- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
raziel01
veterán
válasz molnarpeter #7105 üzenetére
1-2 videóban én is olyat láttam. Fecskendő+gumicső. Így a motorból is kijön még kb 2 deci régi olaj a leeresztőn leszívva.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Hűtőfolyadék-összehasonlító vizsgálat | AUTODOC tippek
Nem gondoltam volna hogy a mannol meg a total majd egy szinten van, és a total-ra nézve ez nem ép jó értelembe
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TommyY2
tag
Azt nem írták, hogy hány fokosra higították fel őket (vagy csak én nem láttam). Én szeretem a minimum -40 fokosat, biztonságosabb és talán jobban is ken.
Mi történik velük 4-5 év után? Csak a kenés csökken? Mert fagymérővel mérve még 10 év után is jó (vagy csak a refraktométer szerint, mélyhűtőben meg lehet, hogy megfagyna)? Na, ezt mindjárt ki is próbálom.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Sziasztok motor öblítő mosó adalékokkal valakinek tapasztalata van e?
-
nagyúr
válasz troll81 #7109 üzenetére
xado vitaflush
vagy liqui moly motoröblítő
Ha másfajta olajra váltasz, akkor érdemes használni, vagy minimum 2 -3 olajcserénként.
Nem érdemes minden olajcserénél használni, inkább a gyakori olajcsere a jobb megoldás."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7110 üzenetére
Köszönöm, most utána olvastam (lehet, hogy a cirkó fűtésnél is pótolni kell néha az inhibitort?).
Az a felháborító számomra, hogy ezt az autószerelők nem tudják (tisztelet a kivételnek), pedig előfordulhat, hogy tanulják is?
Az előző szerelőmnek évekig könyörögtem, hogy cserélje ki a hűtő és fékfolyadékot, de mindig azt mondta, hogy jó az még (be is állt a Suzukin az ABS kocka).
Idei évtől kezembe vettem az irányítást, minden autónkra karbantartási ütemtervet készítettem (nem reklám: Simply Auto app), és oda viszem, ahol azt normálisan elvégzik.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz TommyY2 #7108 üzenetére
Annyit írta hogy hígított mintákat használtak, ugye a mannol meg a total készre kevert volt és gondolom a töményeket hígították ugyan arra a szintre
Castrol meglepet hogy ilyen jól szerepelt-40 felé ne nagyon menj mert az nagyon tömény megehet dolgokat, persze ha nem indokolt
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TommyY2
tag
Csak azért gondoltam a -40-re, mivel a gyári Suzuki szuperkék előre kevert is -36 fokos papíron, egyébként megmérve -40 alatti.
Épp most néztem meg a -30 fokra bekevert (le akarom még vinni -35 alá) kék fagyállót (ami bekeveres után zöldes színűre változott), amit délelőtt tettem be a fagyasztóba. -20 fokon nincs még megfagyva, ez jó hír.
TommyY
-
molnarpeter
nagyúr
Találtam egy érdekes szűrőt: CR dízel magasnyomású pumpa és rail/porlasztók _közé_
Spec sheet
Előny, hogy akár 2500 bar-t is bír, hátrány, hogy vagy 15 kg Van hozzá mindenféle (mosható) szűrőbetét 10-200 mikron között. Az árát nem is akarom tudni, olcsóbb a porlasztó valószínű Jó lehet viszont nagyobb gépekhez, ahol kellően drága komponenseket védhet, akár hidraulikában. -
forceberg
veterán
Nekem nem úgy tűnik, hogy szakszerűen járhattak el. A Mannolt tudom, hogy nem szeretik itt, de, hogy még a Total is xar? A Total elég sok autó beszállítója lehet. A forrás és fagyáspont is rohamléptékben változik víz hozzáadásával!
Mindből töménnyel kellett volna kísérletezni, nem tartom kizártnak, hogy a bekeverthez is öntöttek még vizet.
Total TDS: [link] Szépen le is van írva, hogy -38°°C-ra keverve 110°C a forráspont.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
bul07
nagyúr
válasz forceberg #7120 üzenetére
Nem hinném hogy az Autodoc-nak érdekében állna bármit is befolyásolni, főleg hogy elég nagy cég ahhoz hogy megérje beperelni hitelrontás címen
Egy egyszerű kis videós esetén nem sok mindent tudnak perelni de egy nagy cégtől igen, egyszerűen nem hiszem hogy direkt manipulálták volna bármit isA 3:39nél lévő teszten is látszik ott mind egyforma, a Castrol meg a Hepu még nem rotyog de a többi már mint a veszedelem
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
szimi57
őstag
Forráspont 180° fölött. Cserélni nem kell.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
Ettől függetlenül, minden csak nem egy hiteles összehasonlítás. Legalapvetőbb információkat sem mondanak meg benne. Eleve vicces, hogy koncentrátumot hasonlít, készrekeverthez és lehetne sorolni. Sok mindent nem érdemes levonni belőle. Pl az általad említett 3:39, forrás. Ha csak oda tekerek, ki sem derül, hogy van ami koncentrátum van ami higított...
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
3:39 eleje
mindegyik készre kevert folyadékból [kép]Igen a koncentrátumokat hígítaniuk kellet volna minden teszthez,
A végén a fagyasztós is készre van keverve mind [kép]
Nem tisztem védeni őket
De jó lenne egy ilyen tesztet a hazai kínálatból is csinálni, mármint a felkapottabbakat, unix, bárdi saját vagy legolcsóbb úgyis azt veszik a szerelők és úgy mindenki
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
Ez a teszt megmutat, hogy az előírás szerinti készre kevert (a többi márka is) fagyálló hűtőfolyadékok forráspontja alacsony és -26°C vagy az alatt fagynak meg.
A Castrol-hoz miért nem volt hőfok írva?Mannol és a Total készre kevert folyadékokon láthattuk, hogy a gyártok addig hígítják a redy to use fagyállókat, amit még a szabvány megenged.
Tanulság: koncentrátumot kell venni.
Koncentrátumot ne öntsünk a hűtőrendszerbe feltöltéskor. Előbb hígítani kell![ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
janakbacsi
őstag
20 éves vw bora 1.4 benzines autóba milyen motorolaj javasolt? 5w-40 jó lesz? ha igen, melyik gyártótól? vagy ez lényegében mindegy, mivel a gyártói specifikációkat úgyis teljesíti mindegyik?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
tibbike01
őstag
válasz janakbacsi #7128 üzenetére
5w40, Motul, Castrol, Mobil vagy Total kb ebben a sorrendben.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz janakbacsi #7128 üzenetére
Total Quartz 5-40 mehet bele. Jó olaj, olcsó, szeretik ezek a motrok.
-
Qru
MODERÁTOR
-
janakbacsi
őstag
köszönöm a válaszokat mindenkinek. meg is rendeltem innen: [link]
[ Szerkesztve ]
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
tag
Erről valaki tud valamit? A TC mai videójában láttam először, de pontos adatlapot nem találtam hozzá sehol a neten.
SHELL HELIX HYBRID 0W-20 -
nagyúr
válasz maximuss #7133 üzenetére
Szintetikus GTL
Nagyon hőstabil (lobbanáspont 253C)
Alacsony savszám (nem savas)
Közepes TBN (kevés adalék)
Kevés szulfáthamu (nagyon kevés lerakódást hagy maga után)
Infineum adalék csomag (a olajgyártók a legjobb olajaikhoz ezt a csomagot szokták megvenni)
Molibdén tartalom, a súrlódás csökkentésére.Olyan turbó benzinesbe, amiben megengedett a 0W20, de nyáron autópályázni szeretnél.
Nagyon stabil alapolaj, ahogy a GTL általában, egy drága, de nagyon jó adalékkal.
A vastagabb 0W20-as olajaikhoz tartozik, az Eneos Sustina 5w30 nem sokkal vastagabb nála. (Sustina 5w30 a vékony 5w30-as olajokhoz tartozik, 0w30-as olajoknál is vékonyabb)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Jó olaj az a Helix Ultra ECT 0W30.
Ha fél évente cserélnél olajat, akkor télen a lassabb bemelegedésnél lenne előnye a 0w20-nak kopás terén. Nagyobb tapadást elősegítő adalék van benne.
Shell Hybrid 0w20-as olaj elsősorban olyan turbó benzines autókhoz készült, amikbe maximum 0w-20 kerülhet.
Itt most nem a viszkozitásról van szó, hanem a fémhez való tapadás a lényeg. Az olajlehúzó gyűrűnek ezt az erősen tapadó olajat le kell tudnia húzni a hengerfalról, különben a maradék folyamatosan elég.A mai technologiával az "5w-30 közeli alapolajok" (ezt most nagyon idézőjelbe tettem, ez olyan konyhanyelvi megfogalmazás) a legerősebbek, ezeket viszkozitás módosító adalékok segítségével alakítják 0-30-ra, 0w-40-re, 5w-20-ra, 0w-50-re, néha 5w40-re.
Most egy jó 0W-30-as olajjal jobban jársz, főleg ha az nagyrészt GTL alapú.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
TommyY2
tag
Egy kis érdekesség az olaj áramlásáról az autóban (szakembereknek hátha mond valamit).
TommyY
-
nagyúr
válasz TommyY2 #7142 üzenetére
Megdöbbentő nagyságú az olaj habosodása.
A karterből ahogy elfogyott az olaj és levegőt szívott mellé, egyből elkezdődik a habzás. Ilyenkor felvillan az olajnyomás jelző. A videón helyesen, azonnal leállítják a motort és utánatöltenek.
Amíg a habzás nem szűnik meg, addig a motort nem szabad terhelni a legkisebb mértékben sem, mert a habos olaj összenyomható. Egy kisebb terheléstől is már jelentős károsodást szenved el a motor.
Ez nem a víztől (páralecsapódástól) képződő a kávéhabszerű megjelenés, ez annál 100× rosszabb, félszáraz súrlódás."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Zizmand #7146 üzenetére
100% szintetikus 505.01-es szabvánnyal, rohadt drágán:
AMSOIL European Car Formula 5w40 AFL
Itt az AFL jelölés a fontos.
De valójában minden olyan C3-as olaj jó bele, ami VW 502.00 minősítéssel is rendelkezik és a viszkozitása 5w-40-es.
A kettő határértékeinek a metszete 505.01-es szabvány, de azokat túlteljesítve.
Ha ezekhez még a dexos2-es minősítés is megvan, akkor tökéletesebb olajat nem találsz hozzá.
505.01-es szabvány 5w-40-es viszkozitásban egy olcsón előállítható olaj, ráadásul európai szabvány, amit nem licencelnek minden olajukra a gyártók."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz polonic #7148 üzenetére
Nincs nekik.
RN0720 = C4-16 -os olaj, a 16 szám a szabvány 2016-os revízióját jelenti. Ezeket a számokat gyakran lefelejtik, sajnos C4-07 már nem jó bele.
Renault gyári RN0720 olaj között van a SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AR-L 5W-30"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest