- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz MasterMark #7397 üzenetére
ILSAC GF6B extrém vékony olaj, 0w-8, 0w-16
ILSAC GF6A normál olaj 0w-20 és vastagabb
Más teszteket követelnek meg."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz MasterMark #7402 üzenetére
Nem biztos hogy lesz átfedés, ha lesz is, akkor a nagyon vékony viszkozitású olajok között lesz.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
Sziasztok. Tudna nekem valaki linkkelni olajtesztet? Külföldi és magyar is lehet.
Igazából a 0w30 olajak érdekelnének, illetve van egy konkrét olaj, a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30.
Gugliztam, de normális olajtesztet nem nagyon találtam, inkább viszkozitásokat hasonlítgatnak össze. Tudna valaki segíteni? -
nagyúr
0w-30-ból PAO hozzáadásával, az alapolajból oldják meg a 0w-t :
Mobil1 ESP 0W-30
Mobil1 ESP LV 0W-30
Castrol EDGE FST 0W-30 A3 / B4
Gulf Formula G 0W-30vagy krakkoltból:
Valvoline SynPower FE 0W-30
Castrol EDGE FST 0W-30 A5/B5De ott van az Eneos Sustina 5w-30, ami -20°C felett nagyon sok 0w-30-nál folyósabb, ami a mi klímánkon előnyösebb.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
válasz Dluinet #7405 üzenetére
Igazából nagyon sok olvasás után (de normális tesztet nem találtam) már ki lett választva a Shell Helix Ultra ECT C2/C3. Sőt már várja a cserét. 4+1 litert rendeltem.
Eddig Eneos Premium Hyper 5w30 volt a Honda Ufóban (1.8 benzin 140 LE, 105000 km van benne). Elégedett voltam vele (nem fogyaszt olajat a motor, legalábbis látható, észrevehető mennyiséget nem), de gondoltam kipróbálok valami 0-ás olajat, mert nagyon sok a hidegindítás, rövid utak. Nagyon sokan dícsérték ezt a korszerű Shell olajat, gondoltam kipróbálom. Api SN miatt egyértelműen megfelel az R18A2-es motornak.
Azért kérdeztem, hogy valaki tud e tesztet linkkelni, mert szívesen olvasgatnék még erről az olajról, de nem igazán van teszt. Nem erről az olajról, semelyikről sem.Pl valaki tudná nekem értelmezni ezt a tesztet?
link
Végkövetkeztetés nincs, csak táblázatok, amiből max a szulfát hamut tudom értelmezni (az minél kevesebb, annál jobb, a Shell olajánál 0,7).[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az Eneos Sustina 5w-30 mindenben jobb választás
A Shell Helix Ultra ECT-nek két előnye van, az alap tisztasága, kénmentessége, meg -54°C-on olvad, az eneos sustina 5w-30 -46°C-a helyet, ha egyáltalán ezt az előnyt ki lehet használni.
Viszont közel sincs olyan minőségű és mennyiségű mosószer és kopásgátló adalék benne, mint a Sustina-ban."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
Igen, gondoltam erre, de értelmezni is tudni kellene, gondoltam, van itt valaki aki szakértőbb, mint én.
Amúgy te is ajnároztad ezt a Shell-t. Többek között.
Szerk.: Ja már látom, amit linkkeltél, egy orosz fórum erről a Shell olajról. Azt hittem, hogy az általam linkkelt cikket gugli fordítóztad be...
Szerk2.: Idézet végkövetkeztetés: "Nagyon csúcstechnológiájú olaj." Gugli fordításban.
[ Szerkesztve ]
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Jelenleg az autóban (Fiesta 2006 1.4 TDCi) az olajszűrő MANN-FILTER: HU 716/2 X/TP.van,de hamarosan csere esedékes.
Helyette a MAHLE ORIGINAL: OX 171/2D/TP szűrő az megfelelő? Méretben és minőségben?
Aktívszenes utastérszűrőből a Filtron vagy a Sofima az mennyire jó márkának számít? Lehet ezekből betenni? Most Hengst van az autóban.
Köszi előre is a válaszokat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
nagyúr
Euro 6-os dízelekhez lett fejlesztve, mint a mercedes BlueTEC, amihez adblue kell.
Nem rossz olaj, de inkább dízelhez való.
A benzinest sem teszi tönkre, csak van jobb benzinesbe való olaj.A 0-ás viszkozitás nem jelenti rögtön azt, hogy hígabb lesz 0°C-on, mint egy 5w-30-as olaj.
Alacsonyabb hőfok, nálunk meg alig van.
Mihez kell 3,5 HTHS meg vastag olaj?
Nézd meg mit ír az autó könyve, milyen olaj kell bele.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
veterán
válasz Dluinet #7421 üzenetére
Laikusként akkor a lenti linken található Shell olajok egyike sem benzineshez lett tervezve:
linkIlletve egy van csak. Kb 20 fajtából.
Én tényleg laikus vagyok, de ez az ilsac szabvány nem nagyon tűnik fel a legtöbb olaj dobozán. Az eddig általam használt Eneos Premium Hyper dobozán sincs rajta.
Ezek alapján úgy vélem, hogy a fenti állításod, miszerint a benzinhez tervezett olajokon ott kell lennie az ilsac szabványnak is, helytelen.
Blacksoul hol van??? -
nagyúr
A katalógus, amit néztél 2016-os
SHELL HELIX ULTRA SN 0W-20
SHELL HELIX ULTRA SN 5W-30 (Magyarországon, nincs forgalomban)
SHELL HELIX HX8 PROFESSIONAL AG 5W-30 (régen ez Dexos2-es olajként futott, 2019-től már rendes benzines PDF európai közelítő szabvány az A5/B5)[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #7414 üzenetére
Alacsonyabb hőfok, nálunk meg alig van.
Ezt sokszor sokan mondogatják, de ezen itt Nógrádban mindig jókat mosolygunk...
A napokban is -7 -10 simán van hajnalban, hetek óta. De a -20 környéke se csak 1 napig volt.
Persze mittudomén Nagykanizsáról a -6-ból a -20 is ritka távoli szélsőségnek tűnhet. De akkoris. Nógrád is ez az ország, ha a nagyobb részét el is csatolták. Itt meg kiba hideg van. :)Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Én megnéztem anno, pusztán az adatai nem győztek meg róla hogy kiemelkedő csoda lenne, tisztes iparosmunka szerintem semmi több.
A Mobil1 amit használtam tavaly óta 3600-ról 4500-ra drágult, amit indokolatlannak találok, úgyhogy most a GT1 Flex 5-el teszek egy próbát. Az szimpatikus egyelőre.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
Nem vagyok Shell ellenes, inkább európai piacon nem elérhető sok olajuk.
Eneos-ból is csak a Sustina a jó (de az sem minden autóba), ez annyit jelent, hogy az ENEOS többi olajával nem kell foglalkozni.
Minden gyártónak olyan 2-4 fajta jó olaja van.
Olyan nincs, hogy egy gyártónak az összes olaja jó.
Azt el kell fogadni, hogy az Európai olajgyártók a dízelnek feküdtek neki, mert EU-ban mindenki azt gyártott. Új benzines motor nem nagyon jelent meg 2008 után, csak ráncfelvarrások voltak.
Például a Prince motor, az egyik legmodernebb benzines, 2005-ben jelent meg (16 éve).
A rossz olaj és az értelmetlen hosszú marketinges csereperiódus öli őket ma is.
Mindenki tölti bele a 40-es vagy vastagabb olajokat, mert égeti meg eszi az olajat.
Ha simán benzines 5w-30-as olajat tesznek bele, és 200 üzemóránként cserélik bennük, akkor Novoth Tibor ma munkanélküli lenne és boldog Prince motor tulajdonosokkal lenne tele a világ."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #7425 üzenetére
- évente van 2 hét, ez kb a felhasználás 4%-át érinti.
- egy jó 5w-30-as is vígan indul -30°C-on
- -20°C alatt indítás első 15 másodpercében van mérhető előny a 0w-s javára
- a motorban az olaj kb +10°C - +40°C-t az első félpercben eléri, még ha -30°C van kint, akkor is.
A hideg blokk kb eddig tudja visszahűteni a folyamatosan keringő olajat, de ahogy fokozatosan melegszik a blokk, úgy melegszik az olaj is."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Márk
senior tag
1982-es, 788.000 valós kilométert futott VW Passat 1,6D-be (szívódízel, CR motorkód, 54 lóerő) [link] merjek-e rakni 5W-40-es olajat?
Jelenleg 10W40-nel használom, 5000 kilométerenként 3-5dl az olajfogyasztás.
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
-
-
nagyúr
válasz raziel01 #7433 üzenetére
Használható alternatíva, amit említ, abból ott van például a B71 2312 0W30 Motul olaj.
Ezzel meg lehet előzni egy csomó dolgot, csak a kopást és a rövid cseréket nem, mert LOW SAPS olaj.
idézet magamtól:
"Mindenki tölti bele a 40-es vagy vastagabb olajokat, mert égeti"
"200 üzemóránként cseréli..."
ezek továbbra is állnak
Amit a szerelő is mond, az teljesen igaz, akkoriban nem voltak elérhetőek a megfelelő olajok hozzá Europában. Hasonló eset, mint amikor a benzines opelekhez, a GM Dexos2-es olajat írt elő."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
raziel01
veterán
Shell Helix HX8 ECT 5W-30 vs Mobil 1 ESP 5W30
Melyiket raknátok? 1.2 CRTDI 2011 75 lóerő. DPF van. Több a rövidtáv, mint a hosszú.
Csere évente 9-10 ezer km-nél lenne.
ACEA C3
VW 507.00[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz Dluinet #7429 üzenetére
A Prince motorról:
"A 2010 tavaszáig gyártottakra sajnos a BMW-re lassan jellemző megnyúló vezérműláncok, valamint a lánckerék és a vezérműtengely közötti kötés lazulása jellemző, melynek következtében a vezérlés teljesen elállítódik.A turbóval feltöltött változatok a nagymértékű kokszosodástól (koromlerakódástól) szenvednek, ez rengeteg különféle hibajelenséget produkálhat, az egyenetlen járástól az öngyulladásig bármit."
A gyártó által (ami a BMW szerint a PSA, PSA szerint a BMW ) megadott hosszú olajcsere periódus csak a jéghegy csúcsa. Rövid olajcserével is 60-70 ezer kmnél elpusztulnak ezek a motorok.
Idézve a Becsületesneppert: "Ez a Prince motor egy vödör csavar."
Bármennyire is modernek. Voltak.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
MAHLE ORIGINAL jó minőség, mehet a márka ha az az inger
Amúgy ahogy nézzem az többe kerül mint a Mann (ha ezek azok [link], [link])Kár hogy nem írtál pontos motorkódot
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
megnyúló vezérműlánc (olaj elhasználódott, vagy nem is volt felkészítve láncos motorra)
nagymértékű kokszosodás (olaj elhasználódott)
egyenetlen járás (olaj elhasználódott, motor sérült)
öngyulladás (nem bele való olaj és/vagy az olaj elhasználódott)
Tipikus tünetei a rossz motorolaj választásnak, és rossz csereperiódusnak.
200 üzemóra után olajcsere, ez felhasználástól függően 3-20k km között szór, jellemzően 5000-7500km.
Ha valaki városban közlekedik vele, és 15km/h átlagsebeséget hozz ki, akkor 3000km után olajcsere.
Prince motor bűne, hogy azonnal megbosszulja az elhasználódott motorolajat.
Segédberendezései ettől még szarok.
Tipikus példája, amikor a marketinges és a pénzügyes mondja meg milyen legyen a motor."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Márk
senior tag
válasz Dluinet #7434 üzenetére
Bevallom férfiasan, 350.000 km óta 10.000-ként cserélek olajat, mert a gépsárkány csak országúton van használva évi 20-25.000 km-t, városban szinte nem is járok vele.
Esetleg Aral High Tronic 5W-40 is mehet bele?
[ Szerkesztve ]
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
-
bul07
nagyúr
Hát igen
Utastérszűrő meg
Van aki szerint csakamárkásajó, meg van aki szerint szinte mindegy csak legyen cserélve
Feltéve ha nincs allergiás, mert ha van akkor inkább jobb minőségűtÉn DENCKERMANN használok [link], bár nálam alap feltétel hogy körben legyen szivacs hogy passzentossan illeszkedjen, hogy tuti rajta keresztül menjen a levegő
Amúgy érdekes üzlet amit linkeltél, az én kocsimhoz nem hoz semmi alkatrészt (aláírásomba)
Viszont a levegő meg az üzemanyag szűrőnél ne engedj a minőségből, mert ugye az is cserélve lesz
Bár üzemanyag esetén én a minden második olajcserekor cserélem az üzemanyagot vagy 2évente
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
Nálam szerelésben rutinosabb fórumtárs írta egyszer, hogy azért nem érdemes spórolni a pollenszűrő minőségén, mert csak egy tüdőd van.
És ha belegondolsz, nagyon igaza van/volt. Az autót egyszerűbben lecseréled, mint egy tüdőtranszplantáció.
Természetesen ez főleg a nagyvárosi autósokra érvényes, több retket szívsz be a bp-i dugóban egy bármilyen dízel mögött araszolva, közben a föld fölött 120 cm-re lélegezve, mint egy gyalogos a járdán 150-180 cm magasságban, vagy vidéki utakon autózva.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MasterMark #7448 üzenetére
Valójában 4 lebeny, és egyesével eltávolítható.
Morbid.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...