- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz BlacKSouL #6302 üzenetére
Szia!
Úgy látom, hogy jól értesz a motorolajokhoz, esetleg tudnál nekem segíteni?Suzuki Sx4 s-Cross 1.4T (nem hibrid).
Az ajánlott olaj az EcStart F9000 5W-30, ami API SM minősítésű:
Általános tulajdonságok
Teljesítményszint API SM
SAE szerinti viszkozitás 5W–30
Megjelenés Világosbarna
Sűrűség (15 °C-on), g/cm3 0,85
Lobbanáspont (COC), °C 224
Kinematikai viszkozitás
(40 °C), mm2/s 59,0
(100 °C), mm2/s 10,55
Viszkozitási index 170
Dermedéspont, °C -51,0Mit ajánlanál helyette, illetve a következő olajokat lehetne-e használni helyette, amennyiben jobbak:
Eneos Hyper 5W-30, API SN és ACEA C3
Ajánlások: Volkswagen VW 505.00/505.01, Mercedes-Benz MB 229.31/229.51/229.52, BMW LongLife LL-04, GM Dexos 2Motul 8100 X-Clean+ 5W-30, API minősítés nem látszik, ACEA C3
Szabvány: ACEA A3/B4
Jóváhagyások: VW 504 00, 507 00; BMW LL04; MB 229.51; PORSCHE C30Motul X-Clean EFE 5W-30, API SN, ACEA C2/C3
Jóváhagyások: BMW LONGLIFE-04 ; GM-OPEL DEXOS2 ; MB-APPROVAL 229.52 ; OPEL/VAUXHALL OV0401547 ; VW 505 00 505 01 ; FIAT 9.55535-S1 / S3Motul 8100 Eco clean 5W-30, API SN, ACEA C2
Szabvány: ACEA A5/B5/C2; API SM/CF
Jóváhagyás: PSA B 71 2290, RENAULT RN0700Előre is köszönöm a segítséget:
TommyY -
TommyY2
tag
válasz Dluinet #6354 üzenetére
Köszönöm.
Ahogy írtad, hogy nem jó az A helyett C olajat beletenni a benzines autókba, így elvileg a Shell kiesik.Az Eneos Sustina valóban jó lehet, bár nem olcsó, de ennek van A3/B4 minősítése is a C3 mellett (ez erősen esélyes, amennyiben nem rosszabb, mint a hasonló árú Motul).
Mi az a Dexos1 Gen2. Ez gondolom, nem egy konkrét gyártmány? Melyik minőségi olaj felel meg ennek? Miben más a Dexos2?
Állítólag a Motul az egyik legjobb olaj a Castrol mellett (még a Liqui Moly sem ér fel vele, annak csak az ára magas), nem tudom, hogy igaz-e (öreg szaki mondta). A Motul 8100 X-Clean+ 5W-30-at miért nem javasoltad, ami tudja az A3/B4 minősítést (figyelembe véve a benzinhez való minősítést, beleértve a savasodás gátlást)?
U.I.: Igaz, hogy mindegyik olaj leírásánál, valamint a flakonon is más és más szerepel (pl. ugyanazon Eneos típusnál se jelzik mindenhol az A3/B4-et, csak a C3-at). Web oldal függő, de a katalógus se ír le mindent (így legyen az ember okos).
TommyY[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz TommyY2 #6355 üzenetére
vannak szabványok, ezek között vannak átfedések
Dexos a GM olajszabványa, ami erősebb az API szabványoknál, talán az SM-mel van pariban.
Dexos1 = csak benzines motorokhoz, elsősorban downsizing turbós + start-stop-hoz fejlesztve.
Dexos2 = dízel és benzineshez
Motul jó olaj, de nem mondanám, hogy a Liqui Moly-nál jobb.
Motul szeret a szabványok vastag oldalán lenni.
Castrol-t nem minden olaja jó. Max EDGE széria.
Eneos-ból csak a Sustina a jó olaj, a többi olaja Castrol Magnatec-Edge szint.
A drágább olajnál többet ér a gyakori olajcsere. Felezett km és/vagy felezett idő. Azt nem tudja semmilyen olaj überelni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Jenne
senior tag
Én erre az olajra váltottam a Castrol Magnatecről. Már harmadik éve ez van az autóinkban. Productinformation
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
jamy79
tag
Sziasztok! 2005. évi Skoda Octavia 1U2 1390cm3 75LE benzines autómba szeretnék olajat cserélni. Motul 5w40 x-clean olajat vettem, melynek flakonján ott figyel a wv 502 jóváhagyás is. Azonban csak most vettem észre, hogy a Motul oldalán az olaj nűszaki adatlaján ennél az olajnál nem szerepel wv 502 jóváhagyás (csak az 5w40 -x-cess esetében). Elvileg még 14 napon belül vagyok, így még visszaküldhetném. Vagy szerintetek mehet bele az x-clean olaj is? Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
jamy79
tag
-
Jenne
senior tag
válasz molnarpeter #6362 üzenetére
Nincs. Alig van olajfogyasztásom egyébként is, de nem ezért váltottam. A Castrol Magnatec 5w30 olajtól valamiért klattyogósabb és zakatolóbb(kicsit mint régi zinger lábhajtásos varrógép hang) lett a dízel hangja. Bocs a hasonlatért, de hirtelen ez jutott eszembe. Ezzel a mostani olajjal csendesebb lett és azonnal simábban is járt a motor és eltűnt az a klattyogós kerregős mellékhang is, maradt szép duruzsolós dízelhang.
És nem utolsó szempont, hogy tudja akár a megnövelt intervallumú csere ciklust is. 2 év vagy 30.000Km. Bár ezért az utolsó mondatomban tett kijelentésemért gondolom majd kapok itt hideget-meleget....
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
sutszi
veterán
Próbáltam megkeresni, hogy a nívópálca max és min jelzése milyen űrtartalom mennyiségnek felel meg. De nem találtam. Gondolom azért ez márka és típus szinten is eltérő lehet, sőt motorfüggő.
Én az 1.6 Mazda 3-nak szeretném megtudni.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
8
senior tag
Gépkönyvben nincs benne?
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
bul07
nagyúr
Következő olajcserénél megtudod nézni
Min szintig töltöd fel, mész egy kört, majd kimért menyiséggel max szintig töltöd és meg is tudtad( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
Ford rémlik, aki 20 ezret szokott mondani, de lehet rosszul emlékszem az autóra
Magánvélemény, de szerintem használattól függ minden, én pl közepes távok esetén a 2 évet támogatom is, de a km-t több dologhoz kötném. Kinek mi
Nemrég linkeltem bypass oil filter témát, olvasgatva a dologról van, aki többszörösen meghaladva a gyári előírást is még ugyanazzal az olajjal megfelelő értékeket hoz laborban. Mondjuk ott már a legnagyobb kérdés az eltömődés, sűrűn cserélni drága egy pár mikronos szűrőt, szűrő utáni nyomás esést lehetne talán nézni, vagy nem tudom Traktoron a hidraulika hasonlóan van megoldva, és kapott a dolog egy figyelmeztető jelzést is műszerfalon, viszont nem tudom, pontosan hol van a körben a szenzor. -
sutszi
veterán
ZeroX92P : Igen, 2005. Köszi.
wolperting : Ha benne is van, én nem találtam meg.
bul07 : Igazából nem empirikus úton akartam kideríteni. Az olajcsere kb 1-2 hónap múlva esedékes.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
Köszi. Bár most dilemma, hogy 4dl vagy 1l. Próbálom belőni mennyi ment el az utolsó olajcsere óta. Tavaly decemberben volt max szintig töltve a gyári töltő mennyiséggel. 3.9L. Nagy izgalom nincs a történetben, mert most ~ 8000km alatt kb félúton van. Szóval vagy 2dl vagy 5dl ment el... Mondjuk ez is olyan, hogy a motorfékkel jobban kopik az olaj.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
8
senior tag
válasz BlacKSouL #6374 üzenetére
én is
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
sutszi
veterán
Úgy hallottam...ne engem üssetek...
De úgy érzem jó témába sikerült beleszakítani... Jöhetnek pro/kontra érvek.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Sziasztok!
Golf II-n ('89, 1.6 benzin, 72 lóerő) esedékes olaj és szűrőcsere is.
Olajból milyen ajánlott ehhez az autóhoz? Hobbiautó, szóval keveset fog menni, és azt is inkább jó időbe, télen ritkán megy.
Szűrőkből VW topikban Hengst / Purfluxot ajánlották.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tibbike01
őstag
válasz SyMbioTe #6378 üzenetére
Szerintem egy mezei Total 5w40 tökéletes lesz bele. Nehogy félre érts, teljesen jó ez az olaj.
-
sutszi
veterán
válasz BlacKSouL #6380 üzenetére
Nagyon nincs mit kifejteni... Az volt a mondat ami elhangzott, hogy motorféket használva a motornak van olajfogyasztása... (Azon felül ami esetleg feltételezhetően lenne...) Igazából nem tudom hogy fogalmazzam meg úgy, hogy a lényegi részen menjen a pörgés és ne a megfogalmazáson. Pedig érdekelne, hogy most mi az igazság.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
-
szimi57
őstag
Nagyon sokszor használom a motorféket, a féket alig. Sokszor száz métereket megyek egyfolytában motorfékkel, ha a forgalom engedi. Vidéki utakon erre bőven van lehetőség. Jócskán fogy az olajam. Sajna nem csak a szelepszár szimering miatt (tipus hiba), hanem bejátszik egyéb tömítetlenség is. Most, hogy képbe került a motorfék nem tartom lehetetlennek a dolgot. Régebben amikor még nem voltam rákapva a motorfékre kevesebb ment el. A hengerekben lévő nyomásviszonyok egészen mások motorféknél, mint motorüzemben. Féknél, zárt fojtószelep esetén nagyobb vákuum alakul ki a hengerekben. (Modernebb motorokon ilyenkor a szívó szelepek is zártak). Ekkor kerülhet be az olaj felülről a szelepszárak mellet, vagy alulról a hengerpalástról. Munka ütemben erre a nagy nyomás miatt kevesebb az esély.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #6385 üzenetére
Tételezzük fel, hogy mondjuk az olyan motor, mint pl. a Honda népszerű, ám nem kifejezetten sztárolt R18A verziója, annak is a második vezérlővel revíziózott változata gyárilag energiatakarékos, üzemanyagtakarékos üzemre lett tervezve. Nagyjából 2004-es konstrukció, tehát mondhatjuk hogy 15-16 éves, 2008-ban apró szoftveres vezérlési módosításokkal.
Ennek egyik jellemzője, hogy a kristálytiszta hegyi levegőt mint kibocsátott égésterméket feláldozták az üzemanyagtakarékosság oltárán, már ami néhány összetevőt illeti. Vegyük például a dugattyúgyűrűket, amiket csökkentett palástnyomással terveztek, azaz a dugattyú mozgása során kisebb súrlódási veszteséget okoznak, elérhető vele némi üzemanyag megtakarítás, és kopás csökkenés. Ez mindössze egy apró dolog a stratégiában, nemcsak a Honda él vele, és a motor maga sokkal komplexebb rendszer ahhoz, hogy csak ezt kiemelve vizsgáljuk. Mégis, ha csak ezt az egyet vesszük példának, eljuthatunk oda, hogy mit nyerünk, mit veszítünk.
A motortípus gyári állapotától kezdve, 0 km-es korától minimális olajfogyasztásra hajlamos. Ez azért kiemelendő, mert ezt anno a Honda szintén külön kiemelte, ha nem is a katalógusokban, prospektusokban, de legalábbis az eladások során. Mit jelent ez. A kezelési útmutató szerint 1 liter/1000 km olajfogyás még elfogadható, de afölött probléma lehet. A valóságban ez körülbelül 0,4-0,6 liter olaj /10.000 km. Ha nem megyünk bele abba, hogy minden egyes belsőégésű motor fogyaszt valamennyi kenőanyagot, csak legfeljebb különböző mértékben, vagy az elfogyasztott mennyiség helyét valami elfoglalja, akkor mondhatjuk, hogy igen, a motor fogyasztja az olajat, fél litert tízezrenként. Ilyen mértékű olajfogyás nem számottevő, nem lesz jelentősége, nem fog károsodást okozni, sem a dugattyúkon, sem a hengerekben, sem a kipufogószelepeken, sem a katalizátorban, sem a lambda-szondában, sem az oxigénszenzorban, sem a kipufogórendszerben. Maximum annyit vehetünk észre, hogy esetleg kissé kormos a kipufogó vége, de olaj nyomát itt sem fedezhetjük fel. Negatív hatása tehát nincs.
Mit kapunk cserébe. Mondjuk körülményektől függően 0,2-0,4 liter/100 km üzemanyag megtakarítást. Legyen 0,2. Akkor 1000 km-en 2 liter, 10.000 km-en 20 liter üzemanyag.
Az olaj ára mondjuk 3500 Ft/liter. Akkor 10.000 km alatt elvesztettük mondjuk 0,6 liter olaj árát, azaz 2100 Ft-ot.
Az üzemanyag ára mondjuk 380 Ft/liter. 10.000 alatt az 20 liter, azaz nyertünk 7600 Ft-ot.
5500 Ft tiszta hasznunk van 10.000 km-enként.
Aztán
Számok nélkül nehéz számolni, de menjünk mondjuk 10.000 km-t folyamatos motorüzemben, motorfék nélkül. Legyen így az átlagfogyasztás 6 liter/100 azaz 600 liter/10.000 km. Fogyjon el 0,6 liter olaj.
Menjünk a 10.000 km-ből 2000-t motorfékkel, és motorféknél fogyjon mondjuk 1 liter olaj 10.000 km-enként. Akkor ugye mentünk 8000 km-t motorral, elfogyott 480 liter üzemanyag, és 0,48 liter olaj. Meg mentünk 2000 km-t motorfékkel, elfogyott 0 liter üzemanyag, meg mondjuk 0,2 liter olaj. Összesen tehát elfogyott 0,7 liter olaj, de nyertünk 120 liter üzemanyagot. 120x380=45.600 Ft.
Legyen a vicc kedvéért 2 liter olajfogyás motorfékben 10.000-ként. Akkor máris 0,4 liter az olajfogyás a 2000 km alatt, tehát veszítesz kb. 1400 Ft-ot, miközben nyersz 45.600 Ft-ot azzal, ha 10.000 km-ből az egyötödét próbálod motorfékkel megtenni.
Ha kevesebb a motorfék, kevesebb a nyereség. Ha az abnormális 10 liter olajat fogyaszt motorfékkel 10.000 km-enként, akkor a 2000 km-re van 2 liter olajfogyasztásod. Gépkönyv szerint ez még normális, de valójában ezt már megérezhetik az alkatrészek, attól függően valójában hol megy el az olaj. Vagyis ezt már érdemes kivizsgáltatni, de az biztos, hogy ilyen mértékű fogyasztás nem kizárólag a motorfék számlájára írható, és a motorüzemi olajfogyás is jelentős lesz. De akkor még mindig ott vagy, hogy a 2000 km motorfékkel van 7000 Ft-nyi olajveszteséged, meg 45.600 Ft-nyi üzemanyagnyereséged.
Nem éri meg? Adsz nekem 7000 Ft-ot, cserébe én adok neked 45.600 Ft-ot.
Ha nagyobb az üzemanyagfogyasztásod, mint 6liter/100 km? Nagyobb a megtakarításod motorfékben. Ha kevesebb a motorféküzem aránya? Az arányok változatlanok, csak a haszon értéke lesz kisebb.
De azt gondolom, hogy ha egy motor motorüzemben megeszik mondjuk 0,5 - 1 litert 10.000 km-enként, ami teljesen elfogadható, akkor kizártnak tartom, hogy ennek többszörösét enné motorfékben, de szerintem maximum ugyanennyit. Valójában a motorféknél nem lenne szabad nagyobbnak lennie az olajfogyásnak, ha a motornak egyébként nincsenek rendellenes kopásai, vagy alapvető működési problémái. Ha meg csak ugyanannyi olajat fogyaszt, mint motorüzemben, akkor a motorfék nettó megtakarítás.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #6386 üzenetére
Látom jól elmatekoztál . Senkit sem érdekelnek ezek a számok. Csak arról volt szó, hogy lehet-e magasabb az olajfogyasztás több motorfékkel. Leírtam a véleményemet és tapasztalatomat, hogy lehet. Azt is leírtam, hogy miért. Mindenféle számítás nélkül világos, hogy sok motorfékkel sokat takaríthatunk meg. Egyszerűen képtelenség, hogy a motorfékezés annyi + olajfogyasztást eredményezne, hogy az üzemanyagon elért megtakarítás akár 10-20 %-át is elvigye! Ezért teljesen fölösleges volt annyi számolnod.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BlacKSouL
addikt
Ok, látom az egyszerű embereknek kell fogalmaznom.
"motorfékkel jobban kopik az olaj" - Nem.
"ez egy deci olajat nem eszik 4 éve, mióta nálam van, az is biztos." - De.Minden más csak fölösleges elmélkedés meg számolgatás. Ezzel a témát lezárhatjuk. Jöhetnek újra a motul, meg a shell olajpromóciók, és a castrolfikázás.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #6389 üzenetére
Képzeld el az egyszerű embereknek is mehet a matek és képesek bonyolultabb összefüggéseket is felfogni.
"Minden más csak fölösleges elmélkedés meg számolgatás." Na ez jó. Pont te kezdtél egy őrült számolgatásba teljesen más irányba. Nem furcsa ez egy kicsit? Nekem nagyon.[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #6390 üzenetére
"Képzeld el az egyszerű embereknek is mehet a matek és képesek bonyolultabb összefüggéseket is felfogni." Persze csak az jött itt le hirtelen hogy senkit nem érdekel.
"Minden más csak fölösleges elmélkedés meg számolgatás." Na ez jó. Pont te kezdtél egy őrült számolgatásba teljesen más irányba. Nem furcsa ez egy kicsit? Nekem nagyon." Irónia, szarkazmus volt a fölösleges elmélkedésre meg számolgatásra jött reakciókra.
Az irány meg jó volt, ugyanis nem véletlenül kérdeztem, hogy a mondatot fejtse már ki a kérdező, kommentelő, megjegyző. Ha ugyanis azt jelenti a mondat, hogy motorfék üzemben is fogy az olaj, arra a válasz: tulajdonképp akár fogyhat is. Ha azt jelenti a mondat: motorfék üzemben nagyobb mértékben fogy az olaj, mint motorüzemben, arra a válasz: nem valószínű.
(Közben meg kiderült hogy van motor amelyik semmikor nem fogyaszt, nincsenek illesztési hézagai, nincs köszörült persely benne/hónolás/ amin a fennmaradó olaj elpárologhat, eléghet, és nincs kartergáz sem, égéstérbe vissavezetett olajpárával, /bár ezt valóban le szokták dugózni/, és semmilyen szennyező térfogatnövelő anyag nem marad az olajban sem, se korom, se fémkopadék, se egyéb kémiai anyagok, se por, szóval az olaj hermetikusan el van zárva a környezetétől)Szóval mit akartunk mondani azzal a mondattal? Látszólag semmit, de ez olyan, mintha azt mondom az utcán valakinek, hogy ő buzi, de mikor megkérdezi hogy mire alapozom ezt, akkor azt mondom neki, hogy hát én ezt csak úgy hallottam, de lehet róla vitatkozni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #6393 üzenetére
Nem tudom elképzelni, hogy pont te nem érted ezt a vitatott mondatot, ezt külön ki kell fejteni a számodra. Más a szitu egy jól tömített és egy kopott motornál. Gondolok itt a henger-dugó tömítettségére vagy éppen a szelepszár-szelepvezető tömítettségére. Míg az előbbi esetben nincs érzékelhető különbség az olajfogyasztások között, addig kopott motornál plusz olajfogyasztás léphet fel a gyakori motorfék miatt. A miértet leírtam. Nem kell számolgatni semmit, pedig matekból osztályelső voltam a gépipariban. Egyébként erre a vitára nagyon egyszerűen pontot lehetne tenni egy tesztelés alkalmával, de nem ér az egész annyit.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
sutszi
veterán
válasz BlacKSouL #6393 üzenetére
Engem hagyj ki a fika részéből. Csak elmondtam mit mondtak mások. Ezt itt kulturáltan is ki lehet tárgyalni. Én is csak azt tudom továbbadni... mert nem tudom mire gondolt a költő. Egyébként a felvázolt alternatívákból a motorfék üzemben nagyobb mértékben fogy az olaj fedi azt amiről szólt a hozzászólásom. Ezt két oldalról lehet közelíteni. Az egyik, hogy igaz-e vagy sem. A másik, hogy elfogadjuk mint lehetőséget és megnézzük a matekost részt. Ez már érdekesebb. Mert rávilágít arra, hogy bizonyos szint alatt igazából nem kell foglalkozni olajfogyasztással, mert üzemanyagból meg jelentős a megtakarítás... Peace.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
szimi57
őstag
Ha hiszed, ha nem a10w60 nem fog szaporodni viszont csökken az olajfogyasztás és a motornak sem lesz semmi baja. Nem akarok visszatérni erre a témára, szerintem ezt kitárgyaltuk. Spóroljuk meg a fölösleges köröket.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
válasz tibbike01 #6379 üzenetére
és (#6384) molnarpeter
Köszönöm szépen a segítséget, akkor ezen a vonalon indulok el„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tag
Sziasztok!
Teljesen véletlen botlottam bele a Motorex olajba, eddig nem ismertem a svájci márkát. Használt már valaki esetleg bármilyen Motorexet? Főleg motorkerékpár olajokban jók, de már szgk-hoz is van választék bőségesen.
1.8-as Civicbe ezzel szemezek, jó paraméterei vannak: Motorex Concept B-XL 0W-20
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel