgalmazók, ezen túl van még egy-két kivétel, amilyen Novák úr is, csak ezeket nem mind töltik fel valamilyen okból kifolyólag. Amennyiben meg akarsz bizonyosodni, hogy tényleg hivatalos forgalmazó-e az illető, akkor hívd fel Slárku Gábort a Panasonic Magyarországnál! Ő tud tájékoztatást adni, hogy ki szerződéses forgalmazójuk a honlapon felsoroltakon kívül és ki nem az. Novák úrral kapcsolatban is tőle kaptunk többen megerősítést telefonon és írásban is.
Elérhetőség:
Slárku Gábor
Vevőszolgálat
Panasonic Marketing Europe GmbH
South-East Europe Branch Office
H-1117, Neumann János utca 1. Hungary, Budapest
tel: 06 40 201 006
customer.budapest@eu.panasonic.com[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Rick4
félisten
válasz DM-Fan #29868 üzenetére
Ha nem érted, hogy került ide a pixelgari, akkor azt hiszem, nincsen értelme a témáról beszélgetnünk, már leírtam, alaposan megmagyarázva. Még egy nálad sokkal gyengébb képességűnek is értenie kellett.
Mindegy, hagyjuk, egészen másképp látom. Ha a kereskedelemhez ért valaki, akkor nem csak annyiban merül ki a "tehetsége" hogy segít betenni egy tévét, meg megírja a számlát, akkor az annyit is ér. Szerintem pont hogy a jó kereskedő felelőssége, hogy mint SZAKEMBER felderíti a valós igényeket emberi, anyagi oldalról, és a vevőnek a legmegfelelőbbet ajánlja. Aki nem ilyen kereskedő, az a tescoban pakoljon polcot. Tanítják sok helyen ezeket a dolgokat, úgy hívják, eladástechnika, nem nagy kaland.Amiről Te beszélsz, az inkább egy használt tévé eladósa lehet, maikor van két közepesen hozzáértő, és beszélgetnek a dologról. Persze, mivel Te ilyen vagy, meg sem fordul a fejedben, hogy sok ember nem is tudja igazán, mi kell neki, még egy egyszerű tévében is elgyengülnek, mikor egy MM-ban ki van téve 25 készülék. Hidd el, ha mindenki csak fele olyan jártas lenne a tévé témában mint Te, sokkal kevesebben lennének itt, és sokkal kevesebbet kérdezgetnének. Részemről lezártam a dolgot, az eddigi tények ismeretében ennyi mondanivalóm volt róla, amit meg egyszer már leírtam, hadd ne magyarázzam még egyszer.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
DM-Fan
nagyúr
"Ha nem érted, hogy került ide a pixelgari, akkor azt hiszem, nincsen értelme a témáról beszélgetnünk, már leírtam, alaposan megmagyarázva. Még egy nálad sokkal gyengébb képességűnek is értenie kellett."
Igen leírtad, de a Samsung pixelhiba-garanciájának továbbra sincs semmi köze az általunk tárgyalt kereskedőhöz és történethez, ezért írtam, hogy ne maszatolj!
Nem is vettél részt a történetben, mégis okoskodsz benne. Jelen esetben nekünk egy olyan hivatalos kereskedő kellett, aki jó áron, de mégis kiterjesztett garanciával adja terméket, ezt az ő személyében megtaláltuk, jól jártunk vele. Kész. Nekünk nem volt szükségünk arra, hogy szakmai tanácsokkal lásson el, felderítse az igényeinket és jelen esetben sem ezzel volt problémája aleister-nek. Mindenki tudta, mit akar. Erről szólt a történet és nem arról, hogy zsebretett kézzel mászkáltunk a MM-ban 25 kitett TV előtt, tördelve az ujjainkat, hogy jaj, melyiket is válasszuk és ő sem az a típusú eladó, akinek az lenne a feladata, hogy a kezedet vezesse, mivel egy webshop-ról beszélünk, ami arra lett kitalálva, hogy olcsón biztosítsa neked az általad MÁR KIVÁLASZTOTT terméket és nem arra, hogy segítsen a döntésben. Ennyi. Ha ezt nem tudod elfogadni, akkor nem kell webshop-ban vásárolni és menni kell a MM-ba, ahol egyébként nagyon segítőkész, de semmihez nem értő eladókat fogsz találni (tisztelet a kivételnek). Ha meg tényleges infókhoz szeretnél jutni, akkor fel kell keresni ezt, vagy egy ehhez hasonló fórumot, ízlés és igény szerint.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Rick4
félisten
válasz DM-Fan #29877 üzenetére
Sajnálom, ha a mondanivalóm értelmezése nálad annyiban valósul meg, hogy okoskodásnak minősíted, amivel nagyon rossz irányba viszed el a mondandódat. Akkor egyet mondj meg nekem légyszíves: Nálad volt-e olyan, mint másoknál, hogy a tévé átvételekor "jött rá" az ember, hogy kevesebbért adná, mint amennyiért vette, és mégse tudja annyiért adni amennyit mondott előtte... Csak szólok, az előre beköpött jó ár, és a végül kibökött (jaj de nem is tudom ennyiért adni) is egy nagyon nagyon régi kereskedői fogás.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
DM-Fan
nagyúr
Ne haragudj, de mikor teljesen másról beszélsz, mint amiről szó van, az igen, okoskodás. Senki nem arról beszélt, hogy mennyire kell, hogy szakmailag segítsen téged az eladó, illetve, hogy fölhívja a figyelmed a garanciális jogokra és lehetőségekre. Egyébként a nevezett úriember ez utóbbit is megtette, szóval megint olyan dologra hivatkozol, amiről nincs is tudomásod.
"Nálad volt-e olyan, mint másoknál, hogy a tévé átvételekor "jött rá" az ember, hogy kevesebbért adná, mint amennyiért vette, és mégse tudja annyiért adni amennyit mondott előtte... "
Nem, nálam nem volt ilyen, ahogy legjobb tudomásom szerint 20 másik, velünk együtt rendelő személynél sem. Tudtommal egyetlen esetben fordult elő, amire magam is hivatkoztam, de látom, hogy Te szereted csak a rosszat kiemelni, ami ugyan abszolút nem jellemző, de ugye jó magyar szokás szerint a rosszból általánosítasz.
Mindegy. Én befejeztem. Mindenki eldöntheti, hogy kinél vásárol, nekem jól esett 40 eFt-ot spórolni a bolton, ahogy szerintem 20 másik embernek is. Attól, hogy van 1-2 vevő, akinél nem megy zökkenőmentesen a dolog (hangsúlyozom: részben az ő hibájából is), az mindig benne van a pakliban.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Rick4
félisten
-
aleister
veterán
válasz DM-Fan #29876 üzenetére
Már hogyne lenne mindegy! Se előleg, se foglaló nem esett meg az adott szituációban, így a köztük lévő különbség is teljesen lényegtelen jelen esetben.
Igen, megegyeztünk mindenben. Még a pixelhiba csekk-ben is, ami nem történt meg (5. inkorrekt húzás). Meg volt az is beszélve, hogy péntek délután megyünk/mennek a TV-ért. Pénz ott volt, anyósék ott voltak, TV nem. Pont. Ennyi.Ó, persze lehet elveszni a lényegtelen dolgokban. Buták voltak e anyósék, hogy nem telefonáltak előtte oda? Igen, azok.
Inkorrekt dolog eladni egy kifizetett TV-t, és nem gondoskodni időben helyette másik készülőkről, miközben tudja az ember, hogy mikor mennek érte? Igen, az.Az "Egyébként megkaptad a TV-t? Na ugye!" mondat egy kereskedő korrektségének a vizsgálásában...hát hogy is mondjam...izé.
Szerintem hagyjuk.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz aleister #29881 üzenetére
Ezért írtam, hogy mindkét fél részéről hiányzott a kellő körültekintés, ez okozta a problémát. Gondolom szerencsétlen a nagy kavarodásban elfelejtette - kicsit leterheltük ünnepek előtt az öreget, ez valóban hiba, de a részetekről is meg lehetett volna előzni. Az a cég vagy magánszemély vesse rá az első követ, aki nem abszolút hibázik! Továbbra is azt mondom, hogy ez nem a korrektségen/inkorrektségen múlik. Ne légy benne biztos egyébként, hogy egy multinál jobban jártál volna! Mindegy, levonhatod a következtetést: legfeljebb nem nála vásárolsz a jövőben! Szerintem marad elég vevője így is. Az ügylet végül egyébként teljesült, a TV-dnek örülsz, mindenki boldog.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
Nem kötözködésképp: nem, Te arról írtál, hogy egy jó kereskedő mérje fel az igényt, segítsen a kiválasztásban, ettől szakember. Ha nem ilyen, akkor menjen a tesco-ba polcot pakolni.
Itt pedig most arról van szó, hogy eladott egy árut, amit nem tudott pótolni az adott időig és nem értesítette a vevőt. Egy webshop-ostól szerintem az általad leírtak nem várhatók el, nem is az a feladata, amire Te hivatkoztál.[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
addikt
válasz DM-Fan #29868 üzenetére
Bocsi,hogy közbeszólok,de nagyobb vita lett már ebből.RÁadásul(csak)te véded a legjobban.
Tények:
-Rendes volt sokmindenkivel.Főleg azoknál,akik kérték a kiszállítást.
-Valakivel nem volt ennyire segítőkész.Akire én gondolok,az nem kérte a kiszállítást.Emiatt nem volt kedves,vagy csak unszimpatikus volt a vásárló,azt csak ő tudhatja.De ha emiatt nem volt kedves,akkor szerintem már vesztett egy vevőt!Egy jó eladó meg nem ilyen Ha meg csak unszimpatikus volt,akkor sajnos nem tehet az ember róla,de megpróbál azért valamennyire kedvesnek lenni és minél előbb végezni minél kevesebb gondal(munkám miatt naponta tapasztalom).Ez is fennállhat és fenn is áll,mert emberek vagyunk előítéletekkel.
Ha Novák Úr a kiszállás miatt ilyen,az is megérthető,mert megéri neki a kis plussz,biztosan helyesen telepítik az TV-t,biztosan működőképesen hagyja ott és nem a kis boltban kell kipróbálnia,ahol ez nehézkes.
De amiatt ez nem megérthető,hogy a vevő között különbséget tesz.Hogy esetleg mi alapján azt ne részletezzük.De ha valaki kis borravalót ad(vagy ezt tekintsük a kiszállításnak),ezzel az ügyféllel még kedvesebb az szerintem érthető.A foglalós dologról.Sok webshop úgy működik,hogy kifizetem a készülék árát megrendeléskor és ha még se lesz raktáron később,akkor visszaadják a pénzt.
De itt megbeszélték,hogy ezt a típust szeretné stb.Akkor miért kéri el az átutalást,ha tudja ,hogy csak később tudja szállítani a tv-t vagy amiről a vevő azt hitte pár nap múlva megkapja,azt eladta másnak.MAgyarul addig a pénzt berakja az eladó és kamatoztatja.Emiatt ez így nem szép.Ha meg nincs a boltnak elég tőkéje,az meg a bolt baja.MÁs.Ha bemegyek egy tv szerelőhöz én mondjam meg mi a TV baja?Ő a szaki neki kell tudni mi lehet a baj.Rákérdez a tulajtól milyen jelenségek fordultak elő és abból a szerelőnek le kell vonni a következtetéseket.
Ha tv-t szeretnék venni,akkor ha nem értek hozzá,akkor erről világosítson fel az eladó,hogy min két féle típus létezik és az egyik ilyen a másik olyan.Eladónak kell segítenie,hogy mindenki a legjobban járjon és az eladó azt kapja amit szeretne."...mint vevőnek kell körbejárnod az adott kereskedőt, megbizonyosodni róla, hogy a feltételei neked megfelelőek."
Akkor minden eladóval kitöltetek egy kérdőívet,hogy rájöjjek ki ért hozzá és oda megyek aki a tesztet a legjobban megoldotta.
Te arról beszélsz,hogy különböző boltok különböző árakkal és garanciával adják a termékeket.Ennek neked kell utánajárni,de hogy annak,mit tudok a tévéről és mit nem azt az eladónak kell kiderítenie a beszélgetésből,vagy megkérdezni
-LCD vagy Plazmát szeretne?
-NEm tudom.
El is dőlt mit ért hozzá a vevő.Félig igazat adok neked,de ne essünk a ló túloldalára.Eladót se védjük ennyire,mert nem annyira jó mint ahogy állítod,de nem bunkó és nem ver át.
Az eladó azért van,hogy segítsen és tájékoztasson.Akár nem ért hozzá a vásárló,akár ha okosabb,mint az eladó. -
DM-Fan
nagyúr
válasz grabber #29885 üzenetére
Először is - egy kis nyelvtan, bocs: unszimpatikus nincs, csak antipatikus.
Szerintem csak azért védem én, mert más, aki vásárolt tőle, épp nem olvassa a fórumot. Az meg, hogy védem, természetes, mivel velem (és tudtommal sok más vevővel is innen) nagyon korrekt volt, többször hívott, előleg számlát küldött postán, folyamatosan tájékoztatott, megbeszélt időben pontosan jött, azt hozta, amit kellett, segített elhelyezni, probléma esetén cserélni. Ritka az ilyen kereskedő, szóval megérdemli, hogy kiálljak mellette!
Magad is leírtad, hogy teljesen érthető, hogy a kiszállításos esetekben segítőkészebb, a boltban pedig nem igazán van lehetőség próbálgatni. Innentől kezdve szerintem nem arról van szó, hogy különbséget tesz a vevők között, csak egyszerűen a helyzetből adódik a dolog.
Az előleg okát, szükségességét már leírtam. Hidd el, hogy nem az alatt az egy hét alatt tollasodott meg az előlegeink kamatából, amit nála töltött ez a pénz, gondolom ezt Te sem gondoltad komolyan.
A webshop és a segítőkész eladókkal rendelkező bolt közötti különbséget azt hittem az előbb már sikerült megvilágítanom, látom nem. Mindegy, aki érti érti, aki nem, nem.
Get Moded!
-
Johnny Cage
addikt
ne vigyük már el szánalmas személyeskedésbe ezt a fórumot...
-
Rick4
félisten
válasz DM-Fan #29886 üzenetére
Mondjuk erről annyit, hogy van egy Elektropark nevű cég, webáruházat üzemeltetnek, de egyébként Hódmezővásárhelyen vannak, tőlem kb 20 km-re. Amikor jó egy éve hűtőt akartam venni, felhívtam őket, és érdeklődtem arról, amit a weboldalon nem találtam. Az érdekelt volna, hogy a telephelyükön átvehetem-e én a hűtőt, mivel az autóm is akkora, hogy belefér, és egy nap alatt akkor kiraknám a régit, betenném az újat, a hús se olvadjon ki. Azt mondták, hogy nem oldható meg az átvétel náluk, csak és kizárólag a saját szállítójuk szállítja ki. Ennyi. Nem kellett magyarázkodniuk, megértettem, tudomásul vettem, és ennek tudatában döntöttem. Igaz, ők 30 ezres felett ingyen házhoz szállítanak, az emberek többsége hülye lenne egy métert is menni a cuccért, ha már ingyen van...
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
bendeguz76
aktív tag
mi is hoztunk tőle 2db 50-es plasmát Balee-val amit megbeszéltünk vele azt tartotta is.semmi probléma nem volt.mindenhol igy kéne menni ennek.erre végre van egy korrekt kereskedő és jo magyar szokás szerint ez már feltünő pláne ha pár ember megirja,hogy nemcsinál semmit csak tartja a megbeszélteket.eszem megáll komolyan,teljesen felesleges nekünk a hőn áhitott szabadság.....stb ha az emberek nem nőnek fel hozzá.nem értem Dm-fan,hogy birja idegekkel a süket fülekre találo megmagyarázást.minden elismerésem neki Kicsit off lett sorry
bendeguz_HUN
-
Johnny Cage
addikt
válasz bendeguz76 #29889 üzenetére
csodálkozom, hogy ilyenkor nem jelenik meg egy moderátor. ez egy szakmai fórum, technikai jellegű kérdéseket kéne megvitatni, nem parttalan vitákat indítani...
-
bendeguz76
aktív tag
-
aleister
veterán
válasz Johnny Cage #29890 üzenetére
Egyrészt erre van offtopic tag/funkció.
Másrészt szerintem eddig személyeskedéstől mentesen folyt az érvek/ellenérvek felsorakoztatása, amit közismertebb nevén vitának hívunk.
Harmadrészt mivel a fórum témája legalább annyira a beszerzés, garancia, műszaki problémák kérdése is, ezért hagy adassék meg a jog, hogy ha lépten-nyomon azzal találkozom, hogy xy korrekt, de én ennek az ellenkezőjét tapasztalom, akkor leírhassam a véleményem.
Köszönöm!Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Johnny Cage #29890 üzenetére
Én sem érzem azt, hogy bárki is személyeskedett volna, egyszerűen nem vagyunk egy állásponton és kész, nem sértegettük egymást. Nem gondolnám azt sem, hogy másnak haszontalan lenne a vita, legalább el tudja dönteni akar-e plazmát venni az adott helyről vagy sem. De egyébként is OFF-ban írtnuk - legalábbis némelyikünk.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
-
Poplacsek
senior tag
Sziasztok!
Faterék 18 éves Phillips CRT TV-je ma beadta a kulcsot.. Mi a Bestbuy plazma jelenleg max 150eFt-ért?[ Szerkesztve ]
-
Hsanyika1
senior tag
sziasztok ASUS O!PLAY HD2 vagy POPCORN A-210? g20 plazmához hd filmek nézéséhez plusz belsö vinyó tárolás! téma feldobva
-
addikt
válasz DM-Fan #29886 üzenetére
Nyelvtan nem az erősségem
Az előlegre nem komolyan értettem,de miért kéri el,ha úgy se tudja azonnal odaadni,vagy ha megbeszélték,hogy lefoglalja,akkor miért nem kaptam meg akkor,vagy ha csak foglaló akkor miért az egész összeget kérte.Ezt elrontotta,de nem vállalta,hogy az ő hibája volt.Másért nagyon nem lehet szólni miatt,mert korrekt.De ilyen esetek mindig előfordulnak.MIndenki követ el hibát.
Ha ez egy webshop,akkor bocsi.Csak azt tudtam,hogy van egy boltjuk,de,hogy csak egy webshop azt nem.Tudom mi a különbség,tapasztaltam már.Akkor nem is szóltam
-
aleister
veterán
válasz Johnny Cage #29894 üzenetére
Nézd, emiatt tényleg ne menj el!
Szerintem DMFan-nal leírtunk, amit akartunk. Nem hinném, hogy lehet/kell ezt még tovább fokoznunk.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Socket AM5-ös ASRock alaplapok az AMD X870E/X870 platformon
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Path of Exile (ARPG)
- Társasjáték topic
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Házimozi belépő szinten
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest