Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Jó reggelt, kérdésem lenne:
Összkerekes Passat B7-ben mindig forog a kardán fixen összezárva az első diffivel, és hátul van egy elektronikus kuplung ami összezár, vagy hogy néz ez ki? Mert ha van egy kuplung ami oldja-zárja akkor az elől is lehet, fölösleges folyton forgatni a kardánt. Illetve ha bekapcsolja a hátsó tengelyt, mégis hogy viszi a nyomaték 100%-át hátra? Oldani tudja az első tengely kapcsolatát?
Egyik kollégával tanakodtunk, és azt mondta ő csapna hátra egy fixen a kardánra csatlakozó rendes diffit aztán hamár úgyis van plusz fogyasztás akkor értelme is legyen, ne csak akkor hajtson ha elpörög az első. És ebben látnék is logikát de ha nem forog fixen a kardán akkor nem megoldható, illetve lehet odabaszna a 4Motion agyának.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Reggie0
félisten
válasz rasotamas #197551 üzenetére
A haldex vezerelt rendszer. Tobbek kozott azert eroltetik, mert a torsen difi pillanatnyi allapotat szoftverbol modellezni kell, mivel a mechanikai allapota csak a mechanikai viszonyoktol fugg, az szoftveresen nem vezerelheto, nincs benne aktuator. Emiatt sokkal nehezebb a hajtasszabalyozas. A haldexnel nincs ilyen gond, a szoftver mindig tudja milyen a csatolas a kerekek kozott, igy konnyebb a fekrendszerrel osszehangolni. Emiatt szerintem ha fixen kotod akkor elegge problemas lehet, mert amikor lekapcsolna a hatso tengelyt, pl. megcsuszas miatt, de megsincs lekapcsolva, akkor megzavarodik es nem tudja majd stabilizalni az autot. Max akkor probald meg, ha az ASR/ESP rendszereket is vegleg kikapcsolod.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #197551 üzenetére
Forog, de nem hajt kis kerekítéssel. Remélem így érthető Fogaskerekek, áttételek vannak elöl és hátul is, a kardán megállásához két kuplung kéne elé és mögé is (elöl a váltó hajtja, hátul a féltengelyeken keresztül visszafelé hajtódik meg a difi, ez utóbbiba szól bele amikor dolgozik a Haldex és akkor végre nem a nyúl viszi a puskát).
Ha kiiktatod, előbb-utóbb felgyűlik az eltérés az első és hátsó tengely között, aztán valami eltörik. Vagy az is lehet, hogy elszakad. A hajtásban 3 helyen lehet eltérés, visszafelé haladva a hátsó két kerék között és az elsőknél ugyanez (lásd kanyarodás), valamint az első és hátsó között, de mivel alapvetően a Haldex kvázi nyitva van amíg nincs helyzet, így nem okoz gondot, jóformán olyan, mintha pl terepjáróban ki lenne kapcsolva az összkerék. -
veterán
Köszönöm a válaszokat a kardán/összkerék rendszerrel kapcsolatban.
Ezek alapján minden változtatást természetesen elvetettem.
Azért ez nem lenne egy rossz konstrukció, ha mindkét diffi sperr lenne, ami ha jól tudom nem tud olyat, hogy az egyik pörög a másik meg áll egyhelyben.
Illetve még ami eszembe jutott, hogy ha szélesebb gumit tennék rá csak még ritkábban kapcsolná be a hátsó hajtást.https://tinyurl.com/rasoapro
-
fesii
aktív tag
Sziasztok
Az alany egy 2010-es Octavia.
Hátsó fékbetét féktárcsa csere volt az autón.
Nem sokat fékezve de kb 200km-t már mentem vele.
De olyan hangot ad mint amikor már elkopottak a betétek.
Tárcsát nézve nem került szennyeződés a fékbetét meg a féktárcsa közé.
Tulparázom és még menni kellene vele? -
cross56
senior tag
Sziasztok!
Egr-rel kapcsolatban írtam már párszor, most is ezzel kapcsolatban kérdeznék.
Passat cc-hez cffb motorkódhoz (140 le crtdi) melyik egr falazó szett lehet jó?
Mindenfélét találok, de fogalmam sincs melyik méret passzol hozzá.
Talán ez: [link] ?Tudom azt írtam, inkább cserélem, de még ezt a lehetőséget is alaposabban megvizsgálnám.
-
rostiron
őstag
Sziasztok,
Az én bajomra nincs ötletetek hogy mi lehet ? [link]Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
gzbotii
veterán
Sziasztok,
Adott egy 1.9 TDI Golf 4
Tavaly volt cserélve a szénkefe a generátorban, tegnap újra felvillant a töltés-visszajelőz a műszerfalon, apósommal rámértünk, 11.4V a töltés.
Kérdés: mennyire egyszerű, leszerelés nélkül (ha lehetséges ez) cserélni a szénkeféket? Szervizt hívtam, hétfőn vagy kedden tudna fogadni, de jó lenne ezt hamarabb megoldani, építkezünk és elég gyakran el kell menni ezért-azért
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
VW Polo 2012 1.2 benzin, alábbi hibakód található. Ma autópályán service modeba került a kocsi, 5km/h-val tudott menni. Leállítás-újraindítás segített.
ABS egy korábbi hiba, az azóta nem jött elő, ott vajon mi lehet a gond?
Cím 01: Motor (J623-CGPB) Címke:. 03E-906-019-CGP.clb
VAG szám SW: 03E 906 019 M HW: 03E 906 019 B
Alkatrész: SIMOS11.1 H03 9487
Revizió: --H03--- Szériaszám:
Kódolás: 00110016000400080000
Műhely #: WSC 00788 648 00255
ASAM adatcsomag: EV_ECM12MPI02103E906019M 001008
ROD: EV_ECM12MPI02103E906019A.rod
VCID: 2E59537A71174C3F3B-807B
2 hibakódot talált:
6352 - Égéskimaradást érzékelt
P0303 00 [096] - 3. henger
időszakos - Nincs igazolva - Tesztelve a memóriatörlés óta
hibakörülmény:
Hiba állapota: 00000001
Hiba priorítása: 2
Hiba gyakorisága: 1
megtett Km: 118895 km
Dátum: 2022.03.02
idő: 14:33:41
Motorfordulatszám: 3266.00 /min
Normált terhelésérték: 82.7 %
Gépjárműsebesség: 119 km/h
Hűtőfolyadék-hőmérséklet: 88 °C
Beszívott levegő hőmérséklete: 20 °C
Környezeti levegő nyomás: 1000 mbar
30-es pont feszültség: 14.218 V
Sikertelen tanulási folyamat számláló az OBD szerint: 40
3. henger gyújtáskimaradás száma menetciklusban-Égéskimaradás 3.heng.motorindítástól_a_leállításig: 19
Égéskimaradás_érzékelő_számláló_a menetciklusban-CTR_MIS_TOT_DC: 21
Égéskimaradás-összegszámláló: Carb A-MIS_SUM_A: 0
Gyújtáskimaradás összegszámláló-Égéskimaradás minden henger 1000 1/min_fordulaton: 10
11836 - Hengerkikapcsolás
P130A 00 [096] - -
időszakos - Nincs igazolva - Tesztelve a memóriatörlés óta
hibakörülmény:
Hiba állapota: 00000001
Hiba priorítása: 2
Hiba gyakorisága: 1
megtett Km: 118895 km
Dátum: 2022.03.02
idő: 14:33:42
Motorfordulatszám: 3315.00 /min
Normált terhelésérték: 43.5 %
Gépjárműsebesség: 119 km/h
Hűtőfolyadék-hőmérséklet: 88 °C
Beszívott levegő hőmérséklete: 20 °C
Környezeti levegő nyomás: 1000 mbar
30-es pont feszültség: 14.218 V
Sikertelen tanulási folyamat számláló az OBD szerint: 40
Motorindítás óta eltelt idő: 2952 s
Motor forgatónyomatéka-Motornyomaték: 60.40625 Nm
Gázpedál-elmozdulás-Gázpedálhelyzet: 53.71 %
Aktuális henger gyújtásszöge: mért érték-Gyújtásszög: mért érték: 23.250 °
Készenlét: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Cím 03: ABS fékelektronika (J104) Címke:. HGJ\6R0-907-37x-ESP82.clb
VAG szám SW: 6R0 907 379 BC HW: 6R0 907 379 AF
Alkatrész: ESP8.2i front H05 0002
Revizió: --------
Kódolás: 210224E3216E00B9842624E584D200401100
Műhely #: WSC 00788 648 00255
VCID: 0005DDC297030A4F99-8055
1 hibakódot talált:
01314 - Motorvezérlő
013 - kérem a hibatárat kiolvasni - időszakos
hibakörülmény:
Hiba állapota: 00101101
Hiba priorítása: 0
Hiba gyakorisága: 1
Számláló nullázása: 55
megtett Km: 118895 km
Idő indikátor: 0
Dátum: 2016.07.23
idő: 14:33:42
hibakörülmény:
hex érték: 0x0000
hex érték: 0x8000
hex érték: 0x1207
hex érték: 0x13B7
hex érték: 0x757F
hex érték: 0x7F7E
hex érték: 0x7DF8Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rostiron #197567 üzenetére
MTZ-nél szoktunk tenni Viton/FKM/FPM O-gyűrűt az olajjárathoz (vagy van, aki maradék teflongyűrűből oldja meg), ott mindkettő egyforma átmérőjű furat, de nem egy vonalban vannak, hf tömítésen egy nagyobb kör van kiszabva átömlő gyanánt, van hely O-gyűrűnek.
-
Gyula84
veterán
Szerintetek egy olyan autót aminél ez áll lekérdezésnél azt egy kereskedő el tud adni?
A jármű elidegenítési és terhelési tilalommal terhelt.Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
rostiron
őstag
válasz molnarpeter #197571 üzenetére
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rostiron #197578 üzenetére
Bal alsó sarokban feketít [link], mondjuk itt pont NBR, az is megteszi. Nade azt kéne tudni pontosan, hogyan helyezkednek el a motorban és a hengerfejben pontosan az olaj nyílások, mert egyszerre kéne mindkettőnek a "körben" lenni. Itt mintha csak ferdén be lenne vezetve az olaj a csavar mellé, és az egész csepp alakú kivágás peremét kéne pluszban/jobban tömíteni, O-gyűrű alakja miatt nem való ide, ezért (is) írtam a teflon cuccot, bár annak van két vége Hengerfejen is meg kéne nézni, van-e egyáltalán annyi hely a furat mellett, hogy ne akadályozza az áramlást, csavar mellett is ellenőrizni, hogy elférjen, nameg a vastagságot sem árt számításba venni. Fenntartom a jogot a faluszéli tákoláshoz, nem lesz hozzá gyári cikkszám
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz molnarpeter #197580 üzenetére
Naja de a drága nepper lehet csak megiratja az adásvételit aztán majd utána meg járkálhat a polgár, hogy az előző tulaj ugyan intézze már el...
-
Gyula84
veterán
-
gzbotii
veterán
válasz monosgeri21 #197569 üzenetére
Nem hinném.
Végül pár YT videó alapján megpróbáltam leszerelni a fesz szabályzót, de sajnos nincs olyan kulcsom, amivel oda tudnék férni. Muszáj lesz várjak hátfőigWhen every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
bul07
nagyúr
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TaylorPro
addikt
Üdv!
Az alany egy Octavia 3.
Felni és gumi témában vagyok full vakon. Még sosem vettem új gumikat.
A jelenlegi téli gumi méretem 205/55 R16.
És ehhez vennék könnyűfém felnit, ahol ez a gumi méret van megadva: 215/60 R16
A kérdés az, hogy a gumi jó-e a felnire? Vagy ez így nem oké?
A feni pontosan ORION
light-alloy wheel 6.5J x 16“ ET41
for 215/60 R16 tyre
3V0 071 496 8Z8 | silver metallicKöszi!
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 Hazel
-
CragON
aktív tag
Mi értelme van annak, hogy a külső tükörfűtést külön lehet kapcsolni a hátsó ablak fűtéstől? Nem praktikusabb egy gombbal működtetni a kettőt egyszerre?
-
macilaci78
nagyúr
válasz CragON #197588 üzenetére
Az igazán praktikus az lenne, ha a gyújtással már kapcsolna, így nem felejted el, ha esne pár csepp eső.
Nem tudom, te hogy vagy vele, de nálunk a hátsó ablak belül párásodik, a tükör pedig kívül.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
CragON
aktív tag
válasz macilaci78 #197589 üzenetére
Konkrétan a jégleoldás miatt írtam…
-
simonjoe
őstag
válasz CragON #197588 üzenetére
A Suzuki-ban 1xrre műxik, engem az zavar, a CC-ben külön lehet kapcsolni, ezt jobban szeretem, mert vannak olyan szituk, amikor csak a tükör párásodik le menet közben. Abban az esetben fölöslegesen kapcsolnám pluszban a hátsó ablak fűtést is. De, olyan is van amikor csak az ablak párásodik. Szóval nekem praktikusabb a külön kapcsolhatóság.
Joe
-
macilaci78
nagyúr
-
simonjoe
őstag
válasz macilaci78 #197592 üzenetére
...há nem vót egyértelmű, h két kapcsoló vagyon?? Amikor hazahoztuk a Splash-t, keresetem a tükörfűtés gombot. Érdekes, mert a tükörlapon a fűtés piktogramja rajta van, kapcsoló meg sehol, csak a hátsó ablakfűtés kapcsoló található. Azt gondoltam, ez egy nagy átb@....ás. Majd meggúgliztam, és megtaláltam, h egyszerre kapcsolható a kettő. Mondjuk elb@...ott dolognak tartom, h semmi utalás nincs a tükörfűtés bekapcsolása egyik kezelőszervén sem.
Joe
-
Reggie0
félisten
válasz CragON #197588 üzenetére
Az ablakfutes elparologtatja a parat, igy az bent fog keringeni es eloszlik a tobbi ablak kozott. En a hatso ablakot csak akkor szoktam paratlanitani, ha tudom, hogy fontos ott kilatni. Amugy meg inkabb hagyom, hogy gyujtse a parat es minel tovabb maradhassak belso keringtetesen.
-
slett27
addikt
Sziasztok ! Van esetleg valakinek valami ötlete arra vonatkozóan, hogy az autómban (Seat Leon 2 1.6 MPI) miért van az hogy szinte az összes rádió tökéletesen jön kivéve 89.5 Radio 1 ? Előző autómban ez nem volt gond (Fiat Bravo 2 1.4 T-Jet). Ez ilyen vagy nézessem meg autóvillamosságissal ? Érdemes kutakodni ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen