- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz forceberg #7151 üzenetére
A leírásban benne van, hogy csak egy szabványkibocsátó szabványai között lehet értelmezni.
Tehát az ACEA szabványt nem hasonlítja a Renault szabványához.
Arra jó, hogy az ACEA C4-16 -ot összehasonlítsd az ACEA C4-07 -tel.
Többre nem jó.
Vannak tesztek, olaj vizsgálati procedúrák, amik a leírásokban nincsenek benne, azoknak is meg kell felelnie az olajnak.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Zizmand #7152 üzenetére
Eneos Preimum Hyper C3, Volkswagen VW 505.00/505.01, és GM Dexos 2 szabványnak is megfelel.
Ahogy írtam, az ilyen típusú olaj tökéletes az autódba.
Túlteljesíti a gyári előírásokat is.
De a castrol-nak is van hozzá specifikus olaja.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
nagyúr
válasz forceberg #7157 üzenetére
C4-07 -ra volt igaz, mert utána jött ki az RN0720, majd azután több C4 frissítés volt (2008, 2010, 2012, 2014, 2016)
Erre most használhatod az összehasonlító diagramot a C4-es olajok összevetésére.
Ezért írtam, hogy C4-16 olaj is megfelelő, mert egy évtized alatt, már meghaladt az RN0720-es szabványt, amit nem frissítettek.Szerk:
De most olvasom a linkedbe, hogy ez is le van írva.
De csak a 2014 és a 2016 közötti változások vannak felsorolva.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
forceberg
veterán
válasz Dluinet #7158 üzenetére
Szerintem meg ez nem eldönthető, csak valószínű, mert a C4-16-os oldalán írják ezt, illetve a nem tudni pontosan, hogy az RN0720-hoz képest mennyit "erősödött" a C4? Kivéve, ha találsz teljeskörű doksikat, amik összemérhetőek.
Polonic: : FYI: [Total Classic C4 5W30] Meets with RN0720.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
nagyúr
válasz forceberg #7159 üzenetére
Óriási fejlődés volt az olajgyártásban 2000 és 2016 között.
Többet változott, mint 1930 és 2000 között.
RN0720-as szabványú olajat, 2016-ban sem jelentett kihívást.
Nem fog semelyik gyártó C4-16 -os olaja mellé még egy típust legyártani, amikor az teljes mértékben megfelel RN0720-as szabványnak.
Megcsinálják a C4-16-os olajat, minősítik, és fizetés után a Renault küldi is a RN0720 minősítést hozzá, mert a vizsgálati módszereik is megegyezők.
Itt sejthető, hogy a C4-es szabványt igazították a Renault szabványához.
Vannak ilyen példák az USA-ban is, hogy egy gyártó kihoz egy saját követelményt, majd a következő API revízióba beveszik a vizsgálati és tesztelési módszerek közé, azonos vagy nagyobb követelménnyel."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
csiga8
senior tag
válasz Zizmand #7152 üzenetére
Próbáltam 1.4 PDTD és 1.9 PDTD-be is. Hallhatóan csendesíti a motort, magas a 100 C fokos cst értéke. A hidegebb ( 0 C fok alatti) indításnál halhatóan lassabban teker az önindító, mert a -30 C fokos dinamikus viszkozitása viszont magas.
Emiatt váltottam Fuchs Titan GT1 5W-40-re. [link]
Maradok is ennél. -
Zizmand
aktív tag
+ Dluinet, köszönöm.
Egy másik kérdés:
Sikerült vennük második autónak egy 1.3-as 8 szelepes Suzuki Swiftet, G13BA a motorkód.
Jelenleg 111 ezer km van benne, JSZP-n is látszik, hogy 1x fordult át a km óra és az utóbbi 10 évben alig 10 ezer kmt mentek vele összesen.Találtam egy cetlit is, hogy előzőleg 109 ezer kmnél volt olajcsere, csak az a baj, hogy 2.5 évvel ezelőtt, így le szeretném cserélni. [kép]
Milyen olajat érdemes bele önteni? Vagy maradjak a 10w-40-nél?
-
csiga8
senior tag
válasz Zizmand #7162 üzenetére
Ezres Suzukimba (1999) 129.000 km van óra szerint. 5w40-et tettem bele, bár az 5w30-at is több helyről hallottam ajánlásként.
A 30+-os II-es Golf TD-be és a Suzukiba is Mannol Elit 5W40-et teszek. [link] Adatlapja: [link] A Suzuki 2.000 km alatt nem evett belőle semmit.
A Golfba több éve használom, abba turbó is van, semmi gondom vele. Igaz 7-8 ezer km-nél többet nem megy az olaj, cserélem.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Zizmand #7162 üzenetére
[link]
Motorolaj minőség
SAE 10W-30
SAE 10W-40
SAE 10W-50
SAE 15W-40
SAE 15W-50( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bozont
veterán
Üdv
Kipróbálnám a Shell Helix Ultra ECT olajat, de ahonnan rendelni szoktam nem forgalmaznak ettől a gyártótót. Honnan lenne érdemes rendelni, ahol minden mást is megtudok rendelni olajcseréhez? -
bul07
nagyúr
válasz Dluinet #7172 üzenetére
Oké
De ha eddig is 10W-40-el használták, 20éven keresztül akkor ezután se rossz neki
Mostani 10W-40 olajok is javultak szerintem főleg ha félszintetikust , szintetikust tesz bele
Persze nem azt mondom hogy a legsűrűbb 10W kell venni, ami már majdnem 15W, hanem inkább a 5W közelebbitHa "hígabb" olaj kerül bele azt simán csipegetheti, égetheti és az nem hiszem hogy kívánatos lenne
Ha jól tudom az az ökölszabály hogy mindig a gyári előírásoknak kell nézni és olyat belerakni
Én simán azt raknám bele ami a címkén volt (félszintetikus)
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
csiga8
senior tag
válasz Dluinet #7169 üzenetére
Huszon, harminc éves technikába ezt a fajtát ( Elite 5w40) bátran használom. Újabb gépekbe én sem töltök Mannolt.
A csalás inkább a szulfáthamu tartalom ( olcsóbb adalék) miatt van, hogy az újabb gépekbe is "használható" legyen.Egyébként igen, elfogadom, hogy nem ajánlott.
-
nagyúr
Amit ajánlottam, azok nem hígabbak melegen, mint a 10w-40-es olajok.
Sőt, 150°C-on még vastagabbak is, mert terhelésre nem vékonyodnak olyan gyorsan, mint a 10w-40-es olajok.
Hidegen, mindegyik olaj vastagabb, mint az ideális.
A motort még a 80-as évek végén fejlesztették, akkor a 10W-40 újdonság volt.
10w-30 is ajánlott hozzá, az elég vékony olaj."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Zizmand #7177 üzenetére
Shell Helix HX8 5w-40, picit vastagabb, mint a Helix Ultra 5W-40 és olyan adalékok vannak benne, ami nálad feleslegesek (LSPI csökkentő, stb), csak turbós és/vagy láncos autóknál van jelentősége.
Shell Helix Ultra 5W-40 pedig ideális az autódba, és üzemanyag takarékosabb az Ultra 5W-40-nél. Előnye még a sokkal magasabb lobbanás pont, de nem hiszem, hogy egy rendben lévő motorral rendelkező 1.3-as suzuki-nál ez szempont lenne.
Mindegy, hogy melyiket választod, amelyik szimpatikusabb vagy olcsóbb."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006-os) nézegetek szűrőket. Olaj/pollen és levegő szűrő. Cromax árakhoz képest a kauffer-áruház lényegesen olcsóbb árakat ír elvileg ugyan azokra a termékekre.
Megbízható ez a kauffer az olcsóbb árai miatt?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Köszi.
Azért kérdeztem rá, mert eddig a cromax-nál vettem ezeket a szűrőket, de nagyon elszálltak az árakkal mostanra, így keresnem kellett másik lehetőséget.
Már csak az a "bajom" a kaufferrel, hogy az a motorolaj márka, amit én használok, azt Ők nem forgalmazzák.
De majd azt már megoldom.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
FoLey-v
addikt
Sziasztok!
Lassan motorolajat vásárolok az enyémet már kinéztem Q8 Formula Special G Long Life 5w30 és Hengst szűrő.
Apám Daewoo Lanos 1.5 benzines motorjába szeretnék venni valami elfogadható motorolajat.
Idáig Mannol 10w40 van benne maradjon ennél? Opel motor van benne Ecotec.• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
nagyúr
válasz FoLey-v #7193 üzenetére
E-TEC motor van benne. (motorkód: A15MF)
Ha 10w-40 volt benne (5w-30 helyett), akkor:
Mobil 1 FS 0W-40
Helix Ultra 5W-40
Helix HX8 ECT 5W-40 (C3)
Ezeknek erős tisztító és leülepedés gátló hatásuk van.
Így hamar elszíneződhetnek.
Olajcsere előtt érdemes xado vitaflush a régi olajba beletölteni és menni vele 200-300 km-t
Ha a régi olaj még szép sárgás-barna, akkor kihagyhatod ezt a lépést.
Ez a motor nagyon jó, csak két dologgal lehet megölni:
A legolcsóbb helyettesítő olajat használják.
Elfelejtik időben (8-10 ezer km után) cserélni az olajat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
raziel01
veterán
-
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
Delphi gázolajszűrőkről mi a véleményetek?
Most olyat raktam a Citroenbe mert rönós csoportban azt olvastam,hogy delphi rendszerhez ez a legjobb.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...