- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7351 üzenetére
Sajnos ennyire en sem vagom a temat. De egyelore az Eco-Lite van nalam is celkeresztben. Szerelo huzta a szajat, hogy miert ontok dizelbe valo olajat a benzinesbe.
Am azert mert az vt akcios es mindent tud amit a gyarto megkovetel.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7353 üzenetére
Igen az EFE-re, nekem most az van benne november ota. Elotte FE volt de az mar kifuto termek, sok helyen mar nem is aruljak.
Eco-Nergy nekem is vt de akkoriban csak API SL minositese vt ami keves az enyemhez igy ido elott ledobtam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7355 üzenetére
API SM kell legalább, azt nem írja felül az ACEA szabvány. Szóval nálam az Eco-Nergy kiesik élből.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7357 üzenetére
Nézd meg a manualt benne kell lennie, hogy ACEA A3/A5 vagy API SL.
Más a fejlesztési irány. Az EU-s autók jelemzően turbósok ahol más követelményeknek kell megfelelni mint az amerikai atmoszférikus realtív nagy űrtartalmúnak. Előbbi jellemzően a motorvédelemre megy rá utóbbi inkább az üzemanyagtakarékosságra.
Nekem a gyártó elve nem írt ACEA besorolást csak API-t és ILSAC-ot, így csak arra tudok hagyatkozni. De azok együtt mozognak így ott nincs varia:
1994 -1996: SH; GF-1
1997 - 2000: SJ; GF-2
2001 - 2004: SL; GF-3
Stb.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7359 üzenetére
Nem, pedig volt az SH Foresterben is ugyanez a motor itthon. Kéne egy olyan manualt szerválnom, hátha abban van ACEA szint is meghatározva.
A CCMC az ACEA szabvány elődje.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
DEXOS1 = benzines szabvány, dízelbe még véletlenül sem szabad beletölteni
DEXOS2 = dízeles szabvány, nem modern benzinesbe lehet tölteniEco lite leírásából: "100% Synthetic Fuel Economy engine oil specially formulated for recent gasoline engines, naturally aspirated or turbocharged, indirect or direct injection"
"for recent gasoline engines" részt még 2012-ban írták, de 2003-2007-től gyártott autókba már mehet, ha 5w-30 engedve van. Sőt, ha a motor először 1999-ben jelent meg, akkor is mehet bele. Inkább úgy kell érteni, hogy downsize motorokhoz lett kiélezve.
Viszont ha nézünk egy 2004-es autót, aminek a motorját gyártották már 1998-ban vagy előtte, akkor nem biztos, hogy az 5w-30 teljesen jó lesz. Ott már 10w-30, esetleg 5w-40 az ideálisabb."with low friction and low HTHS (High Temperature High Shear) viscosity (≥ 2.9 mPa.s)."
Ez a rész is a szabvány sablon szövege, nem a Motul fejlesztő írták, hanem csak ctrl+c, ctrl+v volt. Mindezt úgy, hogy a Dexos1 Gen2-es szabványt nehéz 3.1-3.2 mPa.s alatti értékkel teljesíteni. A teszteken nem csak laborban kell a magas hőmérsékleti nyírás értékeinek megfelelni, hanem minimum 90 órás folyamatosan erősen terhelt (250 nyúlmókussal) motoros járatással is, miközben 20 óránként mintákat vesznek az olajból.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #7361 üzenetére
2003-ban debutalt a motor, az enyem 2010-es amiben mar van VVT rendszer is (sima olajnyomason alapulo). Akkor az Eco-Lite jobb lesz bele mint most az X-Clean EFE.
A manual kimondottan az 5W30-at ajanlja, az 5W40-et csak a forro egovre ajanlja.
Meg a 0W30-on is elgondolkoztam amugy...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz Dluinet #7361 üzenetére
Viszont ha nézünk egy 2004-es autót, aminek a motorját gyártották már 1998-ban vagy előtte, akkor nem biztos, hogy az 5w-30 teljesen jó lesz. Ott már 10w-30, esetleg 5w-40 az ideálisabb.
Ez gyanítom nekem szólt. Nekem ennyi van a manualban:
Az 5W-30 az ajánlott.
Akkor maradjak az Eco-nergy-nél, vagy jobb az Eco-lite? Most jelenleg az alapján amit itt beszéltünk, az Eco-lite kicsit jobban tetszik.
Az EZ30R-t ami ebben az autóban van, 2003-ban mutatták be, az eredeti EZ30D fejlesztése pár apróbb változtatással. Egyébként az eredeti az 1999-es.
Ebben ugye van szelepemelés változattás is, meg szelepidőzítés is variálható.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
nagyúr
Mindenképp olyan olaj kell, amit hidraulika olaj képeségei is vannak (VVT miatt)
Nem akarom ismételni magam, de egy Dexos1 Gen2 olajoknak a VVT-is tudni kell kezelnie. Vagyis VVT és ahhoz hasonló rendszerekre is tesztelik.
0W-30 fölösleges, arra a pár napra amíg -20°C alatt kijönne az előnye, nem érdemes.
Ha elhúzzák az olajat alacsonyabb hőmérsékletre, akkor más tulajdonságai rovására teszik.
Vagy nagyon költséges lesz a gyártása. Ezt csak néhány gyártó tudja megcsinálni rentábilisan.
Tehát a mi éghajlatunkon nem jár akkor előnnyel, hogy bármilyen szempontból érdemes legyen meglépni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz MasterMark #7363 üzenetére
Amit látok:
Régi szabványok.
A1 és A2 régen kivezetve, lényege a 2.9 mPa.s körüli HTHS, vagy ahhoz közeli.
Amit rohadt nagyban kiemeltek: API SL Energy Conserving (ez fontos), tehát SL EC olajat írnak.
Energy Conserving helyet, most a Resource Conserving a jelölés, ez most: RC
Csak azért lett átnevezve, mert megtévesztő volt az energia megtakarítás elnevezés. Így lett erőforrás megőrzés.Megint ott vagyunk, hogy SN RC vagy SP RC olaj kell bele, amit már innen kitalálhatok: Dexos1 Gen2 SN RC vagy SP RC jelöléssel.
Igazából egy SN RC bőven elég hozzá, mert sokat lopkodtak (vettek át) a Dexos1 Gen2 szabványból10w-30 nyáron a pályanapokra, nagyon max 3 hónap vagy 4500km
10w-30 általában stabilabb olaj, mint a 10w-40. Ezek már SL olajok lesznek.
Nincsen széthúzva a viszkozitása.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MasterMark
titán
válasz Dluinet #7366 üzenetére
Akkor a Motul Eco-lite 5W-30 minden feltételt kielégít, jól értem? Akkor jó lesz?
(Olcsóbb is, mint az Eco-nergy.)10w-30 nyáron a pályanapokra, nagyon max 3 hónap vagy 4500km
Ezt nem teljesen értem, itt pusztán a viszkozitás miatt jó csak kevés ideig bele? Vagy itt mi az összefüggés?[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
nagyúr
válasz MasterMark #7367 üzenetére
Nézd meg a motul oldalán, hogy feldobja-e az ajánlottak között, akkor bátran.
Elsősorban az üzemi körülményekből következik (pályanap) a rövid élettartam, nem a viszkozitásból. Pályanapra nem utcai gumikkal megy az ember, így az olaj sem az.
Ha nem hajtod sportgumikkal, folyamatosan tiltáson, akkor a 10w-30-nak semmilyen előnye nem lesz, nem fog védeni a kopás ellen, sőt, télen hideg indításnál többet veszítesz vele.
Rövid utak esetén pedig végig vastag lesz az olaj. Az olajjáratok végén nem fog szépen végig spriccelni és mindent beteríteni.10w-30 nálunk sokkal délebre előnyös, ahol 5-10°C-al melegebb van, ott mehet hosszabb cserével.
Ha hideg éghajlaton lennénk, akkor viszont az 5w-20-at esetleg 0w-30-at ajánlanám.A legnagyobb gond a 10w-30-cal, hogy nincs igény rá, így nem is fejlesztik.
Pedig, régi autókba, remek alternatívája lenne 10w-40-es olajoknak.10w30 meleg oldala nem olyan vékony, mint az 5w-30-as olajé, nem lehet egyenlőség jelet rakni közé. Nem is a 100°C-on mért érték a lényeges ebből a szempontból, az csak egy önkényesen, praktikumból kijelölt hőmérséklet.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MasterMark
titán
válasz MasterMark #7369 üzenetére
Egyébként még annyi, hogy a manualban ez a két plecsni van berajzolva: [kép]
Ez egy az egyben rajta van az Eco-lite-on is, annyi, hogy SL helyett már SP: [link]
Szóval tök jó.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
nagyúr
válasz MasterMark #7370 üzenetére
Amint látod, nincs nagy varázslat.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7369 üzenetére
Jó hogy mondod, kíváncsiságból ránéztem az EU-s olajválasztóra nekem mit ír. Ugyanehhez a motorhoz hozza az Eco-Nergy-t is, az amcsi olajválasztó meg nem. Pedig elvileg az E-N nem jó, mert API SL nekem meg kézikönyv SM-et ír elő minimum.
Szóval Eco-Lite kellesz-lesz nekem is. Bár azt a földgázos Shell olajat is szívesen kipróbálnám...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7373 üzenetére
Nekem ezt írja a manual: [kép]
Autóalkatrész Áruház
Haverom dolgozott ott, hivatalos viszonteladók így megbízom bennük.Jaja, Lite Bro. Ha marad egy kicsi elkérem, mert nekem 4,3 liter kéne és akkor elég lenne a 4 literes kanna.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7377 üzenetére
Service manualom nincs. Azt honnan lehet leszedni?
Jah ha marad egy kicsi olaj az sosem baj. Bár mióta nagypapásan vezetek nem csipegeti.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
Mivel az eredeti Dexos1 (az első generációs olaj) nem felelt meg a motornak, a fejlesztések alatt (Europában 2007-2008), ezért a Dexos2 olajat ajánlották hozzá, ha már a GM szervizekbe kerül.
A Dexos1 Gen2 2013-ban jelent meg, a motorcsalád fejlesztését akkor hagyták abba, amikor az Euro VI normát teljesítette (2013-ban). A csapat szétszéledt, a gépkönyvet meg senki nem fogja már felülbírálni. Így innentől, meg már senki nem foglakozott vele.
Most, hogy az Opel nem GM, már végképp esélytelen az átírása.Mivel euro 6-os, ezért csak SN és SP jelölésű 5w-30-as olajat mernék belerakni,
Nem ragaszkodnék a te esetedben az RC jelöléshez.De ha ajánlani kéne neked, akkor egy olyat, ami biztos jó, és hogy nyugodt legyen mindenki, rá van írva a Dexos2 is. Mobil 1™ ESP 5W-30. A gyártó szerint teljesíti a ILSAC GF-5 motorteszt követelményeit, ami illik a te motorodra.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
zsolti1
csendes tag
Sziasztok.
Van két autóm amihez szeretném ha ajánlanátok motorolajat,
vagy lehet maradhat amit most is használok.?
Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3
1.- alany 2002 1.0 literes swift napi 2x8 km munkábajárós néha
megy csak többet de az is csak max 50km.
Jó állapotú nem lerugott olajfogyasztása nincs semennyi.
2.-es alany:2011 suzuki sx4 sedan automata váltós ( 4 sebességes )
1.6, motorkód M16A, 90k km. Javarészt hosszabb távokra van használva. Fél évente mind a kettőnél cserélve van az olaj.
Köszönöm -
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7387 üzenetére
"DEXOS1 = benzines szabvány, dízelbe még véletlenül sem szabad beletölteni
DEXOS2 = dízeles szabvány, nem modern benzinesbe lehet tölteni"Ismételten átolvastam sok mindent, csak néhány észrevétel:
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30, Dexos1 Gen2, API SP (ez elvileg az SN Plus?). Érdekes, hogy olcsóbb, mint az Eco-Clean 5W-30, API SN.
Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30, GM-Opel Dexos2, API SN. Akkor ezt valóban nem illik beletenni az 1.4T S-Cross-ba (az adatlapján szerepel a Suzuki ajánlás), pedig nagyon sokan ezzel járnak.
Ismerek olyan helyi szervizt, akik minden autóba csak ezzel végeznek olajcserét, mondván, hogy az a legjobb.TommyY
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #7391 üzenetére
Az árat sok minden befolyásolja, a cég politikája, versenyhelyzete az adott szegmensben, a gyártási volumen, stb.
Generálisan nincs legjobb olaj. Különböző hw-ekbe más-más olaj a legoptimálisabb. Egy kis turbósba más olaj a legjobb mint egy nagy ccm-es szívómotorba.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz TommyY2 #7391 üzenetére
Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30
Inkább nagy tisztaságú alapolaj, így az adalékok mennyisége korlátozott.
Bele lehet tenni, csak akkor maximum a szigorú csereperiódus kell számolni.
A katalizátort védeni fogja, kb 5-7000km-ig.
A vastagsága jó.
Tisztító hatása átlagos, ami nem is tart sokáig.Ha elolvasod a műszaki alaplapját, akkor folyamatosan ezekkel a szavakkal találkozol:
Diesel
Direct Injection Diesel
DPF
especially Diesels with DPFBenzinesbe csak BMW LL-04-et megkövetelő, azt is csak EU-s forgalomba lévő autóba.
Valamint 2010 utáni megjelent Opel modellekbe meg néhány Mercedes-be.
Azt is csak azért mert a gyártó engedi, de azokhoz a benzinesekhez is van jobb alternatíva.
A szervizeket, most nem kommentálom.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bozont
veterán
válasz Dluinet #7386 üzenetére
Van baj a motorkódoknál is, a kézikönyv szerint B14XEL-nek kellene lennie, de a forgalmiban B14XER van. Igazából tök ugyan az a motor, csak volt valami kavarodás Opeléknál.
Kicsit utánaolvasva azt találtam, hogy a Dexos 1 Gen2-t az LSPI miatt kellett behozni, az is inkább a közvetlen befecskendezéses turbós motoroknál jellemző. Elvileg a többi benzinesnél jó a Dexos 2 is. De jó lenne ha adnának valami hivatalos álláspontot dologról.
Eddig Motul X-Clean EFE 5w-30-at használtam, most Shell Helix Ultra ECT C3 megy majd bele. Majd jövőre lehet megnézek egy ilyen Gen2-es olajat.#7394 TommyY2
Itt megtalálod milyen olajok tudják ezt a szabványt: [link][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Dexos 1 Gen2 az LSPI, lánc, hidraulikus változó szelepvezérlés, meg másik 30 dolog miatt volt szükség.
A GM megelégelte az olaj mizériákat, és felállítottak egy komoly követelményrendszert, ami csak benzines motorba jó, széles körben alkalmazható (régi autókban nem), és bármely olajcég által előállítható olajat definiál. Így a GM az egész világon a személyautóikba csak egyféle olajat kell tartani a szervizekben. Ezzel az olajtévesztés hibalehetőségét zárta ki, miközben csökkent a logisztikai költsége is. A szervizekben nem hatféle olaj van, amit a világ túlsó feléről kell hozni, és kiküszöbölte a szervizes garanciális hibák egy részét.
Ezekből sokat átvett a API SP, ILSAC GF6 (ami két részre oszlott, A visszafelé kompatibilis, és B amit csak gyártó ajánlására lehet használni) valamint az ACEA 2016-ban erősen felújította a követelmény rendszerét, kidobva az A1-es és behozta a C5-ös olajat.
Sok olajgyártó meg nyomja tovább a 2008-as ACEA követelményekkel, sokszor fel sem tűntetve, hogy például melyik C3-as olajat veszed. Nagyon nem mindegy hogy A3/B3-04 vagy A3/B3-16.
Vannak most is a boltok polcain olyan olajok, amik a 2008-as ACEA szabványnak felelnek meg."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
zsolti1
csendes tag
Szia köszi szépen.
Visszaolvastam nem is olyan egyszerű ez az olaj téma,
hogy mobil 5w-30 ast tegyé bele,az jó lesz.
Habár ha az autó könyvét nézem kb bármilyen
olajat tehetnék bele ami legalább SG-és 10w-40
A shell olajat se magamtól álmodtam meg
kb. 2 éve ajánlották itt.
Amit még néztem és talán jó lenne az a
LIQUI MOLY Special Tec DX1 5W-30
de ha azt mondjátok maradjon a
Motul 8100 Eco-lite 5W-30 akkor az lesz.
Ez van a könyvében: [kép] [kép]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...