- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bogabi
senior tag
Szia. Nem akarok kísérletezni, csak kíváncsi vagyok, melyik olajjal teszem a legjobbat a motornak - már ha van különbség (gondolom a szabványoknak és gyártói előírásoknak való megfelelést sem puszira osztogatják). Mivel nem rövid távra tervezünk az autóval, így szeretném megadni a maximumot neki (kis köbcenits, közvetlen befecskendezéses, eléggé kihegyezett turbós motor, szeretnék jóban lenni vele pár év múlva is )
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
-
Doki16
addikt
Sziasztok!
Milyen motorolaj ajánlott egy Suzuki Switfbe?
2015/10, 1242 cm3, 69kW, K12B motorkód. Az nem tudom számít-e, hogy automata.
Köszi a választ
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
grizlisandor
addikt
TOTAL QUARTZ 9000 5W-40
Csak a csomagolása változott? Mert nem látom, hogy változott volna az összetétele az olajnak. -
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #6459 üzenetére
csomagolás. már jó ideje
-
Shrike7973
senior tag
Sziasztok!
Egy 1 éves Skoda Scala 1.0TSI köztes motorolaj cseréjén gondolkozom, jelenleg 8800 km van benne. Esetleg valaki össze tudná objektívan foglalni, hogy mit kockáztatok a kihagyással (maradva a javasolt 30K km/2 év szabálynál)? Kézzel foghatóbb érveket keresek, mint hogy "hosszú távra tervezve jobb cserélni".[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz Shrike7973 #6462 üzenetére
Hogy mit kockáztatsz?
Keress rá nyugodtan Youtube-on és nézd meg mit engednek le az olyan kocsikból. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Shrike7973 #6462 üzenetére
Azt kockáztatod, hogy az öreg olaj nem látja el a kenési funkcióját maradéktalanul és idő előtt elkopik a motor/hengerfejes lesz.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Shrike7973 #6462 üzenetére
Egy motorindítással jellemzően hány km-t megy az autó? Használatiban benne is szokott lenni, hogy milyen jellegű használatra van méretezve a fix 30k/2 év olajcsere, ha azok a feltételek nem teljesülnek, akkor rövidebb periódus alkalmazandó, csak ezt nem szokták kihangsúlyozni. Jó lenne flexibilis intervallumra állítani az olajcsere visszaszámlálót, ha lehetséges - akkor figyelembe vesz az autó mindent, és az alapján szükség esetén csökkenti a szervizig megtehető intervallumot, de nem hozza előre fölöslegesen korai futásra/időpontra, az lenne ideális anyagilag.
Ha egy év alatt ment 8800-at, akkor maradnék 2 éves periódusnál, az gyakorlatilag 15-20 ezer km lenne, már ha nem 1-2 km-ekre van beindítva a kocsi. Ha csak hosszú utakat megy, akkor nem feltétlenül gond a 30k km sem, persze 2 éven belül. Viszont napi munkába járás stb már rövidebb periódust indokolna. Érdemes lehet 1 év/15 ezernél beiktatni egy köztes olajcserét akár otthon. Bármilyen alkatrész, amit a jó olaj megóv, drágább javítást tudna eredményezni, mint egy egyszerű olajcsere - egyszerűség kedvéért pl. turbó cserére, vagy gyűrűzésre kapott bármi árajánlatból sok-sok liter olaj kijön. Ha spórolni akarsz, akkor nívón szívd le fecskendővel az olajat, aztán mehet bele a friss, MOL átveszi a fáradtolajat, gyári szűrő meg 15-20 ezer km-t kiszolgál (kövezzetek meg nyugodtan ).[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #6465 üzenetére
Nálunk a cégesek rugalmason vannak, szépen le is jött 30 ezerről 26 ezerre december óta a miénknél a számláló.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Shrike7973 #6462 üzenetére
Ha egy év alatt 8800 km ment bele, az feltételezi a 25km-nél rövidebb utakat.
Ebben az esetben max 1év vagy 10000km, amelyik előbb bekövetkezik.
Ha drágább javításokat akarsz, vagy nehezebben eladható autót 4-5 éves korában, akkor maradhat a 30e km/ 2 év.
Ez a 30e km/ 2 év csak az autógyártóknak jó, mert garancia lejártával gazdasági totálkáros lesz és lehet venni új autót."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Motion_Blur
félisten
válasz Shrike7973 #6462 üzenetére
Ez kicsit olyan hogy -"miért?" -"mit miért?"
a 2 éves olaj szétesik (kémiailag), nem az alapolaj, az adalékok nem látják el a feladatukat ennyi idő után
nem ken és nem hűt tökéletesen, és ezt a turbó fogja leghamarabb megérezni
egy 1.0 TSI-be pont 20e Ft-ért lecserélik Neked az olajat, egyszerűen nem éri meg nem lecserélni, annyira bagatel összeg, azt nézve hogy milyen fontos feladatot lát el az olaj a motorban
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Shrike7973
senior tag
Köszönöm a türelmes hozzászólásokat, biztos sokadikként teszem fel a kérdést.
Őszintén szólva azért sem merek általános autós cikkekből, illetve (berögzött?) véleményekből kiindulni, mert nem tudom, hogy fejlődhetett-e annyit a technológia, vagy konkrétan ez a motor lehetett-e úgy tervezve, hogy ténylegesen ritkábban kell olajat cserélni benne. Ideális esetben ezt az autónak kellene számolnia, nem nekem törni a fejem, hogy ha a mérnököknek van igaza, akkor feleslegesen szennyezem a környezetemet extra olajjal, ha pedig az autógyártók vezetői vezetnek félre, akkor meg hosszú távon kárt okozok az autóban.
Vezetési szokásokat tekintve az elmúlt egy évben ~15 alkalommal mentünk 100km+ távolságra országon belül, egyszer 600km-re külföldre, a többi pedig városon belüli 3-4 km-es utakból áll (ritkán legfeljebb 8 km).
Egyelőre az autószalontól kértem árajánlatot, 50e Ft-ra becsülték a munkát. Az említett 20e Ft-os becslés alapján megpróbálok utána járni alternatív utaknak, ezzel kapcsolatban a következő kérdéseim lennének:
- Feltételezem ugyanolyan olajat kell töltsek, mint a szalon tenné - ennek típusát hol találom meg?
- Garanciára való tekintettel elvégezheti a szalonon kívül más is az olajcserét? Tudhat a szalon róla, vagy titkolnom kellene?
- MOL mennyiért veszi be a fáradt olajat?
- Bónusz: mintavétellel nem lehet minősíteni az olaj kémiai állapotát, ahelyett, hogy felhasználási szokások alapján próbáljuk megtippelni? -
tboldi
nagyúr
válasz Shrike7973 #6469 üzenetére
- Feltételezem ugyanolyan olajat kell töltsek, mint a szalon tenné - ennek típusát hol találom meg?
Kezelési útmutató megmondja. Nem feltétlenül konkrét olajmárkát, de a lényeges minősítések, tulajdonságok, amiknek meg kell felelnie, biztosan le vannak írva.
- Garanciára való tekintettel elvégezheti a szalonon kívül más is az olajcserét? Tudhat a szalon róla, vagy titkolnom kellene?
Ezt leginkább tőlük kellene megkérdezni.
- MOL mennyiért veszi be a fáradt olajat?
Ingyen.
- Bónusz: mintavétellel nem lehet minősíteni az olaj kémiai állapotát, ahelyett, hogy felhasználási szokások alapján próbáljuk megtippelni?
De lehet, csak szerintem nem túl rentábilis/életszerű.
[ Szerkesztve ]
-
mamboo
tag
Sziasztok, kiiktatták az DPF szűrőt. 505.01 DPF nélküli vagy 504.00, 507.00 specifikus olajat tegyek bele? 5w30?
(2.0pdtdi 170le.) -
bul07
nagyúr
válasz Shrike7973 #6469 üzenetére
Bemész egy szalonba egy motorkóddal és veszel egy gyári olajszűrőt(Én nem oda mennék ahova hordani szoktam a kocsit), valószínűleg többe fog kerülni ment egy boltban jó minőségű, viszont ha gond lenne akkor nem tudnak rá hivatkozni hogy más fajta a szűrő
Majd veszel olajat ami jó hozzá, akár meg is kérdezheted hogy a szalonba hogy ők milyen olajat használnak ehhez a motorhoz és olyan olajat veszel egy webshopból vagy helyi boltból
Majd keresel egy szerelőt aki kicseréli, még a számlálót se feltétlenül muszáj nullázni, nem is tenném
Így megvolt az olaj csere és a garanciát se befolyásolja mert semmit nem vesz észre belőle a szalon, még ha garanciális gond is lenne a motorral
(#6471) mamboo
Teljesen mindegy hogy ki lett ütve akkor is azt kell beletenni ami az előírása, én 505.01 raknék
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
Persze, de azt tudod, hogy így törvényesen nem megy át műszakin. Ha mégis átmegy, az törvénytelen és bűncselekmény úgy járni vele.
Most komolyan, reklámozni kell ezt? Értem én, hogy amilyen világban és országban élünk, ez már szinte természetes... Hiszen a legmagasabb szinten is ez megy, de azért na... -
bul07
nagyúr
Úgy értettem ha 505.01 volt a gyári ajánlás akkor azt raknám bele, ha más akkor azt, meg kell nézni a könyvét
505.01 amúgy is speciális nem kiváltható semmivel , legalábbis sok helyen ez van leírva
Itt össze vannak foglalva a VW motorolaj szabványok [link]
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
mamboo
tag
válasz molnarpeter #6479 üzenetére
Most akkor az 507 kell?
-
Motion_Blur
félisten
válasz Shrike7973 #6469 üzenetére
anyag ami kell neked a köztes cseréhez:
- 4 liter 0W30 olaj, pl: Castrol EDGE Titanium FST 12k
- gyári olajszűrő 3-4k (motorkód kéne, a pontos olajtípushoz is)
- munkadíj 5-7kFedélzeti comp-ba nem kell nullázni az intervallumot és gyári szűrő menjen fel, ennyi.
Fáradt olajat igyér adod le, olajvizsgálatra pedg tudok céget: [link]
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
veterán
válasz Motion_Blur #6482 üzenetére
Plusz leeresztő csavar, vagy alátét a konstrukció függvényében.
-
8
senior tag
válasz Shrike7973 #6469 üzenetére
Kíváncsi voltam milyen válaszok születnek itt a fórumban
Saját logikámmal gondolkodva:
Ha a garanciaidőn belül tartom csak meg az autót, akkor egy fillért nem költenék köztes olajcserére.
Ha garanciaidőn túl, hosszútávon tervezek vele, akkor említett felhasználásnál mindenképpen felezném a gyári ciklust. A sok rövid út forszírozott felhasználásnak minősül. A gépkönyv szerinti teljesítményszintű, megengedett legvékonyabb olajat vennék megbízható helyről (pl nagy cég, kauffer, bárdi, unix, tesco, auchan stb, NEM kis webshop, hiába "megbízható" kategória itt a fórumon, meg hiába "ország boltja" díj stb), aminek a számlájával besétálnék a márkaszervízbe, ahol egy gyári szűrő ára és egy olajcsere munkadíja fejében elvégeznék a cserét.
A szervízfüzetbe pedig vezessék be, mert ha már bármennyit kifizetek egy köztes olajcseréért, akkor legyen hivatalos nyoma is egy új autónál.[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
szimi57
őstag
Leírom az én logikámat is
Függetlenül attól, hogy mennyi ideig tartom meg az autót mindenképp harmadolnám a 30 ezres periódust. A cserét pedig saját magam végezném. Sajnos nálunk nem látni előre, hogy mi következik 3 év múlva, de a fő szempont inkább a szakmai érvek.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Qru
MODERÁTOR
-
szimi57
őstag
Igen, ebből a szempontból előnyös, ha nyoma van a szervizkönyvben, viszont nem lehetetlen, hogy a pecsét belekerül az olaj pedig nem és ez történhet akár "üzleti" alapon is. Ebben az esetben a pecsét nem biztos, hogy megbízhatóbb, mint az emberi szó. A másik kérdés pedig, hogy a vásárlók hány százaléka fordít figyelmet erre az egyáltalán nem lényegtelen témára.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
raziel01
veterán
Az biztos, hogy ha mész olajat cseréltetni én biztos nem mondanám meg, hogy köztes olajcserét akarsz csinálni, mert akkor még jobban úgy lesznek vele, hogy le sem cserélik.
Persze ha mindent látni egy üvegfalon keresztül akkor nem tudnak úgy trükközni.
Én mondjuk kisebb szervizeket preferálom ott kb 2 méterre tőled megcsinálja a szerelő. -
mamboo
tag
A 3 olaj közül melyiket válasszam?
-MOTUL 8100 X-clean 5W40
-Eneos Premium Hyper 5W-40
CASTROL EDGE TIT. 4L FST 5W-40illetve két különböző méretű pollen/levegő/olajszűrőt hoz. Első alkalommal kell nekem megvásárolnom az alkatrészeket Szerelő csak -20%-ot ad alkatrészre.
BMN motorkód.
Ha valakinek van info jöhet, Autodocon 30% kedvezmény van ma éjfélig.[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
btw autodocon folyamatosan ennyi az "akció", és az akciós ár kb annyi mint más olcsóbb helyeken, vagy több. Érdemes árukeresős árakkal is összehasonlítani...
pl kauffer rendszeresen jóval olcsóbban jön ki mint az autodoc nagy "akciói"50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Jenne
senior tag
Pár gondolat az üvegablakos szerviz "korrektségéhez"...
Régebben már írtam a tapasztalatomat, de most is megosztom. Első éves szerviznél..volt. Olajcsere leeresztése, még szerintem folyt volna ki fáradt olaj, amikor a szerelő már tekerte is vissza a leeresztő csavart. (az is egy érdekes, hogy felszámoltak új leeresztő csavart és tömítést 5600Ft-os áron, számlán ott volt)
Új olaj ele, de azt nem tudhattam milyen márka volt valójában mert elment a műhely másik végébe ahol az olajos hordók álltak és egy műanyag csőrös kiöntőjű kannában hozta onnan a "friss" olajat.
Na mind egy is, ez volt az utolsó, hogy én ott szervizeltettem. Utána már vittem a független szervizbe, és ott végig ott állhattam az autóm mellett és beszélgettem az egyébként tök jó fej szerelővel. Visszatérve az olajra...szerviz mellett van kábé 200 méterre a benzinkút. Utána oda álltam be tankolni, na mondok ránézek az olajra, mennyit töltöttek bele. Hát az olajszint az a max-on volt, de korom fekete az olaj színe. Dízel autó. Az nem lehet, hogy 200 méter után már ennyire fekete legyen az olaj. Vissza a szervizbe, de nem írom le mert két órás vitatkozás majd jegyzőkönyv lett a vége.
Más: a szervizkönyvben a szerviz történetek vezetése? Azoknak a bebélyegzése? Ismerek olyan neppert, aki vezetett szervizkönyvet adott a Nissan Note-hoz, közben meg szépen csak vissza lett dátumozva minden több évre. Csodás üléshuzattal, alatta meg redvás, rongyos gyári üléshuzattal..A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
8
senior tag
Saját tapasztalatomat tudom csak megosztani ezzel kapcsolatban: az én dízel autómba én öntöm az 5.9L mennyiségű friss aranyszínű olajat, csere után picit jár és már koromfekete.
(Ráadásul egy olajcserével az olaj kb 80-90%-át cseréled csak, a többi benne marad a régi olajból, abból a korom rögtön elegyedik a friss olajjal.)50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm